kapacitor - nabití, zapojení
Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan
kapacitor - nabití, zapojení
Potřeboval bych poradit, mám 1F kapacitor, je na něm + a - a remote. Zapojení je mi jasné.
Bohužel k němu nemám žádné papíry, tudíž dělám vše na slepo a poprvé.
Teď dotaz :
1 - četl jsem někde něco o nabití, tak jak se to dělá? nikde není o tom zmínak
2 - když jsem ho zapojil, tak v pohodě běžel a ukazoval stav odberu, ale po ňáké jízdě když jsem se na něj podíval znova tak, odběr neukazuje a jen svíti červená tečka na display
3 - je na něm i zelená ledka, která svítí když je v zapnutém stavu, když ho ale odpojím a vyndám klíček ze zapalování, tak se mi zdá jako když zelená ledka trochu svítí, čím to může být - nevybije mi to baterku přes noc
Bohužel k němu nemám žádné papíry, tudíž dělám vše na slepo a poprvé.
Teď dotaz :
1 - četl jsem někde něco o nabití, tak jak se to dělá? nikde není o tom zmínak
2 - když jsem ho zapojil, tak v pohodě běžel a ukazoval stav odberu, ale po ňáké jízdě když jsem se na něj podíval znova tak, odběr neukazuje a jen svíti červená tečka na display
3 - je na něm i zelená ledka, která svítí když je v zapnutém stavu, když ho ale odpojím a vyndám klíček ze zapalování, tak se mi zdá jako když zelená ledka trochu svítí, čím to může být - nevybije mi to baterku přes noc
- Celica2.0GTI
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 23 čer 2005 21:43
No dělá se to tak že to prvn připojíš přes doutnavku aby se nabyl pomalu a nedostal prdu když ho připojíš natvrdo což jsi už udělal tak to přeskočím. on ukazuje hlavně když je nějaký odběr pokud není odběr tak se display vypíná kvůli tomu aby nežral právě tu batrku co píšeš. A to že mám kapacitor remote slyším poprvní takže ti s těma ledkama provozu nijak nepomůžu
Re: kapacitor - nabití, zapojení
No to máš asi pravdu už jsem ho připojil, fakt asi na tvrdo, ale funguje.
Stím odběrem, je to možný, ale zdá se mi, že ze začátku to skáče já nevím v rozmezí 13 - 15 a pak se to vypne, i když to asi skáče, si myslím ještě jsem to tak důkladně nesledoval.
A ten remote tam opravdu je, protože když ten nezapojím, tak se vůbec nesepne a ani nejde zesík.
Stím odběrem, je to možný, ale zdá se mi, že ze začátku to skáče já nevím v rozmezí 13 - 15 a pak se to vypne, i když to asi skáče, si myslím ještě jsem to tak důkladně nesledoval.
A ten remote tam opravdu je, protože když ten nezapojím, tak se vůbec nesepne a ani nejde zesík.
- Celica2.0GTI
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 23 čer 2005 21:43
Re: kapacitor - nabití, zapojení
To mi nějak nesedí protože i když by se ti nesepl kap tak ti zes musí jet protože by byl živenej z betrky leda by ten kap mněl 4svorky dva vstupy a dva výstupy což jsem taktéž ještě neviděl. co to máš za konkrétní značku a modelcendler píše:No to máš asi pravdu už jsem ho připojil, fakt asi na tvrdo, ale funguje.
Stím odběrem, je to možný, ale zdá se mi, že ze začátku to skáče já nevím v rozmezí 13 - 15 a pak se to vypne, i když to asi skáče, si myslím ještě jsem to tak důkladně nesledoval.
A ten remote tam opravdu je, protože když ten nezapojím, tak se vůbec nesepne a ani nejde zesík.
Re: kapacitor - nabití, zapojení
je promin teď mi došlo, že když jsem zkoušel ten remote u toho kapacitoru tak se mi vykroutil kablík ze zesíku takže by měl fungovat, ještě jednou sorryCelica2.0GTI píše:To mi nějak nesedí protože i když by se ti nesepl kap tak ti zes musí jet protože by byl živenej z betrky leda by ten kap mněl 4svorky dva vstupy a dva výstupy což jsem taktéž ještě neviděl. co to máš za konkrétní značku a modelcendler píše:No to máš asi pravdu už jsem ho připojil, fakt asi na tvrdo, ale funguje.
Stím odběrem, je to možný, ale zdá se mi, že ze začátku to skáče já nevím v rozmezí 13 - 15 a pak se to vypne, i když to asi skáče, si myslím ještě jsem to tak důkladně nesledoval.
A ten remote tam opravdu je, protože když ten nezapojím, tak se vůbec nesepne a ani nejde zesík.
- Celica2.0GTI
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 23 čer 2005 21:43
Re: kapacitor - nabití, zapojení
a ještě jak je to s odpojením baterky, když potřebuju vymazat ŘJ tak odpojuju baterku, neudělá to s kapacitorem něco, když to znova zapojím?
Re: kapacitor - nabití, zapojení
No pak bych ho určitě nabíjel přes odpor nebo doutnavku.cendler píše:a ještě jak je to s odpojením baterky, když potřebuju vymazat ŘJ tak odpojuju baterku, neudělá to s kapacitorem něco, když to znova zapojím?
Renaut Mégane Grandtour II 1,5dCi 74kW
Re: kapacitor - nabití, zapojení
a jak, musíte na mě pomalu s elektrikou ( vyděl jsem ji pouze z vlakuiwi píše:No pak bych ho určitě nabíjel přes odpor nebo doutnavku.cendler píše:a ještě jak je to s odpojením baterky, když potřebuju vymazat ŘJ tak odpojuju baterku, neudělá to s kapacitorem něco, když to znova zapojím?
![Laughing :lol:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_lol.gif)
Re: kapacitor - nabití, zapojení
Vemes proste zarovicku normalne s kufru co mas nahradni, ja pouzivam takovou tu jak vypada jak mala dejme tomu zarivka, proste ma plus a minus na konci, jeden konoc prilozis na baterku na druhej cabel od muziky co vede do kufru no a prilozis a cekas ona sviti a ted pomalicku zhasina trva to tak 30s-2min. nejlepsi je ji nechat uplne zhasnout, jelikoz kdyz uz ji skoro nevidis na kapu je stejne treba jen 6-7V takze dostane este 3-4V nares kdyz to pak pripojis takze pockat az naskoci tak 10-11V.
Jinak ja mam cap od Carpoweru a mam tusim jeden vstup dva vystupy nebo tak neco ja uz tam mam tolik kabelaze ze uz se v tom ani sam nevyznam jak to mam zapojeny proto to radej neodpojuju ale odpojim jen hlavni dystributor plusu a minus na kostre a vsechnu kabelaz i ze zesikama vyndam
.
Preci jen zmet tricitek a petatricitek ve stribre neni moc cool sou to pekne tvrdy mrchy
.
Jinak ja mam cap od Carpoweru a mam tusim jeden vstup dva vystupy nebo tak neco ja uz tam mam tolik kabelaze ze uz se v tom ani sam nevyznam jak to mam zapojeny proto to radej neodpojuju ale odpojim jen hlavni dystributor plusu a minus na kostre a vsechnu kabelaz i ze zesikama vyndam
![Smile :)](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_smile.gif)
Preci jen zmet tricitek a petatricitek ve stribre neni moc cool sou to pekne tvrdy mrchy
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Fabia=68kW 1.4 16V@engine by Seat // Renault Laguna II r.v. 2004 110kW/150PS/320Nm
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz
Re: kapacitor - nabití, zapojení
cendler: urcite nevybije, to je tak mizivej odber ze to nelze ani snad pocitat, jako kdyz ti treba blika ledka od alarmu nebo tak taky vydrzi blikat mesic dva a baterka zije pokud nemas teda kabelaz jako ja, ktera uz sama osobne baterku vycucava, a vybiji ji.
Takze diody bych se nebal, a navic pokud vypnes klicek stejne kapacitor podle me zustane chvili nabitej, respektive vlastne je nabitej stale jelikoz i kdyz odepnes klicek stale do nej de proud. Proto muze jemne svitit. Ono je to asi typ od typu ja se v tom extra nak nevyznam jen tak premeslim logicky. Ale problem bych v tom urcite nevidel.
Takze diody bych se nebal, a navic pokud vypnes klicek stejne kapacitor podle me zustane chvili nabitej, respektive vlastne je nabitej stale jelikoz i kdyz odepnes klicek stale do nej de proud. Proto muze jemne svitit. Ono je to asi typ od typu ja se v tom extra nak nevyznam jen tak premeslim logicky. Ale problem bych v tom urcite nevidel.
Fabia=68kW 1.4 16V@engine by Seat // Renault Laguna II r.v. 2004 110kW/150PS/320Nm
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz
-
- Příspěvky: 1629
- Registrován: 22 pro 2005 16:23
- Bydliště: rio
- Kontaktovat uživatele:
Re: kapacitor - nabití, zapojení
hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
Re: kapacitor - nabití, zapojení
jj, mě to taky líp startovalo, teď mam mizernou baterku, tak musim pořídit něco lepšíhothomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
![Smile :-)](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_smile.gif)
Felda forever
Re: kapacitor - nabití, zapojení
decentni nesmyslthomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
pouze "hifík"
Re: kapacitor - nabití, zapojení
Cenda píše:decentni nesmyslthomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
![smich2 :smich2:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/_icon_smich2.gif)
Re: kapacitor - nabití, zapojení
jakej Remote na kapacitoru?? Já ho tam nemam. A to co popisuje thomaswilliams, tak já sem pozoroval taky.cendler píše:Cenda píše:decentni nesmyslthomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
taky si myslím, vzlášť když je kapik zapojený přes remote se zesilovačem a zesilovašč se sepne, až po chvilce a to už mám dávno nastartováno
Felda forever
Re: kapacitor - nabití, zapojení
jakej Remote na kapacitoru?? Já ho tam nemam. A to co popisuje thomaswilliams, tak já sem pozoroval taky.cendler píše:Cenda píše:decentni nesmyslthomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
taky si myslím, vzlášť když je kapik zapojený přes remote se zesilovačem a zesilovašč se sepne, až po chvilce a to už mám dávno nastartováno
Nevim proč by to měl bejt hned nesmysl, když kapík pomáhá zesíku, proč by nemoh pomáhat startéru když jsou propojený kabelem - já mam defacto kapacitor paralelně se startérem.
Felda forever
Re: kapacitor - nabití, zapojení
osvetli si, proc se radi kondenzator do napajeni - pro vykryti proudovych spicek, v radu ms, kde nezareaguje baterie. Alternator ma trvalej, velkej odber proudu. Z kondenzatoru dostanes minimum energie, v tomto pripade to je plivnuti do ricky pri otevreni stavidel.
pouze "hifík"
- Martin(cz)
- Příspěvky: 4
- Registrován: 30 čer 2008 14:49
Re: kapacitor - nabití, zapojení
Podle mě to sice se startováním přímo nepomůže(na to kap.fakt nestačí),ale z kap.jde proud do celý elektriky a vše co se rozsvítí a sepne(relátka,...)po sepnutí klíčku dostane víc proudu.Cenda píše:osvetli si, proc se radi kondenzator do napajeni - pro vykryti proudovych spicek, v radu ms, kde nezareaguje baterie. Alternator ma trvalej, velkej odber proudu. Z kondenzatoru dostanes minimum energie, v tomto pripade to je plivnuti do ricky pri otevreni stavidel.
- Celica2.0GTI
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 23 čer 2005 21:43
Re: kapacitor - nabití, zapojení
vzhledem k tomu ze odber relatek ci kontrolek je tak nepatrny ze kap je opravdu bezpredmetny pokud se nejake pomoci pri startu tyce