Přestavba atmosféry

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

jasný.. taky mi to ted trklo.. no tak to si budu hrát kromě tohotle ještě i s 1.8 turbo karburátorem ze subaru..a le do čeho ho dám?? :o)

ad to elektro to musí bejt záhul na baterku.. proto jsme elektro zavrhnul, ten el.motor by musel bejt podle mne silnej.

Ale uvažovaljsme i o druhém altiku, měniči a elektromotoru z pračky - ale přiznám se : kdyžjsem druhej den vystřízlivěl tak jsem se zasmál, smetl to ze stolu a už se k tomu nevracel :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

to elektro existuje má to spešl svojí baterku a je to určený pro sprint
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Bohatost se samozřejmě musela vždycky ladit i na karburátorech. Ale jak to udělat, když nikdo nemá ani tušení, jak naladit bohatost u 2 dvojitech Weberů, nebo DellOrto? Vím o lidech, kteří když stavěli u Svazarmu formule Easter a další, tak dávali na žigulácký motory 4 karburátory z motokrosu. Bohatost se ladila podle barvy a délky plamenů, který lítaly rovnou z hlavy - vejfuky se museli kompletně oddělat...

Nedělám si srandu - moc jinejch možností tehdy nebylo...
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shr3k »

Kdybych do toho chtěl jít, jakože nepůjdu, protože potřebuju troubodýzla na dlouhé pracovní cesty, koupím si na jakkýkoliv šestiválec kompresor, protože nabouraných mercedesů vždycky bude habakuk:
http://search.ebay.de/eaton_Auto-Motorr ... sacatZ9800
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Shr3k píše:Kdybych do toho chtěl jít, jakože nepůjdu, protože potřebuju troubodýzla na dlouhé pracovní cesty, koupím si na jakkýkoliv šestiválec kompresor, protože nabouraných mercedesů vždycky bude habakuk:
http://search.ebay.de/eaton_Auto-Motorr ... sacatZ9800
dobréí, jenže celý muj porjekt je založen na tom že mám turbo zadarmo a přemýšlím co s ním...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

soused mel na skodovku specialni nastavec a super specialni pruhlednou-sklenenou svicku na skodovku, pres to bylo videt do spalovaciho prostoru barva plamene -dalo se to sestelovat dobre ale jen na volnobeh, zvysene otacky svicka nestlihala a pukla by (bylo to i napsany v navodu azbukou), pokud by jsi mel soft na meneni map v motoru a delal v oboru tak 20-30 roku tak by se Ti to take stejnym zpusobem jiste povedlo :-)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

semyšak. poptám se ale to asi na supru nepoužiju :)

ad marauder - právě moje teorie byla o tom že by šel ten kompresor lehce odpojit, což by tohle splnovalo, jenže asi délka běhu toho kompersoru byla dost omezená, nevíš o tom něco bližší, popřípadě kde se to dá sehnat?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

sbd

Příspěvek od sbd »

Varianta s kompresorem je dobra na zjiskani drahych znalostech o zpusobu fungovani spalovacich motoru. Ma smysl se toutou cestu vydat pokud cilem je presvedcit a dozvedet se proc ani teoreticky ani prakticky zamer nebude uspokojive fungovat a to za docela dost penez. :wink:
Napriklad kazde kompresorove kolo ma zcela konkretni charakteristiky a schopnosti dodat urcite mnozstvi vzduchu pri urcitem tlaku. Tyto charakteristiky jsou vyjadreny v tzv. mape kompresoroveho kola. Schopnosti kompresoroveho kola musi korespondovat s potrebami motoru. Mit proste velke kompresorove kolo jaksi nestaci.
Teoreticky preplnit NA motor na 1,2 baru je mozne. Jenze pokud pojede na palivo s oktanovym cislem mensi nez 120 pak jeho trvanlivost by se merila v minutach... (pokud se neudela neco s kompresnim pomerem coz vetsinou znamena vymena hlavy a s tim spojene naklady a komplikace)
Zda se mi, ze mnohem rozumnejsi cesta jak vytahnou z NA motoru vykon na vic je prostrednictvim vylepseni svodu, uprava vacek, naladeni sacich potrubi etc...

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

chápu, ale ukaž mi někoho na atmosférovou supru dodá - stelovatelná vačková rozvodová kola, jiné vačky.. na turbo není porblém, na atmosféru obrovskej.. svody ano do těch s echystám a chtěl jsem je dělat až pro potřeby přeplnování abyhc je nemusel dělat dvakrát, celkově NA motor moc možností nenbízí, proto jsem chtěl jít touto cestou.

co se týká toho že je to drahé - připadá mi to stejné= jako s koupí supry, každý říkal, ne drahá na provoz atd..
a zatím mi to připadá že s eto říkalo proto aby jich bylo málo...

to samé vidím tady, pokdusi dělám rozpočet na stage 1 podle mých plánu ( čistě moje označení - nespojuji se stagema u tuningu supry ) tak pro azčátek moje náklady budou na hranici 5-7tis kč.. což mi připadá dobré, nepřidá to extrémní vkona le podel mne touž pujde poznat ( budu lehce pod urovni výkonu ser. turbo supry..) což pdle mne není nijak moc- 205 a 235PS- to si troufám říci že naženu už jen přebudováním sání, výfuku svodu na nějakých 230 PS ( beru jen nárust cca 25-30PS je mi jasné že moje supra po těch letech nebude mít 205 stejně jako turbínová stejného stáří nebude mít 235 ale už také méně... )..

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

to jsem byl já..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

To sbd: Čau Světlíne! Tuhle sobotu valím do Brna, máš nějakej program....? :?:
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

astra
Příspěvky: 2
Registrován: 24 srp 2005 09:38

Příspěvek od astra »

cau hosi ,omlouvam se ze rusim ale potrebuju radu , da se namontovat turbo do astry f 16.16v ,74kw ,typ motoru x16xel ...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Idaho píše:to jsem byl já..
Stavitelný rozvodový kola jsou tuším shodný pro GE i GTE, vačku je možný nechat přebrousit (pravda, naceněný to mám na 21 hadrů :roll: ).

Když člověk ovšem spočítá různý investice, pokusy a výslednej výkon, potom to myslím vyjde na cenu 1JZ nebo 2JZ, což je 280 koní v základu s vysokým potenciálem na další úpravy. Mimochodem, 1JZ i 2JZ existují taky ve verzi VVT-i, což může být docela žrádlo :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

astra
Příspěvky: 2
Registrován: 24 srp 2005 09:38

Příspěvek od astra »

je i jina varianta na vykon ....min fin.narocna

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

astra píše:je i jina varianta na vykon ....min fin.narocna
Zástavba turba je možná, ale nevyhneš se řadě problémů, což už myslím z debaty vyplynulo. Další varianty jsou pak klasický úpravy atmosférickýho motoru - sání, svody, výfuk, zvýšení komprese, úprava dávkování paliva, úprava hlavy motoru (sací kanály, sací potrubí), úprava vačky/vaček, odlehčení setrvačníku, odlehčení ojnic atd. Ovšem pokud budeš chtít zvýšit výkon za málo peněz, pak počítej s tím, že zvýšení výkonu nebude moc patrný.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

beaver, to jo jenže pořád je to minimálně 30tis jen pořízení toho motoru :(--
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

i když mezi námi i o tom jsme uvažoval a mezi námi už na něj šetřím ale chvilku to zabere ale radši si ho pořídím o tři měsíce déle a dozvím se více o supře jako takové :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

K te prestavbe velkeho turba na kompresor, taky uz jsem nad tim drive hodne premyslel, a urcite je to dost realne, ale casem jsem od toho upustil. Sice chapu, ze je velka radost a zadostiucineni, kdyz se cloveku neco takoveho povede dotahnout do konce, aby to bylo funkcni atd., ale dnes uz celkem neni problem sehnat kompresor treba z Mercedesu, a za cenu od +- 10 az 12 tis. vyse. Tusim, ze ted nekdo na autohifi.cz neco nabizi za rozumnou cenu. Jinak, osobne bych jen pouzil z toho turba kompresorovou cast, takze vrtulku a obal kompresoru, osku a dalsi veci je treba uz udelat nove. Uz jste to tady probrali dost, takze neni moc co dodat. Snad jen to, ze pokud ten vuz mini mit clovek na normalni provoz, je treba si nachystat nahradni auto, protoze nez se vychytaji mouchy na tom kompresoru, to muze byt na dyl... :) Ale jinak hodne stesti, fandim vam.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Marcos thanx.. v mém případě určo nebude na normální provoz ( i když ted po kolapsu Projectu a defektu pneumatiky na CA5 s ní jezdím dopráce :) jen dočasně..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“