Výsledek je nový sekvenční Blow off ventil MkII – Twin Port, který je navržen tak, aby nahradil funkci jakéhokoliv sériově dodávaného Diverted Valve BOSCH, který se montuje do drtivé většiny moderních turbo-benzínových motorů jako standardní bypass valve.
Princip funkce:
Po výměně BOSCH ventilu za BOV MkII TP, po nastartování se píst v novém BOV pootevře podtlakem v sání a primárním portem BOV „větrá“ vzduch zpět do sacího traktu – úplně stejná funkce jako u BOSCH DV. Sekundární port je v tuto chvíli zavřený.
Při mírném přidání plynu, respektive pootevření škrtící klapky se píst okamžitě zavře a je schopný udržet jakýkoliv plnící tlak – tlak turba působí z obou stran pístu i přes podtlakovou hadičku a píst je navíc zavírán díky pružině.
Ve chvíli, kdy mírně uberete plyn (klapka se začne přivírat), píst se vlivem změny tlaků z obou stran okamžitě otevírá – vzduch proudí primárním portem do sání až do cca 50% jeho otevření a teprve tehdy se začne otevírat sekundární port, který odfukuje vzduch do atmosféry a vytváří zvukový efekt – hlasité syčení.
Jestliže sundáte nohu z plynu a už nepřidáváte plyn, začne se píst opět díky pružině zavírat, přičemž v první řadě se zavře sekundární port a BOV větrá opět pouze zpět do sání.
Díky rozmístění (načasování) obou portů se nemůže stát, aby motor při správném nastavení BOV přisával falešný vzduch na volnoběh, otáčky nekolísají ani u motorů s přísnou elektronikou, nemůže dojít k nadměrnému obohacení směsi díky odfuku veškerého vzduchu do atmosféry a o tom všem mě přesvědčil i fakt, že jsme všechny tyto neduhy odstranily u motoru Audi S2 2,3 5V – 240 PS, který měl vadný BOSCH DV a po instalaci nového BOV MkII Twin Port je opět vše v pořádku, přičemž je možné tento BOV nastavit na určitou hodnotu maximálního podtlaku – maximální plnící tlak je díky celkové konstrukci NEOMEZENÝ. U některých motorů Audi S2 bylo v podstatě nemožné nainstalovat a seřídit klasický pístový BOV, který odfukoval pouze do atmosféry, protože než se stihl píst zavřít, motor zhasnul. U sekvenčního MkII TP se po vyfouknutí vzduchu sekundárním portem tento port zavře, takže motor nemá kudy falešný vzduch přisávat a v režimu jako je volnoběh, nebo „normální“ jízda na nižší plnící tlak funguje úplně stejně jako BOSCH DV.
Stejnou zkušenost máme nyní i z montáže MkII TP na Octavia RS – tento motor má jinou elektroniku oproti všem ostatním výkonovým verzím a problémem někdy bylo přepínání ECU do nouzového režimu, což se někdy dělo i v souvislosti se špatně načipovanou ECU. Tento problém byl díky MkII TP odstraněn, což máme potvrzeno v praxi.
Kromě výše uvedené funkce jsem oproti původnímu modelu MkII zvětšil průměr pístu na velikost pístu MkIV, takže se radikálně zvětšila kapacita průtoku BOV, víko je šroubované a utěsněné o-kroužkem, takže případná výměna pružiny je velmi rychlá a jednoduchá a opět se podařilo o pár gramů odlehčit píst.
Další dobrá zpráva pro Vás zákazníky je nižší cena, než byla u původního BOV MkII – 2975 Kč včetně DPH !!!
Cena obsahuje veškeré montážní příslušenství.
Podtrženo a sečteno – nový BOV MkII Twin Port je sekvenční, rychlejší, kvalitnější a levnější.
Octavia RS

Audi S2

Audi TT

Instalace:
http://www.bidrinperformance.com/instalace1.php?id=33 - Oct RS
http://www.bidrinperformance.com/instalace1.php?id=28 – Audi S2
http://www.bidrinperformance.com/instalace1.php?id=34 – Audi TT
Odkaz na výrobky:
http://www.bidrinperformance.com/vyrobk ... ni=vsechny