BOV na 2,5TDi

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

BOV na 2,5TDi

Příspěvek od OXiDE.cz »

Zajímalo by mne, zda bude aspoň drobet užitečnej BOV u motoru 2,5TDi než aby jenom syčel?

Nevim přesně jestli je to BOV nebo POP-off - prostě ventil co upouští vzduch, aby se tolik nebrzdilo turbo při řazení.

Má to význam u Turbodieselu?
Kolik stojí upgrade turba a kolik výkonu můžu asi tak čekat?? auto -> Audi A6 2,5 TDi 110kW -- zatím mě to zajímá teoreticky

Znalým se omlouvám za polopatickej výklad, mam v tom drobet hokej. Góóól !!! :D
Felda forever

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

U TDicka muzes akorat udelat imitaci BOV aby to sycelo, to je vse.
TDicko nema skrtici klapku, tudis nevznika podtlak, kterym je BOV otevirany.

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OXiDE.cz »

street.racer píše:U TDicka muzes akorat udelat imitaci BOV aby to sycelo, to je vse.
TDicko nema skrtici klapku, tudis nevznika podtlak, kterym je BOV otevirany.
tak teda POP-off ventil?? když přeřazuju, tak vzniká v sacím potrubí tlak, kterej brzdí turbo, nebo se pletu??

Pomůže vyměnit IC za nějakej lepší aby to zvedlo výkon - teoretickej dotaz - nekamenovat!
Felda forever

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

OXide.cz: Ano, vymena IC pomuze ;)
Jinak pop-off ventil je pojistny ventil, ktery se otevre kdyz tlak v sani dosahne pres danou hodnotu.. takova zachrana pred preboostovanim.
Do serioveho auta je to nesmysl davat.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

OXiDE.cz píše: tak teda POP-off ventil?? když přeřazuju, tak vzniká v sacím potrubí tlak, kterej brzdí turbo, nebo se pletu??
Ano pleteš se, u TDI žádnej přetlak nevzniká, jen se ti "odkloní lopatky" to dělají VGT turba a v každém případě klesá tlak turba protože nepohání žádné spaliny.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OXiDE.cz »

street.racer píše:OXide.cz: Ano, vymena IC pomuze ;)
Jinak pop-off ventil je pojistny ventil, ktery se otevre kdyz tlak v sani dosahne pres danou hodnotu.. takova zachrana pred preboostovanim.
Do serioveho auta je to nesmysl davat.
Hmm, tak si asi vymenim jenom IC, nema cenu machrovat ze by mi sycelo TDicko kdyz by to nemelo jinej efekt.

Je problem vymenit IC kdyz ej v aute klimatizace? nejsou ty radiatory nejak spojeny??

Sorry, že tě takhle otravuju, ale asi za 2-3 tejdny bych mě koupit Audinu A6 2,5 TDi, tak se na to chci připravit co potunim - kdybych jí koupil. :wink:
Felda forever

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

U Supry jsme s timto nemeli problem.
IC a klimatizace spojovana nebyva, toho bych se neobaval ;)

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

tady máte řešení chlapci :wink:
http://www.hoberg.at/diesel-bov.html
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OXiDE.cz »

leon4x4 píše:
OXiDE.cz píše: tak teda POP-off ventil?? když přeřazuju, tak vzniká v sacím potrubí tlak, kterej brzdí turbo, nebo se pletu??
Ano pleteš se, u TDI žádnej přetlak nevzniká, jen se ti "odkloní lopatky" to dělají VGT turba a v každém případě klesá tlak turba protože nepohání žádné spaliny.
jak "odkloní lopatky" ?

neznáš nějakou webovku, kde je rozepsaná drobet dopodrobna funkce turbo-dieselu a turbo-benzínu?

tak teď v tom mam guláš.

co je VGT Turbo?

sakra, já sem taková lama :cry:
Felda forever

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Příspěvek od Tommy-cupra »

taky jsem si chtel pop off koupit na naftu,ale nechce se mi davat 200 euro kdyz je to k nicemu,podle me to stejne nebudu moc sycet,skoda ze neumim nemecky,ta stranka co jsem nekdo hodil bude zajimava
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

překládat vám to nebudu :lol:
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

OXiDE.cz:
VGT=Variable Geometry Turbocharger
cili turbodmychadlo s variabilni geometrii. Jednoduse receno, meni se nakloneni lopatek u turbodmychadla a tim se dosahuje eliminovani turboefektu, rychlejsiho nastupu turba ;)
Konkretnejsi informace nemam... preci je to diesel - neni to muj obor :lol:

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OXiDE.cz »

Nevite nekdo jestli ma AUDI A6 2,5 TDi z ´92 VGT Turbo?
Pokud by nemela A6 VGT Turbo, mel by Pop-off (nebo BOV) smysl.

Asi si pudu lehnout než se v tom zamotám úplně
Felda forever

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Myslim ze BOV na diesel dela i HKS...
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Břéťa: Mozna HKS USA... Treba v JPN se nanabizi podvozek od HKS na 911 turbo S a kamos si ho koupil z USA. Takze nejake drobnosti navic tam mozna budou :)

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Ja nevidim zadnej duvod davat BOV na diesel... :(
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

to co tak pekne syci je Blow Off.
to pri diesly nema zmysel NIKDY. Ani ked ma VGT turbo. Ziadny diesel nema skrtiacu klapku, takze ziady diesel nepotrebuje BOV.
Pop Off ma kazdy turbomotor v serii. Inac by si znicil bud turbo alebo motor.
OXiDE: pri benzine musis mat presny pomer medzi palivom a vzduchom. Ked je vzduchu malo, tak mas bohatu zmes. Vznika ti vacsi bordel pri spalovani a cekovo klesa ucinnost. Ked mas vzduchu moc, tak je zmes chudobna a zacne prebiehat spalovanie za velmy vysokych teplot. Na to motor neni stavany takze ho zadres.....
Na to je skrtiaca klapka, aby regulovala mnozstvo vzduchu.
A dieslu je uplne sumafuk kolko je tam vzduchu. Ak je zmes bohata tak to cmudi jak prasa, ale chudobna byt bez problemu moze. preto diesel nema skrtiacu klapku a vsetok vzduch ide do valcov kde sa spaly aj s minimalnym mnozstvom vzduchu.
je to zjednodusene ale malo by to stacit....

Dukes
Příspěvky: 97
Registrován: 06 dub 2005 21:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dukes »

OXiDE.cz píše:Nevite nekdo jestli ma AUDI A6 2,5 TDi z ´92 VGT Turbo?
Pokud by nemela A6 VGT Turbo, mel by Pop-off (nebo BOV) smysl.

Asi si pudu lehnout než se v tom zamotám úplně
Hmm tak vtom VTG neni.BOV na diesel nemá smysl.Jinak jestli chceš přidat koníky tak bych doporučil větší trysky :)
Jo a v 92 se ještě A6 nedělaly :wink: ale to ses asi upsal. :D čao

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OXiDE.cz »

Dukes píše:
OXiDE.cz píše:Nevite nekdo jestli ma AUDI A6 2,5 TDi z ´92 VGT Turbo?
Pokud by nemela A6 VGT Turbo, mel by Pop-off (nebo BOV) smysl.

Asi si pudu lehnout než se v tom zamotám úplně
Hmm tak vtom VTG neni.BOV na diesel nemá smysl.Jinak jestli chceš přidat koníky tak bych doporučil větší trysky :)
Jo a v 92 se ještě A6 nedělaly :wink: ale to ses asi upsal. :D čao
jo, je to tušim z 94, nevim proč se mi tam plete rok 92.
Felda forever

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Urcite mne budete kamenovat :lol: , ale dovoluji si tvrdit, ze BOV u TD, resp. TDI smysl ma. Trosku jsem experimentoval, a i kdyz TDI nema skrtici klapku, by jste se asi divili, co ten stlaceny vzduch v potrubi dela, kdyz uberete plyn. Dost brutalne se vraci zpet k turbu, mam to osobne vyzkousene.. 8) Takze turbo je vyrazne ubrzdene. Problem s BOV u TDI je s ovladanim, neda se to resit podtlakem jako u benzinu, ale je treba nejakou ridici elektroniku... A ted do mne... :lol:

Dukes
Příspěvky: 97
Registrován: 06 dub 2005 21:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dukes »

No jo jeden z Márošovo pokusů :D Jak ti běhá biturbo?? :respect: Přijedeš na Dieselpower sraz?? :twisted:

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Dukes: :lol: Chtel bych prijet, ale zatim je to jeste nejiste. Zatim fakt nevim, zalezi na spouste veci, takze je to otevrene. Jo, bi-turbo lita, ale porad to neni ono. Pred par mesici jsem menil trysky a je to nejake jalove, tak zitra tam jdou puvodni a uvidime. Zmerim G-techem a hned uvidim. A co ty? Prej ho mas pujceny, tak jak jsi dopadl? :lol:

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Příspěvek od Tommy-cupra »

no tak co teda s tim ventilem,kdyz to koupim za ty dve kila,ma to vyznam nebo ne?
SEAT LEON CUPRA

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Dle meho nazoru to smysl ma, a myslim, ze neni treba kupovat ani ten za ty dve kila. Staci normalni BOV, treba od Bidrina, podtlak v aute nekde mas, a jen nejaky spinac na pedal plynu a elektroventil. Tot vse, a melo by to fachat.

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

street.racer píše:Břéťa: Mozna HKS USA... Treba v JPN se nanabizi podvozek od HKS na 911 turbo S a kamos si ho koupil z USA. Takze nejake drobnosti navic tam mozna budou :)
Bud jsi chtel rict nenabizi nebo ti nerozumim... :D
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

někde v kompu dokonce mam zapojení toho BOVu na TDi, připojení tý krabičky na pedál plynu atd..

Marcos: tys ještě neměřil? :D Dukesovi to ukázalo 75k u 90k auta což docela odpovídá

Oxide: jestli chceš vědět víc o dieselech hlavně o TDi tak si pročti Dieselpower.cz :wink:
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Fazeey: Ale jo, tak na rychlo jsem to zkousel, vybehlo mi 82 koni... :oops: A pritom je to puvodne 110hp auto. Ale to je merenim, nejak nemam to srdce to vytacet do redline, dyt ted to toci 5500, na TD dost.. :lol: U toho Gtechu mi jde hlavne o casy, at mam nejakou zpetnou vazbu.

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Příspěvek od Tommy-cupra »

a je schopnej mi to nekdo z vas zapojit,kdyz si koupim nejakej bov od bidrina????
SEAT LEON CUPRA

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Marcos píše:Urcite mne budete kamenovat :lol: , ale dovoluji si tvrdit, ze BOV u TD, resp. TDI smysl ma. Trosku jsem experimentoval, a i kdyz TDI nema skrtici klapku, by jste se asi divili, co ten stlaceny vzduch v potrubi dela, kdyz uberete plyn. Dost brutalne se vraci zpet k turbu, mam to osobne vyzkousene.. 8) Takze turbo je vyrazne ubrzdene. Problem s BOV u TDI je s ovladanim, neda se to resit podtlakem jako u benzinu, ale je treba nejakou ridici elektroniku... A ted do mne... :lol:
skus to nejak konkretne popisat

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“