MBC , EBC - a vše kolem nich

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:30, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Libor12 »

ano konečně diskuze na úrovni hodná tuning fóra. Jenže co post to spousta dalších otázek. :) třeba ta jak zvolit optimální velikost iC. Nerad něco dělám metodou: pohled k sousedovi jak to má on. Bývá to sice nejrychlejší cesta,ale když už něco dělám chci vědět proč to tak je. Právě proto jsem začal měřit teploty i tlaky na různých místech motoru. V x případech se mi vyplatilo nechat původní ic a jen vhodně nasměrovat a odvést vzduch. Třeba kdy při venkovních 25st plnícím tlaku 0.8bar byla in/out teplota 150/70st při rychlosti 100km/h a po úpravě přívodu vzduchu klesla při stejných podmínkách na výstupu 40st což dovolilo bez dalších úprav zvýšit tlak na 1.2bar a zachování výstupní teploty 55st při stejné rychlosti. Tolik jeden z mých poznatků. Když už bude plnící tlak tak vysoký a intercooler nebude stačit,je lepší vyměnit ten nebo turbo za větší. Nechme stanou otázku peněz. Větší turbo při stejném tlaku a dopravovanem množství vzduchu ho bude zahřívat méně. A další otázka. Proč vynechavaji intercooler? Je to kvůli úspoře hmotnosti nebo se počítá se vstřikem N2O které vzduch a celý spalovací proces rapidně ochladi? Přece když do motoru budu tlačit 3bar o teplotě 200st bude směs náchylnější na detonace. Při mých pokusech s přímým vstřikem N2O do válce ho šlo vstřikovat pouze určité množství. Čím ho bylo více tím šla spalovací teplota dolů až přestalo docházet k štěpení na kyslík a dusík a místo aby výkon šel nahoru (teoreticky) prakticky chcípl. :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od raddy »

libor: optimalna velkost IC je....ziadny IC. Idealne je podla mna zabranit, aby sa vzduch pri stlacani zohrieval....vstrekovanie adekvatne jemne rozprasenej vody, resp. zmesi vody s liehom pred kompresor turba sa dosiahnut velmi zaujimava situacia, kde klesne teplota stlaceneho vzduchu v kompresore a zaroven stupne efektivita samotneho kompresora. Ubytok tepla je dany v mensej miere evaporaciou vody pred dosiahnutim kompresora, dalej pri zmene skupenstva pri dosiahnuti oblasti nizkeho tlaku tesne pred kompresorom a nakoniec pri zmene skupenstva pri kompresii. V urcitych medziach je tento system mozne pouzit na uplne vyradenie medzichladica zo systemu pri zachovani minimalne povodneho vykonu/tlaku turba a povodnej (alebo aj nizsiej ak bol stavajuci IC poddimenzovany) teploty v sani. Dalsia vyhoda je, ze ak je v zmesi lieh, zvysuje sa oktanove cislo zmesi vo valci. Nakoniec voda samotna hra svoju ulohu pri potlacani detonacii pocas spalovacieho procesu, tento ucinok mozno zvysit dodatocnym vstrekovanim vody do sania, resp. priamo do valca. Suma sumarum, tymto sposobom je mozne kompletne eliminovat IC aj v bezne pouzitelnej aplikacii. Ja sam pouzivam vstrekovanie vody dlhe roky.Samozrejme, pri kazdej aplikacii vstrekovania vody je nutne adekvatne upravit zmes a predzapal.

ako alternativa mozno stoji za uvahu pouzit ako palivo metanol a vstrekovat ho vyhradne/ciastocne (podla potrebneho mnozstva paliva) pred kompresor turba co zabezpeci znacne znizenie teploty stlaceneho vzduchu a jeho zaroven vysoke okt. cislo umozni uplnu eliminaciu IC...

Dalsia moznost, ako uplne/ciastocne eliminovat potrebu IC je pouzitie paliva s velmi nizkym stoich. pomerom. Taketo palivo, ako napr nitrometan si nesie takmer vsetok potrebny kyslik na horenie vo svojej chemickej vazbe, jeho stoich. pomer je 1.7:1 v porovnani 14.7:1...cize horenie nitrometanu vyzaduje velmi zhruba 8x menej kyslika ako horenie benzinu. Tym padom nam na dosiahnutie rovnakeho vykonu staci ovela nizsi tlak turba s nizsou vystupnou teplotou, co umozni zmensit IC na minimum, resp. ho uplne vylucit.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od raddy »

leon4x4 píše: Pokud vzduch ohřátý turbem na 100°C obsahuje v jedné objemové jednotce 86molekul kyslíku a stejný objem obsahuje při 50°C 100molekul. Pak je jasné, že turbo v ten okamžik tlačí to IC například 100 litrů vzduchu o teplotě 100°C o tlaku 1BAR a z IC motor odebere za stejný čas jen 86,6Litru vzduchu o teplotě 50°C a tlaku 1BAR.
Pokial by medzichladic nemal ziadny vnutorny odpor tak plati ze motor odobera rovnaky objem vzduchu z IC ako donho turbo doda,objemovy prietok vzduchu sa prechodom cez IC nemeni, ak je prietok vzduchu z kompresora 100l/min, je prietok vzduchu za IC takisto 100l/min-akurat s nizsou teplotou, ale stale tych istych 100l/min, kedze motor absorbuje vzdy rovnaky objem vzduchu s danym tlakom pri kazdom sacom cykle, kedze objem sustavy a motora je konstantny, rovnako ako VE (pri danych otackach). V realnom stave je vystupny prietok nizsi presne o hodnotu aerodynamickeho odporu IC (v dosledku zmeny laminarneho prudenia na turbulentne)resp. o hodnotu sumaru vysetkych aerodynamickych odporov v celej sustave, vyjadruje ju tlakovy pokles IC, resp. tlakovy pokles celej sustavy. V IC sa nemeni prietok v litroch (kvoli zmene teploty, ako si napisal ty) ale meni sa hustota. Tvoj problem je ze namiesto v "mass" uvazujes len v objeme, co je nespravne ak sa v systeme meni teplota a namiesto dynamickeho stavu uvazujes o statickom stave. To co si vyssie napisal je nezmysel, navyse tym popieras vlastne tvrdenie o tom, ze ak je na vystupe IC nizsia teplota ako na vstupe, musi tam byt nizsi tlak adekvatny rozdielu teplot. Odrazu pises, ze mas 1bar pred IC a 1bar za IC, napriek tomu, ze v teplote je rozdiel 50st? WTF??? Takisto vychadzas z mylnej predstavy, ze turbo vzduch niekam "natlaci", kompresor s internou kompresiu dodava vzduch uz stlaceny, nikam ho tlacit nemusi...
tento kalkulator je podla mna vhodny na pochopenie faktu, ze samotny tepelny rozdiel IC nema suvis s tlakom na vystupe IC, resp. s tlakovym poklesom v IC.
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/" onclick="window.open(this.href);return false;

nakoniec, tu je pekny priklad medzichladica, ktory je velmi efektivny a napriek tomu ma velmi nizky pokles tlaku menej ako 1psi...a napriek tomu, ze ma tlakovu stratu menej ako 1psi, dokaze ochladit vzduch pri plnej zatazi (pri vykone motora 900k) na rozdiel cca 10deg. C (15deg F) nad teplotu okolia, to znamena ze teplotny rozdiel je urcite minimalne 100deg. C, ako je potom mozne, ze ma potom tlakovu stratu menej ako 1psi?
http://www.airpowersystems.com/g8/intercooler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) raddy dne 06 pro 2013 15:29, celkem upraveno 17 x.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Bohuš »

Když už se tu řeší IC doufám že nevadí že se vmísím.
Jak je to s V-mount uspořádáním(viz. koguchiho s13 http://www.speedhunters.com/wp-content/ ... guchi4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.speedhunters.com/wp-content/ ... guchi7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;? Podle mojeho totálně laického hlediska díky tomu že je za IC nic není, tak by měl být velký rozdíl tlaku vzduchu před a za IC a díky tomu by se měla zvednout účinnost navíc díky použití krátkých trubek by se měla zlepšit i odezva na plynový pedál. Jak je to ale funguje v reálu? Po internetu jsou o tom spoustu debat ale nikdo nebyl schopný dodat nějaké fakta a zkušenosti z praxe. Díky za odpověď

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od leon4x4 »

Od takového uspořádání které vidím na fotce bych očekával lepší odezvu na plyn, protože jsou výrazně zkrácené trubky k IC a dále bych čekal lepší účinnost zejména kvůli tomu, že chladiče nejsou za sebou a tak jde do obou chladný vzduch a ne že do druhého jde už jednou ohřátý jak je tomu při uspořádání kdy jsou za sebou dva či více, jako u sériových aut.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Libor12 »

Když na ty fotky tak koukám,napadá mne jedna věc. Když už tady raddy zmínil efektivitu vstřiku vody. Používal jsem klasický coolingmist čerpadlo,trysky a elektronikou řídil dle zátěže. Něco jsem si o tom nastudoval a to aby voda při té rychlosti dobře evaporovala a tím tedy efektivně i odebrala teplo nestačí běžný tlak (cca 200psi),který mají komerční kity a tak jsem objednal tohle čerpadlo http://www.dultmeier.com/products/0.851.861/6793" onclick="window.open(this.href);return false; jeho tlak je 5x vyšší. Od toho si slibuji snížení spotřeby vody a větší učinnost. prozatím je někde mezi USA a ČR až dorazí tak určitě poreferuji s vysledky. Nicméně když vidím ten intercooler a jeho velikost - kolik váží - je to sice hliník ale určitě to i s vedením bude dobrých 10kg. Porovnám li to z hmotností water injection a jeho učinností nezávislé na rychllosti,tak i s nějakou 5-7l nádrží na tom budu daleko lépe. Otazka je,jestli má vůbec smysl takovéto obří IC vůbec používat a nedat rovnou vstřik vody.
Edit: všimli jste si na té fotce PCV? :)
Edit2: Tady je pěkné video http://www.youtube.com/watch?v=9-SHRU9Hvuw" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od JRD McLAREN »

no tak z celej tejto vasej diskusie mi vyslo to, co som si aj myslel..
ze je dolezitejsia samotana hustota / latkove mnozstvo / v danom objeme,
nez samotny tlak v systeme.

kedze hustota je v priamej umere s teplotou,
tak v tom pripade bude pravdepodobne "lepsi" IC s vyssim koeficientom odporu ale s lepsou ucinnostou odvodu tepla
nez IC s mensim koeficientom odporu ale horsou ucinostou odvodu tepla.

samozrejme treba brat v potaz aj design samotnych pripub / housingov / spojov / prechodov ..
to co spominal Taboo ..
(cim sa 90% "tuzemskych tunerov" nejako nezapodieva :mrgreen: )


..este ze mam NA ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo píše:pokud naopak moc pomalu, tak dochazi ke zvyseni odpadu tlaku, nasledovne zvyseni teploty vzduchu na vstupu intercooleru a take transient response (mnohdy mylne povazovanou za turbo lag)
toto sa da ale podla mna velmi lahko "zmerat" / odlogovat..

meranim tlaku tesne za dmychadlom vs. meranim tlaku za vystupom z IC vs. TPS vs. time response

teda to su podla mna hodnoty na ktore by som sa ja zameral
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od semysak »

sice je to asi uplne mimo tema ale ja jsem presel z oem intercooleru na Al bar-plate pouze z toho duvodu, ze ten oem se nafukoval v pertlovani mezi al casti a plastovyma celama az se to rozeskocilo, ten celkovy Al je stejny rozmerove jako ten puvodni oem a "chladi dobre" nevim jestli to je designem auta ale ve starsim i v aktualnim aute je to proste FMIC pres celej predek auta ten oem takze asi neni moc co predelavat jinak prej to ma fungovat bez jinych uprav asi do 500HP pro street pouziti obrazek pro ilustraci, ten mensi jsem mel s odlevanyma celama, jinak to "lesteni"je asi jen pro foceni to co mam ja je normalne prirodni pasivovanej hlinik
Přílohy
ic_saab.jpg

Brandon
Příspěvky: 43
Registrován: 23 zář 2013 16:37

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Brandon »

.
Naposledy upravil(a) Brandon dne 07 pro 2013 20:20, celkem upraveno 1 x.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od raddy »

Airflow mass je definovana ako hmotnostny prietok vzduchu. preco sa AFM hovori vaha vzduchu? Pretoze naozaj vazi vzduch vstupujuci do motora. Vysledok mozeme vyjadrit ako kg vzduchu za sekundu napr. Pozor,nie liter. Pre vypocet pozadovaneho mnozstva paliva je objem nepodstatny,ide zas len o airflow mass,inak povedane o pocet molekul kyslika ktore sa dostanu do objemu definovaneho objemom valca. Ak poznam airflow mass,viem urcit dobu otvorenia vstreku. Nie je potrebne vediet ani objem,ani tlak,ani teplotu,to vsetko je obsiahnute v airflow mass. Os x na mape kompresora udava prave airflow mass,cize hmotnost x cas. Vykon motora je definovany mnozstevnym pomerom zhorenych molelul paliva. No a to je dane pomerom s mnozstvom molekul kyslika-mass za dany cas. Co sa tyka vzduchu ako sucasti spalovacieho procesu,jedna sa len o airflow mass, 'masu' vzduchu. Pokial je rychlost prudenia konstanta a zvisi sa teplota,airflow mass klesne a opacne. To je dovod,preco sa pouziva medzichladic,umozni dostat do valca vacsiu mass vzduchu,cize viac molekul kyslika. Efektivita kompresora vyjadruje prave to,aku airflow mass dokaze dodat. Cim nizsia efektivita,tym viac tepla a menej airflow mass a vice versa.
Naposledy upravil(a) raddy dne 07 pro 2013 13:13, celkem upraveno 4 x.

Brandon
Příspěvky: 43
Registrován: 23 zář 2013 16:37

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Brandon »

.
Naposledy upravil(a) Brandon dne 07 pro 2013 20:20, celkem upraveno 3 x.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od raddy »

pardon,zrejme doslo k nedorozumeniu,pod mass myslim samozrejme vzdy mass flow,myslim ze z textu je to jasne...ako pisem hmotnostny prietok-mass flow. Kazdopadne v prispevku som to opravil.

Edit:v mojom prispevku som vysvetlil podstatu tak,aby ju pochopil kazdy. Pojem molarne mnozstvo je sice chemicky spravny,ale v tejto oblasti je nepouzivany a takmer nikomu nic nepovie. Znova podotykam ze z textu je jasne o co ide,napriek tomu ze som nespravne napisal iba mass. Vsetky relevantne vypocty sa tocia len okolo mass flow a do motora sa snazime dostat co najviac mass vzduchu, nie molarneho mnozstva,ak chapes co tym myslim.

ak chceme is do detailov tak toto:
Brandon píše: Říkám, že mass je hmotnost, tečka:)
nie je pravda, pretoze mass nie je hmotnost, tecka...

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Bohuš »

Po dlouhé době zase jedno zajímavější téma a někdo ho tu musí zničit. Poslední příspěvky odstraním a nechám jenom ty co mají nějakou užitnou hodnotu. Brandone nechápu proč když už něco napíšeš tak to potom smažeš, kdo má tu debatu potom číst? A důrazně doporučuju aby jste přestali v této sekci s urážením!!! Pokud tady bude někdo urážet ostatní členy (zvlášť ty kteří mají vědomosti a jsou ochotni se o ně podělit) popřípadě začínat OT a ničit tím zajímavé témata tak budu u admina urgovat o varování popřípadě ban.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: MBC , EBC - a vše kolem nich

Příspěvek od Libor12 »

měl jsem rozepsaný příspěvek,ale nedal by smysl. Bohuš: dík za úklid.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“