
Chci Vám představit mého mazla. Jedná se o Hondu CRX roku výroby 1988. O tomto modelu Hondy se píše jako o nejhezčí Hondě všech dob (2.generace). Cituji AUTOCAR listopad 2002: „Tohle auto má jeden z nejhezčích tvarů od Hondy vůbec. Původní CRX byla nejlepší, hlavně s motorem VTEC. Vynikající auto, které potřebuje pravidelný servis.“.
Proslavil ji famózní motor B16A který byl vybaven technologií VTEC (variabilní časování ventilů), vyhrál několikrát ocenění Motor roku. Tento agregát je zvláštní v tom, že při určitých otáčkách se za zapne právě systém VTEC a v tu chvíli začnou pracovat 3 vačkové hřídele. Jedná se o motor vysokootáčkový který nemá problém jít až za hranici 8000ot./min a dosáhnout výkonu 150PS při obsahu 1600ccm! Tolik zhruba o historii.
Teď přejděme k mé Hondě, která je vybavena motorem výkonově nejsilnější hned za verzí s VTEC. Tento motor je charakterizován čísly 1.6 – 16 tzn. 1600ccm s 16ti ventilovou technikou a dosahovaný výkon je 131PS při cca. 7000ot./min. I tento motor je vysokootáčkový, není pro něj problém 7700ot./min kterých s ním běžně dosahuji. Co se týče úprav na motoru tak nejsou žádné

Někoho muže napadnout otázka brzd. O ty strach nemám, Honda vybavovala modely CRX již v sérii brzdovými třmeny NISSIN který Honda doteď používá např. u závodních motocyklů.
Podvozek je řádně snížen/přitvrzen a to kompletním podvozkem SPAX vpředu a pružinami RIEGER s dorazy na tlumičích vzadu. Nesmím zapomenout na zkrácené řazení u převodovky (short-shift). Tak to bylo zhruba vše o tom co je na mém autě TUNING

Co se Exteriéru týče tak tam se dělo změn víc než dost (pracovalo se na nem cca 4 mesice). Může se na první pohled zdát že je to naopak (z důvodu „decentního“ a „vyhlazovacího“ zaměření Stylingu), ale zdání klame.
Co se lakování týče tak lišty nárazníků a kliky se „hodily“ do barvy vozu (červená „Formula RED“ z palety Honda a jejího modelu NSX), „zbytek“ (spodky nárazníků, prahy, zrcátka) z důvodu zachování původního a vkusného pojetí kontrastu plastů vůči karoserii jsem zvolil černý lak.
Ale abychom nezapomněli na ostatní díly které k Tuningu/Stylingu jistě patří… Kola Melber velikosti 15x7 palců byly voleny z praktického hlediska především díky jejich relativně nízké váze a ideálnímu zálisu (ET) pro mou Hondu a to s 25mm.
Části interiéru jsou lakovány odstínem barvy karoserie, řadící páku Victor, volant z modelu ROVER 220 Turbo a další „Tuningové“ doplňky jsou samozřejmost

Plánované úpravy pod kapotou: Chiptuning GX, snížení hlavy motoru, upravení a možné zvětšení všech kanálů v motoru, úpravy ventilů a jejich pružin, svody… Tyto úpravy se budu snažit provést již na sezónu 2005
Exteriér: Ten počká…

Mé velké DÍKY patří Mariánovi a celé dílně v Chánově u Mostu.
Také děkuji mé přítelkyni a současně člence fóra Vlaďce alias Sunvici za podporu
