FUNKCE TURBA

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

tom28 píše:4 Beaver Jaká je tedy teplota těsně před turbem a pak těsně za turbem. Když se opíráš o teorii tepelného stroje, měl by jsi to mít nějak podložené :P
pri diesly je to cca 700 pred a cca 600 stupnov za turbom

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

tom28 píše:Ty máš nějaký konkrétní důkaz, o tom že teplota roztáčí turbo?
Pozor! - "Tepelný stroj" je od termínu teplo, nikoli teplota, kterou uvádíš ty. Teplo a teplota jsou zcela odlišné a nezaměnitelné veličiny. To jen pro osvěžení fyziky ZŠ.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

no hádat se s váma nebudu, z toho co jsem si pročetl, tomu nejvíce rozumí beaver, počkáme co na to mistr taboo, a podle mě kdo se chce v tomto threadu hádat s beaverem (netvrdím že vše co napsal je stoprocentní, protože úplně všechno taky nevím) tak ten si šije z ostudy kabát, takže hádejte se z beaverem :P

ad rozumík, pěkně jsi vytáhl taboovu zprávu, to bylo jak červená sedma v mariáši, 6x naflekovaná 8)
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

Alfoun píše:
Beaver píše:
Alfoun píše:Ono je to spis tim,ze pokud pridas plyn(u benzinu se do motoru dostava vice vzduchu,ktery s vice palivem vytvori vetsi objem spalin a u naftaku se zase zvysi mnozstvi dodaneho paliva),tak motor vyprodukuje vice spalin pro rychlejsi roztoceni turba. Tak to chapu ja.
A jak to souvisi s tou turbodirou ? Turbodira je vyslovene efekt vznikajici pri prerazeni.
Turbodira je podle me to ,ze se rychle prida plyn,ale pri nedostaku pretlaku od turba vznika prave ta prodleva.Napr,u komresoru je to jine tam se to toci v zavislosti na momentalnich otackach motoru atim padem je tam potrebny tlak porad. Prakticky se v ten okamzik motor toci jakoby rychleji nez turbo,proto je tam doura
ano je sice pravda že potřebný tlak je tam dáseříci pořád, ale je vždy dán momentálními otáčky motoru, nedokáže tak ryhle natlakovat sací prostor jako turbo a bohužel i kompresor má při přeřazení malou dá li se to tak nazvat turbodíru, protože při přeřazení klesnou otáčky motoru , ale není to tak markantní jako u turba, ovšem turbo turbodíru vyplní mnohem dříve a mnohem dříve dokáže natlakovat sání než kompresor vyšším tlakem než který je schopen kompresor vyvinout na základě daných otáček atd atd ale hádat se nebudu
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

a ještě malá troška do mlýna pro ty kteří si stále myslí, že turbo roztáčí kinetická energie
zkuste si vyzkoušet, na konec výfukového potrubí si zapojte air flow meter, neboli váhu vzduchu a ta vám vyhodnotí množství vzduchu, které proletí výfukem, jako příklad uvedu u turbomotoru 1,8litru při 5000 otáčkách motoru v plné zátěži při tlaku v sání cca 1 bar proletí (jako příklad z hlavy, ale není to daleko od pravdy) 25 liber a turbo se bude točit (jak které) cca 90 000 otáček, vemte si vysavač (jeden nebo pět) a nebo nějaký jiný vyvíječ proudícího vzduchu , který vyvine oněch 25 liber vzduchu natlačte jej na sací část výfukového housingu a změřte si otáčky turba a poté ješte za downpipe udělejte zúžení na cca 1cm průřez a opět změřte otáčky, to co roztočí turbo bude víceméně kinetická energie a otáčky turba budou mizivé
jako další příklad uvedu antilag systém, který pokud se nepletu je určen k vymezení turbolagu a funguje na principu, že se posune předstih až za úvrat, aby směs určená ke spálení shořela až ve výfukovém potrubí těsně před výfukovou turbínou, tudíž množství plynů je ještě menší než oněch 25 liber, odhadem napíšu 5 liber a turbo má stejné pokud ne vyšší otáčky a potom by tedy muselo platit, že kinetická energie 5 liber vzduchu je stejná jako kinetická energie 25 liber vzduchu, což je samozřejmě nesmysl
předpokládám, že jsem to vysvětlil dostatečně a pokud jsem se zmýlil tak se omlouvám, nejsem nejlepší turboznalec,
pokud s tím co jsem napsal někdo z těch co tomu opravdu rozumí nesouhlasí, tak necht mne opraví, a bez urážek, hádat se nechci
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

kentoya píše:no hádat se s váma nebudu, z toho co jsem si pročetl, tomu nejvíce rozumí beaver, počkáme co na to mistr taboo, a podle mě kdo se chce v tomto threadu hádat s beaverem (netvrdím že vše co napsal je stoprocentní, protože úplně všechno taky nevím) tak ten si šije z ostudy kabát, takže hádejte se z beaverem :P

ad rozumík, pěkně jsi vytáhl taboovu zprávu, to bylo jak červená sedma v mariáši, 6x naflekovaná 8)
jenže chápeš že rozumik tady celou dobu tvrdil, že neexistuje žádná kinetická energie, ale nějaká neznámá energie kterou je turbo schopno přijmout a točí se jen proto že před turbem je "teplo a za nim zima" což je samozřejmě totální kravina nebo resp. je to jen malilinkej střípek do celýho principu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

kentoya píše:a ještě malá troška do mlýna pro ty kteří si stále myslí, že turbo roztáčí kinetická energie
zkuste si vyzkoušet, na konec výfukového potrubí si zapojte air flow meter, neboli váhu vzduchu a ta vám vyhodnotí množství vzduchu, které proletí výfukem, jako příklad uvedu u turbomotoru 1,8litru při 5000 otáčkách motoru v plné zátěži při tlaku v sání cca 1 bar proletí (jako příklad z hlavy, ale není to daleko od pravdy) 25 liber a turbo se bude točit (jak které) cca 90 000 otáček, vemte si vysavač (jeden nebo pět) a nebo nějaký jiný vyvíječ proudícího vzduchu , který vyvine oněch 25 liber vzduchu natlačte jej na sací část výfukového housingu a změřte si otáčky turba a poté ješte za downpipe udělejte zúžení na cca 1cm průřez a opět změřte otáčky, to co roztočí turbo bude víceméně kinetická energie a otáčky turba budou mizivé
jako další příklad uvedu antilag systém, který pokud se nepletu je určen k vymezení turbolagu a funguje na principu, že se posune předstih až za úvrat, aby směs určená ke spálení shořela až ve výfukovém potrubí těsně před výfukovou turbínou, tudíž množství plynů je ještě menší než oněch 25 liber, odhadem napíšu 5 liber a turbo má stejné pokud ne vyšší otáčky a potom by tedy muselo platit, že kinetická energie 5 liber vzduchu je stejná jako kinetická energie 25 liber vzduchu, což je samozřejmě nesmysl
předpokládám, že jsem to vysvětlil dostatečně a pokud jsem se zmýlil tak se omlouvám, nejsem nejlepší turboznalec,
pokud s tím co jsem napsal někdo z těch co tomu opravdu rozumí nesouhlasí, tak necht mne opraví, a bez urážek, hádat se nechci
a já ti tvrdím, že to je kinetická energie toho plynu - spalin, tu energii mu dodalo to hoření směsy, protože v momentě kdy se něco začne pohybovat je poháněno kinetickou energií, každopádně příští tejden bych měl mít vyjádření z jedný katedry, pokud budete mít pravdu bude nutno přepsat hodně textů ... hlavně je zajímavý, že víte, že to není kinetická energie, ale zatím jste nikdo neřekl jaká energie to je a hlavně jakým způsobem jí to turbo z těch pohybujících se spalin získává ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

já to pochopil on tvrdil jen teplo a o tlaku nepsal a ty jsi tvrdil kinecká energie, což je taky nesmysl, takže oba špatně, do rozumnémo stavu to přišlo až s beaverem, proč jsem to přirovnal k červené sedmě, protože jsi stále tvrdil o kinetické energii, stále jsi předhazoval důkazy a na něj jsi útočil že nemá žádný důkaz a on vytáhl eso, prostě se mi jeho rakce hrozně zalíbila, že se mi rozjel úsměv na tváři, jia¨nak chyby jste psali oba, šlo o ten moment překvapení, to bylo brutal
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

co jsem kdysi četl, je to v největší míře rozdíl tlaku před a za turbínou a možnost expanze plynů do většího prostoru, nějaký podíl tam má teplo, nějaký podíl tam má kinetická energie, to je to co si pamatuji, ale nejsem profík na turba a hádat se nechci, ta informace co jsem uvedl, mohla být stejně mylná jako info, které jsi uváděl, že se jedná o kinetickou energii, ne všechny zdroje jsou důvěryhodné a již několikrát jsem se zmýlil, že jsem tvrdil co jsem si pamatoval a pamatováka mám velmi dobrého, ale určitě, jsou na mém hardu v hlavě i uloženy i zprávy z nedůvěryhodných zdrojů
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

jenže on žádný eso nevytáhl, protože to pravda není a nebo si myslíš, že celosvětově všichni kecaj ???

Turbine

Design and function
The turbocharger turbine, which consists of a turbine wheel and a turbine housing, converts the engine exhaust gas into mechanical energy to drive the compressor.
The gas, which is restricted by the turbine's flow cross-sectional area, results in a pressure and temperature drop between the inlet and outlet. This pressure drop is converted by the turbine into kinetic energy to drive the turbine wheel.

There are two main turbine types: axial and radial flow. In the axial-flow type, flow through the wheel is only in the axial direction. In radial-flow turbines, gas inflow is centripetal, i.e. in a radial direction from the outside in, and gas outflow in an axial direction.

Up to a wheel diameter of about 160 mm, only radial-flow turbines are used. This corresponds to an engine power of approximately 1000 kW per turbocharger. From 300 mm onwards, only axial-flow turbines are used. Between these two values, both variants are possible.

As the radial-flow turbine is the most popular type for automotive applications, the following description is limited to the design and function of this turbine type.
In the volute of such radial or centripetal turbines, exhaust gas pressure is converted into kinetic energy and the exhaust gas at the wheel circumference is directed at constant velocity to the turbine wheel. Energy transfer from kinetic energy into shaft power takes place in the turbine wheel, which is designed so that nearly all the kinetic energy is converted by the time the gas reaches the wheel outlet.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

a další věc bohužel mne za komančů neučili anglicky a na vejšku, kde se učila jsem se nedostal, takže mohu získávat informace jen z česky psaných stránek, tudíž můj rozhled oproti některým lepším čtenářům bude omezenější a může být chybnější, neb jistá česká vlastnost dává čechům sílu přesvědčit ostatní díky správnému podání informace, že přestože se jedná o mýlku, další češi tomu věří

proto jsem uvedl že se nechci, hádat, v tomhle oboru opravdu nejsem kovanej, mám jen velmi slušné základy
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

co jsem kdysi četl, je to v největší míře rozdíl tlaku před a za turbínou a možnost expanze plynů do většího prostoru -

v momentě kdy se plyn začne pohybovat - expandovat je poháněn kinetickou energií která vznikla přeměnou tlaku tý vyhořelý směsy ....

nechápu proč si furt myslíte, že jediná kinetická energie kterou ten plyn může získat = energie kterej těm spalinám dodá motor
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

exhaust gas pressure is converted into kinetic energy

tlak výfukových plynů je přeměněn na kinetickou energii ....

Energy transfer from kinetic energy into shaft

energický přenos z kinetické energie na hřídel (turba) ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Tady se to ale hádá. :D

První věc, která je podstatná a nevím, jestli jí tady někdo řekl, je , že rozdíl tlaků způsobí, že plyn dostane kinetickou energii. To znamená, že má nějakou rychlost a hmotnost. Je jasné, že nějakou kinetickou energii předá i samotný motor a to při výfuku spalin. Další pravda je, že teplejší plyn má větší objem => větší tlak => větší kinetická energie.

Nic jsem o turbu nikdy skoro nečetl, ale je to logická úvaha. :twisted:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

a jinak domnívám se že zpráva od tabooa byla to eso, at si myslíš cokoliv, pokud si tu zprávu dobře pamatuji, taboo napsal, že kinetická energie má vliv na turbo malý, ale nebylo by možné ji využít díky expanzi plynů za turbínou, pokud si všimneš, tak moje psaní jsou odlišná od toho co napsal taboo, a taboo toho určitě ví více jak my dva, jelikož se tomu nějaký pátek věnuje na profesionální úrovni, samozřejmě nikde není napsané že i taboo se nemůže mýlit, mýliti se je lidské a maro nechci se hádat, zamysli se nad tím co jsem napsal o antilag systému a dej mi vysvětlení k tomu co jsem napsal o množství plynů a kinetické energii v daný okamžik jak jsem napsal, protože to co jsem napsal je čistě moje logická úvaha, není to podloženo žádným čtením něčeho, prostě jsem se snažil z hlavy vyplodit něco co by na základě mých znalostí vyvracelo teorii o kinetické energii roztáčející turbo, a pokud jsem se ve své logické úvaze nemýlil, tak kinetická energie má vliv na roztočení turba odhadem tak 20%
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Anděl píše:Tady se to ale hádá. :D

První věc, která je podstatná a nevím, jestli jí tady někdo řekl, je , že rozdíl tlaků způsobí, že plyn dostane kinetickou energii. To znamená, že má nějakou rychlost a hmotnost. Je jasné, že nějakou kinetickou energii předá i samotný motor a to při výfuku spalin. Další pravda je, že teplejší plyn má větší objem => větší tlak => větší kinetická energie.

Nic jsem o turbu nikdy skoro nečetl, ale je to logická úvaha. :twisted:
ano přesně to tvrdím celou dobu .....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od kentoya »

MarauderZ28 píše:exhaust gas pressure is converted into kinetic energy

tlak výfukových plynů je přeměněn na kinetickou energii ....

Energy transfer from kinetic energy into shaft

energický přenos z kinetické energie na hřídel (turba) ....
1, a tlak výfukových plynů byl vytvořen v motoru a ten nasál atmosférický vzduch který vytvořil vesmír, takže přeměnou vesmíru vlastně došlo k přeměně na kinetickou energii která roztočila turbo

2, bez energie se neroztočí nic, ale kinetická energie je až výsledek daného termo a presure procesu, nikoliv podstata, protože podstata je v tom že množství a prodění plynů které je v tvém podání chápáno jako kinetická energie může turbo pokaždé roztočit jinou rychlostí, což stále neakceptuješ ty
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

závěrem se snaž pochopit že kinetická energie je všude
samysli se nad zákonem setrvačnosti, nad zákonem gravitace a nad dalšími, vždy je tam někde ukrytá kinetická energie, kterou těleso díky danám zákonům dostane, ale není to podstata, kterou tady uvádíš, podstata roztočení turba není v kinetické energii, jak jsem psal bez enrgie se nic neroztočí, ale není to podstata problému a jevu a tím končím tuto diskusi
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

kentoya - já myslím, ale že Taboo mluvil o kinetické energii dodanou motorem ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

sorry, ale děláš si prdel ? všude píšou, že to je kinetická energie - já tvrdím, že to je kinetická energie a ty pak tady začneš psát sračky o vesmíru ? kinetická energie pohybujícího se plynu pusobí na lopatky turba díky němuž to turbo roztočí - pokud chceš argumentovat tak něčím rozumným a ne nějakejma smyšlenkama - ano můžu se klidně plést, ale zatím vše kde sem si o funkci turba nebo turbín v elektrárnách něco přečetl všude se píše o kinetické energii plynu, je úplně jedno jestli ten plyn jí získal hořením směsy ve válcích a její následnou expanzí a nebo jestli ten plyn/ pára vznikla v nějakým kotly v elektrárně ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

kinetická energie může turbo pokaždé roztočit jinou rychlostí, což stále neakceptuješ ty

cože ??? můžeš mi prosím Tě říct kde já tvrdím to co jsi uvedl nahoře ?

já jedinný co od začátku tvrdím je to, že lopatkama turba hejbe kinetická energie kterou ty lopatky odebraly tomu proudícímu plynu to je vše co tvrdím a bylo to postavený proti názoru rozumika, kterej tvrdil, že turbem, žádná kinetická energie nehejbe ....

toť vše .........
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

ano o té taboo mluvil a vím že jsou to dvě věci kinetická energie dodaná motorem přesněji řečeno proudění a rychlost výfukových plynů a tebou udávaná kinetická energie, kterou jsi až v závěru vysvětlil, že myslíš kinetickou enrgii která vznikne přeměnou tlaku a teploty výfukových plynů, ale zpočátku jsi psal o kinetické energii, ale nikdy jsi nepsal o té přeměně a všem co psali o tlaku a teple jsi tvrdil že je to kinetická energie, aniž by jsi se s nima dohodl, že je to energie přeměněná z toho co tvrdily oni a hádal jsi se s nima že nemají pravdu, a to je tvoje základní chyba, a až ti došlo, že se vyjadřuješ blbě upřesním dítě pustí z metru kámen do vody a voda udělá šplouch a všichni tvrdí že šplouch udělá kámen jen ty tvrdíš že šplouch udělá energie kterou kámen získá díky gravitaci tak to je celej problém tohoto threadu, takže až ti to došlo, že píšeš blbě (netvrdím blbosti) ale že to nikdo nemá šanci pochopit, tak jsi se začal rozepisovat a skládat kamínky mozaiky a v podstatě jsi na závěr utvrdil sebe že jsi měl pravdu, ale zárověn jsi utvrdil i ostatní, že měli pravdu i oni, protože oni mluvili o podstatě a ty o výsledku, takže zde je jasně vidět, že když dva komunikují každý na jiné vlnové délce, tak si prostě nerozumí, pro ty co nechápou vlnovou dálku tak jiné přirovnání madar si nerozumí se španělem
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

MarauderZ28 napsal:
hlavně já si myslím, že jedninej rozpor a chyba je, že ty tvrdíš že je to jen rozdíl teplot před a za turbem co to turbo roztáčí a nic jinýho ...

Rozumik
vsecko ostatni je zanedbatelne

o tohle tady šlo o nic jinýho aspoň ze začátku a tvrdím a budu tvrdit, že to ostatní co není jak píše rozumik podstatný je právě to zanedbatelné ...
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 18 úno 2007 11:59, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od kentoya »

MarauderZ28 píše:sorry, ale děláš si prdel ? všude píšou, že to je kinetická energie - já tvrdím, že to je kinetická energie a ty pak tady začneš psát sračky o vesmíru ? kinetická energie pohybujícího se plynu pusobí na lopatky turba díky němuž to turbo roztočí - pokud chceš argumentovat tak něčím rozumným a ne nějakejma smyšlenkama - ano můžu se klidně plést, ale zatím vše kde sem si o funkci turba nebo turbín v elektrárnách něco přečetl všude se píše o kinetické energii plynu, je úplně jedno jestli ten plyn jí získal hořením směsy ve válcích a její následnou expanzí a nebo jestli ten plyn/ pára vznikla v nějakým kotly v elektrárně ...
to nejsou sračky, ty jsi psal

exhaust gas pressure is converted into kinetic energy

tlak výfukových plynů je přeměněn na kinetickou energii ....

a já k tomu dodal, že kdyby vesmír nevytvořil vzduch tak se turbína neroztočí, zde jsi totiž uvedl to co jsi popíral, že tlak je původem onoho děje, tak proto jsem napsal že vesmír je původem onoho děje, jde o to, že se snažíš z tohodle threadu vylézt jako king, ale boty sis posral na začátku, kde jsi nebyl schopen akceptovat že je to něco jiného než kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, a nejsi to schopen pochopit dosud, že je to výsledek velice složitého pochodu a jestliže někdo napíše že hlavní funkcí turba (nadpis threadu) je kinetická energie, to je to samé jako když napíšu že když si prdnu může za to kinetická energie, to je bohužel výsledek mého prdu, podstata je ta že jsem se nažral čočky, ale to ty nepochopíš, protože kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie, kinetická energie,
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

DOBROU NOC
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

tady se to probiralo pred nejakou dobou :wink:

viewtopic.php?t=23778&postdays=0&postor ... o&start=32
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

Nechci tady chytracit. Takze tohle jsem nekde vycetl.....
Střední kinetická energie mol. plynu
Ze vztahu pro stř. kv. rychlost vyplývá, že mol. i.p. má v důsledku svého nespořádaného posuvného pohybu střední kinetickou energii U0 , pro kterou platí:

Každá molekula ideálního plynu má v důsledku neuspořádaného posuvného pohybu stř. kinetickou energii, která je přímo úměrná termodynamické teplotě plynu. :wink:
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

samotny proud vyfuk. plynu neroztoci tu turbinu na potrebne otacky.
Dukazem je vytaceni motoru na volnobeh trebas na 7000 ot. ..... a turbina se skoro netoci ... a to proto, ze vyfukove plyny nemaji potrebnou teplotu jelikoz motor ma malou zatez . A prave ta teplota tech plynu hraje velice dulezitou roli .

Pokud nekdo soudi, ze turbinu roztaci jen prutok vyf. plynu tak at prilozi k vyfuku poutovy vetrnik a udelate si predstavu jak "mohutna" energie to je :wink:

Byli jste nekdy v hospode kde byl vypnuty ventilator ve stene a prez to se tocil ? Cim to asi bylo .... rozdilem teplot a tlaku v hospode a venku ....

takze tlak a teplota pred a za turbem hraji obrovskou roli .... prez 95% otacek turba je vyvolano timto jevem ....
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

ano s tímhle se dá souhlasit - nicméně nositelem tý energie je ten plyn a neřeším co tomu plynu tu energii dodalo, jestli rozdíl tlaků, rozdíl teplot atd tyhle složky dají plynu potřebnou energii na roztočení turbíny. Žádná jiná hmota krom plynu přez turbo necestuje a protože jediná šance turba díky konstrukci jak získat rotaci je když přez jeho lopatky něco proudí a ty lopatky tomu proudu odebírají energii pro svoje vlastní roztočení. Každopádně je blbost, že jedinná věc co roztočí turbo je rozdíl teplot jak tvrdí rozumik a ostatní věci jsou nepodstatný.
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 18 úno 2007 15:16, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“