Zaslepení EGR ventilu

Moderátoři: Berry, m.artty

Odpovědět
Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Zaslepení EGR ventilu

Příspěvek od spodli »

Chci si teďko nechat vyříznout záslepku EGR ventilu, ale nevím jakej otvor mám nechat a jakej mám tedy zaslepit, na stránkách opelastra jsem se dočet, že se má zaslepit komůrka ventilu, ale nevím přesně co tím myslej , jestli zaslepit tu prázdnou komůrku a nebo ten pružící ventilek dík 8)

Erik
Příspěvky: 113
Registrován: 10 bře 2005 22:03
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

Douvam ze jsem te pochopil dobre.
Reknu ti aspon jak ja bych zadelal EGR ventil. :D

Tam kde EGR je namontovan, s dvouma schrubi, musis dat neco mezitim.
Aby vzduch s vyfuku se nemuze dostat pres EGR ventil.
Tak se myslis, ze zadelas oba diry. Ale to nejde.
Protoze ten blbec s pruzinou jde i ven, jestli nemuze, protoze je zadelane, tak da chibu do motormanagement (motronic) a to neni dobri haha. To by bilo stejne, jako kdyby se EGR ventil rozbyl.

Tak zo mame delat?

Neco mezitim, ale to dira kde ten blbec je s pruzinou mas nechat otrevreno.

U Opeldealer se da koupit tohle:
Obrázek
Obrázek
Stoji min nes 10 euro, a je special pro EGR ventil.

Ale sam taky neco muzes vyrabet.

Jen v tohle musis navrtat dira, tak velky aby ten blbec s pruzinou se dostal pres to, tohle cervena dira:
(Tohle male cervene dira je ten s toho blbec s pruzinou)
Obrázek

Tak jeden kanal bude uzavren, vzduch nejde pres EGR ventil, a zustane v pohode, a nedostanes ten brdel s novou do motoru.
Jen musis asi vzyt 2 delsi schruby abyz EGR ventil zase mohl namontovat.

Douvam ze s toho mojou Cestina neco pochopis haha

:roll:
Naposledy upravil(a) Erik dne 26 kvě 2005 22:28, celkem upraveno 1 x.

YANEK
Moderátor
Příspěvky: 4134
Registrován: 12 úno 2004 21:09
Bydliště: Mindžapůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK »

:D skrátka a jednoduše tu pružinu musíš nechat funkční :wink:
:silly:Obrázek
www.astra-g.cz BAD TOYS FOR FAT BOYS
www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
www.autovit.cz Servis vozidel opel

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sokolda »

Až mě rozbolela hlava než jsem to pochopil ...ale good

Erik
Příspěvky: 113
Registrován: 10 bře 2005 22:03
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

YANEK píše::D skrátka a jednoduše tu pružinu musíš nechat funkční :wink:
Hahaha, to mas pravda 8)

Ach jo... :roll:

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

Erik píše: Douvam ze s toho mojou Cestina neco pochopis haha :roll:
dobrá čeština i když šlo to klidně stručněji ale vše jsem pochopil, jinak jsem se pobavil u pojmenováni blbec s pružinou :smich:

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

To erik:můžeš jsem šoupnou ten odkaz na tu orig. záslepku od Opela, ptal jsem se v teplicích u aut.prodejce a oni to tam vůbec nemaj a ani neprodávaj díky 8)

YANEK
Moderátor
Příspěvky: 4134
Registrován: 12 úno 2004 21:09
Bydliště: Mindžapůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK »

:D TAK TŘEBA U ZRALÝHO JÍ MAJ KOUKLAL SEM NA NÍ :wink:
:silly:Obrázek
www.astra-g.cz BAD TOYS FOR FAT BOYS
www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
www.autovit.cz Servis vozidel opel

Erik
Příspěvky: 113
Registrován: 10 bře 2005 22:03
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

To Spodli: Tento myslis?

Obrázek

Je na C14SEL, protoze tihle nekteri meli EGR, nekteri ne.
Ale pasuje i na x14xe atd... To jsem uz delal...

GM partnumber:
125 54 606

Holandske EPC number:
58 51 970

EPC v Cesku taky pouzivaji u dealer, tak i to spodni cislo by meli znat.
Vrchni je GM cislo, podle toho ho najdu na 100%
Ale musi se hi chtit :(

Anebo vem tohle sebou, mam doma Angliskou EPC, to by meli taky pochopit: KLIK

8)

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

YANEK píše::D TAK TŘEBA U ZRALÝHO JÍ MAJ KOUKLAL SEM NA NÍ :wink:
jestli tam ještě půjdeš tak jse mi prosím tě zeptej jestli tam maj záslepky na tenhle typ motoru: x16szr r.v 96 a hlavně na cenu dík 8) jestli by to nebylo až příliš předražený tak bych si tam v tejdnu pro to sjel.

YANEK
Moderátor
Příspěvky: 4134
Registrován: 12 úno 2004 21:09
Bydliště: Mindžapůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK »

:( nedostanu ale skus hledat or volat http://www.zraly.cz/
:silly:Obrázek
www.astra-g.cz BAD TOYS FOR FAT BOYS
www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
www.autovit.cz Servis vozidel opel

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

tak mi ji konečně kámoš v práci udělal, ale po namontování a vyzkoušení se mi zdá že se mi rapidně snížil výkon v otáčkách :(

Erik
Příspěvky: 113
Registrován: 10 bře 2005 22:03
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

spodli píše:tak mi ji konečně kámoš v práci udělal, ale po namontování a vyzkoušení se mi zdá že se mi rapidně snížil výkon v otáčkách :(
To nema nic spolecne s záslepenou EGR...

:roll:

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

čet jsem si někde na netu postup rekalibrace ECU a zajímalo by mě jestli když udělám všechny ty kroky jak tam píšou a po několika hodinách odpojím baterku jestli se nově získané údaje zase nevymažou, a ještě jeden lama dotaz: jaká potřebná minimální tlouštka plechu musí být na záslepku a z jakého materiálu by měla být, někde jsem se dočet že se používá hliník a já ji mám udělanou z mědi o tlouštce 2mm nevadí to :?

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

máte někdo zkušenosti s vyčištěním EGR ventilu, na jedněch stránkách jsem se dočet, že se to má vyčistit ňákým karbonovým rozpouštědlem(nevíte kde se dá koupit), a pak do toho stříknout něco jako teflon,nevíte přesněji čím se to má stříknout a kde to sehnat dík 8)

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

to Erik: nemám zaslepit ještě tu podtlakovou hadičku co vede k EGR ventilu a tím ho úplně vyřadit, kdyby jo tak sem nahoď návod díkes, jo a může mi někdo odpovědět na předešlý 2 dotazy :wink:

Uživatelský avatar
Milan(Plša)
Příspěvky: 7
Registrován: 20 čer 2005 22:14
Bydliště: Šumvald

Příspěvek od Milan(Plša) »

Hej pánové možná si těť řeknete co to je za blbce. Ale co to vůbec je EGR ventil? K čemu je dobrej a čeho docílím když ho ucpu? a ještě něco mám ho vůbec na A vectře r.v.1989? :twisted:
Moc díky.
Opel Vectra A 2.0i :?:

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

skoukni tyhle stránky - je tam vysvětlený jak EGR funguje a k čemu se vlastě montoval do aut: http://www.opelastra.cz/technika/egr.htm
a s tou druhou otázkou si nejsem jist, zkus se zeptat jestli ti tady nikdo neodpoví buď na týhle adrese co jsem ti napsal výš je tam někde forum nebo na http://www.opelclubrenbau.cz 8)

Erik
Příspěvky: 113
Registrován: 10 bře 2005 22:03
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

V roce 1989 jeste nemeli EGR

@Spodlï: Jestli mas u EGR ten velkej kanal zadelani, tak je to v pohode a nepotrebujes vice delat.

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

to erik: ten sací kanál mám zadělanej tou záslepkou, a ten otvor pro ten ventil jsem nechal volnej i když jsem se někde dočet, že se ten otvor nemusí vůbec pro ten ventil vyříznout, když ventil nepřesahuje což je můj případ.
jinak ohledně záslepky tý hadičky jsem si přečet, že když se zaslepí tak se nemusí už dělat žádná záslepka EGR ventilu, protože vlastně už žádný pokyny nejdou z ECU do EGRU, takže tím pádem je úplně vyřazenej a může se sundat, tak by mě docela zajímal postup :wink:

Uživatelský avatar
Milan(Plša)
Příspěvky: 7
Registrován: 20 čer 2005 22:14
Bydliště: Šumvald

Příspěvek od Milan(Plša) »

Eriku není EGR náhodou tohle?
Přílohy
1.JPG
1.JPG (62.36 KiB) Zobrazeno 8016 x
2.JPG
2.JPG (0 bajtů) Zobrazeno 2517 x
Naposledy upravil(a) Milan(Plša) dne 02 črc 2005 17:39, celkem upraveno 1 x.
Opel Vectra A 2.0i :?:

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

spodli: no hlavně ať to pořádně jezdí 8)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

to Milan: podle fotek nevím co sy myslel, měl si to aspoň zakroužkovat, ale nevím jak u veky ale u astry je to za motorem takovej černej hříbeček, je na dvou šroubech a vedou k tomu kabely - zkoušel jsem na netu vyhledat foto abys viděl jak to vypadá ale budež se holt muset spokojit s mým popisem :D
to PJ:to taky doufám, ale žádný zázraky si od toho neslibuju, snad jen že klesne spotřeba - no uvidíme zatím ujedu za 300Kč 120km se skoro lehkou nohou na podlaze a co tobě? máš už to spravený :wink:

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

no tak prumerna spotreba je 6,5l a jak vidis v mim podpisu tak furt nic, musim vydelat a pak opravit, mel bych snad mit brigadu u pokrejvacu a tak si vydelat nejaky money
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
spodli
Příspěvky: 292
Registrován: 23 pro 2004 17:20
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spodli »

to PJ: OT, teďko jsem si všimnul tý čajovny co máš v popisu bydliště, nechodíš náhodou do tý nový co je v dominikánský, já jenom že to vlastní kámoš bráchy a vlastně brácha mu tam pomáhá :D
to Milan: tak jsem něco našel je to egr ventil typu motoru C16NZ
http://freez.unas.cz/phprs/phprs/galler ... media_id=5
Naposledy upravil(a) spodli dne 01 črc 2005 20:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

spodli: jj je to ona (vona je i jiná??) se zeptej jestli tam videl typka na kratko, vetsinou s holkou s kratkejma blond vlasama...no a vetsinou jeste nekym :-D
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
K2
Příspěvky: 5
Registrován: 19 zář 2005 13:29
Bydliště: u Hradce Králové

Příspěvek od K2 »

Zaslepení EGR ventilu
TADY

Gullwing

Příspěvek od Gullwing »

Ten EGR se řešil na http://www.opelclubrenbau.cz/ mockrát a pro všechny motory.
2 Erik: zajímalo by mě jestli jste u Vás vyřešili zaslepení EGR pro motor s dvěma lambda sondama. U nás tvrdí, že to nejde protože to ECU pozná

Erik
Příspěvky: 113
Registrován: 10 bře 2005 22:03
Bydliště: Holandsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik »

spodli píše: že se ten otvor nemusí vůbec pro ten ventil vyříznout, když ventil nepřesahuje což je můj případ.
U x14xe a x16xe urcite jo, i kdyz to vypada ze nepresahuje, ale je to tak haha. U jine motori to nevim, ale maji vsichny stejne princip :roll:
spodli píše:jinak ohledně záslepky tý hadičky jsem si přečet, že když se zaslepí tak se nemusí už dělat žádná záslepka EGR ventilu, protože vlastně už žádný pokyny nejdou z ECU do EGRU, takže tím pádem je úplně vyřazenej a může se sundat, tak by mě docela zajímal postup :wink:
Toto jsem nepochopil, sorry, jnak je to Cestina takle moc slozite na me haha :twisted:
Milan(Plša) píše:Eriku není EGR náhodou tohle?
Nene, tohle je na palivo.
Nevim jak to presne rict Cesky, ale proste ma za prace aby paliva tlak je dobre :D

To Gullwing: Tedka nevim, namontovali jsme pred par roky na Corsa C Powerbox, ale uz nevim jestli se tam zaslepovalo AGR. Zkusim to zijtit.
Ale rekl bych ze ECU to nepozna kvuli toho ze ma 2 lambdi, to by mel i ECU s 1 lambda mel poznat, protoze vse se stane pred toho lambda.
Je jen mozni ze u tech motori s 2 lambdi, software je jinak, ze kdyz AGR je otevreni ze vy ze lambda ma byt trochu jinak, ale rekl bych ze to je blbost! Ale nevim to na 100%, zijstim to :D

Odpovědět

Zpět na „OPEL Cars“