Řezání (krácení) pružin na felícii

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

robek
Příspěvky: 1
Registrován: 26 črc 2005 16:11

Řezání (krácení) pružin na felícii

Příspěvek od robek »

Chci na kratke felicii uřezat přední pružiny o 2-3cm, jak moc se zmeění chování vozu? Diky[shadow=red][/shadow]

- tom2racekiller -

Příspěvek od - tom2racekiller - »

Uřezání pružin je tuzing.
S tuningem to nemá nic společného.

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

- tom2racekiller - píše:Uřezání pružin je tuzing.
S tuningem to nemá nic společného.
Chtěl radu. tohle není rada! kryste chovej se normálně nebo slízneš kartu.

2robek: Pružiny neřezej. Je to to největší barbarství, který dělaj akorát některý nezodpovědní majitelé škodovek. Kup si radši jen sadu pružin (když už ne podvozek rovnou) - na feldu tě vyjdou cca na 3000. Snížíš těžiště tím pádem by se ti to mělo líp chovat.
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

for velbloud sorry, ale napsal jsi naprosto to samý jen v jiným obalu - k tématu jako takovýmu jsi neřekl vůbec nic jen, to, že to je barbarství. On se ptal na změnu chování vozu a to jsi nenapsal ani tečku ...

jinak pružiny se daj těžko řezat dle cm jak si vzpomeneš, jde to vždy o celej danej závit (teda aspoň u těch který sem viděl já:o)) to že pružinu uřízneš dostaneš tedy pochopitelně auto níž tím tedy jak už se tu psalo sníží těžiště, každopádně s tím změníš vlastnosti pružiny jako takový která je výrobcem zpočítaná na zatížení a svojí délku, narozdíl od toho pružiny určený pro snížený počítaj s tím, že pružina je kratší a má vlastnosti takový jaký má mít. Jinak znám i "tuningový" pružiny který jsou dlouhý stejně jako origo kde je snížení dosažený asi nižší tuhostí závitu, ale teda k nim moc velkou důvěru nemám - sám sem je měl a po 2 měsících šly dohajzlu - bylo to na Probe ....

Jinak k řezání pružin - sám je neřežu, ale znám spousty lidí co je maj a jezděj s nima docela střelbu a zatím se nic nestalo takže by mě docela osobně zajímalo jak se liší vlastnosti uřezaný pružiny od origo ... Věřím, že při nějakým brutálním uříznutí může pružiny vyskočit z misky a tím pádem rozhodit celý auto ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Ad řezání pružin - pružina má na konci vytvořenej závit tak, že konec pružiny je kruh, o který se opírá pružina v misce, pokud seřízneš v závitu, už nedostaneš ten kruh - opernej bod pružiny, viděl jsme pružiny na šáde, které byly kratší a už od výrobce měla poslední cc 4 závity stočené tak že šli ještě seříznout o 1-2 záity - výrobce s tím počítal ) každopádně to nedělej na origo pružině.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

Ta uříznutá může chrupnout. Zbytek si domyslete.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jde o to, žen když skrátíš pružinu musíš skrátit i pístnici tlumiče aby se nezměnilo jeji pracvní délka(nešla na doraz, pak tlumiče brzy vytečou).

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

mě chruply i tuning :o) každopádně se nic nestalo padlo to na dorazy a hrozně teda to pak hopsalo na hrbolech :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

MarauderZ28 píše:for velbloud sorry, ale napsal jsi naprosto to samý jen v jiným obalu - k tématu jako takovýmu jsi neřekl vůbec nic jen, to, že to je barbarství. On se ptal na změnu chování vozu a to jsi nenapsal ani tečku ...
Sorry, máš pravdu. Jen mě naštvalo, že Zabijáček píše všude jenom fuj tuzing fuj tuzing.. ale něco kloudnýho nebo alespoň trochu vysvětlujícího, či alternativu ne. Já dal alespoň tu alternativu. Příště se polepším :D
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Anonymous píše:jde o to, žen když skrátíš pružinu musíš skrátit i pístnici tlumiče aby se nezměnilo jeji pracvní délka(nešla na doraz, pak tlumiče brzy vytečou).
tohle ovšem platí jen při brutálním snížení, při "normoš" snížení to není třeba, přikladně se dají zvětšit dorazy ..

for velbloud - pohoda, jazz 8)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Už jsem to myslím kdesi napsal - snížená pružina (nikoliv uříznutá) by měla být tužší a tím kompenzovat úbytek délky. Pokud bude stejně měkká jako originál, pak bude auto jako lodička v příboji. Následkem toho dostanou zabrat i tlumiče, bude to mlátit do dorazů a celkově ze zhorší životnost úplně všeho. Ne nadarmo se snižovací pružiny doporučujou na tvrdší tlumiče.

Teoreticky je možný pružiny říznout, ale s rizikem, že to bude stát ve výsledku za hovno a jak už se tu psalo, je potřeba dosedací část upravit, protože jinak to bude ještě horší a nebezpečnější. Já bych to neřezal.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ »

opravdu nedoporučuju řezat, když je chceš mít tvrdší, tak tam dej ty kroužky, když to chceš snížit tak kup jinej podvozek (doporučuju HP Sporting) teď jsem ho kupoval a je to fakt bomba. Tim uříznutim se stanou nestabilní a prostě ne, nejen že bys tim ohrozil sebe ale i nás... kladivo
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Sem to přejmenoval. Nesnášim nadpisy typu - potřebuju poradit apod..............
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

Koukám že každej tvrdí něco jinýho. Chtěl sem si koupit jenom pružiny jelikož potřebuju auto snížit protože je dost vysoko což vypadá blbě a nepotřebuju dosahovat extra vlastností podvozku spolu s tlumičema. Chtěl sem -35/-35. Někdo tvrdí že toto snížení tlumiče bude kurvit, jinej zase že to neva protože těch -35/-35 není tolik moc.
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně

BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Georgeos píše:Koukám že každej tvrdí něco jinýho. Chtěl sem si koupit jenom pružiny jelikož potřebuju auto snížit protože je dost vysoko což vypadá blbě a nepotřebuju dosahovat extra vlastností podvozku spolu s tlumičema. Chtěl sem -35/-35. Někdo tvrdí že toto snížení tlumiče bude kurvit, jinej zase že to neva protože těch -35/-35 není tolik moc.
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně

BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500
Do těch cca 40 mm bych řekl, že zvýšený opotřebení tlumičů nebude tak patrný a pokud se bude s autem jezdit normálně, nebude zřejmě ani moc patrná změna v chování. Větší snížení nebo razantnější jízda už odhalí slabiny téhle kombinace a majitel záhy zjistí, že by to chtělo komplet podvozek.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Komár 1981 »

Taaaakze pridam zkusenosti "nezodpovednych" Skodovkaru (Lama mela na mysli 120tky zajiste, ze???)

Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:

1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne
3) ty jizdni vlastnoti... uvedom si, ze zkratis originalni "mekou" pruzinu. Sice to snizis, ale casto to pujde do dorazu pri propruzeni. A narozdil od 120tky, ktera ma predel lehouckej, felina ma vpredu velkou vahu... mnooo
4) kompletni podvozek ve sve konecne podstate nevyjde tak draho (nekolik tisic) a jeho uzitne vlastnosti jsou o mnoho stovek procent uplne nekde jinde. ;o)
5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti (oblibene to je na dalnici ve vyssich rychlostech, napr. D1 se svym pravidelnym "bubnovanim" je idealni...)

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Komár 1981 píše: Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:

1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne
To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...
:wink:
Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti
Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ »

nicméně bych místo těchlech pokusů fakt radši našetřil na ty HPčka
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...

:wink:
OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Komár 1981 »

Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti
Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.
:wink:[/quote]

JJ. Bohuzel spousta lidi to vezme flexou na prvnim konci, ktery je napadne. :roll:

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

Velbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavit
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

OndrejGTi píše:
Velbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavit
Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

A nepamatuje si tu někdo nick toho člověka z fóra který tu tehdá v nabízel pružiny? Bylo to v PDF (acrobat reader). Byl nějak od V tuším. Nějak Viashio nebo tak nějak. Nemůžu si za boha vzpomenout ale měl pružiny i na 626 GD
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Velbloud píše:
Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...

:wink:
OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Ten odklon kol od jejich svisle osy (= "camber") se da upravit na uplne kazdem aute (kdyz clovek vi, jak se to spravne dela), ale pravdou zustava, ze pokud snizeni auta spociva jen ve vymene pruzin (bez ohledu na to, jestli jsou anebo nejsou taky vymenene tlumice), tak se jeho opravdove jizdni vlastnosti diky negativni zmene charakteristiky geometrie podvozku jen zhorsi i presto, ze je to castecne zamaskovano zvysenou tvrdosti pruzin a snizenim teziste.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

nerek bych ze znam cloveka co nandal pruziny a je mu nekde jestli ma tlumice - jenom musi na ty tlumice jeste nasetrit, ja uz je chci asi rok a pul treba jenze je to docela darda
Touran BMM

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

Beaver píše: Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.
vidis a ja mam to nastavenie odklonu v serii :lol:
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

já mám teď ramena na kterejch se dá povolit a nastavit snad všecko sem zvědavej kdo mi to pošteluje

Obrázek

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Díky za odpověď kluci :D 8)

2 Taboo: psal jsem, že mám celou sadu - tlumiče s pružinama

2 Marauder: hmmm tak na to se asi vykašlu - a jinak závidím... :lol:
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Příspěvek od SkejT »

4 Marauder: to aby jsi mel svoji tlupu mechaniku na takovy vymozenosti,budes jim jen hlasit aktualni jizdni vlastnosti.Jeste ze mas tak velky auto,na tolik lidi :o)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Velbloud píše: 2 Taboo: psal jsem, že mám celou sadu - tlumiče s pružinama
Jak jsem se uz zminil, jestli s temi pruzinami vymenis taky tlumice anebo ne nema zadny vliv na ten fakt, ze charakteristiky geometrie podvozku jsou i nadale po snizeni toho vozu pomoci kratsich pruzin negativne ovlivneny (bez ohledu na to, jake tlumice clovek pouzije). Tlumice nic nesnizuji a jejich vymena na geometrii podvozku nijak nic pozitivne neovlivnuje. Instalaci kratsich pruzin (BEZ OHLEDU na to, jestli nekdo taky pouzije i jine tlumice anebo ne) proste nic nekonci, ale jen zacina, protoze kazde snizeni auta vede ke zku*veni geometrie podovozku, ktera se pote musi patricnymi kroky zase napravit. Tim samozrejme nemyslim jen nejaky odklon kol od svisle osy, ale geometrii, ktera tomu vozu byla dana jeho konstrukci od vyroby.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“