Apexi
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 29 srp 2004 23:07
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Apexi
Myslíte si,že tahle krabička je stejně účinná třeba jako čip???
Yamaha Neo's r.v.02 Gold: Vzduch. filtr JR,výfuk Polini Funky,...Vmax-95km/h
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 29 srp 2004 23:07
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ok a nevíš jestli to funguje se všema autama,nebo jen s ňákýma?barbucha píše:Pokud jí máš korektně nastavenou, tak určitě. Ale tahle od Apexi umožňuje opravdu jen hrubé upravení palivové mapy. Pokud nechceš investovat do samostatnýho ECU, tak je docela dobrá volba E-manage od Greddy. Zeptej se Karla(Leona), ten to má (Nebo alespoň říkal že si to bude kupovat)
Yamaha Neo's r.v.02 Gold: Vzduch. filtr JR,výfuk Polini Funky,...Vmax-95km/h
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Karel ma MAP-ECU, S-AFC se daavno zavrhlo. Jak rikas, nastaveni jen fakticky jen hruby, jen v nekolika bodech a linearne dle otacek motoru. Kdyz uz investovat tak radeji do E-manage ktery je za podobny penize. Na ni je take moznost upgrade tim, ze se doukoupi kabliky a jde pak upravovat i predstih. Od jara bude k dostani i new E-manage, (sice o trochu drazsi) ktery dokaze nahradit seriovou vahu vzduchu systemem D-jetro (mereni vzduchu dle tlaku). Ostatne co se tyce funkci, tak by mela byt konkurenceschopna MAP-ECU.barbucha píše:Pokud jí máš korektně nastavenou, tak určitě. Ale tahle od Apexi umožňuje opravdu jen hrubé upravení palivové mapy. Pokud nechceš investovat do samostatnýho ECU, tak je docela dobrá volba E-manage od Greddy. Zeptej se Karla(Leona), ten to má (Nebo alespoň říkal že si to bude kupovat)
Re: Apexi
To je furt dokola Jakej čip? Myslíš Čip a Dejl ?Frajer píše:Myslíte si,že tahle krabička je stejně účinná třeba jako čip???
Žádnej mentál co si myslí, že umí přeprogramovat řídící jednotku, nebyl nikdy s autem na motorvé brzdě a už vůbec neměl v ruce WideLambdu a neví co to je teplota výfukových plynů nebo stoický poměr paliva a vzduchu.
Takže co ti vlastně ten mentál - programátor udělá s řídící jednotkou? Nastaví větší předstih a aby mu to nezačlo detonovat tak přidá palivo. Tím je motor vyladěný asi jako Zetor v JZD a to že se ti zdá že má větší výkon je spíš náhoda a větší krouťák tím, že bohatá směs paliva hoří pomaleji a tak ho převážná většina shoří při větším natočení kliky.
Pokud chceš dosáhnout optimálního výkonu je třeba nastavit poměr A/F na 14.7 + 10-15% tedy cca 12,5 - 13 : 1 ...... potom se donastaví předstih tak aby se zvedl výkon ale ještě nevznikaly detonace nebo samozápaly atd...
Pro atmosférické kotory bude asi lepší a levnější varianta E-manage a pro turba je zatím lepší MAP-ECU který umí zatím oproti e-manage vyřadit MAF/MAP senzor.
Jo a nakonec - sám nic nedoladíš - nech to na profíky - třeba na nás - dohodni se semnou nebo Streetem nebo Fajfkou.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
S-AFC umoznuje modifikaci dodavky paliva v 200 RPM a 1% intervalech v 12 bodech, rozmezi +/-50% a ne jen "dle otacek motoru". Nic linearniho a hrubeho na tom neni, auta vybavene S-AFC tady jezdi 8 sekund a ze by se S-AFC "davno zavrhlo" jsem jeste do dnesniho dne neslysel. Naopak, v USA jsou 3 generace S-AFC tim nejpouzivanejsim, nejpopularnejsim a nejsuspesnejsim fuel computerem za poslednich 12 let.street.racer píše:Karel ma MAP-ECU, S-AFC se daavno zavrhlo. Jak rikas, nastaveni jen fakticky jen hruby, jen v nekolika bodech a linearne dle otacek motoru.barbucha píše:Pokud jí máš korektně nastavenou, tak určitě. Ale tahle od Apexi umožňuje opravdu jen hrubé upravení palivové mapy. Pokud nechceš investovat do samostatnýho ECU, tak je docela dobrá volba E-manage od Greddy. Zeptej se Karla(Leona), ten to má (Nebo alespoň říkal že si to bude kupovat)
IQ stylingem nenahradis.
A není rozdíl v jednotlivých modelech? Já jsem si taky myslel, že se u SAFC definuje akorát nízké a vysoké otevření škrtící klapky a těm se potom přiřadí hodnota v rozmezí +50/-50%. Polohy mezi potom jednotka lineárně dopočítá. A taky jsem si myslel že se dá rozsah rpm rozdělit pouze na 8 dílů, tedy zhruba po 1000RPM. Ale fakt nevím, nikdy jsem to v ruce neměl
P.S Tím zavržením nemyslel Street že to zavrhl celý svět, ale to že do Supry dá Karel MAP-ECU. Já jsem zase žil v domnění, že tam má E-Manage
P.S Tím zavržením nemyslel Street že to zavrhl celý svět, ale to že do Supry dá Karel MAP-ECU. Já jsem zase žil v domnění, že tam má E-Manage
Mám tam MAP-ECU protože:
Narozdíl od SAFC mám možnost seřídit palivo v závyslosti na otáčkám a tlaku a to v 3D mapě která obsahuje trochu víc bodů než SAFC. To SAFC se asi používá kvůli tomu , že hezky bliká a že se dá nastavit ručně bez PC.
Narozdíl od E-manage mi MAP-ECU umožnilo odstranit MAF senzor a tím jsem si značně otevřel dveře ke zvětšení sacího průřezu. E-manage je mnohem levnější varianta a navíc ve spojení s jejich boostcontrolerem je také možné nastavit bez PC. Navíc umí e-manage ovládat předstih, ale zase už nemá žádnou zpětnou vazbu třeba od senzoru klepání a tak je to dost nebezpečné toto používat.
Protože mám počítačovou firmu nejsou pro mne PC a programy žádný problém a proto jsem volil MAP-ECU a zůstane tam do té doby než ho nahradí AEM ECM.
Narozdíl od SAFC mám možnost seřídit palivo v závyslosti na otáčkám a tlaku a to v 3D mapě která obsahuje trochu víc bodů než SAFC. To SAFC se asi používá kvůli tomu , že hezky bliká a že se dá nastavit ručně bez PC.
Narozdíl od E-manage mi MAP-ECU umožnilo odstranit MAF senzor a tím jsem si značně otevřel dveře ke zvětšení sacího průřezu. E-manage je mnohem levnější varianta a navíc ve spojení s jejich boostcontrolerem je také možné nastavit bez PC. Navíc umí e-manage ovládat předstih, ale zase už nemá žádnou zpětnou vazbu třeba od senzoru klepání a tak je to dost nebezpečné toto používat.
Protože mám počítačovou firmu nejsou pro mne PC a programy žádný problém a proto jsem volil MAP-ECU a zůstane tam do té doby než ho nahradí AEM ECM.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám pocit že do E-manage slibovali časem i ten Knock senzor, ale asi to ještě neprodávají. Jinak je jasný že pro teba je to Map-Ecu lepší řešeníleon4x4 píše:Mám tam MAP-ECU protože:
Narozdíl od SAFC mám možnost seřídit palivo v závyslosti na otáčkám a tlaku a to v 3D mapě která obsahuje trochu víc bodů než SAFC. To SAFC se asi používá kvůli tomu , že hezky bliká a že se dá nastavit ručně bez PC.
Narozdíl od E-manage mi MAP-ECU umožnilo odstranit MAF senzor a tím jsem si značně otevřel dveře ke zvětšení sacího průřezu. E-manage je mnohem levnější varianta a navíc ve spojení s jejich boostcontrolerem je také možné nastavit bez PC. Navíc umí e-manage ovládat předstih, ale zase už nemá žádnou zpětnou vazbu třeba od senzoru klepání a tak je to dost nebezpečné toto používat.
Protože mám počítačovou firmu nejsou pro mne PC a programy žádný problém a proto jsem volil MAP-ECU a zůstane tam do té doby než ho nahradí AEM ECM.
Re: Apexi
leon4x4 píše:To je furt dokola Jakej čip? Myslíš Čip a Dejl ?Frajer píše:Myslíte si,že tahle krabička je stejně účinná třeba jako čip???
Žádnej mentál co si myslí, že umí přeprogramovat řídící jednotku, nebyl nikdy s autem na motorvé brzdě a už vůbec neměl v ruce WideLambdu a neví co to je teplota výfukových plynů nebo stoický poměr paliva a vzduchu.
Takže co ti vlastně ten mentál - programátor udělá s řídící jednotkou? Nastaví větší předstih a aby mu to nezačlo detonovat tak přidá palivo. Tím je motor vyladěný asi jako Zetor v JZD a to že se ti zdá že má větší výkon je spíš náhoda a větší krouťák tím, že bohatá směs paliva hoří pomaleji a tak ho převážná většina shoří při větším natočení kliky.
Pokud chceš dosáhnout optimálního výkonu je třeba nastavit poměr A/F na 14.7 + 10-15% tedy cca 12,5 - 13 : 1 ...... potom se donastaví předstih tak aby se zvedl výkon ale ještě nevznikaly detonace nebo samozápaly atd...
Pro atmosférické kotory bude asi lepší a levnější varianta E-manage a pro turba je zatím lepší MAP-ECU který umí zatím oproti e-manage vyřadit MAF/MAP senzor.
Jo a nakonec - sám nic nedoladíš -- dohodni se semnou nebo Streetem nebo Fajfkou.nech to na profíky - třeba na nás
nech to na profíky - třeba na nás
Hele chci se zeptat na kolik zhruba vyjde takový poladění motoru u Vás ?
"třebas takovej Hyundai Lantra GT 1.6i GLS šlo by s tím něco provést "
Re: Apexi
Pokud mas zajem nechat si auti poladit, stalo by za to pokecat, nechat nás na to nejprve kouknout a pak bychom probrali navrhované řešení. Potom se rozhodneš a případně to zrealizujeme. Rozhodně se ode mne teď nedozvíš něco jako 10koní za 10tis. ...... takhle to prostě nechodí.pokorneo píše:nech to na profíky - třeba na nás
Hele chci se zeptat na kolik zhruba vyjde takový poladění motoru u Vás ?
"třebas takovej Hyundai Lantra GT 1.6i GLS šlo by s tím něco provést "
Každé auto je jiné a proto bych potřeboval dohledat schéma elektriky a ECU, pak se dá něco vymyslet.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosím tě jakej "čip" furt? CO to je? Víš co to je čip? TO je Integrovaný obvod ... takový černý kvádřík s mnoha nožičkama. Tobě tam někdo něco takového bude přidávat? ... Nebude... takže se jedná jen o přeprogramování řídící jednotky. Bez potřebné diagnostiky to ale nikdo neudělá. Takže to že zastavíš někde na parkáči přijede cikán a natlačí ti tam cosi ... to není tuning Je potřeba sledovat nejprve jak se chová sériový motor, pak navrhnout úpravy map a ověřit správnost v praxi s monitoringem.Fiesta píše:ty woe...chlapy vy votom vite hodne...takze klasickej cip je na hovno?Chtel jsem ho davat do budouciho auta ale potom co sem si precet tak se asi na to vyseru....
Chápeš?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Já teda nevím jaký bude tvoje budoucí auto, ale podle mýho je čip blbost. Možná budeš mít štěstí a opravdu ti nějak pomůže, ale co potom až budeš chtít dělat další úpravy, například dát větší vstřiky? Zkus zajít do nějaký "Chiptunigový" firmy ať ti to předělají To SAFC je prostě mnohem lepší volbaFiesta píše:ty woe...chlapy vy votom vite hodne...takze klasickej cip je na hovno?Chtel jsem ho davat do budouciho auta ale potom co sem si precet tak se asi na to vyseru....
Korekce: SAFC + A/F Ratio měřák (tedy wide lambda s ukazatelem) + EGT Měřák .... to už bude lepší volba.barbucha píše:Já teda nevím jaký bude tvoje budoucí auto, ale podle mýho je čip blbost. Možná budeš mít štěstí a opravdu ti nějak pomůže, ale co potom až budeš chtít dělat další úpravy, například dát větší vstřiky? Zkus zajít do nějaký "Chiptunigový" firmy ať ti to předělají To SAFC je prostě mnohem lepší volbaFiesta píše:ty woe...chlapy vy votom vite hodne...takze klasickej cip je na hovno?Chtel jsem ho davat do budouciho auta ale potom co sem si precet tak se asi na to vyseru....
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 29 srp 2004 23:07
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tak sorry já toho nevim tolik jako vy.
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
Yamaha Neo's r.v.02 Gold: Vzduch. filtr JR,výfuk Polini Funky,...Vmax-95km/h
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Protože nemá čím diagnostikovat poměr A/F tak je zbytečné ho zkoušet měnit - dá se tím hodně zkazit. Ale má turbovej motor a tak nejsnazší úpravou výkonu bude zvýšení tlaku.Frajer píše:Tak sorry já toho nevim tolik jako vy.
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
Mé doporučení je : MBC (Manual Boost Controler) + nějaký budík na měření tlaku.
Výsledek? cena cca 3-10tis
Zvýšení výkonu? cca 20-30koní by to myslím mohlo dát.
Riziko? Jen takové o kolik se zvedne tlak.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Já si ani nejsem jistej jestli se to SAFC dá použít na TDI. Teda teoreticky jo, ale každý takovýhle palivový počítač se musí nastavit pro určitý typ váhy vzduchu a ECU. Jestli je to nemá v databázi tak máš smůluFrajer píše:Tak sorry já toho nevim tolik jako vy.
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 29 srp 2004 23:07
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Takže řikáš zvýšit tlak turba. A dá se ňák nastavit aby turbu zabíralo už při menších otáčkách nebo je to prostě daný? A ještě k čipu když nám v ABC tuningu čipovali Lagunu,tak co vlastně dělali? Akorát nám vyměnili tu černou kostičku.....leon4x4 píše:Protože nemá čím diagnostikovat poměr A/F tak je zbytečné ho zkoušet měnit - dá se tím hodně zkazit. Ale má turbovej motor a tak nejsnazší úpravou výkonu bude zvýšení tlaku.Frajer píše:Tak sorry já toho nevim tolik jako vy.
Známej uvažuje o zvýšení výkonu ve svym 2,5TDi a ptal se jestli o něčem nevim,tak jsem narazil na to Apexi. Takže se vás ptám co byste mu přímo doporučili udělat.
Mé doporučení je : MBC (Manual Boost Controler) + nějaký budík na měření tlaku.
Výsledek? cena cca 3-10tis
Zvýšení výkonu? cca 20-30koní by to myslím mohlo dát.
Riziko? Jen takové o kolik se zvedne tlak.
Yamaha Neo's r.v.02 Gold: Vzduch. filtr JR,výfuk Polini Funky,...Vmax-95km/h
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Neznám všechny auta, ale je možné, že bude to turbo schopné dávat tlak dříve. Pokud ne, tak by to nedávalo ani při přeprogramovávání ECU.Frajer píše:Takže řikáš zvýšit tlak turba. A dá se ňák nastavit aby turbu zabíralo už při menších otáčkách nebo je to prostě daný? A ještě k čipu když nám v ABC tuningu čipovali Lagunu,tak co vlastně dělali? Akorát nám vyměnili tu černou kostičku.....
Co dělali na Laguně? Přeprogramovali řídící jednotku a nebo jen dali mezi senzor tlaku a ECU nějaký bazmek který lhal řídící jednotce a ta si tak myslela že je tam menší tlak než ve skutečnosti byl a tak požádala turbo o jeho zvýšení na požadovanou mez. Pak ti možná přidali na časování a množství paliva - což ovšem neznamená vždy větší výkon - ale téměř vždy to znamená větší kouřivost.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak když už se to tu tak pěkně rozjelo:
v létě přidávám do 1,4HDi intercooler. Chci zvednout tlak turba pomoci bleeder valve.Taky bych rád nechal přeprogramovat ecu - o to tady teda jde. Když jste valná hromada proti, tak co udělat s ecu?Počitam tak že to přeprogramování bude do 10tis. Konkurenceschopný řešení za podobnou cenu?? Berte v potaz,že je to jen 1,4
v létě přidávám do 1,4HDi intercooler. Chci zvednout tlak turba pomoci bleeder valve.Taky bych rád nechal přeprogramovat ecu - o to tady teda jde. Když jste valná hromada proti, tak co udělat s ecu?Počitam tak že to přeprogramování bude do 10tis. Konkurenceschopný řešení za podobnou cenu?? Berte v potaz,že je to jen 1,4
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 29 srp 2004 23:07
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Prý přeprograovali řídící jednotku. Jelo to o hodně víc rychle (235) ale taky si to pěkně zahulilo. A spotřeba zůstala na stejnuleon4x4 píše:Neznám všechny auta, ale je možné, že bude to turbo schopné dávat tlak dříve. Pokud ne, tak by to nedávalo ani při přeprogramovávání ECU.Frajer píše:Takže řikáš zvýšit tlak turba. A dá se ňák nastavit aby turbu zabíralo už při menších otáčkách nebo je to prostě daný? A ještě k čipu když nám v ABC tuningu čipovali Lagunu,tak co vlastně dělali? Akorát nám vyměnili tu černou kostičku.....
Co dělali na Laguně? Přeprogramovali řídící jednotku a nebo jen dali mezi senzor tlaku a ECU nějaký bazmek který lhal řídící jednotce a ta si tak myslela že je tam menší tlak než ve skutečnosti byl a tak požádala turbo o jeho zvýšení na požadovanou mez. Pak ti možná přidali na časování a množství paliva - což ovšem neznamená vždy větší výkon - ale téměř vždy to znamená větší kouřivost.
Yamaha Neo's r.v.02 Gold: Vzduch. filtr JR,výfuk Polini Funky,...Vmax-95km/h
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Na prodej! ////////viewtopic.php?p=458849#458849
Samozřejmně že přeprogramování ECU je levné, vždyť se nic nekupuje, nepřidává. JEn neznám žádnou pseudo tuningovou firmu v čr která by výsledky své činnosti ověřovala na motorové brzdě a na WideLambdě + další diagnostika jako sledovat senzory klepání atd.............¨eric píše:Tak když už se to tu tak pěkně rozjelo:
v létě přidávám do 1,4HDi intercooler. Chci zvednout tlak turba pomoci bleeder valve.Taky bych rád nechal přeprogramovat ecu - o to tady teda jde. Když jste valná hromada proti, tak co udělat s ecu?Počitam tak že to přeprogramování bude do 10tis. Konkurenceschopný řešení za podobnou cenu?? Berte v potaz,že je to jen 1,4
Takže na co se tu ptáš? Chceš ušetřit? Jezdi metrem .... chceš zvednout výkon? dělej to pořádně a neptej se na peníze.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
ne,ptam se na něco adekvátního k 1,4leon4x4 píše:Samozřejmně že přeprogramování ECU je levné, vždyť se nic nekupuje, nepřidává. JEn neznám žádnou pseudo tuningovou firmu v čr která by výsledky své činnosti ověřovala na motorové brzdě a na WideLambdě + další diagnostika jako sledovat senzory klepání atd.............¨eric píše:Tak když už se to tu tak pěkně rozjelo:
v létě přidávám do 1,4HDi intercooler. Chci zvednout tlak turba pomoci bleeder valve.Taky bych rád nechal přeprogramovat ecu - o to tady teda jde. Když jste valná hromada proti, tak co udělat s ecu?Počitam tak že to přeprogramování bude do 10tis. Konkurenceschopný řešení za podobnou cenu?? Berte v potaz,že je to jen 1,4
Takže na co se tu ptáš? Chceš ušetřit? Jezdi metrem .... chceš zvednout výkon? dělej to pořádně a neptej se na peníze.
jinak si myslim,že bitpower je solidní značka
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz jsme u toho preprogramovani ECU... Ja se na to taky chystam... Jednotku uz jsem odeslal znamemu (mam 3x ECU tak jednu zatim ozelim) a ten mi ji odbrzdi na jine CRX (serie jen sportovni filtr) - pred a po... Tudiz budu vedet kolik bude procentualni narust... Jedna se konkretne o firmu GX... Pokud se po delsi dobe budou dit nake "vedlejsi ucinky" tak vam dam tady na foru vedet...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Prvni model S-SAFC (vyrabeny v 1993) mel jen 5 RPM bodu a +/-30% rozmezi v 1% intervalech. S-AFC I pak 8 RPM bodu v 500 nastavitelnych intervalech a +/-50% rozmezi v 1% intervalech. Ty dve verze se uz ale nevyrabi. Ta soucasna S-AFC II ma 12 RPM bodu nastavitelnych v 200 RPM intervalech, +/-50% rozmezi v 1% intervalech, detekci detonacniho sensoru a dve mapy, ktere se daji "save" (treba pro pouziti s obycejnym a zavodnim benzinem). Ta nastavitelna Hi-Lo poloha klapky urcuje open a closed loop v procentech a ty hodnoty mezi tema Hi a Lo mapama jsou pak prumery jejich RPM bodu.barbucha píše:A není rozdíl v jednotlivých modelech? Já jsem si taky myslel, že se u SAFC definuje akorát nízké a vysoké otevření škrtící klapky a těm se potom přiřadí hodnota v rozmezí +50/-50%. Polohy mezi potom jednotka lineárně dopočítá. A taky jsem si myslel že se dá rozsah rpm rozdělit pouze na 8 dílů, tedy zhruba po 1000RPM. Ale fakt nevím, nikdy jsem to v ruce neměl
P.S Tím zavržením nemyslel Street že to zavrhl celý svět, ale to že do Supry dá Karel MAP-ECU. Já jsem zase žil v domnění, že tam má E-Manage
Ta S-AFC je velice dobry a schopny fuel computer, ktery pracuje s kazdym typem airflow sensoru, ale clovek musi mit patricne znalosti k tomu, aby ten motor musel vyladit (jinak ho taky muze snadno znicit), coz neni mozne bez datalogger a minimalne wideband O2 sensor.
Naopak naprogramovane E-PROMs jsou pro lidi, kteri nevi o lazeni motoru vubec nic. Ten motor se da samozrejme vyladit i upravou kodu v tom samotnem E-PROMu, ale pro uplne kazdou malou upravu a zmenu se ten E-PROM s te ECU musi vyndat, ten kod upravit a ten E-PROM prepsat. Pokud by nekdo chtel pouzit tuto metodu, tak by ten E-PROM musel vyndat, upravit ten kod, prepsat ten E-PROM a nainstalovat ho zpet do te ECU ne jen jednou anebo desetkrat, ale vice nez stokrat anebo i tisickrat, coz samozrejme zadna firma delat nebude. Nehlede k tomu, ze opravdu rozebrat ten kod trva ne hodiny anebo dny, ale tydny a mnohdy i mesice a roky, protoze clovek nejdriv musi zjistit, co je v tom kodu co a jake vysledky ty zmeny tech hodnot maji, coz se da zjistit jen a pouze z velice time consuming experimentace s tim skutecnym autem, datalogger a potrebne instrumentace. Co doslova vsichni ti "chip tuners" delaji je off-set polohy cam anebo crank sensoru (anebo distributoru) a pak tam narvou kupu paliva pomoci upravy signalu bar sensoru (coz pak pracuje jen pri WOT) aby zamaskovali detonaci. Tech skutecnych map paliva a zapalovani se pritom ani nedotknou, protoze nemaji ani poneti co jejich hodnoty znamenaji. Nejlepsi je videt ty firmy nabizet E-PROMy dokonce i pro auta s ECUs, ktere E-PROMy ani nemaji (coz je asi to same, jako nabizet spojku pro auto s automatickou prevodovkou), coz oni samozrejme ani nevi. Co s tema ECU bez E-PROMu delaji je zahadou, protoze se s nema nic delat neda (takze je ty firmy asi poslou ty ECUs tem zakaznikum po tydnu nazpet bez toho, aby se te ECU vubec dotkli - a reknou mu, ze mu tam vymenili E-PROM, ktery tam ani neni).
IQ stylingem nenahradis.
To znamená že u toho SAFC si "LOW" polohu nastavím tak že zjistím kdy motor přechází ze sledování lambdy na mapu v ECU(Open/closed loop). To asi bude u každýho motoru jiný a kromě polohy škrtící klapky a otáček bude záležet na víc faktorech. Potom bude zřejmě lepší nastavit jenom "HI" režim a "low" nechat radši tak jak je? Jinak samozřejmě bez widebandky to nemá smysl vůbec dělat.
Taboo, dnes již není nutné pokaždé letovat EEPROM z ECU! Například u VW koncernu (tedy Audi, SEAT, Skoda, VW) se dá přepisování EEPROM dělat přez diagnostickou zásuvku a zároveň se přez ní dá také sledovat část parametrů motoru za jízdy.
Nejsem zastáncem přeprogramovávání sériové ECU, ale v tomto příépadě by možná bylo opravdu nadbytečné měnit ji za jinou standalone, když i sériová je plně programovatelná pokud máš potřebné know-how. Problém ale je, že ti co mají know-how o přepisování ECU nemají know-how o funkci motoru.
Nejsem zastáncem přeprogramovávání sériové ECU, ale v tomto příépadě by možná bylo opravdu nadbytečné měnit ji za jinou standalone, když i sériová je plně programovatelná pokud máš potřebné know-how. Problém ale je, že ti co mají know-how o přepisování ECU nemají know-how o funkci motoru.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Teď taková blbá otázka: Proč proboha řešíš Barbucho takovou věc jako je S-AFC ? Není to trochu ostuda něco takové dávat do Skajlajna ?barbucha píše:To znamená že u toho SAFC si "LOW" polohu nastavím tak že zjistím kdy motor přechází ze sledování lambdy na mapu v ECU(Open/closed loop). To asi bude u každýho motoru jiný a kromě polohy škrtící klapky a otáček bude záležet na víc faktorech. Potom bude zřejmě lepší nastavit jenom "HI" režim a "low" nechat radši tak jak je? Jinak samozřejmě bez widebandky to nemá smysl vůbec dělat.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;