Koně díky ground wire ? No problem ...

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Tohle co tu řešíte, už mám dávno vyzkoušený a funguje to. 8)
Dříve jsem to dělal, pokuď jsem něco dělal na motoru. Úprava sání, výfuku atd. Vždy jsem pocítil po vymazání řídící jednotky nějaké koníky navíc. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

a nedá se nějak donutit ecu aby jela v tom agresivnějším softu ? :o) třeba když furt budu brát 100 oktaňák asi se přizpůsobí jemu ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Ritchma píše:U mě je to tak že sem si dal za cíl s téměř sériovym autem prostě pokořit na jednom sraze 15s skoro bez úprav. Posledně už to bylo 15,073s a prostě to chci dostat pod tu hranici a pak s tim skončim. Takže každá taková levná blbovina zní dobře i když je to asi ptákovina. Čili bych zkusil i takovou blobst za to asi nic nedám. Ale na jak dlouho tu baterku odpojit?
U každého auta je to jiný. Někde jsem četl +- 10min. Ale asi to bude míň. Záleží jaký kondenzátor v řídící jednotce ti jistí paměť.

Já mám vyzkoušeno cca 5min a je úplně čisto. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

u Probesa je to odpojenej mínus + 20 sec zmáčklej brzdovej pedál
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Anděl »

MarauderZ28 píše:a nedá se nějak donutit ecu aby jela v tom agresivnějším softu ? :o) třeba když furt budu brát 100 oktaňák asi se přizpůsobí jemu ne ?
Tomu se říká CHIPTUNING :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Anděl »

Taboo píše:
MarauderZ28 píše:a nedá se nějak donutit ecu aby jela v tom agresivnějším softu ? :o) třeba když furt budu brát 100 oktaňák asi se přizpůsobí jemu ne ?
Ty long term trims se daji "zastavit" a vymazat pouze obcasnym odpojenim baterie (anebo privodu napeti do ECU). Jestli se mi ale zase jednou povede dostat se do mych SZ a dokonce poslat neco, nez ten server times out :roll: , tak ti dam vedet, jak dostat z te tovarni ECU trvale co nejvice - a to velice snadno a doslova jen za par dollaru. Te ECU se pri tom nebudes muset ani dotknout...
:wink:
Tak to sem potom hoď. Třeba to půjde použít i u jiných značek aut. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

Taboo píše:
MarauderZ28 píše:a nedá se nějak donutit ecu aby jela v tom agresivnějším softu ? :o) třeba když furt budu brát 100 oktaňák asi se přizpůsobí jemu ne ?
Ty long term trims se daji "zastavit" a vymazat pouze obcasnym odpojenim baterie (anebo privodu napeti do ECU). Jestli se mi ale zase jednou povede dostat se do mych SZ a dokonce poslat neco, nez ten server times out :roll: , tak ti dam vedet, jak dostat z te tovarni ECU trvale co nejvice - a to velice snadno a doslova jen za par dollaru. Te ECU se pri tom nebudes muset ani dotknout...
:wink:
sláva sláva sláva Taboo rady dává :o) to bych Ti byl neskutečně vděčen, pošlu Ti flašku Absintu nebo něco jinýho co budeš chtít co tady máme a v USA nemáte :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Dejv »

MarauderZ28 píše:
Taboo píše:
MarauderZ28 píše:a nedá se nějak donutit ecu aby jela v tom agresivnějším softu ? :o) třeba když furt budu brát 100 oktaňák asi se přizpůsobí jemu ne ?
Ty long term trims se daji "zastavit" a vymazat pouze obcasnym odpojenim baterie (anebo privodu napeti do ECU). Jestli se mi ale zase jednou povede dostat se do mych SZ a dokonce poslat neco, nez ten server times out :roll: , tak ti dam vedet, jak dostat z te tovarni ECU trvale co nejvice - a to velice snadno a doslova jen za par dollaru. Te ECU se pri tom nebudes muset ani dotknout...
:wink:
sláva sláva sláva Taboo rady dává :o) to bych Ti byl neskutečně vděčen, pošlu Ti flašku Absintu nebo něco jinýho co budeš chtít co tady máme a v USA nemáte :o)
jakou ecu používá probe? jede pořád na klasický EEC-IV nebo EEC-V? tak to potom jo..předtím se o odpojování aku nic neřikalo :wink: teď to je jasný..... :?:
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

tak přesně tohle co popisuje Taboo jsem kdysi používal na svém bývalém R25 V6T a mnozí se mě smáli že lze za 50kč zvýšit výkon.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

zaujimave ale pochopitelne. avsak zdaleka nie kazde auto ma baro senzor, rovnako senzor teploty vzduchu a takisto zmena bohatosti zmesi vplyvom vystupu teplotneho senzora (motora) je casto pomerne komplikovana, je dana tabulkou predlzenia doby otvorenia vstrekov podla vystupu teplotneho snimaca ako aj prahovou hodnotou pri ktorej sa doba otvorenia vstrekov zdvojnasobuje. tak je to napr. na niektorych nissan ecu. A nie som si isty ci nie je ovplyvneny aj predzapal.
Kazdopadne, najjedoduchsim a najprehladnjsim sposobom ako zmenit AFR je zmenit tlak paliva.
Samozrejme, ma to rovnaky negativny dosledok ako klamanie senzorov a to ten, ze zmes sa zmeni v celom pasme zataze motora, teda aj tam, kde to nie je potrebne, resp. skodlive.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:58, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

no nechcem to komplikovat, na ca18det sa to da urobit nasledovne:
v pripade, ak je pri. max. zatazi chudobna zmes a nie je moznost pouzit vacsie vstreky, staci zvysit zakladny tlak paliva a ECU nic nekompenzuje, doba otovrenia vstrekov zostane rovnaka a zmes ovplyvnena vyssim tlakom paliva. Ak je potrebne, tak vypnem lambda feedback v palivovej mape. ca18det ECU je relativne jednoducha, takze tam to funguje. fuel cut samozrejme nie je problem, pretoze je vypnuty (ak myslis fuel cut na zaklade max. vystupu z AFM). Samozrejme, ze progresivny FPR je v aute v serii. Cele toto je len nudzove riesenie, kedze je ovplyvnena aj ta cast mapy, kde to nie je potrebne a zmes je bohata.
Ked je cas tak to riesim nasledovne:
zvysim tlak paliva a prepocitam prietok paliva cez vstreky voci povodnemu tlaku. Takto ziskam virtualnu velkost "vacsich" vstrekov a adekvatne k tomu upravym v ECU koeficient doby otvorenia vstrekov. Tym padom ziskam povodnu palivovu mapu s korektnym AFR v celom rozsahu (so skratenou dobou otvorenia vsrekov v celej mape), tym padom vstreky nie su na konci mapy otvorene na maximum ale adekvatne kratsie. Cize ziskam rezervu v dobe otovrenia vstrekov pre vacsi tlak turba.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:59, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

taboo: asi sa nechapeme, hovorime o tom istom dokola, len sa nechapeme :wink:

netvrdim, ze lambda sa pouziva vo vysokych zataziach, viem presne kde sa pouziva a kde nie, vidim to v mape.
upravou tlaku paliva sa riesi VYHRADNE maximalna zataz (ako nudzove riesenie), teda tam kde uz vstreky nestihaju a ECU viac nedokze predlzit dobu ich otvorenia.
takze ma vobec nezaujima oblast O2 feedbacku, samozrejme viem ze tu ECU upravuje AFR dynamicky podla vystupu z lambdy.

ako som uz viac krat napisal, nie vsetky ECU pracuju rovnako, napr. ca18det ECU ma oblast O2 feedbacku pevne stanovenu v palivovej mape, nepouziva ine vstupy(napr. vobec nema barosenzor a pod.) . Samozrejme, ine ECU mozu fungovat inak.

Takisto ako pises o nulovom case otvorenia vstrekov (oznacujes to ako spodny fuel cut). ca18det ECU NEMA NIC PODOBNE, ma stanovenu minimalnu dobu otvorenia vstrekov, pod ktoru NIKDY nejde (ako ochranu pred zhasnutim motora) a tak by som mohol pokracovat dalej.

Takze este raz, nie kazda ECU je rovnaka a treba k tomu pristupovat individualne.

O ladeni ca18det ECU cosi viem a pisem len fakty, platne ale len pre ca18det ECU :wink:

a takisto viem, ze kompenzacia nedostatocne velkych vstrekov zvysenim tlaku paliva a naslednou rekalkulaciou palivovej mapy je sposob absolutne korektny a presny, samozrejme tlak paliva sa nesmie zvysit nad prijatelnu uroven pre vstreky, FPR, hadice, pumpu atd...takisto v praxi odskusane.

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

teda hodně zajmavý věci sem se tady dočet a smekám před Taboo...... 8) :respect:

jinak ten O2 senzor má být váha vzduchu anebo něco jinýho?
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Breakthru píše:jinak ten O2 senzor má být váha vzduchu anebo něco jinýho?
Lambdasonda... Vaha je AFM pokud se nepletu...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
piknik18
Příspěvky: 251
Registrován: 30 črc 2006 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od piknik18 »

Kdyz auto jeste nema ,,pocitac,, tak mu je tenhle system asi naprd co :lol:
1. Voklswagen Passat 1.6D kultkár
2. Audi 100 2.3E 136k/180Nm ( Treser parts )
3. Audi V8 (4,2) 285k/400Nm (S6 wheels)
4.Audi 90 2,3 20v netahne ale presto 125kw/220Nm
5. Audi Coupe 2.8 V6 Quattro

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

když nemá počítač tak má karbec :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

Zemi píše:
Breakthru píše:jinak ten O2 senzor má být váha vzduchu anebo něco jinýho?
Lambdasonda... Vaha je AFM pokud se nepletu...
díky, já se v těch zkratkách neorientuju, mám hlavu an čísla, ale ne na zkratky a protože neumím anglicky tak si horko těžko něco s ěčím spojím.........takže stačí oblbnout lamda sondu, jo...

ale to je na podobným principu jak se třeba u karbecu nastavovala bohatší směs třaba tryskou, takže vyšší spotřeba, ale též vyšší výkon, že.....
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

Jestli jsem to pochopil spravne tak i pri pouziti AFPR + S-AFC se ECU pocase vratí pomoci O2 senzoru tam kde byla, tj vysledek nula? Na druhou stranu,kdyz se O2 senzor odpoji,jednotka padne rekneme do failsafe mode vznikne bohatsi AFR, ale neovlivnuje to i predstih? Jinak potom by se dalo ladit s S-AFC i v tom failsafe modu,ciste teoreticky?
323 GTX BG

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Breakthru píše:
Zemi píše:
Breakthru píše:jinak ten O2 senzor má být váha vzduchu anebo něco jinýho?
Lambdasonda... Vaha je AFM pokud se nepletu...
díky, já se v těch zkratkách neorientuju, mám hlavu an čísla, ale ne na zkratky a protože neumím anglicky tak si horko těžko něco s ěčím spojím.........takže stačí oblbnout lamda sondu, jo...

ale to je na podobným principu jak se třeba u karbecu nastavovala bohatší směs třaba tryskou, takže vyšší spotřeba, ale též vyšší výkon, že.....
Bohatsi smes znamena pokles vykonu...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Zemi píše:Bohatsi smes znamena pokles vykonu...
a to ako preco? :?
a bohatsia oproti comu?

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

JonnY píše:
Zemi píše:Bohatsi smes znamena pokles vykonu...
a to ako preco? :?
a bohatsia oproti comu?
Jezis budeme si hrat se slovickama jo? :lol: 10:1 pojede lepe jak 12:1? :? :D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Zemi píše:
JonnY píše:
Zemi píše:Bohatsi smes znamena pokles vykonu...
a to ako preco? :?
a bohatsia oproti comu?
Jezis budeme si hrat se slovickama jo? :lol: 10:1 pojede lepe jak 12:1? :? :D
:shock: :?
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Zemi píše:
JonnY píše:
Zemi píše:Bohatsi smes znamena pokles vykonu...
a to ako preco? :?
a bohatsia oproti comu?
Jezis budeme si hrat se slovickama jo? :lol: 10:1 pojede lepe jak 12:1? :? :D
mozme ked chces :D

pojede? asi nie.
len 13 oproti 14.7 uz mozno aj hej
si nikdy nesedel v skodovke, a pod plnym plynom nepritiahol sytic? sak to je "kopanec" do zad "jak hovado" :D

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Zemi »

:smich2:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

JonnY píše:
Zemi píše:
JonnY píše: a to ako preco? :?
a bohatsia oproti comu?
Jezis budeme si hrat se slovickama jo? :lol: 10:1 pojede lepe jak 12:1? :? :D
mozme ked chces :D

pojede? asi nie.
len 13 oproti 14.7 uz mozno aj hej
si nikdy nesedel v skodovke, a pod plnym plynom nepritiahol sytic? sak to je "kopanec" do zad "jak hovado" :D
tak už vím co jsou ti šílenci v šádách - jsou to "krotitelé škodovek" :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“