Panove, Sierra, rok 91, motor 2.0i DOHC 120PS +kat a posledni dobou zacala na volnobeh vynechavat - spis obcasne.
Ted jsem dal nove svicky (pravidelna vymena) Brisk Extra (puvodni Motorcraft) a jeste se to zhorsilo, po ceste domu z prace, kde jsem je vymenoval se mi parkrat stalo, ze pri razantnim zrychlovani to najednou prestalo tahnout (kolem 2 tisic otacek) a kdyz jsem doslapl plny plyn, tak to cuklo a zase se to vzpamatovalo, ale to bych prisuzoval "nezabehanosti" novych svicek, problem je v tom vynechavani na volnobeh, ktere se zhorsilo a nevim, jestli jsem si nevsiml pred tim, ale rozhodne to vynechava i na zvyseny volnobeh (cca 2500 rpm) - vynecha to jen obcas, ale pomerne velice casteji nez pred tim.
Uz dlouho mam podezreni na vadnou trysku na jednom valci (z mist pod EFi listou se ozyva pravidelne cvakani, dalo by se rict, polovicni frekvenci, nez otacky motoru - tedy neco se zapalovanim, vstrikovanim nebo ventily), napada me zkusit postupne za chodu odpojovat trysku po trysce a zjistit, jestli to jedna je , ci neni...
Nekdo mi radil, ze to vynechavani a nahle ztraceni vykonu muze byt zpusobeno vadnou lambda sondou, ale ta je relativne nova, snad jen nedavno jsem delal spojku a lambu jsem odpojoval, takze by spatny kontakt v konektoru? Uz si s tim opravdu nevim rady
Jeste me napada, ze si necham vyblikat chybove kody z ridici jednotky a podle toho treba neco poznam, ale tam koncim
Nejake napady, zkusenosti? Dik
Nepravidelny chod u Sierry DOHC + vadna tryska?
Moderátor: Idaho
- Hondzík from Sierra
- Příspěvky: 4
- Registrován: 26 srp 2005 16:27
- Bydliště: P9
- Kontaktovat uživatele:
Nepravidelny chod u Sierry DOHC + vadna tryska?
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX
- Hondzík from Sierra
- Příspěvky: 4
- Registrován: 26 srp 2005 16:27
- Bydliště: P9
- Kontaktovat uživatele:
Zdravicko panove...
tak jsem dneska rozebral sani az po strikacku, vycistil volnobeznej bypass, sperklapku a pri tom jsem narazil na problem, ze cepicka na jednom nepouzitym vyvodu podtlaku je tak zpuchrela a potrhana, ze to musi prisavat falesnej vzduch... tak jsem to spravil, vsechno zase hezky utesnil, promazal, kontakty ocistil a zakonzervoval mno a vysledek? zadny!
tak aspon je to zase vsechno hezky ciste
mimo to jsem podobnou udrzbu udelal vcera s kabelama od svicek a od civky a s rozdelovacem...
no, ale zavadu uz je objasnena... tedy 2 moznosti:
projevi se to az cca po 8km po meste - jak jsem psal, prestane to tahnout (uplne) a volnobeh klesa pod 300 otacek (nechcipne - nakej "nouzovej rezim" to zachrani)
tak mi to nedalo a jeste doma pred barakem jsem to nastartoval a nechal vyblikat pamet zavad a provest test spatnych kontaktu a test za behu motoru... a zjistil jsem nasledujici:
pamet zavad: jedina zavada - 31 = "chyba ram/rom ridici jednotky, jednotka defektni"... takze super zprava do zacatku, ale to neni 100%, protoze je to Ford a dost casto to tohle pise a musi se to zkouset vicekrat... mno vetsinou tak na potreti mi to vzdycky zabralo - ted jsem to zkousel 10x a porad to samy... tak mozna na tom neco pravdy bude
test spatnych kontaktu = bez zavad
druha vec - test za behu motoru:
zkousel jsem ho nekolikrat - pokazdy chybna hodnota lambda... ha
zajimave
tak jsem odpojil ten svuj super moderni tester (12V LEDka) a nastartoval, pockal, nez zase zacne padat volnobeh...
zacal... tak jsem odpojil lambu = sice malinko kolisal, ale jinak v poradku
zase jsem ji pripojil a vlozil na doraz spery klic (nic jinyho jsem po ruce nemel
) a co? prska to do vejfuku, kucka, nedrzi stejne otacky... to same jsem povedl s odpojenou lambdou a vida? otacky o mnoho vyssi a pravidelnejsi chod... sice se to taky trochu zakuckavalo, ale preci jenom, co by od toho clovek cekal, kdyz to nevi, jaka tam jde smes (podotykam, ze to nema vahu vzduchu, takze to nastavuje smes z podtlaku a lambdy)
mno kazdopadne bych tedy videl v zasade 2 moznosti:
1) lambda v riti
2) ridici jednotka v riti
musim jeste sehnat, kolik ma kde na lambde napeti a zmerit ho, tak se pozna, cim to nejspis je
jedno levnejsi sranda, nez druhy.... uf... asi to hodim ze skaly...
tak jsem dneska rozebral sani az po strikacku, vycistil volnobeznej bypass, sperklapku a pri tom jsem narazil na problem, ze cepicka na jednom nepouzitym vyvodu podtlaku je tak zpuchrela a potrhana, ze to musi prisavat falesnej vzduch... tak jsem to spravil, vsechno zase hezky utesnil, promazal, kontakty ocistil a zakonzervoval mno a vysledek? zadny!
tak aspon je to zase vsechno hezky ciste

mimo to jsem podobnou udrzbu udelal vcera s kabelama od svicek a od civky a s rozdelovacem...
no, ale zavadu uz je objasnena... tedy 2 moznosti:
projevi se to az cca po 8km po meste - jak jsem psal, prestane to tahnout (uplne) a volnobeh klesa pod 300 otacek (nechcipne - nakej "nouzovej rezim" to zachrani)
tak mi to nedalo a jeste doma pred barakem jsem to nastartoval a nechal vyblikat pamet zavad a provest test spatnych kontaktu a test za behu motoru... a zjistil jsem nasledujici:
pamet zavad: jedina zavada - 31 = "chyba ram/rom ridici jednotky, jednotka defektni"... takze super zprava do zacatku, ale to neni 100%, protoze je to Ford a dost casto to tohle pise a musi se to zkouset vicekrat... mno vetsinou tak na potreti mi to vzdycky zabralo - ted jsem to zkousel 10x a porad to samy... tak mozna na tom neco pravdy bude
test spatnych kontaktu = bez zavad
druha vec - test za behu motoru:
zkousel jsem ho nekolikrat - pokazdy chybna hodnota lambda... ha
zajimave
tak jsem odpojil ten svuj super moderni tester (12V LEDka) a nastartoval, pockal, nez zase zacne padat volnobeh...
zacal... tak jsem odpojil lambu = sice malinko kolisal, ale jinak v poradku
zase jsem ji pripojil a vlozil na doraz spery klic (nic jinyho jsem po ruce nemel

mno kazdopadne bych tedy videl v zasade 2 moznosti:
1) lambda v riti
2) ridici jednotka v riti
musim jeste sehnat, kolik ma kde na lambde napeti a zmerit ho, tak se pozna, cim to nejspis je
jedno levnejsi sranda, nez druhy.... uf... asi to hodim ze skaly...
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX