kapacitor - nabití, zapojení

Vše o muzice v autě - rady, postupy jak na to, možnost přidávat i fotky instalací.

Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan

Odpovědět
Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od cendler »

Potřeboval bych poradit, mám 1F kapacitor, je na něm + a - a remote. Zapojení je mi jasné.
Bohužel k němu nemám žádné papíry, tudíž dělám vše na slepo a poprvé.
Teď dotaz :
1 - četl jsem někde něco o nabití, tak jak se to dělá? nikde není o tom zmínak
2 - když jsem ho zapojil, tak v pohodě běžel a ukazoval stav odberu, ale po ňáké jízdě když jsem se na něj podíval znova tak, odběr neukazuje a jen svíti červená tečka na display
3 - je na něm i zelená ledka, která svítí když je v zapnutém stavu, když ho ale odpojím a vyndám klíček ze zapalování, tak se mi zdá jako když zelená ledka trochu svítí, čím to může být - nevybije mi to baterku přes noc
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

Uživatelský avatar
Celica2.0GTI
Příspěvky: 1030
Registrován: 23 čer 2005 21:43

Příspěvek od Celica2.0GTI »

No dělá se to tak že to prvn připojíš přes doutnavku aby se nabyl pomalu a nedostal prdu když ho připojíš natvrdo což jsi už udělal tak to přeskočím. on ukazuje hlavně když je nějaký odběr pokud není odběr tak se display vypíná kvůli tomu aby nežral právě tu batrku co píšeš. A to že mám kapacitor remote slyším poprvní takže ti s těma ledkama provozu nijak nepomůžu

Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od cendler »

No to máš asi pravdu už jsem ho připojil, fakt asi na tvrdo, ale funguje.

Stím odběrem, je to možný, ale zdá se mi, že ze začátku to skáče já nevím v rozmezí 13 - 15 a pak se to vypne, i když to asi skáče, si myslím ještě jsem to tak důkladně nesledoval.

A ten remote tam opravdu je, protože když ten nezapojím, tak se vůbec nesepne a ani nejde zesík.
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

Uživatelský avatar
Celica2.0GTI
Příspěvky: 1030
Registrován: 23 čer 2005 21:43

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od Celica2.0GTI »

cendler píše:No to máš asi pravdu už jsem ho připojil, fakt asi na tvrdo, ale funguje.

Stím odběrem, je to možný, ale zdá se mi, že ze začátku to skáče já nevím v rozmezí 13 - 15 a pak se to vypne, i když to asi skáče, si myslím ještě jsem to tak důkladně nesledoval.

A ten remote tam opravdu je, protože když ten nezapojím, tak se vůbec nesepne a ani nejde zesík.
To mi nějak nesedí protože i když by se ti nesepl kap tak ti zes musí jet protože by byl živenej z betrky leda by ten kap mněl 4svorky dva vstupy a dva výstupy což jsem taktéž ještě neviděl. co to máš za konkrétní značku a model

Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od cendler »

Celica2.0GTI píše:
cendler píše:No to máš asi pravdu už jsem ho připojil, fakt asi na tvrdo, ale funguje.

Stím odběrem, je to možný, ale zdá se mi, že ze začátku to skáče já nevím v rozmezí 13 - 15 a pak se to vypne, i když to asi skáče, si myslím ještě jsem to tak důkladně nesledoval.

A ten remote tam opravdu je, protože když ten nezapojím, tak se vůbec nesepne a ani nejde zesík.
To mi nějak nesedí protože i když by se ti nesepl kap tak ti zes musí jet protože by byl živenej z betrky leda by ten kap mněl 4svorky dva vstupy a dva výstupy což jsem taktéž ještě neviděl. co to máš za konkrétní značku a model
je promin teď mi došlo, že když jsem zkoušel ten remote u toho kapacitoru tak se mi vykroutil kablík ze zesíku takže by měl fungovat, ještě jednou sorry
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

Uživatelský avatar
Celica2.0GTI
Příspěvky: 1030
Registrován: 23 čer 2005 21:43

Příspěvek od Celica2.0GTI »

No tak to by pak mohlo nefungovat to jo

Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od cendler »

a ještě jak je to s odpojením baterky, když potřebuju vymazat ŘJ tak odpojuju baterku, neudělá to s kapacitorem něco, když to znova zapojím?
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

Uživatelský avatar
iwi
Moderátor
Příspěvky: 1054
Registrován: 04 bře 2005 14:37
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od iwi »

cendler píše:a ještě jak je to s odpojením baterky, když potřebuju vymazat ŘJ tak odpojuju baterku, neudělá to s kapacitorem něco, když to znova zapojím?
No pak bych ho určitě nabíjel přes odpor nebo doutnavku.
Renaut Mégane Grandtour II 1,5dCi 74kW

Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od cendler »

iwi píše:
cendler píše:a ještě jak je to s odpojením baterky, když potřebuju vymazat ŘJ tak odpojuju baterku, neudělá to s kapacitorem něco, když to znova zapojím?
No pak bych ho určitě nabíjel přes odpor nebo doutnavku.
a jak, musíte na mě pomalu s elektrikou ( vyděl jsem ji pouze z vlaku :lol: ) sestrojím všechno, ale elektrika fakt ne , jen podle plánku
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

Uživatelský avatar
Laky
Příspěvky: 404
Registrován: 27 bře 2005 23:09
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od Laky »

Vemes proste zarovicku normalne s kufru co mas nahradni, ja pouzivam takovou tu jak vypada jak mala dejme tomu zarivka, proste ma plus a minus na konci, jeden konoc prilozis na baterku na druhej cabel od muziky co vede do kufru no a prilozis a cekas ona sviti a ted pomalicku zhasina trva to tak 30s-2min. nejlepsi je ji nechat uplne zhasnout, jelikoz kdyz uz ji skoro nevidis na kapu je stejne treba jen 6-7V takze dostane este 3-4V nares kdyz to pak pripojis takze pockat az naskoci tak 10-11V.

Jinak ja mam cap od Carpoweru a mam tusim jeden vstup dva vystupy nebo tak neco ja uz tam mam tolik kabelaze ze uz se v tom ani sam nevyznam jak to mam zapojeny proto to radej neodpojuju ale odpojim jen hlavni dystributor plusu a minus na kostre a vsechnu kabelaz i ze zesikama vyndam :).
Preci jen zmet tricitek a petatricitek ve stribre neni moc cool sou to pekne tvrdy mrchy :D.
Fabia=68kW 1.4 16V@engine by Seat // Renault Laguna II r.v. 2004 110kW/150PS/320Nm
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz

Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cendler »

jo jo tak to chápu, děkuju ti

a nevíš jak je to stím bodem 3
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

Uživatelský avatar
Laky
Příspěvky: 404
Registrován: 27 bře 2005 23:09
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od Laky »

cendler: urcite nevybije, to je tak mizivej odber ze to nelze ani snad pocitat, jako kdyz ti treba blika ledka od alarmu nebo tak taky vydrzi blikat mesic dva a baterka zije pokud nemas teda kabelaz jako ja, ktera uz sama osobne baterku vycucava, a vybiji ji.

Takze diody bych se nebal, a navic pokud vypnes klicek stejne kapacitor podle me zustane chvili nabitej, respektive vlastne je nabitej stale jelikoz i kdyz odepnes klicek stale do nej de proud. Proto muze jemne svitit. Ono je to asi typ od typu ja se v tom extra nak nevyznam jen tak premeslim logicky. Ale problem bych v tom urcite nevidel.
Fabia=68kW 1.4 16V@engine by Seat // Renault Laguna II r.v. 2004 110kW/150PS/320Nm
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz

Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od cendler »

OK díky vám všem
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

thomaswilliams
Příspěvky: 1629
Registrován: 22 pro 2005 16:23
Bydliště: rio
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od thomaswilliams »

hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od OXiDE.cz »

thomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
jj, mě to taky líp startovalo, teď mam mizernou baterku, tak musim pořídit něco lepšího :-)
Felda forever

Uživatelský avatar
Cenda
Příspěvky: 220
Registrován: 02 kvě 2004 19:37
Bydliště: Chocen
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od Cenda »

thomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
decentni nesmysl :D
pouze "hifík"

Uživatelský avatar
cendler
Příspěvky: 172
Registrován: 17 říj 2005 08:17
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od cendler »

Cenda píše:
thomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
decentni nesmysl :D

:smich2: taky si myslím, vzlášť když je kapik zapojený přes remote se zesilovačem a zesilovašč se sepne, až po chvilce a to už mám dávno nastartováno
Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm20V :-)))

www.pjshop.cz

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od OXiDE.cz »

cendler píše:
Cenda píše:
thomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
decentni nesmysl :D

:smich2: taky si myslím, vzlášť když je kapik zapojený přes remote se zesilovačem a zesilovašč se sepne, až po chvilce a to už mám dávno nastartováno
jakej Remote na kapacitoru?? Já ho tam nemam. A to co popisuje thomaswilliams, tak já sem pozoroval taky.
Felda forever

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od OXiDE.cz »

cendler píše:
Cenda píše:
thomaswilliams píše:hele kapacitor jde natvdo přes pojistku přímo z baterky....od tý doby co ho mám to snad i líp startuje
decentni nesmysl :D

:smich2: taky si myslím, vzlášť když je kapik zapojený přes remote se zesilovačem a zesilovašč se sepne, až po chvilce a to už mám dávno nastartováno
jakej Remote na kapacitoru?? Já ho tam nemam. A to co popisuje thomaswilliams, tak já sem pozoroval taky.
Nevim proč by to měl bejt hned nesmysl, když kapík pomáhá zesíku, proč by nemoh pomáhat startéru když jsou propojený kabelem - já mam defacto kapacitor paralelně se startérem.
Felda forever

Uživatelský avatar
Cenda
Příspěvky: 220
Registrován: 02 kvě 2004 19:37
Bydliště: Chocen
Kontaktovat uživatele:

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od Cenda »

osvetli si, proc se radi kondenzator do napajeni - pro vykryti proudovych spicek, v radu ms, kde nezareaguje baterie. Alternator ma trvalej, velkej odber proudu. Z kondenzatoru dostanes minimum energie, v tomto pripade to je plivnuti do ricky pri otevreni stavidel.
pouze "hifík"

Uživatelský avatar
Martin(cz)
Příspěvky: 4
Registrován: 30 čer 2008 14:49

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od Martin(cz) »

Cenda píše:osvetli si, proc se radi kondenzator do napajeni - pro vykryti proudovych spicek, v radu ms, kde nezareaguje baterie. Alternator ma trvalej, velkej odber proudu. Z kondenzatoru dostanes minimum energie, v tomto pripade to je plivnuti do ricky pri otevreni stavidel.
Podle mě to sice se startováním přímo nepomůže(na to kap.fakt nestačí),ale z kap.jde proud do celý elektriky a vše co se rozsvítí a sepne(relátka,...)po sepnutí klíčku dostane víc proudu.

Uživatelský avatar
Celica2.0GTI
Příspěvky: 1030
Registrován: 23 čer 2005 21:43

Re: kapacitor - nabití, zapojení

Příspěvek od Celica2.0GTI »

vzhledem k tomu ze odber relatek ci kontrolek je tak nepatrny ze kap je opravdu bezpredmetny pokud se nejake pomoci pri startu tyce

Odpovědět

Zpět na „Autohifi“