OK, z praktickeho zajmu by jsi to auto musel dat na dyno, aby jsi mohl zjistit, jak daleko s tim predstihem zapalovani muzes jit. Po prekroceni toho idealniho stupne otoceni klikove hridele ta progrese pomeru stupnu predstihu zapalovani a zisku vykonu zacne byt velice nelinearni - v tom smyslu, ze za kazdy dalsi stupen predstihu uvidis min a min narustu vykonu (kdy zacne byt toho maximalniho tlaku ve valcich dosahovano blize a blize k TDC). Mitsu ma tradicne velice bohate WOT mapy, takze pri tom velkem skoku v tom AFR tam ten posun predstihu bude dost citelny. Ja bych ale zacal s AFR okolo 11.5:1, coz i je pro ten 4G63 i nadale velice konzervativni a bezpecne. Pod 11.5:1 ten motor bude ztracet vykon - a naopak nad 11.5:1 tam tak vyrazny narust vykonu nebude. Co se tyka samotneho predstihu, muzes se ridit tou progresi vykonu a detonaci - a pak s tim jit trochu nazpet. Ja bych to netlacil ani s vasim kvalitnim evropskym benzinem moc pres 20 stupnu zejmena kvuli zivotnosti lozisek ojnic a tesneni hlavy. Ono samozrejme bude zalezet taky na teplote vstupni smese pri zvyseni tlaku turba, ale odhadl bych, ze s vasim benzinem by detonace mohla zacit az nekde nad 12.5:1. Ja bych se s tim nebal jit az do 12.0:1 a okolo 22 stupnu timing advance, ale to jsou jen velice orientacni hodnoty. Co se tyka toho boost solenoidu, ten je u Mitsu pri vyssich tlacich notoricky nespolehlivy a bezne se nahrazuje GM solenoidem - pokud opravdu usilujes o zachovani tohoto zpusobu ovladani tlaku turba. Osobne, ja bych tam placnul dobry MBC anebo ProfecB, ale nejake ty vykyvy tlaku tam vzdy budou. S tim by ale nemely byt az takove problemy - pokud je korekce spravne nastavena.leon4x4 píše:Taboo píšeš hezky, ale já se ptal čistě z praktického zájmu. Sériová mapa paliva u IX je tak strašně bohatá, že při max tlaku a otáčkách je AFR 8,6:1 a to už je podle mne tak megarich, že už snad nemůže ta jiskra svíčky ani projít.
Já jsem nyní nastavil jako nejbohatší hodnotu 10,5 v oblasti full boost a zaznamenal jsem především snížení spotřeby a také to, že se motor "nedusí" vlastními spalinami.
Nyní jsem se dostal na rozumný timing a auto je "more responsible" a jezdí jako bych vyndal 150kg. No a teď válčím s udržením tlaku ve stanovených hodnotách. Zatím snižuji overboost pomocí omezení max Duty solenoidu a snažím se vyladit error correction table aby jednotka zasahovala do chyb tlaku turba přesněji, zatím to kolísalo +-0,2BAR nahoru a dolu. Po drobných úpravách už se to chová lépe a tak jsem přemýšlel zda bych mohl ještě AFR ochudit a kolik to ovlivní detonační limit a ign timing.
Porad jeste pod zarukou a (s vyjimkou spojky) 100% seriove. US Mitsu nema pro pripadne upravy moc pochopeni a kazdopadne ne pak kladny pristup k opravam pod zarukou. Tady to doslo i tak daleko, ze Mitsu vysilalo "zvedy" na mistni drag strips, kteri tam fotili vozy (a jejich poznavaci znacky), ktere tam zavodily a pote jim v budoucnu odmitli opravy pod zarukou. Ja si radeji postavim nejakou pomalejsi (400-450HP) GSX - jen pro placani se po mesteleon4x4 píše:BTW: Jestli chceš trochu poladit tvé EVO tak ti mohu poslat pár tipů do PM


DekujiLibas píše:Je vidět, že Taboo tomu doopravdy rozumí. Ať si říká každý co chce, ale je to tak. Vůbec nechápu narážky proti němu, ví toho víc, než celé TF dohromady.


ATDC = "after top dead center" = "po horni uvrati"JonnY píše:ti kravo taboo, to si budem musiet precitat aspon 5 krat, nez tomu troska pochopim
mozte mi niekto prelozit tie skratky (nepoznam ATDC, IPW a TDC) ?
TDC = "top dead center" = "horni uvrat"
IPW = "injector pulse width" = "delka pulsu vstriku"
