Jak řadit??

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

eric píše:když máš propadlej pedál plynu,tak brzdi patou a špičkou přidej plyn :lol:
No prdel to neni :( ,to vim :D
Jo a navíc to stejně nejde. ECU je kráva pitomá. Jak to zjistí že krom plynu stojíš na brzdě tak to odhodí motor na volnoběh a je konec :mad:

prostě VW :twisted:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

leon4x4 píše:
eric píše:když máš propadlej pedál plynu,tak brzdi patou a špičkou přidej plyn :lol:
No prdel to neni :( ,to vim :D
Jo a navíc to stejně nejde. ECU je kráva pitomá. Jak to zjistí že krom plynu stojíš na brzdě tak to odhodí motor na volnoběh a je konec :mad:

prostě VW :twisted:
to slyšim poprvý :shock:

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

leon4x4 píše:
eric píše:když máš propadlej pedál plynu,tak brzdi patou a špičkou přidej plyn :lol:
No prdel to neni :( ,to vim :D
Jo a navíc to stejně nejde. ECU je kráva pitomá. Jak to zjistí že krom plynu stojíš na brzdě tak to odhodí motor na volnoběh a je konec :mad:

prostě VW :twisted:
ja mam jeste stary system , takze reakce na plyn je okmazita a nejak v tatikove 306 kde je odezva tak 0,5sec... :lol:
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

Pepek

metoda dvojího vyšlápnutí spojky

Příspěvek od Pepek »

No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku

Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).

Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.

Snad jsem to napsal dobře
Co je to za metodu?
Nemohl by jí někdo trochu vysvětlit? A přiblížit mi jak se to nejlíp dělá?

Uživatelský avatar
RabuKate
Příspěvky: 285
Registrován: 20 zář 2004 20:48
Bydliště: Moravske slovacko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RabuKate »

leon4x4 píše:
horan píše:
Martyn156 píše:Odvazne tvrzeni v podpisu 8)
Velice odvážné :twisted: :twisted: :mad:
Mně se tyhle tvrzení strašně líbí. když je něco "nejlepší".

Ono totiž strašně záleží na úhlu pohledu a kriterích podle kterých to hodnotíš.

Když chceš ujet 1300km na nádř tak je nejlepší dieslák od VW koncernu.

Když chceš smrdět jak kráva tak je nejlepší trabant nebo wartburg.

A když se ti líbí slečna co dělá přejímacího technika v servisu tak je nejlepší Fiat - tak se furt něco sere, takže se vidíte často :D
dobryyyyyyyyyyyyyy

ja chti fiat!!!! Ja chtit slecna!!!

FIAT = fehler in alle Taile

Uživatelský avatar
Chevron
Příspěvky: 186
Registrován: 03 říj 2004 13:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chevron »

Alfa Romeo RULEZZZ

Uživatelský avatar
RabuKate
Příspěvky: 285
Registrován: 20 zář 2004 20:48
Bydliště: Moravske slovacko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RabuKate »

FIAT = fehler in alle Taile

to rikaj nemci o italech... chyba v kazde soucastce

Uživatelský avatar
JardaSpider
Příspěvky: 151
Registrován: 23 srp 2004 19:16
Bydliště: Bohdalovice

Příspěvek od JardaSpider »

RabuKate píše:FIAT = fehler in alle Taile

to rikaj nemci o italech... chyba v kazde soucastce
:nono:
A proto má moje Croma najeto 536000 km a jezdí a jezdí ! 8)
VW Multivan 2.5tdi syncro
Felicia Kit 1.6 16V bergrennwagen

Uživatelský avatar
RabuKate
Příspěvky: 285
Registrován: 20 zář 2004 20:48
Bydliště: Moravske slovacko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RabuKate »

kamos co sedi vedle me tedka tak ma taky fiat, sice se to furt sere jak rika, ale zatim jede a taky ma pres 400kkm

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: metoda dvojího vyšlápnutí spojky

Příspěvek od Beaver »

Pepek píše:
No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku

Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).

Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.

Snad jsem to napsal dobře
Co je to za metodu?
Nemohl by jí někdo trochu vysvětlit? A přiblížit mi jak se to nejlíp dělá?
Normálně - sešlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, znova sešlápneš, zařadíš kvalt a zase pustíš spojku, teď jako bys řadil normálně. Ta doba kterou ti "trvá" tenhle úkon stačí k tomu, aby motoru spadly otáčky níž. Teoreticky to snižuje taky opotřebení synchronů a převodovky celkově, ale zase úměrně dřív opotřebuješ spojkový ložisko. Ačkoliv je pravda, že spojka se mění obvykle jako celá sada, tedy včetně ložiska, kdežto převodvku normálně neměníš vůbec, takže by to nemělo být nijak hrozný. Mnohem dřív totiž odrovnáš spojkový ložisko, pokud například čekáš na semaforu se sešlápnutou spojkou a zařazenou jedničkou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: metoda dvojího vyšlápnutí spojky

Příspěvek od Beaver »

Pepek píše:
No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku

Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).

Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.

Snad jsem to napsal dobře
Co je to za metodu?
Nemohl by jí někdo trochu vysvětlit? A přiblížit mi jak se to nejlíp dělá?
Normálně - sešlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, znova sešlápneš, zařadíš kvalt a zase pustíš spojku, teď jako bys řadil normálně. Ta doba kterou ti "trvá" tenhle úkon stačí k tomu, aby motoru spadly otáčky níž. Teoreticky to snižuje taky opotřebení synchronů a převodovky celkově, ale zase úměrně dřív opotřebuješ spojkový ložisko. Ačkoliv je pravda, že spojka se mění obvykle jako celá sada, tedy včetně ložiska, kdežto převodvku normálně neměníš vůbec, takže by to nemělo být nijak hrozný. Mnohem dřív totiž odrovnáš spojkový ložisko, pokud například čekáš na semaforu se sešlápnutou spojkou a zařazenou jedničkou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
jind005
Příspěvky: 98
Registrován: 19 říj 2004 15:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jind005 »

No přečetl jsem si to celé a mám názor že se to musíš prostě naučit..a poznat kdy na to :D
Ta verze stím plným knedlem a pouštět spojku se mi zdá jako neúčiná jelikož nevíš jak pustit spojku jestli ti zrovna prokluzuje moc nebo málo..A navíc si pěkně drbeš motor.. :roll:

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

Vim o tom uplny hovno ale je logicky kdyz radis nahoru z 1. stupne tak nejidealnejsi by bylo aby otacky spadly na uroven otacek 2. stupne. To ma prave vyrovnat synchron, holt prevodovka je stavena na urcite otacky takze ty po vytoceni motoru do omezovace a naslednem prerazeni ten synchron proste nestiha. S tim mam treba problem ja pac sem zjistil ze radim moc rychle a ten kvalt tam nenarvu :) Viz hrochuv Tynec :) a jeste sem si na potvoru pustil sterace takze ostuda nejvetsi :-D pak sem zjistil kdyz preradim pomalejc a neradim jak pomatenej seqshift, zaradim mnohem lepe, ale zas nesmis radit jak duchodce aby ti otacky nespadly na volnobeh, takovejch expertu znam dost :-D
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak řadit??

Příspěvek od PJ »

Tak meziplyn i dvojitou spojku mam tak nějak naučenou ze seata kde byl v hajzlu synchron na 2.stupeň, ale tim haksny na všech pedálech sem zatim netestoval.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak řadit??

Příspěvek od MarAt »

Já použivám powershift(někde se to jmenuje fullthrottleshift nebo i jinak) tzn,že ecu mi podrží otáčky motoru podle mého nastavení pokud se dotknu nohou spojky...
příklad:točím jedna 9200rpm;dotknu se spojky,nohu nesundávám z plynu,otáčky klesnou na 6000(např.),přeřadím na dva,jak pustím spojku jdou otáčky zas nahoru atd. Lepší programovatené ecu to umí v základu u horších to stojí pár korun navíc.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

ajsik píše:jinak pri podrazovani je mezi plyn super vec ... kdyz ho nedas tak tim podrazenim ztratis rychlost protoze se spotrebuje na vyrovnani otacek prave tim synchronem ... a ono hlavni vyhoda mezi plynu je ale že to umi snad jen "pan ridic" spickou brzdit a patou proslapnout plyn ... a levou mit na spojce ... :lol:
tak to už sem PÁN ŘIDIČ :)
A na favoritu sem měl totálně v hajzlu synchrony na dvojce... tak tam sem se zas perfektně naučil řadit nahoru s meziplynem :?: a podřazoval sem tak že sem brzdil, pustil brzdu, vytočil, zařadil a dál brzdil :lol:
.slow Obrázek
head&shoulders power...

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Jak řadit??

Příspěvek od JonnY »

synchrony su vtipna vec. dost velky problem s nimi moze byt aj od vyroby. v tom pripade by sa to malo casom zabehnut a zlepsit.
problem je, ze kazda prevodovka je ina. jedna rychla, jedna pomala, jedna lepsia, jedna horsia... s tym nic nespravis :(
ked ti to ide cez zuby, tak radsej by som spomalil. asi sa do da trocha odubat (napr ten double-clutching) ale myslim ze sa ti tym len skorej vysype zbytok...
proste prevodovka nieje vacsinou stavana na co najrychlejsie preradenie a ak jej to vnucujes, tak ti neco prdne...

Uživatelský avatar
RubicK
Příspěvky: 41
Registrován: 15 pro 2005 21:53

Příspěvek od RubicK »

Beaver píše:Dle mé logiky bych to rozjel na jedničku do 5800 ot a přeřadil na dvojku tak, aby mi otáčky nespadly moc pod 4000, protože tě pak ten točivej moment bude roztahovat.... pak zase do otáček nejvyššího výkonu a trojka, stejnej postup. Nicméně pokud to bude takhle fungovat a bezva ti to pojede, tak určitě budeš často měnit synchrony na dvojce :)
Ja sem asi blbej ale co jee to ten synchron?
Ja sem ten největší n00b tady na fóru

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

Ja sem asi blbej ale co jee to ten synchron?
je to součástka, která vyrovnává otáčky ozub. kola s řadícím kroužkem -přibrzdí je na okamžik, ve kterém zapadnou výřezy v řadícím kroužku do zubů na řadícím kole=dojde k zařazení přev stupně.[/quote]
Přílohy
synchron.jpg
synchron.jpg (95.37 KiB) Zobrazeno 1183 x
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

můj názor, pokud chceš na sprintech něco dokázat, tak nesmíš čekat na synchrony a prostě ji tam hrknout a vyjde to na stejno, jak když se občas podaří zařadit přes zuby, převodovka přežije a ty máš lepší čas
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
HANYSx
Příspěvky: 1009
Registrován: 26 kvě 2005 11:51
Bydliště: vinohradycity

Příspěvek od HANYSx »

sem se chtel uz nekolikrat zeptat, kdyz vytocim dvojku do omezovace a radim za tri tak tam nejde, jenom slysim i cejtim jak skrabe vo roztoceny zuby, takze samo radickou uhnu a napodruhy uz tam jde(aniz bych poustel a znovu vyslapaval spojku) to uz sou ale otacky dole a moh sem rovnou radit mnohem driv...Jestli sem dobre pochopil predchozi diskusi tak: sem rychlejsi nez synchron?
Nebo je neco v neporadku?

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

HANYSx píše:sem se chtel uz nekolikrat zeptat, kdyz vytocim dvojku do omezovace a radim za tri tak tam nejde, jenom slysim i cejtim jak skrabe vo roztoceny zuby, takze samo radickou uhnu a napodruhy uz tam jde(aniz bych poustel a znovu vyslapaval spojku) to uz sou ale otacky dole a moh sem rovnou radit mnohem driv...Jestli sem dobre pochopil predchozi diskusi tak: sem rychlejsi nez synchron?
Nebo je neco v neporadku?
synchron to prostě nestihne dobrzdit ,je možná horší.Na běžný ježdění stačí ,ale tomhle kalupu už ne .Kdyby měl někdo zájem ,tady http://www.sqsracing.com/cz/index.php dokážou postavit bezsynchronní převodovku ze seriovky + další věci
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

jezdil jsem i s autem vybaveným jejich sekvenčním řazením -moc hezký 8) 8) :lol:
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

ad hanys prostě ji tam musíš hrknout přes synchron, aby jsi byl rychlejší v řazeni, anebo se na sprinty a rychlořazení vybodnout
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Petr :-)
Příspěvky: 20
Registrován: 12 led 2006 20:04
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od Petr :-) »

Nejlepší by bylo, kdyby jste si zkusili zajezdit s takovou V3S :-) Nemá synchrony a nahoru se řadí tak, že jednou máčkneš spojku, dáš neutrál, pustíš a hned máčkneš spojku a řadíš za dva. To celé tak, aby byly otáčky motoru při řazení té dvojky tak akorád. Dolu je to to samé, s tím že v momentu kdy máš neutrál, tak dáš meziplyn a pak podřadíš....Pokud někdo dává meziplyn se zmáčklou spojkou, tak to je jako kdyby ho nedával....

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“