FUNKCE TURBA

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

for kentoya: posral ses možná tak ty neb nemáš absolutně argumenty a meleš naprostý nesmysly a já na Tebe už reagovat nebudu protože ty pro svoje keci nemáš jedinnou oporu a předhazuješ nějaký svoje smyšlenky o kterých se domníváš že by možná tak mohly bejt nicméně já si taky myslím že na Plutu je kyslík, nemůžu svoje tvrzení dokázat a je mi fuk, že všude píšou, že tam kyslík není - stejně tak ty demagogsky popíráš to co je všude napsáno, nemá cenu se dohadovat s někým kdo nepřipustí ani vědecký zpracování ...

Nechci z týhle diskuze jako king - nejde mi o žádný vítězství na rozumikem (tak můžeš uvažovat jen omezenec) jde mi o to dopátrat se pravdy a vyvrátit omyl a pokud nemám pravdu a turbo neroztáčí kinetická energie tak jak to píšou a tvrdí naprosto všude od laické po odbornou literaturu, tak budu rád když mi to někdo vysvětlí proč se všichni pletou a píšou nesmysly a hlavně aby mi nějak odborně vysvětlil jaká hmota roztáčí turbo a jakou energii ta hmota obsahuje ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

ještě otázka třeba bude někdo vědět - jak funguje turbo u Mazdy - Probe - tam pokud se nezamáčkne plynovej pedál naráz do podlahy tak se turbo vůbec nesepne a to ani když auto dosáhne max rychlosti ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

Plynová turbína je tepelný stroj, který mění tepelnou energii plynů na mechanickou práci. Pracovní látkou jsou ohřáté plyny nebo spaliny, vznikající v jiných strojích, přivedené do plynové turbíny. Plyny při průchodu turbínou odevzdají jejím lopatkám svou kinetickou energii.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

A. Klenovčanová: TERMOMECHANIKA - Prednáška 8

Spaľovacie motory sú tepelné stroje, ktoré pracujú so vzduchom a spalinami, ktoré vznikajú
horením paliva vo vzduchu. Tepelná energia vznikajúca pri spaľovaní paliva sa mení na
prácu. Spaľovacie motory môžu byť piestové motory alebo lopatkové (spaľovacie turbíny).
U piestových motorov pôsobí na piest plyn svojím tlakom, teda v piestovom motore sa mení
tlaková energia plynu priamo na mechanickú prácu.
U turbíny sa najprv mení tlaková energia plynu na kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:...U turbíny sa najprv mení tlaková energia plynu na kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu
Vsak ano, nicmene 99% te kineticke energie je dano plynum a lopatkam turbiny tim teplotnim a tlakovym rozdilem. To je jedina vec, ktera se tu porad debatuje a casto to tu vypada, jako by to nekdo chtel od toho procesu oddelit. Principem je, ze rozdil tlaku nebude bez rozdilu teplot a bez rozdilu tlaku se vyfukove plyny budou pohybovat pouze nucene diky vytlacovani cerstvymi spalinami z motoru - coz by prave k pohonu turba nestacilo.

A abych tu nebyl za chytryho, tak ja to donedavna taky nevedel takhle detailne a celkovy princip jsem pochopil z popisu od Tabooa.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

no a já sem někdy tvrdil něco opačnýho ? píšu tady neustále furt dokola že tu kinetickou energii mu dodá přeměna tlaku a vysoký teploty .. Rozumik tvrdil, že žádná kinetická energie tam není max ta co jí dodá motor a že to je jen teplo a že všechno ostatní je nepodstatný - o tohle mi tu šlo, když pročítám zpětně tak sem to sem napsal několikrát - ano ze začátku sem nerozebíral kde ty plyny tu energii vezmou a psal jsem jen o kinetický energii plynu, pak sem to napsal několikrát kde tu energii ten plyn získá ...

otázka je jak významnou roly tam hraje teplota já osobně si myslím, že daleko důležitější je rozdíl tlaků - ale to se nechci dohadovat to si jen a pouze myslím a nikde sem se nedočetl která složka to ovlivňuje víc ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:no a já sem někdy tvrdil něco opačnýho ? píšu tady neustále furt dokola že tu kinetickou energii mu dodá přeměna tlaku a vysoký teploty .. Rozumik tvrdil, že žádná kinetická energie tam není max ta co jí dodá motor a že to je jen teplo a že všechno ostatní je nepodstatný - o tohle mi tu šlo, když pročítám zpětně tak sem to sem napsal několikrát - ano ze začátku sem nerozebíral kde ty plyny tu energii vezmou a psal jsem jen o kinetický energii plynu, pak sem to napsal několikrát kde tu energii ten plyn získá ...

otázka je jak významnou roly tam hraje teplota já osobně si myslím, že daleko důležitější je rozdíl tlaků - ale to se nechci dohadovat to si jen a pouze myslím a nikde sem se nedočetl která složka to ovlivňuje víc ...
Mno problem je hlavne v tom, ze rozumik ze zacatku nepsal o kineticke energii, protoze chtel poukazat na to, ze hlavnim zdrojem hnaci sily turba je teplota vyfukovych plynu - ano, turbem otoci kineticka energie tech plynu, ale vznikne na zaklade tech teplot a tlaku, proto vypustil to oznaceni kineticka. Tys zase trval na kineticke, takze to puvodne vypadalo, ze teploty jsou ti sumafuk. V tomhle vzniklo to nedorozumeni. De facto se vlastne bavite o tom samym, mate na to stejnej nazor, ale jinak to pojemenovavate :D

Teplota tam hraje roli velkou, protoze na jejim zaklade vznika ten tlak. Cim vetsi rozdil teplot, tim vetsi tlakove rozdily (dokud to turbo stiha). Zase plati, ze to je spojene dohromady - bez teplot nebudou tlaky, bez tlaku nebude zadnej exhaust gas flow (resp. bude, ale malej).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

hele i po tom co sem to rozebral a psal kde se ta kinetická energie bere psal rozumík nene žádná tam není takže on na nic poukazovat nechtěl on tvrdil že to je jen díky teplotám jen to jedinný dle něj je to podstatný - tlak apod je dle jeho slov nepodstatný ... ale to už je slovíčkaření který na výsledku nic nemění. Uznávám, že zpočátku byl ten rozhovor značně chaotickej ...

Roz.
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver.

Roz.
ja nikde nerekl ze tam kineticka energie neni.

edit: kineticka energie tam samozrejme je, jenom ty lopatky pohani zanedbatelnym procentem.

Mar.
jenže to turbo je roztáčené kinetickou energií a tu kinetickou energii tomu plynu dodal nejen ten motor, ale i ten rozdíl tlaků před a za - ta energie toho plynu je vždy a pouze kinetická, žádnou jinou přeci ten plyn nemá než tu díky níž se pohybuje od motoru přez turbo ven z potrubí
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

z motoru vychazi vyfukove plyny, ktere maji urcitou kinetickou (pohybovou) energii tato energie vsak nepohani lopatky turbiny v nejakem vyznamnem procentu.

Vyfukove plyny maji ovsem urcitou teplotu , urcity tlak a pochopitelne i urcity obem (pri dane teplote) (doporucuji prostudovat termodyn. rovnice)
pred turbem a za turbem jsou tyto hodnoty ruzne ..... kam se podela tepelna energie obsazena ve vyfukovych plynech ? (doporucuji prostudovat zakony zachovani energie) .... ano spravne ! PREMENILA SE V KINETICKOU ENERGII v samotnem turbu (tepelny stroj) a roztocila lopatky turbiny trebas na 150 000 rpm

dulezitou roli zde odehravaji rozdily tlaku za a pred turbinou zpusobene samotnou konstrukci turbodmychadla

Timto vykladem bych uzavrel diskuzi nebot tento zjednoduseny vyklad plne objasnuje problematiku :wink:

podobny jev zalozen na rozdilu teplot vzduchu zpusobuje v prirode orkany, tornada a jine pohromy :wink:
Naposledy upravil(a) tomoking dne 18 úno 2007 16:51, celkem upraveno 1 x.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

V samotné fyzice asi teplota hraje velikou roli, ale nechápu, že se někdo může opírat o fakt, že vyfukové spaliny během toho okamžiku, co prolítnou turbem mu stihnou odevzdat " práci způsobenou ztrátou teploty" kterou odevzdají turbu, natož nějakého tepelného rozdílu třeba 100 stupnů před a za turbem. To může fungovat někde v hospodě kde má větrák 100 ot. za minutu a ne 100 tis.
Podíl teploty, na otáčení turba má asi tak velký kulový.
Především jde o práci vynaloženou pohybem výf. plynů, který se rozpínají do prostředí s menším tlakem. To že jsou plyny teplé, je jen důkaz toho, že se v motoru spaluje směs.
To že roste tlak s teplotou, je jasný, ale teplota neroztáčí turbou. Teplota je výsledek vybušné reakce, která způsobí obrovský nárust tlaku, a naslednou kin. energii. výf plynů.
Toť můj názor :roll:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tom28 píše:V samotné fyzice asi teplota hraje velikou roli, ale nechápu, že se někdo může opírat o fakt, že vyfukové spaliny během toho okamžiku, co prolítnou turbem mu stihnou odevzdat " práci způsobenou ztrátou teploty" kterou odevzdají turbu, natož nějakého tepelného rozdílu třeba 100 stupnů před a za turbem. To může fungovat někde v hospodě kde má větrák 100 ot. za minutu a ne 100 tis.
Podíl teploty, na otáčení turba má asi tak velký kulový.
Především jde o práci vynaloženou pohybem výf. plynů, který se rozpínají do prostředí s menším tlakem. To že jsou plyny teplé, je jen důkaz toho, že se v motoru spaluje směs.
To že roste tlak s teplotou, je jasný, ale teplota neroztáčí turbou. Teplota je výsledek vybušné reakce, která způsobí obrovský nárust tlaku, a naslednou kin. energii. výf plynů.
Toť můj názor
:roll:
Spatny nazor. Respektive... ano, ale tahle energie neni dostacujici k pohonu turba. To skutecne pracuje jak uz bylo popsano a de facto vyuziva odpadni teplo motoru.

Jeste pro priklad - zkus vystriknout napl zapalovace na kovovej povrch. Co se stane ? Bude to studeny. Proc ? Rozpinanim plynu se prostredi ochlazuje. Plyny za turbem se rozpinaji, protoze ve vyfuku maji na konci diru kterou muzou ven. Plyny pred turbem muzou jedine skrz turbo. Takze tim padem ti vznikne dostatecnej rozdil tlaku a teplot.
Naposledy upravil(a) Beaver dne 18 úno 2007 16:28, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

tom28 píše:V samotné fyzice asi teplota hraje velikou roli, ale nechápu, že se někdo může opírat o fakt, že vyfukové spaliny během toho okamžiku, co prolítnou turbem mu stihnou odevzdat " práci způsobenou ztrátou teploty" kterou odevzdají turbu, natož nějakého tepelného rozdílu třeba 100 stupnů před a za turbem. To může fungovat někde v hospodě kde má větrák 100 ot. za minutu a ne 100 tis.
Podíl teploty, na otáčení turba má asi tak velký kulový.
Především jde o práci vynaloženou pohybem výf. plynů, který se rozpínají do prostředí s menším tlakem. To že jsou plyny teplé, je jen důkaz toho, že se v motoru spaluje směs.
To že roste tlak s teplotou, je jasný, ale teplota neroztáčí turbou. Teplota je výsledek vybušné reakce, která způsobí obrovský nárust tlaku, a naslednou kin. energii. výf plynů.
Toť můj názor :roll:

tvuj nazor je bohuzel nespravny :oops:
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Poděje se tam, že se turbo ohřeje jako prase a pak to teplý turbo to ji odevzdá oleji, a ty si pak nad chladičem oleje mužeš ohrát nohy. Pak uvidíš tu práci.

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

4 beaver Udělej si trubku doprostřed si zabuduj turbo. Na jedný straně ořejvej trubku plamenometem cca 1000 stupňů, a na druhý straně to klidně zachlazuj. Turbo se roztočí na 100 tis a můžeš přeplňovat motor :smich2:
Protože kin energie plynů je zanedbatelná :smich:

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

tom28 píše:Poděje se tam, že se turbo ohřeje jako prase a pak to teplý turbo to ji odevzdá oleji, a ty si pak nad chladičem oleje mužeš ohrát nohy. Pak uvidíš tu práci.
kdyby se vyf. plyny ochlazovaly a teprve pak sly do turbiny tak by ji bohuzel neroztocily ..... stejny obem studenych zplodin by nedokazal roztocit turbo skoro vubec ...

Mam v aute budik i na EGT (exhaust gas temp) a vidim jasnou zavislost mezi teplotou vyf. plynu a tlakem , ktere dava turbo.



to ti tady mam opravdu zacit citovat rovnice z termodynamiky , vysvetlovat pojmy jako entalpie a entropie atd ....
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tom28 píše:4 beaver Udělej si trubku doprostřed si zabuduj turbo. Na jedný straně ořejvej trubku plamenometem cca 1000 stupňů, a na druhý straně to klidně zachlazuj. Turbo se roztočí na 100 tis a můžeš přeplňovat motor :smich2:
Protože kin energie plynů je zanedbatelná :smich:
Pokud do toho budes foukat vzduch a trvale to zasobovat, tak se opravdu roztoci :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

tom28 píše:4 beaver Udělej si trubku doprostřed si zabuduj turbo. Na jedný straně ořejvej trubku plamenometem cca 1000 stupňů, a na druhý straně to klidně zachlazuj. Turbo se roztočí na 100 tis a můžeš přeplňovat motor :smich2:
Protože kin energie plynů je zanedbatelná :smich:

... konecne jsi to pochopil !!! presne tak to funguje !!! BRAVO !!!
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

tom28 píše:4 beaver Udělej si trubku doprostřed si zabuduj turbo. Na jedný straně ořejvej trubku plamenometem cca 1000 stupňů, a na druhý straně to klidně zachlazuj. Turbo se roztočí na 100 tis a můžeš přeplňovat motor :smich2:
Protože kin energie plynů je zanedbatelná :smich:
a uz sem nic nepis, nebot se za 2-3 roky budes stydet za to co tady pises za nesmysly :wink:
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Budík EGT.
Protože s teplotou roste tlak, tak když máš vetší telotu zákonitě taky tlak plynů. Ale je to tlak pynů, který roztočí turbo.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

tom28 píše:...Ale je to tlak pynů, který roztočí turbo.
ked uz tak "prudenie plynu vyvolane rozdielom tlaku pred a za turbom"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Na tohle budu mít pořád stejný názor. Udělej si ten pokus s trubkou, a budeš mít jasno Ty.
Když do ní nebudeš tlačit vzduch a roztočíš turbo na nějaké závratné otáčky, pouhým ohříváním, tak smeknu.
Napíšu to ještě jednou. Teplem se zvýší tlak, objem spalin a tím vznikne kin. en. plynů a Ta roztáčí turbo" masa spalin. Nikoli teplota.

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

JonnY píše:
tom28 píše:...Ale je to tlak pynů, který roztočí turbo.
ked uz tak "prudenie plynu vyvolane rozdielom tlaku pred a za turbom"
100% PRAVDA !!! tento rozdil zpusobuje proudeni plynu prez turbo .....
.....

a prave TEPLO , ktere bylo pri tomto procesu odebrane hraje HLAVNI roli.

A proto je turbodmychadlo TEPELNY STROJ ....
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Lukáš 325e
Příspěvky: 301
Registrován: 15 čer 2006 15:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš 325e »

STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
Lukáš 325e
Příspěvky: 301
Registrován: 15 čer 2006 15:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš 325e »

STOP DREAMING START DRIFTING!!!

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

4Tomoking
To je jako by jsi tvrdil, že "teplota" v motoru je to co zatlačí na píst. A vytváří výkon motoru. . A ta teplota co pohltí motor se podílí na výkonu motoru.
Zamysli se nad sebou

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

tom28 píše:Na tohle budu mít pořád stejný názor. Udělej si ten pokus s trubkou, a budeš mít jasno Ty.
Když do ní nebudeš tlačit vzduch a roztočíš turbo na nějaké závratné otáčky, pouhým ohříváním, tak smeknu.
Napíšu to ještě jednou. Teplem se zvýší tlak, objem spalin a tím vznikne kin. en. plynů a Ta roztáčí turbo" masa spalin. Nikoli teplota.
nenapadlo te, ze rozdilnou teplotou a tlakem pred a za turbem v trubce vznikne automaticky prutok plynu turbinou a tim i trubkou ?

jeste jednou .... studene vyfukove plyny neroztoci turbo a basta :wink:

udelej pokus .... dej turbinu na konec vyfukoveho potrubi (na koncak) utesni at mas jistotu, ze neunika ani gram vzduchu a uvidis jak se bude turbina vytacet :lol: .... mam pocit, ze se lopatky ani nepohnou
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Možná by mohli začít vyrábět turba ne podle toho kolik pojmou výfukových plynů, ale podle toho kolik uberou tepla plynům. Pak by měli konstrukté turb lepší výsledky. Víš co navrhni jim to!

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

tomoking píše:
tom28 píše:Na tohle budu mít pořád stejný názor. Udělej si ten pokus s trubkou, a budeš mít jasno Ty.
Když do ní nebudeš tlačit vzduch a roztočíš turbo na nějaké závratné otáčky, pouhým ohříváním, tak smeknu.
Napíšu to ještě jednou. Teplem se zvýší tlak, objem spalin a tím vznikne kin. en. plynů a Ta roztáčí turbo" masa spalin. Nikoli teplota.
nenapadlo te, ze rozdilnou teplotou a tlakem pred a za turbem v trubce vznikne automaticky prutok plynu turbinou a tim i trubkou ?

jeste jednou .... studene vyfukove plyny neroztoci turbo a basta :wink:

udelej pokus .... dej turbinu na konec vyfukoveho potrubi (na koncak) utesni at mas jistotu, ze neunika ani gram vzduchu a uvidis jak se bude turbina vytacet :lol: .... mam pocit, ze se lopatky ani nepohnou
Tak to je velice divné, protože jsou kity, které se montují až konec výfuku (dával to sem Mára) a tam už je ta teplota minimální. Zkus si strčit prst do výfuku a uvidíš. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

tomoking napsal :udelej pokus .... dej turbinu na konec vyfukoveho potrubi (na koncak) utesni at mas jistotu, ze neunika ani gram vzduchu a uvidis jak se bude turbina vytacet .... mam pocit, ze se lopatky ani nepohnou

Není to tím, sníženou teplotou která je na konci výfuku se zmeší objem spalin.
Tudíš je míň "hmoty" pro turbo.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Anděl píše: Tak to je velice divné, protože jsou kity, které se montují až konec výfuku (dával to sem Mára) a tam už je ta teplota minimální. Zkus si strčit prst do výfuku a uvidíš. :D
Teplota je tam nizsi a proto neni turbo tak efektivni, ale porad je tam rozdil tlaku a teploty pred a za turbem a to staci.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“