no proto jsem říkal vzít elektro klapku z nějakého auta. Třeba z Audi Sx RSx apod. Co to ale udělá s tím hliníkem by mě taky zajímalokony5 píše:nějaký laciný servomotor tak blízko na výfuku ty teploty stejně dlouho nevydrží...
Výfuky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Výfuky
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: Výfuky
nechal jsem si upravit poslední díl výfuku a kat. Chtěl bych vědět jak to teď nejlépe ošetřit proti korozi. Bylo mi navrhnuto komaxit. Já si u komaxu nejsem jistej teplotou, vydrží to? Popřípadě není tu někdo z č. budějovic nebo okolí, kdo by si na to troufnul?
Life is too short to drive boring cars
Re: Výfuky
neblázni komaxit? nějak si nedovedu představit. použij klasickou vypalovací černou barvu na kamna, je do 700stupnů nebo tak nějak, ve větší vrstvičce ti to uchrání cokoliv. dá se to natírat nebo stříkat. stojí to cca 300kč pokud se na to necítíš, přivez to sfouknu ti to raz dvaD´ice píše:nechal jsem si upravit poslední díl výfuku a kat. Chtěl bych vědět jak to teď nejlépe ošetřit proti korozi. Bylo mi navrhnuto komaxit. Já si u komaxu nejsem jistej teplotou, vydrží to? Popřípadě není tu někdo z č. budějovic nebo okolí, kdo by si na to troufnul?
Ophell Vectra B Zender Sport 2.1 16V BIG Turbo Nitro! 300HP / 350HP / 400HP Club! Clean engine / car design , Airlift 3P dual Viar, 8piston brake 370mm wave rotor RS3, 3tlg. Schmidt vn-line 19" stretch, Prosport EVO, Sparco, Coming soon 2K18!
Re: Výfuky
mě se komaxit taky nezdál, proto se radši ptám. Jsem na tom celkem bídně s časem, takže sám na to asi nebudu mít čas. Kde tě najdu lordíku?
Life is too short to drive boring cars
Re: Výfuky
Na výfuk je dobrý šopování hliníkem. V ČB to dělá firma Altamire. Nechal jsem tím nastříkat výfuk a drží to už několik let. Stejně výfuk dřív shnije zevnitř.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Výfuky
díky za reakci, nakonec jsem to vzal vypalovací barvou na krby, snad to bude stačit
Life is too short to drive boring cars
Re: Výfuky
Tu chci taky někdy zkusit na sériovým autě s celoročním provozem, na krbu drží dobře.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Výfuky
výsledky ti můžu po nějaký době říct, ale v zimě s autem nejezdím
Life is too short to drive boring cars
Re: Výfuky
Mám obavu, že barva na krby nebude moc fungovat. Ona je spíš dekorační a má za úkol hlavně vydržet žár. Jinak ale bude dost možná příliš porézní a vlhkost se tak bude dostávat skrz. Podobně jako autoplechy co koupíš bez laku - když to budeš provozovat na autě tak jak jsou, tak shnijou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Výfuky
nestraš tak budu radši jezdit jen přes sezonu a když bude hezky no
Life is too short to drive boring cars
Re: Výfuky
Já natíral výfuk žáruvzdorným Alkytonem, snad to bude ok
aktual: ŠKODA OCTAVIA II
ex: VW GOLF MKV
ex: VW GOLF MKV
Re: Výfuky
štvou mě neustále zarezlý matky na svodech a kolem turba, tak jsem sháněl poměděný, ale moc se to nedá sehnat. pak mě ale napadlo, byl by nějakej problém, kdybych nechal vyrobit matky i štefty z nerezu? nenadá mě, čemu by to mohlo vadit, vzhledem k přístupu k těm šroubům na autě se ale radši zeptám.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
nerez nebrat, zarezne to stejněa je to křehčí a prakticky po kratší době (nerez šrouby/matky mi yvdržely 2 roky.., origo tam vydrželo 12let a v době demontáže to bylo ve stejným stavu jako později nerez.. je ale nerez a nerez, že jo.).. poměděná klasika asi vydrží nejvíc...
Re: Výfuky
Mel jsem natřeny výfuk barvou na krby a jezdil i v zimě a výfuk ok i po roce,doporučujíBeaver píše:Mám obavu, že barva na krby nebude moc fungovat. Ona je spíš dekorační a má za úkol hlavně vydržet žár. Jinak ale bude dost možná příliš porézní a vlhkost se tak bude dostávat skrz. Podobně jako autoplechy co koupíš bez laku - když to budeš provozovat na autě tak jak jsou, tak shnijou.
opel kadett 2.0 16v gsi
bývalka:opel astra g coupé linea blu OPC paket
Ford Focus ST white
bývalka:opel astra g coupé linea blu OPC paket
Ford Focus ST white
- Eclesia
- Příspěvky: 47
- Registrován: 04 srp 2007 15:09
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Nevíte někdo o někom schopném v Moravskoslezkém nebo Zlínském kraji kdo by mi udělal výfuk z nerezu na míru?
Teda spíše jde jen o trubku s přírubou a koncovým tlumičem, chtěl bych to udělat na míru a přesně dopasovat na auto.
Poradíte mi někdo někoho nebo kde?
Teda spíše jde jen o trubku s přírubou a koncovým tlumičem, chtěl bych to udělat na míru a přesně dopasovat na auto.
Poradíte mi někdo někoho nebo kde?
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo
Re: Výfuky
Není to ani MS ani ZL kraj, ale přesně mezi - Soieta http://www.soieta-tech.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám od nich výfuk na GT od svodů po konec a jsem spokojenej, cena taky příznivá.
Mám od nich výfuk na GT od svodů po konec a jsem spokojenej, cena taky příznivá.
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor
Re: Výfuky
Žabárna u Zlína. p. Němec
http://www.ncpower.cz/kontakt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ncpower.cz/kontakt" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota Corolla TS TTE Compressor 165Kw.
Peugeot 106 37Kw.
Peugeot 106 37Kw.
- petrsk
- Příspěvky: 201
- Registrován: 02 pro 2006 22:50
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
bóďa píše:štvou mě neustále zarezlý matky na svodech a kolem turba, tak jsem sháněl poměděný, ale moc se to nedá sehnat. pak mě ale napadlo, byl by nějakej problém, kdybych nechal vyrobit matky i štefty z nerezu? nenadá mě, čemu by to mohlo vadit, vzhledem k přístupu k těm šroubům na autě se ale radši zeptám.
mosazny matky a mas pokoj.povolit to povolis vzdycky.
Rover 825 SD .V kůži a dřevě. R.I.P
Autocrossovy Swišť 1.3 prodáno
Daewoo Nubira 2.0
Autocrossovy Swišť 1.3 prodáno
Daewoo Nubira 2.0
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Chlapi je tady někdo, kdo se trochu vyzná v problematice svodů?
Dělám si nerez svody a nejsem si jistý velikostí oválů u příruby k hlavě. V hlavě jsou totiž ovály 45 x 28 mm, ale u origo svodů je ovál 49 x 32 mm.
Nevím, jestli tedy zachovat rozměr oválů jako u originál svodů, nebo jestli je zmenšit až na velikost oválů v hlavě?
Díky
Dělám si nerez svody a nejsem si jistý velikostí oválů u příruby k hlavě. V hlavě jsou totiž ovály 45 x 28 mm, ale u origo svodů je ovál 49 x 32 mm.
Nevím, jestli tedy zachovat rozměr oválů jako u originál svodů, nebo jestli je zmenšit až na velikost oválů v hlavě?
Díky
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Laicky nazor: puvodni jsou vetsi kvuli tolerancim pri spasovani. Aby bylo zajisteno, ze se nikdy nestane, aby tam doslo ke zmenseni prostupu. Presne by byly lepsi pro zachovani rychlosti, ne?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
zkus něco najít na téma "antireversion step" sice jsme na teoretické úrovni, ale třeba se tím někdo zabejval... příruba sama o sobě moc pohybu neumožňuje - 8 šroub vs 8,5/9mm díra neudělá nic...
rozhodně bych ten schod zachoval..
rozhodně bych ten schod zachoval..
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Tak na toto téma toho je dost, ale vypadá, že tato úprava se dělá až kousek dál od hlavy. U hlavy jsem našel jen, že by ten schod měl být u spodní strany oválu. Nehoním se za výkony, jen se chci zbavit litinových svodů, ale zase nechci něco zkonit.
Původně jsem přírubu tedy udělal tak, aby kolem oválu v hlavě byla všude stejná mezera a rozměr oválu v přírubě byl 47 x 30 mm. Teď jsem ale na vážkách.
PS: šrouby jsou 10 mm a díry jsou 12mm, pohyb (tolerance) tedy možný trochu je.
Původně jsem přírubu tedy udělal tak, aby kolem oválu v hlavě byla všude stejná mezera a rozměr oválu v přírubě byl 47 x 30 mm. Teď jsem ale na vážkách.
PS: šrouby jsou 10 mm a díry jsou 12mm, pohyb (tolerance) tedy možný trochu je.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
z tych zakladnych veci co by trebalo dordzat ..
priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706mm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412mm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412mm2 ..
dalej je treba barat v uvahu "telepnu roztaznost" a hustou plynov, ich rychlost, prudiacich cez vyfukoy kanal,
a zaroven fakt, ze vyfukove plyny su stale v stadiu v expanzie aj pocas toho co prejdu cez vyfukovy ventil ...
...
....
........
EDITED:
upravene cm2 na mm2
priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706mm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412mm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412mm2 ..
dalej je treba barat v uvahu "telepnu roztaznost" a hustou plynov, ich rychlost, prudiacich cez vyfukoy kanal,
a zaroven fakt, ze vyfukove plyny su stale v stadiu v expanzie aj pocas toho co prejdu cez vyfukovy ventil ...
...
....
........
EDITED:
upravene cm2 na mm2
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 25 úno 2016 10:33, celkem upraveno 2 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Výfuky
Hmmm...JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
A není to náhodou 7.06cm2?JRD McLAREN píše:
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706cm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412cm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412cm2 ..
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Jasný, to jsem pochopil, že je to 706,5 mm2. Problém je, že nevím, jak mám veliký ventil.Libor12 píše:A není to náhodou 7.06cm2?JRD McLAREN píše:
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706cm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412cm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412cm2 ..
Jediné hodnoty / rozměry, se kterými můžu operovat a které znám, jsou rozměry oválů hlavy (45 x 28) a origo svodů (49 x 32)
A ještě jsem tedy nepochopil komentář od Taboo:
Jestli jde jen o to, že ta věta nedává smysl, nebo jestli je celé tvrzení chybné.Taboo píše:Hmmm...JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
...ci nemal by som sa snazit pisat o polnoci "nejake tie mudra" ....Taboo píše:Hmmm...JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
..
...sucet ploch vnutornych priemerov sediel ventilov ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Výfuky
Ono je to spíš o tom, že logicky výukové svody nemají být určitě menší než je průměr výfukových kanálů, ale reálně je potřeba je mít větší aby výfukové plyny měly prostor k expanzi a docházelo k správnému výplachu válce. Na druhou stranu je to potřeba vybalancovat a nepoužívat nějaké obrovské průměry, potom zase plyny nezískají rychlost a přijdou o ten efekt "vytahování" spalin ven z válce. Plus mínus tak nějak. Jsem rád, že to neumím počítat a trapně přiznám, že v tomhle ohledu bych u sebe šel prostě cestou nějakých osvědčených svodů, koupil je a namontoval na motor
Naposledy upravil(a) Beaver dne 25 úno 2016 13:03, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"