Já teda hliník nedělám, já světlomety + renovace laků, ale když už jedu, tak pod vodou do 3500, pak bílá (brusná hrubá), zelená ( střední), pak žlutá ( zalešťovací) a modrá na hologramy A pak to uzavřít voskem
Ahoj pánové
Jsem tu nový, zkoušel jsem něco hledat, ale znáte to
Konečně jsem svému mazlíkovi sehnal kola, po tom, co jsem je vzal do ruky si ale myslím, že jsou to elektrony. Dá se nějak poznat, jestli jsou to elektrony nebo hliník?
O leštění hliníku se toho všude píše hafo, jak je to ale s leštěním elektronů? Jdou vůbec vyleštit?
možná budu za blbce, ale elektron je záporně nabytá částice a jiné pojmenování pro kolo z lehkých slitin (ALU, případně hořčík) , takže rozdíl mezi nimi fakt není, když je to jedno a to samé...
fereros2: Elektron je, krom záporně nabité částice, slitina hořčíku a hliníku v poměru zhruba 9:1.
Současnost:Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD Minulost:Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
m.artty - aha tak to jsem nevěděl..asi bych se měl stydět, páč jsem ve škole měl předmět Materiály ale asi nejsem jedinej, protože třeba na stránce elektrony.cz, žádný hořčíkový kola nejsou no nic, každopádně jsem rád, že jsem o něco chytřejší.
Horcikove kolo udrzis na malicku (alespon ja 19tku z fabie takto udrzel), klasicke hlinikove je proste tezke - asi tak k poznani To co je na fotce bude klasika ATS hlinik (dle meho odhadu)
Markus:
...nepřeháněj,ale zajímavý je to,že límce se finál leštily bílou pastou pod WéDečkem a středy ani za hovno bílou,tak předtím zkoušeno hnědá,zelená,bílá a nakonec pomohla "modrá je dobrá",opět pod WéDečkem,...
Přílohy
Naposledy upravil(a) MiraF dne 10 led 2014 19:16, celkem upraveno 1 x.
Taky zvažuju, že bych zkusil poleštit moje kanály.. Ve zkratce jak na to?
Až bude čas, tak si to tu pročtu. Leštit by to mělo jít ok ne? Docela v klidu plocha
EX citroen saxo 1,4vts,. EX bmw e36 316i,. EX BMW e36 328 iT,. EX Golf III 1,8i, OOOO A4b5 avant 1,9TDI, BMW e36 316i compakt
A teď jedna merdka OOOO A6C5 avant 2,8i quattro
tak tak, jak praví Markus.všeobecně u každýho broušení platí, že je potřeba povrch srovnat, proto tak hrubý brusivo dle materialu a pak se postupuje k jemnějším, který už pomalu začínají leštit a pak až leštit.....kdyby si ten material rozříznul, dal pod mikroskop, tak uvidíš hrubou, členitou vrstvu, kterou ty právěže srovnáš....
dobrý je třeba si na začátek všecko očistit a poprášit sprejem třeba a brousit dokud všecko nezmizne.Pokud ti někde zůstane barva, kterou ti 40 nevezme, tak s 500 už to nikdy nedostaneš pryč......hlavně bych se snažil brusku držet ořád na ploše a nebrousit hranou, pak zase nemožný všecko vyleštit......a nic neojebat, jak něco narychlo přetáhneš, obrousíš a honem další, tak už to horko těžko doženeš, spíš vůbec a stejně se budeš muset vrátít o postupy nazpět a znova, takže si neušetříš čas....
Ale on ma provrch hladky ale jen nema zrcadlo to co mu řikate už udelal
problem muže byt i v materialu kol ne každy hlinik jde leštit do zrcadla bohužel
Jirka.Kolouch píše:Já teda hliník nedělám, já světlomety + renovace laků, ale když už jedu, tak pod vodou do 3500, pak bílá (brusná hrubá), zelená ( střední), pak žlutá ( zalešťovací) a modrá na hologramy A pak to uzavřít voskem
sorry ,ale používat bílou pastu je dost odvážné na laky. pasta je silně brusná (strašný uběr laku !!!)
a lak se brousí jen když není vyhnutí jinak.
dnešní nové laky mají tlouštku laku jen pár desítek mikronu (starší vozy ji májí až 250 , ted je běžné jen 90) a jedno takové leštění co tu popisuješ sundá 20-30um
z 99% stačí zelená,žlutá (modrá jen maskuje ve skutečnosti skoro neodstraní hologramy a stopy po leštění)
tam přesedlej na jinou značku třeba menzerna ,scholl atd..
před voskem vždy odmastii lak od zbytků past (jiank vosk nevydrží a neplní funkci jak má)
Budu na tom muset zapracovat, pár teček tam jetě sice mám ale tam kde nejsou to nemám lesklé. Sem zvyklí z renovací chromu leštit totálně vyrezlé zelezné věci, ale s hlinikem nemám zkušenosti. Jedno vím určitě potřebuju jemnější lešticí kotouč. Ten "kaliko" po sobě nechává dost výraznou stopu směru leštění. Jaký mám teda dokoupit?