FUNKCE TURBA
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
for kentoya: posral ses možná tak ty neb nemáš absolutně argumenty a meleš naprostý nesmysly a já na Tebe už reagovat nebudu protože ty pro svoje keci nemáš jedinnou oporu a předhazuješ nějaký svoje smyšlenky o kterých se domníváš že by možná tak mohly bejt nicméně já si taky myslím že na Plutu je kyslík, nemůžu svoje tvrzení dokázat a je mi fuk, že všude píšou, že tam kyslík není - stejně tak ty demagogsky popíráš to co je všude napsáno, nemá cenu se dohadovat s někým kdo nepřipustí ani vědecký zpracování ...
Nechci z týhle diskuze jako king - nejde mi o žádný vítězství na rozumikem (tak můžeš uvažovat jen omezenec) jde mi o to dopátrat se pravdy a vyvrátit omyl a pokud nemám pravdu a turbo neroztáčí kinetická energie tak jak to píšou a tvrdí naprosto všude od laické po odbornou literaturu, tak budu rád když mi to někdo vysvětlí proč se všichni pletou a píšou nesmysly a hlavně aby mi nějak odborně vysvětlil jaká hmota roztáčí turbo a jakou energii ta hmota obsahuje ...
Nechci z týhle diskuze jako king - nejde mi o žádný vítězství na rozumikem (tak můžeš uvažovat jen omezenec) jde mi o to dopátrat se pravdy a vyvrátit omyl a pokud nemám pravdu a turbo neroztáčí kinetická energie tak jak to píšou a tvrdí naprosto všude od laické po odbornou literaturu, tak budu rád když mi to někdo vysvětlí proč se všichni pletou a píšou nesmysly a hlavně aby mi nějak odborně vysvětlil jaká hmota roztáčí turbo a jakou energii ta hmota obsahuje ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
ještě otázka třeba bude někdo vědět - jak funguje turbo u Mazdy - Probe - tam pokud se nezamáčkne plynovej pedál naráz do podlahy tak se turbo vůbec nesepne a to ani když auto dosáhne max rychlosti ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
Plynová turbína je tepelný stroj, který mění tepelnou energii plynů na mechanickou práci. Pracovní látkou jsou ohřáté plyny nebo spaliny, vznikající v jiných strojích, přivedené do plynové turbíny. Plyny při průchodu turbínou odevzdají jejím lopatkám svou kinetickou energii.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
A. Klenovčanová: TERMOMECHANIKA - Prednáška 8
Spaľovacie motory sú tepelné stroje, ktoré pracujú so vzduchom a spalinami, ktoré vznikajú
horením paliva vo vzduchu. Tepelná energia vznikajúca pri spaľovaní paliva sa mení na
prácu. Spaľovacie motory môžu byť piestové motory alebo lopatkové (spaľovacie turbíny).
U piestových motorov pôsobí na piest plyn svojím tlakom, teda v piestovom motore sa mení
tlaková energia plynu priamo na mechanickú prácu.
U turbíny sa najprv mení tlaková energia plynu na kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu
Spaľovacie motory sú tepelné stroje, ktoré pracujú so vzduchom a spalinami, ktoré vznikajú
horením paliva vo vzduchu. Tepelná energia vznikajúca pri spaľovaní paliva sa mení na
prácu. Spaľovacie motory môžu byť piestové motory alebo lopatkové (spaľovacie turbíny).
U piestových motorov pôsobí na piest plyn svojím tlakom, teda v piestovom motore sa mení
tlaková energia plynu priamo na mechanickú prácu.
U turbíny sa najprv mení tlaková energia plynu na kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: FUNKCE TURBA
Vsak ano, nicmene 99% te kineticke energie je dano plynum a lopatkam turbiny tim teplotnim a tlakovym rozdilem. To je jedina vec, ktera se tu porad debatuje a casto to tu vypada, jako by to nekdo chtel od toho procesu oddelit. Principem je, ze rozdil tlaku nebude bez rozdilu teplot a bez rozdilu tlaku se vyfukove plyny budou pohybovat pouze nucene diky vytlacovani cerstvymi spalinami z motoru - coz by prave k pohonu turba nestacilo.MarauderZ28 píše:...U turbíny sa najprv mení tlaková energia plynu na kinetickú energiu, ktorá sa v lopatkovom
kolese turbíny mení na mechanickú prácu
A abych tu nebyl za chytryho, tak ja to donedavna taky nevedel takhle detailne a celkovy princip jsem pochopil z popisu od Tabooa.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
no a já sem někdy tvrdil něco opačnýho ? píšu tady neustále furt dokola že tu kinetickou energii mu dodá přeměna tlaku a vysoký teploty .. Rozumik tvrdil, že žádná kinetická energie tam není max ta co jí dodá motor a že to je jen teplo a že všechno ostatní je nepodstatný - o tohle mi tu šlo, když pročítám zpětně tak sem to sem napsal několikrát - ano ze začátku sem nerozebíral kde ty plyny tu energii vezmou a psal jsem jen o kinetický energii plynu, pak sem to napsal několikrát kde tu energii ten plyn získá ...
otázka je jak významnou roly tam hraje teplota já osobně si myslím, že daleko důležitější je rozdíl tlaků - ale to se nechci dohadovat to si jen a pouze myslím a nikde sem se nedočetl která složka to ovlivňuje víc ...
otázka je jak významnou roly tam hraje teplota já osobně si myslím, že daleko důležitější je rozdíl tlaků - ale to se nechci dohadovat to si jen a pouze myslím a nikde sem se nedočetl která složka to ovlivňuje víc ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: FUNKCE TURBA
Mno problem je hlavne v tom, ze rozumik ze zacatku nepsal o kineticke energii, protoze chtel poukazat na to, ze hlavnim zdrojem hnaci sily turba je teplota vyfukovych plynu - ano, turbem otoci kineticka energie tech plynu, ale vznikne na zaklade tech teplot a tlaku, proto vypustil to oznaceni kineticka. Tys zase trval na kineticke, takze to puvodne vypadalo, ze teploty jsou ti sumafuk. V tomhle vzniklo to nedorozumeni. De facto se vlastne bavite o tom samym, mate na to stejnej nazor, ale jinak to pojemenovavateMarauderZ28 píše:no a já sem někdy tvrdil něco opačnýho ? píšu tady neustále furt dokola že tu kinetickou energii mu dodá přeměna tlaku a vysoký teploty .. Rozumik tvrdil, že žádná kinetická energie tam není max ta co jí dodá motor a že to je jen teplo a že všechno ostatní je nepodstatný - o tohle mi tu šlo, když pročítám zpětně tak sem to sem napsal několikrát - ano ze začátku sem nerozebíral kde ty plyny tu energii vezmou a psal jsem jen o kinetický energii plynu, pak sem to napsal několikrát kde tu energii ten plyn získá ...
otázka je jak významnou roly tam hraje teplota já osobně si myslím, že daleko důležitější je rozdíl tlaků - ale to se nechci dohadovat to si jen a pouze myslím a nikde sem se nedočetl která složka to ovlivňuje víc ...
Teplota tam hraje roli velkou, protoze na jejim zaklade vznika ten tlak. Cim vetsi rozdil teplot, tim vetsi tlakove rozdily (dokud to turbo stiha). Zase plati, ze to je spojene dohromady - bez teplot nebudou tlaky, bez tlaku nebude zadnej exhaust gas flow (resp. bude, ale malej).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUNKCE TURBA
hele i po tom co sem to rozebral a psal kde se ta kinetická energie bere psal rozumík nene žádná tam není takže on na nic poukazovat nechtěl on tvrdil že to je jen díky teplotám jen to jedinný dle něj je to podstatný - tlak apod je dle jeho slov nepodstatný ... ale to už je slovíčkaření který na výsledku nic nemění. Uznávám, že zpočátku byl ten rozhovor značně chaotickej ...
Roz.
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver.
Roz.
ja nikde nerekl ze tam kineticka energie neni.
edit: kineticka energie tam samozrejme je, jenom ty lopatky pohani zanedbatelnym procentem.
Mar.
jenže to turbo je roztáčené kinetickou energií a tu kinetickou energii tomu plynu dodal nejen ten motor, ale i ten rozdíl tlaků před a za - ta energie toho plynu je vždy a pouze kinetická, žádnou jinou přeci ten plyn nemá než tu díky níž se pohybuje od motoru přez turbo ven z potrubí
Roz.
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver.
Roz.
ja nikde nerekl ze tam kineticka energie neni.
edit: kineticka energie tam samozrejme je, jenom ty lopatky pohani zanedbatelnym procentem.
Mar.
jenže to turbo je roztáčené kinetickou energií a tu kinetickou energii tomu plynu dodal nejen ten motor, ale i ten rozdíl tlaků před a za - ta energie toho plynu je vždy a pouze kinetická, žádnou jinou přeci ten plyn nemá než tu díky níž se pohybuje od motoru přez turbo ven z potrubí
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
z motoru vychazi vyfukove plyny, ktere maji urcitou kinetickou (pohybovou) energii tato energie vsak nepohani lopatky turbiny v nejakem vyznamnem procentu.
Vyfukove plyny maji ovsem urcitou teplotu , urcity tlak a pochopitelne i urcity obem (pri dane teplote) (doporucuji prostudovat termodyn. rovnice)
pred turbem a za turbem jsou tyto hodnoty ruzne ..... kam se podela tepelna energie obsazena ve vyfukovych plynech ? (doporucuji prostudovat zakony zachovani energie) .... ano spravne ! PREMENILA SE V KINETICKOU ENERGII v samotnem turbu (tepelny stroj) a roztocila lopatky turbiny trebas na 150 000 rpm
dulezitou roli zde odehravaji rozdily tlaku za a pred turbinou zpusobene samotnou konstrukci turbodmychadla
Timto vykladem bych uzavrel diskuzi nebot tento zjednoduseny vyklad plne objasnuje problematiku
podobny jev zalozen na rozdilu teplot vzduchu zpusobuje v prirode orkany, tornada a jine pohromy
Vyfukove plyny maji ovsem urcitou teplotu , urcity tlak a pochopitelne i urcity obem (pri dane teplote) (doporucuji prostudovat termodyn. rovnice)
pred turbem a za turbem jsou tyto hodnoty ruzne ..... kam se podela tepelna energie obsazena ve vyfukovych plynech ? (doporucuji prostudovat zakony zachovani energie) .... ano spravne ! PREMENILA SE V KINETICKOU ENERGII v samotnem turbu (tepelny stroj) a roztocila lopatky turbiny trebas na 150 000 rpm
dulezitou roli zde odehravaji rozdily tlaku za a pred turbinou zpusobene samotnou konstrukci turbodmychadla
Timto vykladem bych uzavrel diskuzi nebot tento zjednoduseny vyklad plne objasnuje problematiku
podobny jev zalozen na rozdilu teplot vzduchu zpusobuje v prirode orkany, tornada a jine pohromy
Naposledy upravil(a) tomoking dne 18 úno 2007 16:51, celkem upraveno 1 x.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
V samotné fyzice asi teplota hraje velikou roli, ale nechápu, že se někdo může opírat o fakt, že vyfukové spaliny během toho okamžiku, co prolítnou turbem mu stihnou odevzdat " práci způsobenou ztrátou teploty" kterou odevzdají turbu, natož nějakého tepelného rozdílu třeba 100 stupnů před a za turbem. To může fungovat někde v hospodě kde má větrák 100 ot. za minutu a ne 100 tis.
Podíl teploty, na otáčení turba má asi tak velký kulový.
Především jde o práci vynaloženou pohybem výf. plynů, který se rozpínají do prostředí s menším tlakem. To že jsou plyny teplé, je jen důkaz toho, že se v motoru spaluje směs.
To že roste tlak s teplotou, je jasný, ale teplota neroztáčí turbou. Teplota je výsledek vybušné reakce, která způsobí obrovský nárust tlaku, a naslednou kin. energii. výf plynů.
Toť můj názor
Podíl teploty, na otáčení turba má asi tak velký kulový.
Především jde o práci vynaloženou pohybem výf. plynů, který se rozpínají do prostředí s menším tlakem. To že jsou plyny teplé, je jen důkaz toho, že se v motoru spaluje směs.
To že roste tlak s teplotou, je jasný, ale teplota neroztáčí turbou. Teplota je výsledek vybušné reakce, která způsobí obrovský nárust tlaku, a naslednou kin. energii. výf plynů.
Toť můj názor
Spatny nazor. Respektive... ano, ale tahle energie neni dostacujici k pohonu turba. To skutecne pracuje jak uz bylo popsano a de facto vyuziva odpadni teplo motoru.tom28 píše:V samotné fyzice asi teplota hraje velikou roli, ale nechápu, že se někdo může opírat o fakt, že vyfukové spaliny během toho okamžiku, co prolítnou turbem mu stihnou odevzdat " práci způsobenou ztrátou teploty" kterou odevzdají turbu, natož nějakého tepelného rozdílu třeba 100 stupnů před a za turbem. To může fungovat někde v hospodě kde má větrák 100 ot. za minutu a ne 100 tis.
Podíl teploty, na otáčení turba má asi tak velký kulový.
Především jde o práci vynaloženou pohybem výf. plynů, který se rozpínají do prostředí s menším tlakem. To že jsou plyny teplé, je jen důkaz toho, že se v motoru spaluje směs.
To že roste tlak s teplotou, je jasný, ale teplota neroztáčí turbou. Teplota je výsledek vybušné reakce, která způsobí obrovský nárust tlaku, a naslednou kin. energii. výf plynů.
Toť můj názor
Jeste pro priklad - zkus vystriknout napl zapalovace na kovovej povrch. Co se stane ? Bude to studeny. Proc ? Rozpinanim plynu se prostredi ochlazuje. Plyny za turbem se rozpinaji, protoze ve vyfuku maji na konci diru kterou muzou ven. Plyny pred turbem muzou jedine skrz turbo. Takze tim padem ti vznikne dostatecnej rozdil tlaku a teplot.
Naposledy upravil(a) Beaver dne 18 úno 2007 16:28, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
tom28 píše:V samotné fyzice asi teplota hraje velikou roli, ale nechápu, že se někdo může opírat o fakt, že vyfukové spaliny během toho okamžiku, co prolítnou turbem mu stihnou odevzdat " práci způsobenou ztrátou teploty" kterou odevzdají turbu, natož nějakého tepelného rozdílu třeba 100 stupnů před a za turbem. To může fungovat někde v hospodě kde má větrák 100 ot. za minutu a ne 100 tis.
Podíl teploty, na otáčení turba má asi tak velký kulový.
Především jde o práci vynaloženou pohybem výf. plynů, který se rozpínají do prostředí s menším tlakem. To že jsou plyny teplé, je jen důkaz toho, že se v motoru spaluje směs.
To že roste tlak s teplotou, je jasný, ale teplota neroztáčí turbou. Teplota je výsledek vybušné reakce, která způsobí obrovský nárust tlaku, a naslednou kin. energii. výf plynů.
Toť můj názor
tvuj nazor je bohuzel nespravny
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
kdyby se vyf. plyny ochlazovaly a teprve pak sly do turbiny tak by ji bohuzel neroztocily ..... stejny obem studenych zplodin by nedokazal roztocit turbo skoro vubec ...tom28 píše:Poděje se tam, že se turbo ohřeje jako prase a pak to teplý turbo to ji odevzdá oleji, a ty si pak nad chladičem oleje mužeš ohrát nohy. Pak uvidíš tu práci.
Mam v aute budik i na EGT (exhaust gas temp) a vidim jasnou zavislost mezi teplotou vyf. plynu a tlakem , ktere dava turbo.
to ti tady mam opravdu zacit citovat rovnice z termodynamiky , vysvetlovat pojmy jako entalpie a entropie atd ....
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Pokud do toho budes foukat vzduch a trvale to zasobovat, tak se opravdu roztocitom28 píše:4 beaver Udělej si trubku doprostřed si zabuduj turbo. Na jedný straně ořejvej trubku plamenometem cca 1000 stupňů, a na druhý straně to klidně zachlazuj. Turbo se roztočí na 100 tis a můžeš přeplňovat motor
Protože kin energie plynů je zanedbatelná
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
tom28 píše:4 beaver Udělej si trubku doprostřed si zabuduj turbo. Na jedný straně ořejvej trubku plamenometem cca 1000 stupňů, a na druhý straně to klidně zachlazuj. Turbo se roztočí na 100 tis a můžeš přeplňovat motor
Protože kin energie plynů je zanedbatelná
... konecne jsi to pochopil !!! presne tak to funguje !!! BRAVO !!!
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
a uz sem nic nepis, nebot se za 2-3 roky budes stydet za to co tady pises za nesmyslytom28 píše:4 beaver Udělej si trubku doprostřed si zabuduj turbo. Na jedný straně ořejvej trubku plamenometem cca 1000 stupňů, a na druhý straně to klidně zachlazuj. Turbo se roztočí na 100 tis a můžeš přeplňovat motor
Protože kin energie plynů je zanedbatelná
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Na tohle budu mít pořád stejný názor. Udělej si ten pokus s trubkou, a budeš mít jasno Ty.
Když do ní nebudeš tlačit vzduch a roztočíš turbo na nějaké závratné otáčky, pouhým ohříváním, tak smeknu.
Napíšu to ještě jednou. Teplem se zvýší tlak, objem spalin a tím vznikne kin. en. plynů a Ta roztáčí turbo" masa spalin. Nikoli teplota.
Když do ní nebudeš tlačit vzduch a roztočíš turbo na nějaké závratné otáčky, pouhým ohříváním, tak smeknu.
Napíšu to ještě jednou. Teplem se zvýší tlak, objem spalin a tím vznikne kin. en. plynů a Ta roztáčí turbo" masa spalin. Nikoli teplota.
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
100% PRAVDA !!! tento rozdil zpusobuje proudeni plynu prez turbo .....JonnY píše:ked uz tak "prudenie plynu vyvolane rozdielom tlaku pred a za turbom"tom28 píše:...Ale je to tlak pynů, který roztočí turbo.
.....
a prave TEPLO , ktere bylo pri tomto procesu odebrane hraje HLAVNI roli.
A proto je turbodmychadlo TEPELNY STROJ ....
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- Lukáš 325e
- Příspěvky: 301
- Registrován: 15 čer 2006 15:12
- Bydliště: Praha
- Lukáš 325e
- Příspěvky: 301
- Registrován: 15 čer 2006 15:12
- Bydliště: Praha
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
nenapadlo te, ze rozdilnou teplotou a tlakem pred a za turbem v trubce vznikne automaticky prutok plynu turbinou a tim i trubkou ?tom28 píše:Na tohle budu mít pořád stejný názor. Udělej si ten pokus s trubkou, a budeš mít jasno Ty.
Když do ní nebudeš tlačit vzduch a roztočíš turbo na nějaké závratné otáčky, pouhým ohříváním, tak smeknu.
Napíšu to ještě jednou. Teplem se zvýší tlak, objem spalin a tím vznikne kin. en. plynů a Ta roztáčí turbo" masa spalin. Nikoli teplota.
jeste jednou .... studene vyfukove plyny neroztoci turbo a basta
udelej pokus .... dej turbinu na konec vyfukoveho potrubi (na koncak) utesni at mas jistotu, ze neunika ani gram vzduchu a uvidis jak se bude turbina vytacet .... mam pocit, ze se lopatky ani nepohnou
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Tak to je velice divné, protože jsou kity, které se montují až konec výfuku (dával to sem Mára) a tam už je ta teplota minimální. Zkus si strčit prst do výfuku a uvidíš.tomoking píše:nenapadlo te, ze rozdilnou teplotou a tlakem pred a za turbem v trubce vznikne automaticky prutok plynu turbinou a tim i trubkou ?tom28 píše:Na tohle budu mít pořád stejný názor. Udělej si ten pokus s trubkou, a budeš mít jasno Ty.
Když do ní nebudeš tlačit vzduch a roztočíš turbo na nějaké závratné otáčky, pouhým ohříváním, tak smeknu.
Napíšu to ještě jednou. Teplem se zvýší tlak, objem spalin a tím vznikne kin. en. plynů a Ta roztáčí turbo" masa spalin. Nikoli teplota.
jeste jednou .... studene vyfukove plyny neroztoci turbo a basta
udelej pokus .... dej turbinu na konec vyfukoveho potrubi (na koncak) utesni at mas jistotu, ze neunika ani gram vzduchu a uvidis jak se bude turbina vytacet .... mam pocit, ze se lopatky ani nepohnou
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
tomoking napsal :udelej pokus .... dej turbinu na konec vyfukoveho potrubi (na koncak) utesni at mas jistotu, ze neunika ani gram vzduchu a uvidis jak se bude turbina vytacet .... mam pocit, ze se lopatky ani nepohnou
Není to tím, sníženou teplotou která je na konci výfuku se zmeší objem spalin.
Tudíš je míň "hmoty" pro turbo.
Není to tím, sníženou teplotou která je na konci výfuku se zmeší objem spalin.
Tudíš je míň "hmoty" pro turbo.
Teplota je tam nizsi a proto neni turbo tak efektivni, ale porad je tam rozdil tlaku a teploty pred a za turbem a to staci.Anděl píše: Tak to je velice divné, protože jsou kity, které se montují až konec výfuku (dával to sem Mára) a tam už je ta teplota minimální. Zkus si strčit prst do výfuku a uvidíš.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"