TOYOTA SUPRA JZA80 - další úpravy

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Taboo: To mi chces rict, ze kdyz budes mit 10:1 a 14:1 pri plne zatezi tak to neovlivni EGT?

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Beaver píše: Osobně bych se taky přikláněl spíš k tomu, že většina směsi shoří až ve výfuku, kde to má víc možností se rozptýlit a promíchat s O2. Vzhledem k četnosti výskytu případných "explozí" v turbu bych navíc řekl, že to není až tak tragický a dá se s tím žít :D
Takže efekt bude ten,že mi pudou při ubrání plynu plameny z vejfuku.... :lol: :lol:
De mi hlavně vo to aby nešlo turbo doprdele dřív než ho stihnu vymněnit za větší...... :?:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

street.racer píše:Taboo: To mi chces rict, ze kdyz budes mit 10:1 a 14:1 pri plne zatezi tak to neovlivni EGT?
Víš on to myslel jinak.

To je jako:
Když se topí v kamnech z komína se kouří
Když se kouří z komína nemusí se ještě nutně topit v kamnech

Takže máš pravdu, že při přeplňovaném motoru a konstantním tlaku bude EGT při 14:1 větší než při 10:1 alespoň pokud se bavíme o směsy vzduchu a benzínu.

Taboo asi chtěl říct, že neznamená, že když je EGT ok tak že by zároveň musela být směs OK. A druhá věc je, že může být příliš vysoká EGT i přez to, že je směs dobrá.

Ovšem nemusel by to jen tak odseknout jednou větou, ale komu by se chtělo psát romány na vysvětlování svého názoru že? Místo tvého výpadu proti němu by tě měla zajímat otázka: Které další faktory ovlivňují teplotu EGT?

Další věc je, že jsem byl prostřednictvím obrazovky svědkem toho jak u jednoho svalovce z Dietriotu při přestavbě veterána ladili směs opravdu podle EGT i juesej.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hIGGI »

EGT je zavisla na timingu a AFR. Pokud ladis motor jenom podle AFR (Wideband) a budes mit blbe timing, tak se to na widebandu neprojevi. To je jeden z hlavnich duvodu proc spousta lidi vyzaduje EGT pri ladeni (samozrejme idealni je kombinace WB a EGT)
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

leon4x4 píše:
street.racer píše:Taboo: To mi chces rict, ze kdyz budes mit 10:1 a 14:1 pri plne zatezi tak to neovlivni EGT?
Víš on to myslel jinak.

To je jako:
Když se topí v kamnech z komína se kouří
Když se kouří z komína nemusí se ještě nutně topit v kamnech

Takže máš pravdu, že při přeplňovaném motoru a konstantním tlaku bude EGT při 14:1 větší než při 10:1 alespoň pokud se bavíme o směsy vzduchu a benzínu.

Taboo asi chtěl říct, že neznamená, že když je EGT ok tak že by zároveň musela být směs OK. A druhá věc je, že může být příliš vysoká EGT i přez to, že je směs dobrá.

Ovšem nemusel by to jen tak odseknout jednou větou, ale komu by se chtělo psát romány na vysvětlování svého názoru že? Místo tvého výpadu proti němu by tě měla zajímat otázka: Které další faktory ovlivňují teplotu EGT?

Další věc je, že jsem byl prostřednictvím obrazovky svědkem toho jak u jednoho svalovce z Dietriotu při přestavbě veterána ladili směs opravdu podle EGT i juesej.
Ano, to je samozrejme, ze teplota EGT je ovlivnovana hafo dalsima vecma. Taky jsem tam psal ze kdyz se da uchcanejsi smes, tak to vede ke snizeni EGT a ne ze bohata smes = nizka EGT.
Jak koukam i na prispevky Taboo okolo koncovek AN a UNF, je videt jak ho bavi si delat pr*el z lidi co se snazi ziskat info a poskytnout preklad, misto toho aby to tam uvedl na spravnou miru kdyz tomu tak rozumi. :twisted:
Coz mi uz zacina pripadat trapne jako lidi co prijdou na internetovou diskuzi a napisou "Mam Skajlana s NOSem".

No nic to jsme odbocili od tematu.
EGT bude podle me ovlivnovana - bohatosti, predstihem, kvalitou paliva, tvarem spalovaciho prostoru, casovanim ventilu... a ciste teoreticky me napadlo, ze vlastne velikost exhaust portu by mohla ovlivnovat EGT a z toho duvodu, ze cim vetsi plochy se budou vyfukove plyny dotykat, tim vice muze ten blok vstrebat teplo tech vyfukovych plynu. Ale tot pouze uvaha :)

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

hIGGI píše:EGT je zavisla na timingu a AFR. Pokud ladis motor jenom podle AFR (Wideband) a budes mit blbe timing, tak se to na widebandu neprojevi. To je jeden z hlavnich duvodu proc spousta lidi vyzaduje EGT pri ladeni (samozrejme idealni je kombinace WB a EGT)
A co třeba načasování otevírání ventilů? Co třeba back pressure výfuku? To jsou také věci co významným způsobem ovlivňují egt.... nebo se pletu?

Ale v principu asi tak jak říkáš.... k čemu ti je psráná EGT a A/F ratio když ti motor klepe protože máš moc velký předstih. Na to je zase potřeba sledovat i předdstih a knock sensory. Ty moje jsou pěkně noisy i při téměř nulovém předstihu a rozumném zatížení (tlaku) například není rozdíl jestli při tlaku 22PSI dám 2 nebo 14 stupnů předstih ... čidla klepání dávaj stejný šum, akorát to jaksi podstatně lépe jede :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

street.racer píše:Ano, to je samozrejme, ze teplota EGT je ovlivnovana hafo dalsima vecma. Taky jsem tam psal ze kdyz se da uchcanejsi smes, tak to vede ke snizeni EGT a ne ze bohata smes = nizka EGT.
Jak koukam i na prispevky Taboo okolo koncovek AN a UNF, je videt jak ho bavi si delat pr*el z lidi co se snazi ziskat info a poskytnout preklad, misto toho aby to tam uvedl na spravnou miru kdyz tomu tak rozumi. :twisted:
Coz mi uz zacina pripadat trapne jako lidi co prijdou na internetovou diskuzi a napisou "Mam Skajlana s NOSem".

No nic to jsme odbocili od tematu.
EGT bude podle me ovlivnovana - bohatosti, predstihem, kvalitou paliva, tvarem spalovaciho prostoru, casovanim ventilu... a ciste teoreticky me napadlo, ze vlastne velikost exhaust portu by mohla ovlivnovat EGT a z toho duvodu, ze cim vetsi plochy se budou vyfukove plyny dotykat, tim vice muze ten blok vstrebat teplo tech vyfukovych plynu. Ale tot pouze uvaha :)
Pájo, stav je takový, že nenavrhujeme motor od začátku do konce, ale vycházíme z motoru který je daný a snažíme se ho jen upravit. To, že to jde, jsme už viděli mnohokrát a když někdo dostane z toho motoru 1400-1500koní tak proč bychom nemohli chtít dosáhnout menšího stáda.
S čím si ale nevíme zatím rady je: Co se na tom pos**lo když to měsíc dva jelo jako kráva a najednou je problém s palivem a egt i přezto, že se nedělali žádné úpravy v motoru ani v elektronice. Palivovka je téměř celá vyměněná, ale problém je tu stále. Něco jsme s Petrem probírali a taky dospěl k závěru, že by to mohlo být ono. Zeptej se ho on ti řekne co a jak.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Leon4x4: Tak zase zvetseni exhaust portu nebo doladeni tvaru spalovaciho prostoru neni az tak ne-bezna vec..
Jinak tu problematiku jsme s Petrem taky probirali, je to taky jedna z moznosti a urcite to stoji za to ozkouset.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

street.racer píše:Leon4x4: Tak zase zvetseni exhaust portu nebo doladeni tvaru spalovaciho prostoru neni az tak ne-bezna vec..
Jinak tu problematiku jsme s Petrem taky probirali, je to taky jedna z moznosti a urcite to stoji za to ozkouset.
Nevím jak jsem řekl stalo se to aniž by se na to auto sáhlo, takže než se začne znova něco upravovat je potřeba najítproč se to stalo. Do té doby bych nic dalšího nedělal. Pak by jsi totiž nevěděl jestli už se ten problém odstranil nebo ne.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

leon4x4 píše:
street.racer píše:Leon4x4: Tak zase zvetseni exhaust portu nebo doladeni tvaru spalovaciho prostoru neni az tak ne-bezna vec..
Jinak tu problematiku jsme s Petrem taky probirali, je to taky jedna z moznosti a urcite to stoji za to ozkouset.
Nevím jak jsem řekl stalo se to aniž by se na to auto sáhlo, takže než se začne znova něco upravovat je potřeba najítproč se to stalo. Do té doby bych nic dalšího nedělal. Pak by jsi totiž nevěděl jestli už se ten problém odstranil nebo ne.
Tak to je samozremost :wink:

Uživatelský avatar
fajfka
Příspěvky: 29
Registrován: 22 zář 2004 12:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fajfka »

Věřím tomu že to tím fakt bude :wink:
DOVOZ A MONTÁŽ TUNINGOVÝCH, ZÁVODNÍCH DÍLŮ OD VŠECH JAPONSKÝCH FIREM, INDIVIDUÁLNÍ ÚPRAVY A DOVOZ AUTOMOBILŮ Z JAPONSKA.
Obrázek

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 srp 2014 07:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8033
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Re: TOYOTA SUPRA JZA80 - další úpravy

Příspěvek od milosh »

Delam inventuru TF a myslim ze tady mame temata ktery si zaslouzi byt na prvnich strankach a ne nekde na 50-ty :)
Toto je jedno z nich.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“