Alfa Romeo 75 twinturbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Alfa Romeo 75 twinturbo

Příspěvek od Krosmen »

Tak jelikož thema je na nějakou dobu u ledu,udělám ji komplet...
Takže ale abych šel rovnou k věci mám dvě alfy romeo 75 s motorem 2.0 TDs tudíž nafta...Jelikož mám vše dvakrát přemejšlim o takovym experimentu a to zabudovat dvě totožný turba KKK 16.Vejfukový svody sou 4-2-1 Turbo.3ly by 4-2Turba vedle sebe.TZN dva válce na jedno turbo místo jednoho na čtyři...Nebo je spíš zapojit seriově???Nebo koncepce paraelně????
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

tak to je téma přímo pro Marcose :D tušim že nejdřiv je tam měl že jedno turbo tlačilo do 2 válců a pak to překopal na sekvenci.. v Peugeotu 605 TD
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

No, ty dve turba dat na ctyrvalec samozrejme pujde, ale je to celkem neobvykle. Pocitej s tim, ze kdyz je zapojis paralelne, takze dva valce na turbo, tak ty turba budou zabirat pozdeji nez by u nich bylo obvykle. I kdyz vlastne jsou puvodne z dieselu, a ty turba maji mensi A/R oproti turbum z benzinovych motoru obdobneho objemu, tak by to nemuselo byt az tak strasne s pozdnim nabehem, ale zase brzy budou na limitu. V kazdem pripade bych je nedaval zapojene do serie, tak jak je videt u nejnovejsich dieselu od BMW nebo Opel, tam je to trosku o necem jinem. Ja osobne pokud bych chtel si takhle "hrat", uvazoval bych nad kombinaci kompresoru napr. z MB CLK a "vetsiho" turba nez jsi mel puvodni. Zapojit je vzajemne do serie, kompresor od nizkych otacek a turbo az vys aby zabiralo. Ale chtelo by to spravne navrhnout dle pozadovanych parametru motoru, a to by mel udelat nekdo, kdo tomu vazne rozumi, takze napr. Taboo... 8) Tusim Lancie Delty S4 kdysi v rally ve sk. B mely takoveto preplnovani, kombinaci kompresoru a turba. Nebo dve turba na ctyrvalci taky tusim Lancie, ten motor mel oznaceni "triflux". Pokud do toho skocis, budes muset resit mazani obou turb. Ja to risknul, neco malo propocital a jen rozdvojil puvodni privod, a je to ok. Uz pul roku s tim jezdim a v pohode, kdyz tedy nepocitam jedno turbo k.o., ale jsem to nak prefouknul a osicka se mi ukroutila... :lol: Ale bez toho to asi nejde, co si sam nezkazim, to se nenaucim... :lol:

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Jeste jsem chtel dodat, at pocitas s tim, ze vetsina lidi znalych veci ti stejne rekne, ze je zbytecne takhle slozite laborovat, a ze nejlepsi je jedno turbo spravne navrzene. Napr. lidi co maj Toy Supry vedi, proc z twin turba podstupuji prestavby na single... :)

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: twinturbo

Příspěvek od honza 2.0 16v »

twin /nebo bi (nevim jak to nazvat..) turbo melo i seicento od novitecu

http://novitec.net/com/projektgal0.htm

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: twinturbo

Příspěvek od MarauderZ28 »

já sem nepochopil zda ty dvě turba chceš dávat na tu Alfu nebo tu Lancii, každopádně cpát naftový turba na benzín to je divný ne, měli by se lišit geometrií, pokud na Alfu tak sem zas nikdy neviděl kompresor na naftovým motoru teda ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Marcos píše:Jeste jsem chtel dodat, at pocitas s tim, ze vetsina lidi znalych veci ti stejne rekne, ze je zbytecne takhle slozite laborovat, a ze nejlepsi je jedno turbo spravne navrzene. Napr. lidi co maj Toy Supry vedi, proc z twin turba podstupuji prestavby na single... :)
Protože ty dvě malý mají limity, u aplikací kolem 1000 HP se někteří upravci zase vracejí ke dvěma turbíčkům, ale podstatně větším. Je ovšem pravda, že jedno správně zvolený turbo je lepší než dvě nevhodný, navíc u toho 4válce možná ze dvou válců nebude dostatek energie na to, aby to turbo bylo adekvátně využitý.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Jelikož alfá má řešenej motor jako stavebnici o možnostech kombinace...Každej válec má svoji hlavy a ventilový výko...Svody sou ze dvou dílů,na každý hlavě je vývod na tlakovej volej....
Nakonec bude řešení zcela jiný,turbo jedno,zvýšenej tlak a dva IC......
jinak ty turba sou identický a sou z toho motoru.....Mám dva motory....respektive dvě auta,jednu schnilotinu a druhou vyplaveninu s bezkorozní karoserií...Teď už je to jen jedno auto s funkčnim motorem a perfektní karoserií.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“