Řezání (krácení) pružin na felícii
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Řezání (krácení) pružin na felícii
Chci na kratke felicii uřezat přední pružiny o 2-3cm, jak moc se zmeění chování vozu? Diky[shadow=red][/shadow]
Chtěl radu. tohle není rada! kryste chovej se normálně nebo slízneš kartu.- tom2racekiller - píše:Uřezání pružin je tuzing.
S tuningem to nemá nic společného.
2robek: Pružiny neřezej. Je to to největší barbarství, který dělaj akorát některý nezodpovědní majitelé škodovek. Kup si radši jen sadu pružin (když už ne podvozek rovnou) - na feldu tě vyjdou cca na 3000. Snížíš těžiště tím pádem by se ti to mělo líp chovat.

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
for velbloud sorry, ale napsal jsi naprosto to samý jen v jiným obalu - k tématu jako takovýmu jsi neřekl vůbec nic jen, to, že to je barbarství. On se ptal na změnu chování vozu a to jsi nenapsal ani tečku ...
jinak pružiny se daj těžko řezat dle cm jak si vzpomeneš, jde to vždy o celej danej závit (teda aspoň u těch který sem viděl já:o)) to že pružinu uřízneš dostaneš tedy pochopitelně auto níž tím tedy jak už se tu psalo sníží těžiště, každopádně s tím změníš vlastnosti pružiny jako takový která je výrobcem zpočítaná na zatížení a svojí délku, narozdíl od toho pružiny určený pro snížený počítaj s tím, že pružina je kratší a má vlastnosti takový jaký má mít. Jinak znám i "tuningový" pružiny který jsou dlouhý stejně jako origo kde je snížení dosažený asi nižší tuhostí závitu, ale teda k nim moc velkou důvěru nemám - sám sem je měl a po 2 měsících šly dohajzlu - bylo to na Probe ....
Jinak k řezání pružin - sám je neřežu, ale znám spousty lidí co je maj a jezděj s nima docela střelbu a zatím se nic nestalo takže by mě docela osobně zajímalo jak se liší vlastnosti uřezaný pružiny od origo ... Věřím, že při nějakým brutálním uříznutí může pružiny vyskočit z misky a tím pádem rozhodit celý auto ...
jinak pružiny se daj těžko řezat dle cm jak si vzpomeneš, jde to vždy o celej danej závit (teda aspoň u těch který sem viděl já:o)) to že pružinu uřízneš dostaneš tedy pochopitelně auto níž tím tedy jak už se tu psalo sníží těžiště, každopádně s tím změníš vlastnosti pružiny jako takový která je výrobcem zpočítaná na zatížení a svojí délku, narozdíl od toho pružiny určený pro snížený počítaj s tím, že pružina je kratší a má vlastnosti takový jaký má mít. Jinak znám i "tuningový" pružiny který jsou dlouhý stejně jako origo kde je snížení dosažený asi nižší tuhostí závitu, ale teda k nim moc velkou důvěru nemám - sám sem je měl a po 2 měsících šly dohajzlu - bylo to na Probe ....
Jinak k řezání pružin - sám je neřežu, ale znám spousty lidí co je maj a jezděj s nima docela střelbu a zatím se nic nestalo takže by mě docela osobně zajímalo jak se liší vlastnosti uřezaný pružiny od origo ... Věřím, že při nějakým brutálním uříznutí může pružiny vyskočit z misky a tím pádem rozhodit celý auto ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Ad řezání pružin - pružina má na konci vytvořenej závit tak, že konec pružiny je kruh, o který se opírá pružina v misce, pokud seřízneš v závitu, už nedostaneš ten kruh - opernej bod pružiny, viděl jsme pružiny na šáde, které byly kratší a už od výrobce měla poslední cc 4 závity stočené tak že šli ještě seříznout o 1-2 záity - výrobce s tím počítal ) každopádně to nedělej na origo pružině.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mě chruply i tuning
každopádně se nic nestalo padlo to na dorazy a hrozně teda to pak hopsalo na hrbolech 


Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Sorry, máš pravdu. Jen mě naštvalo, že Zabijáček píše všude jenom fuj tuzing fuj tuzing.. ale něco kloudnýho nebo alespoň trochu vysvětlujícího, či alternativu ne. Já dal alespoň tu alternativu. Příště se polepšímMarauderZ28 píše:for velbloud sorry, ale napsal jsi naprosto to samý jen v jiným obalu - k tématu jako takovýmu jsi neřekl vůbec nic jen, to, že to je barbarství. On se ptal na změnu chování vozu a to jsi nenapsal ani tečku ...


- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tohle ovšem platí jen při brutálním snížení, při "normoš" snížení to není třeba, přikladně se dají zvětšit dorazy ..Anonymous píše:jde o to, žen když skrátíš pružinu musíš skrátit i pístnici tlumiče aby se nezměnilo jeji pracvní délka(nešla na doraz, pak tlumiče brzy vytečou).
for velbloud - pohoda, jazz

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Už jsem to myslím kdesi napsal - snížená pružina (nikoliv uříznutá) by měla být tužší a tím kompenzovat úbytek délky. Pokud bude stejně měkká jako originál, pak bude auto jako lodička v příboji. Následkem toho dostanou zabrat i tlumiče, bude to mlátit do dorazů a celkově ze zhorší životnost úplně všeho. Ne nadarmo se snižovací pružiny doporučujou na tvrdší tlumiče.
Teoreticky je možný pružiny říznout, ale s rizikem, že to bude stát ve výsledku za hovno a jak už se tu psalo, je potřeba dosedací část upravit, protože jinak to bude ještě horší a nebezpečnější. Já bych to neřezal.
Teoreticky je možný pružiny říznout, ale s rizikem, že to bude stát ve výsledku za hovno a jak už se tu psalo, je potřeba dosedací část upravit, protože jinak to bude ještě horší a nebezpečnější. Já bych to neřezal.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- CharlitoCZ
- Příspěvky: 364
- Registrován: 11 čer 2005 21:21
- Bydliště: Praha Věk: 14
- Kontaktovat uživatele:
Koukám že každej tvrdí něco jinýho. Chtěl sem si koupit jenom pružiny jelikož potřebuju auto snížit protože je dost vysoko což vypadá blbě a nepotřebuju dosahovat extra vlastností podvozku spolu s tlumičema. Chtěl sem -35/-35. Někdo tvrdí že toto snížení tlumiče bude kurvit, jinej zase že to neva protože těch -35/-35 není tolik moc.
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně
BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně
BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

Do těch cca 40 mm bych řekl, že zvýšený opotřebení tlumičů nebude tak patrný a pokud se bude s autem jezdit normálně, nebude zřejmě ani moc patrná změna v chování. Větší snížení nebo razantnější jízda už odhalí slabiny téhle kombinace a majitel záhy zjistí, že by to chtělo komplet podvozek.Georgeos píše:Koukám že každej tvrdí něco jinýho. Chtěl sem si koupit jenom pružiny jelikož potřebuju auto snížit protože je dost vysoko což vypadá blbě a nepotřebuju dosahovat extra vlastností podvozku spolu s tlumičema. Chtěl sem -35/-35. Někdo tvrdí že toto snížení tlumiče bude kurvit, jinej zase že to neva protože těch -35/-35 není tolik moc.
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně
BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Komár 1981
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 02 bře 2004 15:35
- Bydliště: Praha - Čakovice
- Kontaktovat uživatele:
Taaaakze pridam zkusenosti "nezodpovednych" Skodovkaru (Lama mela na mysli 120tky zajiste, ze???)
Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:
1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne
3) ty jizdni vlastnoti... uvedom si, ze zkratis originalni "mekou" pruzinu. Sice to snizis, ale casto to pujde do dorazu pri propruzeni. A narozdil od 120tky, ktera ma predel lehouckej, felina ma vpredu velkou vahu... mnooo
4) kompletni podvozek ve sve konecne podstate nevyjde tak draho (nekolik tisic) a jeho uzitne vlastnosti jsou o mnoho stovek procent uplne nekde jinde. ;o)
5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti (oblibene to je na dalnici ve vyssich rychlostech, napr. D1 se svym pravidelnym "bubnovanim" je idealni...)
Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:
1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne
3) ty jizdni vlastnoti... uvedom si, ze zkratis originalni "mekou" pruzinu. Sice to snizis, ale casto to pujde do dorazu pri propruzeni. A narozdil od 120tky, ktera ma predel lehouckej, felina ma vpredu velkou vahu... mnooo
4) kompletni podvozek ve sve konecne podstate nevyjde tak draho (nekolik tisic) a jeho uzitne vlastnosti jsou o mnoho stovek procent uplne nekde jinde. ;o)
5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti (oblibene to je na dalnici ve vyssich rychlostech, napr. D1 se svym pravidelnym "bubnovanim" je idealni...)
To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...Komár 1981 píše: Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:
1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne

Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti

IQ stylingem nenahradis.
- CharlitoCZ
- Příspěvky: 364
- Registrován: 11 čer 2005 21:21
- Bydliště: Praha Věk: 14
- Kontaktovat uživatele:
OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...
Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?

- Komár 1981
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 02 bře 2004 15:35
- Bydliště: Praha - Čakovice
- Kontaktovat uživatele:
Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti

JJ. Bohuzel spousta lidi to vezme flexou na prvnim konci, ktery je napadne.

Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavitVelbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..
Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.
Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.OndrejGTi píše:Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavitVelbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..
Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
A nepamatuje si tu někdo nick toho člověka z fóra který tu tehdá v nabízel pružiny? Bylo to v PDF (acrobat reader). Byl nějak od V tuším. Nějak Viashio nebo tak nějak. Nemůžu si za boha vzpomenout ale měl pružiny i na 626 GD
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

Ten odklon kol od jejich svisle osy (= "camber") se da upravit na uplne kazdem aute (kdyz clovek vi, jak se to spravne dela), ale pravdou zustava, ze pokud snizeni auta spociva jen ve vymene pruzin (bez ohledu na to, jestli jsou anebo nejsou taky vymenene tlumice), tak se jeho opravdove jizdni vlastnosti diky negativni zmene charakteristiky geometrie podvozku jen zhorsi i presto, ze je to castecne zamaskovano zvysenou tvrdosti pruzin a snizenim teziste.Velbloud píše:OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...
Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
IQ stylingem nenahradis.
vidis a ja mam to nastavenie odklonu v seriiBeaver píše: Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.

ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
já mám teď ramena na kterejch se dá povolit a nastavit snad všecko sem zvědavej kdo mi to pošteluje




Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Jak jsem se uz zminil, jestli s temi pruzinami vymenis taky tlumice anebo ne nema zadny vliv na ten fakt, ze charakteristiky geometrie podvozku jsou i nadale po snizeni toho vozu pomoci kratsich pruzin negativne ovlivneny (bez ohledu na to, jake tlumice clovek pouzije). Tlumice nic nesnizuji a jejich vymena na geometrii podvozku nijak nic pozitivne neovlivnuje. Instalaci kratsich pruzin (BEZ OHLEDU na to, jestli nekdo taky pouzije i jine tlumice anebo ne) proste nic nekonci, ale jen zacina, protoze kazde snizeni auta vede ke zku*veni geometrie podovozku, ktera se pote musi patricnymi kroky zase napravit. Tim samozrejme nemyslim jen nejaky odklon kol od svisle osy, ale geometrii, ktera tomu vozu byla dana jeho konstrukci od vyroby.Velbloud píše: 2 Taboo: psal jsem, že mám celou sadu - tlumiče s pružinama

IQ stylingem nenahradis.