Tak si tak stojim v koloně aut a tak sem začal uvažovat nad zřejmně hovadinou ale přeci jen....
Co se týče turbomotoru o objemu dva litry ale jeden bude čtyřvál a druhej pětiválec jak je to s použitím turba?Doufám že se dobře vyjádřim....Jde mi o to že spalovací prostory pětiválce jsou menší než čtyřválce ale zase pálení a plnění válců je u pětiválce postupné a tak mě zajímá jestli stejné turbo bude "více" dopovat pětiválec a nebo čtyřválec a nebo je to nesmysl a jednou je to prostě stejný objem a tak je pořád potřeba stejné množství vzduchu ke spálení stejného množství paliva.....
uf snad sem to napsal srozumitelně....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
hmmm, docela zajmavý........Já sem v tomhle jen teoretik.Mě by přišlo, že při tom tlaku turba by asi byl na tom líp ten čtyřválec.......ono zase není čtyřválec jako čtyřválec a u pětiválce je to to samý...ale když by ta konstrukce byla stejná resp. podobná , tak se přikláním k tomu čtyřválci.....
Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.
............... nicméně úvaha o hovně
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
leon4x4 píše:Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.
............... nicméně úvaha o hovně
tak a když to nebudeš brát takhle, ale že ten motor bude shodnej se čtyřválcem asi takhle:dal bys to do určitýho měřítka nebo spíše poměru a udělal ze čtyřválce pětiválce to znamená, že by se všechno zmenšilo a přibyl by jeden válec.Jak by to bylo potom?furt stejnej výkon?....
leon4x4 píše:Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.
............... nicméně úvaha o hovně
tak a když to nebudeš brát takhle, ale že ten motor bude shodnej se čtyřválcem asi takhle:dal bys to do určitýho měřítka nebo spíše poměru a udělal ze čtyřválce pětiválce to znamená, že by se všechno zmenšilo a přibyl by jeden válec.Jak by to bylo potom?furt stejnej výkon?....
leon4x4 píše:Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.
............... nicméně úvaha o hovně
taky mě to nqapodlo v koloně cestou z práce...
když sem nad tim víc zauvažoval prostě objem motoru je pořád stejnej ať je válců pět nebo deset....A proto potřebuje stejný množství vzduchu na spálení stejnýho množství vzduchu.....
Ale pokud by byl motor konstruhován pro větší otáčky je reálnější a snadnější jich dosáhnout s menším zdvihem za použití pěti válců než u čtyřválce.....
fiat coupe má pětiválec 162kw a čtyřválec 147kw každej motor má v jinejch otáčkách největší výkon i krouťák.......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......