A teď máš jinej stroker, nebo těch 2.1 je jenom převrtaný?KFJ píše:
neresil protoze ani ja ani Street jsme netusili ze se z toho vyklube "nejaky polotovar" ktery na to co jsme od toho ocekavali nebude uplne ta nejlepsi volba...
Mitsu EVO IX
Moderátor: Zemi
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
jinej kit, spravnejbarbucha píše:A teď máš jinej stroker, nebo těch 2.1 je jenom převrtaný?KFJ píše:
neresil protoze ani ja ani Street jsme netusili ze se z toho vyklube "nejaky polotovar" ktery na to co jsme od toho ocekavali nebude uplne ta nejlepsi volba...

Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
No to jsem zvědavej jak to bude lítat. Co s tím máš vlastně v plánu jezdit, zkusíš i vrchy?KFJ píše:jinej kit, spravnejbarbucha píše:A teď máš jinej stroker, nebo těch 2.1 je jenom převrtaný?KFJ píše:
neresil protoze ani ja ani Street jsme netusili ze se z toho vyklube "nejaky polotovar" ktery na to co jsme od toho ocekavali nebude uplne ta nejlepsi volba...ale v podstate je to jenom prevrtany... ojnice jsou stejne dlouhy...
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
malo casu, takze uvidimbarbucha píše:No to jsem zvědavej jak to bude lítat. Co s tím máš vlastně v plánu jezdit, zkusíš i vrchy?KFJ píše:jinej kit, spravnejbarbucha píše: A teď máš jinej stroker, nebo těch 2.1 je jenom převrtaný?ale v podstate je to jenom prevrtany... ojnice jsou stejne dlouhy...

Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
malinko inspirace, nevim sice co je to za EVO asi 8, ale nabrzdi 900 HP
http://www.drag-tuning-club.com/video/lancer_900.wmv
http://www.drag-tuning-club.com/video/lancer_900.wmv
Delka ojnic nema primo nic spolecneho s kompresi, ale urcuje jine charakteristiky motoru - jako napriklad prubeh krouticiho momentu.mpowerman píše:K cemu je dobre prodlouzeni ojnic? To jsem nejak nepochopil. Jedine snad kvuli kompresi ale to se resi cepovou vzdalenosti na pistu, nebo samotnym tvarem pistu

IQ stylingem nenahradis.
To si pis ze kdyz prodlouzis ojnici tak ti vzroste komprese (obsah samozrejme ne). A nepletes si to se zdvihem kliky nahodou? (protoze jsem nabyl pocitu ze tak nejak vis o cem je rec tak se mi to nejak nechce verit). Nemohl bys svoji teorii o ovlivneni prubehu tociveho momentu delkou ojnice vice rozvest?Taboo píše:Delka ojnic nema primo nic spolecneho s kompresi, ale urcuje jine charakteristiky motoru - jako napriklad prubeh krouticiho momentu.mpowerman píše:K cemu je dobre prodlouzeni ojnic? To jsem nejak nepochopil. Jedine snad kvuli kompresi ale to se resi cepovou vzdalenosti na pistu, nebo samotnym tvarem pistu
Impreza STi 2,5. 0-100 - 4,7, 350hp, DCCD, TD05/0620G, ALS, AP Racing, FMIC, Quaife..................................
vycházej z předpokladu, že vrch pístu (přesně hrana deflektor či bombírunk nemyslím) bude vyjíždět přesně zarovno s blokem motoru (tak to je u všech aut co znám) a potom je jasné, že delší ojnice znamená kratší kliku (zdvih) komprese se sice nepatrně a nepodstatně změní (pokud ten rozdíl nebude 1cm) ale hlavně se změní krouták a chod motoru (bude líp chodit ve vysokejch točkách) ale pokud bude klika stále stejná a použiješ jinou délku ojnic tak musíš upravit čep v pístu a bude jak stejná komprese tak krouták tak všechno
tot pro blbé většině je to jasné
tot pro blbé většině je to jasné
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Vlastne jsem reagoval na nejakej drivejsi prispevek o prodlouzeni ojnice, coz jsem nechapal. Ostatne kdyz prodlouzis ojnici musis zmenit cepovou vzdalenost pistu a ses zase tam kdes byl (nehlede na treba horsi teziste). Akorat to stalo dost usili a penez.
Impreza STi 2,5. 0-100 - 4,7, 350hp, DCCD, TD05/0620G, ALS, AP Racing, FMIC, Quaife..................................
Komprese neni definovana delkou ojnic. Ja tady nemluvim o pouziti tech samych pistu, ktere byly puvodne namontovany na kratkych ojnicich, s delsimi ojnicemi bez zmeny umisteni cepu pistu v tech pistech samotnych. To by samozrejme dost dobre nebylo ve vetsine pripadu mozne bez toho, aby ty pisty v horni uvrati nevycnivaly nad uroven bloku a nenarazely do hlavy anebo ventilu. O cem je tady rec je zmena delky ojnic a soucasna zmena ulozeni cepu v pistech tak, ze fyzicka poloha pistu v horni a dolni uvrati se vuci samotnemu bloku a klikove hrideli nemeni. Proste, pokud pouzijes treba o 5mm delsi ojnice, tak posunes polohu cepu pistu o 5mm nahoru - v tom samotnem pistu, ne ten samotny pist v bloku o 5mm vyse smerem k hlave (coz by se samozrejme stalo, kdyby nekdo umisteni toho cepu v tom samotnem pistu nezmenil). Objem a komprese motoru zustavaji i nadale stejne, protoze puvodni poloha pistu v horni a dolni uvrati v bloku nebyla zmenena. To samozrejme za predpokladu, ze se pouzije pist stejneho kompresniho pomeru (= stejneho tvaru a prohloubeni, jen s dirou pro cep vyvrtanou o 5mm vyse). Prumer valcu zustal stejny, zdvih kliky zustal stejny a "nad pistem" (= objem spalovacich komor, tloustka tesneni hlavy, etc.) se nic nezmenilo. Co se ale zmenilo s delkou ojnic je rychlost pistu pri ruznych uhlech otoceni klikove hridele, jejich "dwell time" (delka jejich setrvani v horni a dolni uvrati) a uhel ojnic vzhledem ke klikove hrideli (pri ruznych uhlech otoceni klikove hridele). To vse ma pozitivni (a soucasne i negativni) ucinky pri ruznych dobach (strokes) motoru a uhlech otoceni klikove hridele. Kazdy motor je pote definovan jako "short rod" (s pomerem ojnic mezi 1.6 a 1.8 ) anebo "long rod" (s pomerem ojnic mezi 1.8 a 2.0). O vyhodach/nevyhodach short a long rod motoru a jejich pouziti byly napsany cele knihy a my tuto problematiku casto probirame az do poslednich detailu na ruznych forech (o trochu vice technicky vyspelejsich, nez tohle). Velice zkracene, pomer ojnic je jednim z nejdulezitejsich aspektu, ktere urcuji budouci charakteristiky motoru a vse ostatni (charakteristiky hlavy, ventilu, vacek, sani, vyfuku + samotne lazeni predstihu zapalovani a dodavky paliva) je mu podrizeno k dosazeni optimalnimu prubehu krouticiho momentu, ktery je naopak podrizen nemenym charakteristikam vozu (prevodove stupne, vaha, trakce, etc.).mpowerman píše:To si pis ze kdyz prodlouzis ojnici tak ti vzroste komprese (obsah samozrejme ne). A nepletes si to se zdvihem kliky nahodou? (protoze jsem nabyl pocitu ze tak nejak vis o cem je rec tak se mi to nejak nechce verit). Nemohl bys svoji teorii o ovlivneni prubehu tociveho momentu delkou ojnice vice rozvest?Taboo píše:Delka ojnic nema primo nic spolecneho s kompresi, ale urcuje jine charakteristiky motoru - jako napriklad prubeh krouticiho momentu.mpowerman píše:K cemu je dobre prodlouzeni ojnic? To jsem nejak nepochopil. Jedine snad kvuli kompresi ale to se resi cepovou vzdalenosti na pistu, nebo samotnym tvarem pistu

IQ stylingem nenahradis.