čistě teoreticky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

hIGGI píše:asi by jsi si mel sehnat maximum boost od Corkyho Bella a trochu si precist jak turba funguji, jak se navrhuji manifoldy aby spravne fungovaly a najdes tam i sekci o wastegate, jejich umisteni a vhodne velikosti

obecne je jedno jak velkej je vstup do turba, pokud mas misto tak wastegate davas na manifold (mezi motor a turbo) a i ta nejmensi wastegate bude rozhodne delat vic nez zadna (predstav si diru o prumeru 18mm, urcite propusti vice plynu nez nejaky propaleny tesneni a i to propaleny tesneni bude mit vliv na to jak ti to boostuje)

pokud nemas fyzicky misto na manifoldu, nebo je litinovej a nechce se ti ho vrtat/rezat/varit tak je moznost tu wastegate pridelat primo na turbine housing turba, ale i to je litinovy takze tam ten problem s narocnosti zpracovani bude stejnej
higgi každopádně studuju, ale i ty si projdi historii řízení tlaku turba. tak jak ho popisuju mám položeném na reálném zakladě - veteráni a sport vozy ze 70. let. nemusím zacházet daleko vždyt to používá ještě US patrol z roku 92... jen se to snažím uzpusobit na můj vuz... každopádně dík za rady.. místo není a právě to nabastlení na ten litinový housing jsem zavrhnul.. takže porste zkusím a uvidíme :)

..dám vědět :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stqeno »

sice o oturbeni nevim zhola nic.

ale prave prepaleni hlavy a tesneni jak tu nekdo psal bude osetreno pouzitim blowoff pred klapkou.

wastegate je jen ochrana turba pred prilis vysokyma otackama a tlaku na turbine coz muze byt vyreseno turbem ktere na tom urcitem motoru tu kritickou mez nikdy nedosahne?

ale jen muj nazor viz podpis:)

edit: tedy pokud by to dmyachadlo nebylo schopno pobrat ty plyny tak mozna by neco fouklo
Naposledy upravil(a) stqeno dne 01 úno 2006 11:11, celkem upraveno 1 x.
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: čistě teoreticky

Příspěvek od Idaho »

stqeno. ty víš odku dvítr fouká :) nepřemlouvej je :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: čistě teoreticky

Příspěvek od Idaho »

stqeno : btw ten výpis cos mi posla je prázdnej soubor :)o se dvema časama.. žádné informace..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: čistě teoreticky

Příspěvek od semysak »

podle me, kdyz upustis tlak za turbem (do vzduchu) a snimas mnozstvi vzduchu (MAP + teplotni cidlo) az za turbem/ klapkou tak je gigabuřt ridicijednotce kam ten vzduch jde, malo vzduchu v motoru = malo paliva = mene plynu z vyfuku = turbo se neroztaci. samozrejme ta wastegate je asi lesi reseni

mmch koukal jsem na nejaky oturbeny buldozery a traktory, mely dany turbo normalne na ten kominek-vyfuk a na sani, a po wg ani pamatky, asi to pracuje prave v tom rezimu kdy proste turbo je tak male a nedosahne max. otacek nebo nevim

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: čistě teoreticky

Příspěvek od Idaho »

n eprávě naopak turbo je tak velké žo ho výfukové plyny neroztočí naplno..

tím že dodám vypoštenej vzdych za váhou zpoet do oběhu zařídí i dobré dávkování paliva.. porotže váhou porteče méně vzduchu......
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: čistě teoreticky

Příspěvek od hIGGI »

myslim si ze teoretickou cast uz jsme tu rozebrali docela dobre a ted je na Idahovi jak to zbastli a co to bude delat....

pokud vzduch jednou prosel vahou tak ECU k nemu doda palivo, to jestli ho potom prozenes turbem jenom jednou nebo 3x je jedno, dulezity je kolik ho jde do motoru samotnyho a to v tvym pripade (zadny uniky do atmosfery) bude presne tolik kolik toho vaha zmerila - samozrejme muzem zacit polemizovat o tom jestli to pri prepousteni tlaku zpatky pred turbo nepujde vahou zase ven do atmosfery protoze to turbo vsechno nebude pobirat :D
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: čistě teoreticky

Příspěvek od Idaho »

higgi..jasan.. to chápu..c:) to už je ošetřeno..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hIGGI »

hIGGI píše:asi by jsi si mel sehnat maximum boost od Corkyho Bella a trochu si precist jak turba funguji, jak se navrhuji manifoldy aby spravne fungovaly a najdes tam i sekci o wastegate, jejich umisteni a vhodne velikosti

obecne je jedno jak velkej je vstup do turba, pokud mas misto tak wastegate davas na manifold (mezi motor a turbo) a i ta nejmensi wastegate bude rozhodne delat vic nez zadna (predstav si diru o prumeru 18mm, urcite propusti vice plynu nez nejaky propaleny tesneni a i to propaleny tesneni bude mit vliv na to jak ti to boostuje)

pokud nemas fyzicky misto na manifoldu, nebo je litinovej a nechce se ti ho vrtat/rezat/varit tak je moznost tu wastegate pridelat primo na turbine housing turba, ale i to je litinovy takze tam ten problem s narocnosti zpracovani bude stejnej

Tady mas obrazek jak to muze vypadat (WG primo na turbine housingu)

Obrázek
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“