Poruchy
Ohedně toho cvakání, už to tady možná někdo psal, ale myslím,že je to tím olejem. Mě se stávalo,když jsem měl málo oleje tak to začalo taky cvakat.Dolil jsem olej a bylo to v poho. Jde o to,že ventily jsou samoštelovací a hodně záleží na oleji. Je potřeba tam dávat hustčí olej tzn. minerální. Pokud tam je syntetický nebo polosyntetický,tak je jasný,že to bude cvakat i když tam budeš mít dost oleje.A navíc ještě oddělláš ventily a možná i vačku. No tak nevím jestli je zrovna tohle tvůj problém,ale neměl bys ho přehlídnout. Možná je to opravdu něčím jiným.
No a přesně o tom jsem psal.Záleží na vizkozitě oleje. Polosyntetika je řídčí olej,tudíž je jasný že ventily budou cvakat jak pominutý. Chce to tam dát minerální olej a dát ho přesně na rysku a budeš mít klid. Tím že tam dáš víc oleje,to má větší tlaky a taky můžeš přijít o motor. Já tam mám minerální a mám pokoj. Nic mi necvaká a hlavně tenhle olej tam prostě patří.Zkus se zeptat někde v servisu,kde opravují starší auta.Všude jinde jsou zvyklý na novější auta a s 021A prostě nikdo zkušenost nemá.Tak si raději všechny opravy provádím sám,abych nedopadl jako můj kamarád,kterýmu to rozhašily mnohem víc než když tam přijel.
v chtre knizce co ma PJ by melo byt napsano co tam patri - pokud i potom co je spravny olej a ventil cvakaji moznosti:
ventil neni samostelovaci musi se nastavit vule
stavitka jsou uz spatna stavitko je v podstate neco jako tlumic perovani- hydraulickej valecek s pruzinkou uvnitr, kterej se prodluzuje pruzinkou+ tlakem oleje co do nej proudi dirkou, jak ho macka vacka a tlaci na ventil tak z nej olej zase vytejka pomer tlaku olejea pruzinky co do toho stavitka proudi - pomalu a toho co vytece pri rychlem mackani vackou urcuje delku stavitka takze se stavitko samo nasteluje aby vule byla akorat
vacka je obrousena - vule se neda nastavit ani stavikem ani sestelovat, duvod k vymene za ostrejsi vacky nebo k podlozeni stavitek ventilu
jinak olej sem do toho lival myslim mineralni nejaky od shelu helix v cervene pixsle nebo 10w40 tusimze viz chyra knizka
ventil neni samostelovaci musi se nastavit vule
stavitka jsou uz spatna stavitko je v podstate neco jako tlumic perovani- hydraulickej valecek s pruzinkou uvnitr, kterej se prodluzuje pruzinkou+ tlakem oleje co do nej proudi dirkou, jak ho macka vacka a tlaci na ventil tak z nej olej zase vytejka pomer tlaku olejea pruzinky co do toho stavitka proudi - pomalu a toho co vytece pri rychlem mackani vackou urcuje delku stavitka takze se stavitko samo nasteluje aby vule byla akorat
vacka je obrousena - vule se neda nastavit ani stavikem ani sestelovat, duvod k vymene za ostrejsi vacky nebo k podlozeni stavitek ventilu
jinak olej sem do toho lival myslim mineralni nejaky od shelu helix v cervene pixsle nebo 10w40 tusimze viz chyra knizka
- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Taky si myslim jak semysak ze bude opotrebovana vacka nebo hydroštely. V manuálu je to trochu chaoticky a boužel sem zrušil translator, ale berou tam oleje podle teploty v jaky se pohybujete. Jestli rozchodim translatora tak hodim přesnějš.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
No uznávám,že je chyba na mé straně. Nejsem zas až takovej automechanik, abych mohl trvrdit to jsem jsem psal. Moje příspěvky jsem reprodukoval od jednoho dobrýho automechanika. Těma samoštelovacíma ventilama jsem to myslel celkově. Nevím přesně jak to tam funguje,ale od příspěvku Semysaka jsem zas o něco chytřejší.
A co se týče toho oleje,tak jsem psal,že by to mohla být jedna z věcí který můžou přijít v potaz ale to jsem psal někde na začátku. Já si jen říkal,proč hned mslet na nejhoší a hrabat se někde u vačky a ventilů,když stačí nedřív koupit olej za 3 kila a zkusit tuhle variantu. A pokud by to dělalo pořád tak bych zvolil tuhle horší možnost.
A co se týče toho oleje,tak jsem psal,že by to mohla být jedna z věcí který můžou přijít v potaz ale to jsem psal někde na začátku. Já si jen říkal,proč hned mslet na nejhoší a hrabat se někde u vačky a ventilů,když stačí nedřív koupit olej za 3 kila a zkusit tuhle variantu. A pokud by to dělalo pořád tak bych zvolil tuhle horší možnost.
Co se týče cvakání od ventilů, taxem měl stejnej problém!!! Jemně mi to cvakalo už předtím a cvaká stále a i když vím, že by to cvakat němělo, tak už jsem to tolik nehrotil, ale jednou ráno jsem to natočil a cvakalo to jako blázen (nahlas) a až po chvíli, až se motor ohřál to přestalo!!! Tak jsem to zase hrotit začal a stavil jsem se za jedním motorářem, co má zkušenosti i s těmahle autama a vysvětlil mi hydroštelung - že se vůle nešteluje hustotou oleje, ale tlakem oleje!!! A to, že to po zahřátí přestalo, mi osvětlil tak, že olej k těm stavítkům proudí takovou malou dírkou, kerá se zanesla a jelikož studenej olej je hustější, taxe tou zůženou dírkou nedostane potřebnej tlak k těm stavítkům (i když bych řek, že tlak je všude stejnej [viz základka - hydraulickej lis])!!! Dostal jsem doporučení na takovej sajrajt, kerej se přidá do oleje a ten rozpustí veškerej karbon, ale paxe musí dát novej olej a filtr!!! Udělal jsem to od tý doby už slyšim zase jen to jemný cvakání, kerý to bohužel neodstranilo, i když jsem doufal, že odtraní!!! A to je konec........!!!
$
Nooo to je dobry informace me to studeny taky cvaka trosicku vic ale ne zas tolik jak popisujes ty a po zahrati to uz moc neslysim...jako celkove to slysim jen dyz otevru kapotu vevnitr auta to neslysim vubec i kdyz je motor studenej nebo ne=>nehrotim to:-)
seat ibiza r.92 1.2GLX system porsche(52kw)
No, já taky tak ňák!!! Taky to už zase neřešim, ale až budu mít jednoho krásnýho dne všechno hotový a budu se nudit, taxi koupim těsnění pod hlavu a tu hlavu sundám, vezmu si jí do pokoje a manuálně jí komplet vyčestim!!! A jestli to bude cvakat i potom, tak vyčistim celej motor............sekyrou!!! Pokud to teda neni fakt u tohodle auta normální!!! Ale cvaká to i sousedovi v japončíkovi!!!
$
Zdárek Ibizáci, mám takový dotaz,Občas mi začne cukat auto, jako by vynechávalo palivo.zadusí se a chcípne,počkám zhruba pul minuty a opět naskočí a jede a zas po pul hodině to samé.byl sem na počítači- motor ok,vyměnil sem obě čerpadla i s palivovým filtrem a i el. kostku co je před baterkou.nevím co by to mohlo být,co takhle bordel v nádrži, nebo že by do nádře nebo do čerpadla prpoudil vzduch a zavzdušnovalo se to.nemáte někdo s tím skušenost
porucha
Zdárek Ibizáci, mám takový dotaz,Občas mi začne cukat auto, jako by vynechávalo palivo.zadusí se a chcípne,počkám zhruba pul minuty a opět naskočí a jede a zas po pul hodině to samé.byl sem na počítači- motor ok,vyměnil sem obě čerpadla i s palivovým filtrem a i el. kostku co je před baterkou.nevím co by to mohlo být,co takhle bordel v nádrži, nebo že by do nádře nebo do čerpadla prpoudil vzduch a zavzdušnovalo se to.nemáte někdo s tím skušenost