Někde jsem četl, že 10°C stlačeného vzduchu jsou až cca 3% výkonu. To samozřejmně platí o teplotu vzduchu který jde do motoru a to u přeplňovaných motorů. Otázkou tedy zůstavá o kolik se schladí IC z venku při použití plynu a o kolik to ve finále víc zchladí stlačený vzduch při průchodu přez IC.
Prakticky tedy, pokud jedu a IC má z venku 20°C a stlačený vzduch například 60°C.
Když ochladíme IC z venku třeba na -20°C (prakticky lze asi zmrazit až na -80°C) na kolik se asi tak může ochladit stlačený vzduch při průchodu přez takto zmražený IC??
Dále je potřeba řící, že když se nám podaří při stejném tlaku nasávaného vzduchu a stejných otáčkách motoru dostat do motoru více molekul kyslíku, bude také zapotřebí přidat adekvátně benzínu aby byl dodržen poměr A/F.
Domnívám se, že pokud bychom to neudělali dostali bychom sice možná větší výkon, ale kvůli chladnému vzduchu, ale kvůli tomu, že by se nám vlastně ochudila směs, která se udržuje u přeplňovaných motorů spíše více bohatá než by byla optimální pro dosažení maximálního výkonu a chudší směs by koneckonců zase zvedla teplotu výfukových plynů což by mohlo zpětně ovlivnit větší ohřátí turba (případné poškození) a tím i větší ohřátí vzduchu při jeho stlačování.
Prostě není to tak jednoduché jak si tady většina lidí možná myslí. Je potřeba do těch teoretických úvah zahrnout více faktorů aby se dalo úvahou dospět k reálnému odhadu situace která vznikne.
HAPPY BOOSTING

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;