Příliš moc převodového oleje

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Vecernicek »

blázen: Myslím že převodové oleje mají jinou specifikaci a tudíž proto jsou určeny do převodovek protože mažou při nižší teplotě ;)
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Beaver »

Vecernicek píše:blázen: Myslím že převodové oleje mají jinou specifikaci a tudíž proto jsou určeny do převodovek protože mažou při nižší teplotě ;)
Mno oleje mazou pri vsech teplotach, akorat pri nizsich hur tecou :D Jinak je logicky, ze u manualnich prevodovek neni mozny ji narvat z vyroby naplno olejem. V zime by to bylo tak tuhy, ze by mel clovek co delat, aby zaradil, byly by tam hrozny odpory atd.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Zemi »

Napadlo nekoho ze GTRunner nema seriovou Mazdu? Ze v prevodovce zrejme vznikaji jine "sily" nez pri seriovym vykonu atd? Ono to pak bude asi individualni panove. :wink: Hokus pokus. :D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od PJ »

JJ GTRunner ma tusim GTX prestaveny na GTR 8)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

milonovo píše: Já ti nevím,ale jak myslíš že výrobce došel k tomu že tam má bejt 2,3l?Já myslím že to dlouho testovali a přišli na to že ideální hladina je 3l ale kvůli tomu aby se to dřív vysypalo,napsali do manuálu 2,3...Tebe ofšem nedostali.
Ono tam opravdu k nejakemu dlouhemu testovani na nejakych vedeckych zakladech anebo vypoctech nedochazi, protoze tam zadna "idealni" hladina neexistuje. Ta hladina se vetsinou ustanovi pod horizontalni hranici tesneni vstupnich/vystupnich hrideli a prednich naprav, pres ktere muze pripadne atmosfericky tlak v te prevodove skrini tlacit ten olej ven (pote, co ten vuz stoji a vsechen olej se nahromadi na dne te prevodove skrine), ale to je tak vsechno (samozrejme s prihlednutim k urovni lubrikace lozisek a ozubenych kol prevodu, etc. a peneni oleje za provozu te prevodovky). Jedinym zavaznym dusledkem extremniho preplneni manualni prevodovky muze byt unik oleje pres tesneni vstupni hridele, ktery muze vest k lubrikaci a nasledovnemu prokluzu spojky (coz se bezne stava pri selhani loziska/tesneni vstupni hridele prevodovky i s predepsanou hladinou oleje), jinak vsechen ten nadbytecny olej skonci vetsinou na ceste.
milonovo píše: Řekl bych že pro životnost převodovky je asi lepší přidat chladič oleje,nebo zvětšit původní což i změní objem oleje,ale to je jen můj hloupej názor.
V tom mas naprostou pravdu 8) . I presto, ze zvysenim objemu oleje jen v prevodove skrini se docasne oddali jeji tepelne nasyceni, jeji samotna chladici kapacita se tim moc nezvyssi. Z tohoto hlediska (a eliminaci sance znecisteni spojky olejem prevodovky) je kazdopadne efektivnejsi a bezpecnejsi pouziti externiho chladice oleje s elektrickym cerpadlem a udrzovani hladiny oleje v prevodovce na predepsane hranici. Ja ten olej z externiho chladice posilam do nejvyssiho bodu prevodove skrine, kde ho jeste navic kvuli zvyseni odberu tepla rozvetvuji nad jednotlive ozubene kola/loziska s puvodne nejnizsim stupnem lubrikace. Spolehlivost prevodovky se tim znacne zvysila.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“