Jak správně vyvařit karoserii

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od m.artty »

Posledních pár dní jsem tu četl více negativních názorů na vyvařené karoserie. Už jsem se bohužel nikde nedočetl, jak je to správně. Rád bych si v tomto směru prohloubit aspoň teoretické znalosti, které bych rád časem použil v praxi... ať už vlastníma rukama nebo při "dozoru" rukou "zkušenějších". Čemu se tedy vyvarovat a jak správně postupovat?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
xciba
Příspěvky: 1694
Registrován: 30 pro 2010 22:12
Bydliště: Praha

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od xciba »

tohle me take zajima do brezna me to ceka... :kladivo:
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI

BIGPAPA
Příspěvky: 9161
Registrován: 09 čer 2007 01:50
Bydliště: PIT-STOP
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od BIGPAPA »

no to jsem taky docela zvědavej 8) ať jsem největší kritici nahodí své díla 8)
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....

Uživatelský avatar
menyjak
Příspěvky: 144
Registrován: 14 bře 2011 18:12
Bydliště: Český Krumlov

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od menyjak »

to by mě zajímalo co je na tom špatnýho :D "když musíš tak musíš" :D

jediný co se může stát je to že to u bodů může hnít kvůli nedostatečným nátěru.já třeba používám provařitelnou základovku to je moc dobrej vynález 8)
Mitsubishi Colt 2.0 4G63
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car

jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré :P

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od AR166 »

ja bych navod na vyvareni karoserie hledal na fiat nebo opel klubu. :D

http://moodle2.voskop.eu/download/teu/U ... skrini.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

Uživatelský avatar
Angličák
Příspěvky: 832
Registrován: 02 pro 2005 18:27
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Angličák »

To co zde dal pna AR 166 je paráda, nikde tam totiž nevidím nabodované plechy přes sebe. Maximálně nabodované natupo, nebo se tam doporučuje nastehovat po obvodu. O čemž jsem i já přesvědčen, že je nejlepší.

Samozřejmě na rychloopravy je možno použít cokoliv, ale měl sem dojem, že tady se snaží auta zachraňovat. Takže do pertlu zasmrkaný plech pokud možno neuznávám. Myslím že stačí projeti zahraniční weby, nebo weby firem co renovují auta a tam jde vidět, jak se to má dělat.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od bóďa »

toto mě taky zajímá a trochu se sem přifařím s jiným dotazem, ale pro někoho s tímto souvisejícím. budu dělat celý spodek na kastli, ale v současné době jsem bohužel bez zvedáku. přemýšlím tedy, jak to udělat. napadlo mě kastli nějakým způsobem hodit na bok, ale moc mě nenapadá jak, aby to bylo co nejjednodušší a co nejbezpečnější.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Hondzik »

Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

Uživatelský avatar
Angličák
Příspěvky: 832
Registrován: 02 pro 2005 18:27
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Angličák »

Práce s plechem suprová, ale furt tam vidím pertl a bodování. Zdá se mi, že následovně pán spáry zacínoval, ale i tak si to mohl odpustit, kdyby si odpustil pertl. To je prostě pomůcka pro rychloopravy ne zcela cenných vozidel...

Jeden pán, co dělá totální renovace, říkal že to dělají tak, že auto rozbodují na původní díly, opraví to shnilé tak, že to dovaří NATUPO (furt) a pak to zas v původních bodech svaří. Žádné další pertly, plechy přes sebe a kdoví co nikde nepřidávají. Pak oznámil i cenu, za kterou to dělá a tím bylo vše řečeno. Ovšem nikdo neřekl, že se to nedá udělat i tak...
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

k tomuhle neni asi co dodat. Bohužel tady taková firma na veterány neni. http://www.mat.fi/n_index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
nav=gallery_view&gallery=projecttoyotacelicaturbotc35&g=13
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od miras3000 »

mě by docela zajímaly ty provařitelný základovky, slyšel jsem ,že se k ochraně před opětovným rezivěním používají i nějaké vodivé spreje,...
má s tím někdo zkušenosti? popř.odzkoušená značka?
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od bóďa »

Libor12 píše:k tomuhle neni asi co dodat. Bohužel tady taková firma na veterány neni. http://www.mat.fi/n_index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
nav=gallery_view&gallery=projecttoyotacelicaturbotc35&g=13
to je mazec. myslím, že takovou firmu znám, nejsem si ale jistý, jestli to (kastle) dělají fakt až do takové úrovně. ale co jsem tam byl a měl celou dobu jen spadlou bradu, tak bych řekl, že asi ano.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

Klempíři z dob pana Sodomky,kdy se karosérie tvarovaly v ruce už jsou pryč a současní rádobyklempíři nepoužívají při ani inertní plyn,takže koroze už vzniká defacto při svařování Jako ochranu ihned po otryskání používam pragocor metal sp můžeš řezat plamenem,svářet a jako základ dvousložku prgc E. Mam na řece lod už od r 2000 ošetřenou tímto způsobem,loni jsem ji měl venku poprvně po 12 letech a kromě změny odstínu pod čarou ponoru to bylo jak kdybych to dělal před týdnem. To co se píše zde http://www.pragochema.cz/?start=7&lan=c ... metalizaci" onclick="window.open(this.href);return false; můžu do posledního slova potvrdit.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od bóďa »

no sakra, to vypadá hodně dobře. takže to jde asi na celej spodek kastle. ale co na to? těch gumových nátěrů se dělá tolik... že ani nevím, jestli jde vybrat něco špatně. pokud to je pod tím dobře ošetřeno tak to jen tak začít reznou nemuže ne?
myslel jsem Hydrotex. tady na fotkách se mi to docela líbí.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
fonz
Moderátor
Příspěvky: 4914
Registrován: 13 zář 2006 22:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od fonz »

Angličák: dej tu nejake tvoje fotky, aby kazdy videl jak se to dela spek
Fazeey píše:tunynk pyčo ne, nezáleží jak to jede, jak to sedí, ale na tom, jak to vypadá
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW
92' Escort RS2000 · 2.0 110kW
93' e36 cabrio · 325í 141kW
https://www.facebook.com/n7aPower/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od JRD McLAREN »

Libor12 píše:k tomuhle neni asi co dodat. Bohužel tady taková firma na veterány neni. http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galle ... otc35&g=13" onclick="window.open(this.href);return false;
kurna to ja som uplny amater...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

tohle je taky strašná fušeřina. :lol: http://www.studiotimecapsule.com/aluminum_fabrication" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

zde je web plny slusne odvedene klempirske prace:
http://www.offroadwreckrescue.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

takhle se to da delat...dobre...
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Tom_ »

Libor12 : takze pouziti toho pragocor metal sp jako zakladniho nateru na obrouseny plech je dostacujici jo?A co druhotny nejaky pruzny nater na ten pragocor?
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

pružný nátěr myslíš treba něco na podvozek? Já všechno tryskam sodou,žádný kyt,jen cin,na to primer,eventuelně jako základ i vrch kde nezáleží na odstínu většinou prgE. Pokud chci jiný odstín tak buď opět jemně otryskam sodou nebo rozbrousim a na to 1k nebo 2k lak. Můžeš i práškovou barvu. Setkal jsem se i s tím že na otryskany povrch se nanesl železity fosfat jako můstek,ale já to nedělám.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Gooder »

bóďa píše:no sakra, to vypadá hodně dobře. takže to jde asi na celej spodek kastle. ale co na to? těch gumových nátěrů se dělá tolik... že ani nevím, jestli jde vybrat něco špatně. pokud to je pod tím dobře ošetřeno tak to jen tak začít reznou nemuže ne?
myslel jsem Hydrotex. tady na fotkách se mi to docela líbí.
Zkus Rostegal, to je základovka. Potom jsem četl doporučení na to ještě něco dát, ale to Ti teď neřeknu. Budu to muset najít. Je to celkem drahé, ale vydrží to :wink:
V Německu se to používá po renovaci veteránů. U nás se to shání hůř, ale dá se ;)

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Tom_ »

Libor12 : no je fakt,ze co se tyce ochrany svaru,tak cinovani je nejlepsi ochrana proti korozi,ale ta prace s tim...na to tryskani mas jak velky kompresor? (100l)? Premyslim,ze bych si koupil pistol,ale s 50l zasobnikem nevim zda to bude idealni, tlak je cca 9 bar...a ten primer jaky?
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

rostegal je uplně stejná barva respektive základu jako je alkyton nebo hammerite. Pokud to nekdo používá na veterána 1.9 TDI tak je to v pořádku,ale na auto které tak má zustat dalších 30 let bych nedovolil nikomu aby se s tím k němu přiblížil na 50metrů.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Gooder »

Tak to jsem netušil. Takže jako ochranu na podvozky by byl dobrý ten pragocor, pokud chápu správně?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

Mám 2 válec orlík s 300l nádrží kdesi ze šachty,předtím jsem měl dva spřažené kompresory z autobusu. Pískovačku jsem si udělal sám,z 33kg propan bomby a pistoli koupil na frost.uk. Pajení je sice pracné ale jak jsem říkal jsou auta ktere si to zalouží jenak koupíš vše zde https://katalog.wuerth.cz/download/kata ... /02167.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; primer používám prgc met sp.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

Gooder píše:Tak to jsem netušil. Takže jako ochranu na podvozky by byl dobrý ten pragocor, pokud chápu správně?
mám ho na podvozku,dal jsem na to pro jistotu tectyl od valvoline ale můžeš cokoli podobného
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

Dejv píše:zde je web plny slusne odvedene klempirske prace:
http://www.offroadwreckrescue.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

takhle se to da delat...dobre...
par věcí by se dalo ještě dotáhnout do špičkové kvality,ale jinak 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Tom_ »

Libor12: takze to s 50l zasobnikem,nebude mit asi vubec cenu.Ono nechce se mi brousit cely spodek dratenym kotoucem ve vrtacce :(
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

origo gumous jinym zpusobem horko tezko sundas...na zbytek je tady tryskani:-)

libor:tryskas cely karoserie?
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od kucik »

Kde koupit ten pragokor metal?-našlo mi to jen přímo odkaz na pragochemu, ale shop žádný.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Odpovědět

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“