Přestavby N/A na turbo
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Přestavby N/A na turbo




Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo


toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
To Fifi:
Mrkni na: http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... nition.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Máš tam popsané zapojení pro wasted spark i COP.
Mrkni na: http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... nition.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Máš tam popsané zapojení pro wasted spark i COP.

http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
Re: Přestavby N/A na turbo
Díky, tenhle konkrétní návod vidím prvně... Přeletěl jsem ho jen tak očima a zatím jsem z toho "blbý", takže to musím projít důkladněji, co je ale teď blbá/dobrá? zpráva, že jsem koupil edis(asi 2 hod. před tím, než jsem to tady přečet). Když vidím, jak snadno ho k MS "přidrátuju" tak se mi ani do té úpravy MS zatím nechce, takže to prvně rozběhnu na EDISu a pak se uvidí...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Přestavby N/A na turbo
elviiis píše:Nedávno jsem se zabíval přestavbou hondy crx na turbo takže pro ty co mají o podobné ůpravy zájem jsem v ložím přibližné info jak o potřebných věcech tak přibližných cenách...
1. turbo cca 25 až 30 tis.
2. "kvalitní" svody cca 10tis.
3. slušný IC + spojovací materiál min. 10tis.
3. příslušenství jako downpipe svody s turba do výfukového potrubí, WG ventyl přepouštějíci přebytečné spaliny pro regulaci tlaku turba, manual boost controler pro řízení WG , mazaní a chlazení turba apd. cca 15tis.
4. programovatelná řídící jednotka , performance regulator tlaku paliva , palivová pumpa , vstřiky cca 50tis.
5. monitoring pro ladění jednotky wb lambda atd min. 20tis (ebay v shopu daleko více)
6. odborné naladění jednotky cca 20tis.
7. pravděpodobně seriovej motor už nebude tak oki takže doporučuji GO cena dle motoru , k tomu bych doporučil písty z nižší kompresí a aby se dalo lépe využít potenciálu ůpravy tak použít kvalitnější performance komponenty jako kované ojnice ocelové těsnění pod hlavu apd.
cena takové ůpravy za předpokladu že si vše děláte sami je cca 155 000Kč + motor... Další ůpravy jako BOV výfuk atd. jsou dány od jednotlivce ale mohohu se též vyšplhat v řádech desetitisíců...
Ceny jsou za kvalitní avšak né TOP komponenty ale je to asi to minimum co je potřeba aby mněla celá tato paráda smysl...
Budu rád když do tohoto topicu budete dávat své poznatky a své otázky...
Ty, tak to jsi trochu přehnal s těma cenama. Možná to je u nás fakt takové drahé, ale jde to udělat i za polovinu pokud ten motor do kterého jdeš má větší potencionál... Ono, tohle jsem si důkladně prostudoval na své auto ale turbokit nakonec rozprodávám, zatím z toho vymačknu co se dá v BPU z jednoho prostého důvodu - auto se mi neustále sere tak tím turbem bych tomu fakt nepomohl


Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Přestavby N/A na turbo
Jasné, ale pak už platíš pouze za značku, najdu ti stejnou kvalitu za ty ceny které jsem řekl: asi polovina toho co si říkal ty.. Ono to je jak se baby baví která kabelka je nejlepší, taky ti řekne, že nejlepší je Louis VuittonTaboo píše:Zalezi jak... Udelat a UDELAT je trochu rozdil. Ono lze z N/A udelat turbo i za zlomek ceny toho tveho turbokitu - s co nejlevnejsim turbem z vrakoviste, bez BOV, intercooleru, vetsich injectoru, palivoveho cerpadla + AFPR, etc. Zalezi, jestli chces s plnicim tlakem 1 PSI prezit jen par tydnu, s 5-7PSI s nejakym "Made In China" turbokitem par mesicu anebo za pouziti kvalitnich komponentu a 20+ PSI spolehlive nekolik let...StanleyV6 píše:Ty, tak to jsi trochu přehnal s těma cenama. Možná to je u nás fakt takové drahé, ale jde to udělat i za polovinu pokud ten motor do kterého jdeš má větší potencionál...

Re: Přestavby N/A na turbo
Teď jsem si teprv všiml, že asi bydlíš v USA takže asi víš proč jsem taky říkal, že ty ceny jsou šílené a používáš i tlak PSI a né BAR. Tak to jsem potkal dvojníka: amerického fanatika do rýchlých autTaboo píše:Zalezi jak... Udelat a UDELAT je trochu rozdil. Ono lze z N/A udelat turbo i za zlomek ceny toho tveho turbokitu - s co nejlevnejsim turbem z vrakoviste, bez BOV, intercooleru, vetsich injectoru, palivoveho cerpadla + AFPR, etc. Zalezi, jestli chces s plnicim tlakem 1 PSI prezit jen par tydnu, s 5-7PSI s nejakym "Made In China" turbokitem par mesicu anebo za pouziti kvalitnich komponentu a 20+ PSI spolehlive nekolik let...StanleyV6 píše:Ty, tak to jsi trochu přehnal s těma cenama. Možná to je u nás fakt takové drahé, ale jde to udělat i za polovinu pokud ten motor do kterého jdeš má větší potencionál...

Re: Přestavby N/A na turbo
Koukni tady: http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php ... 62&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; pochopíš... 

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Přestavby N/A na turbo
Na české poměry mazec, v USA docela běžná věc, kamarád, který bydlel hned vedle měl Supru MKIV cca 690rwhp. Já nemám možnost se pouštět do úprav jelikož se mi auto neustále sypeFifi píše:Koukni tady: http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php ... 62&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; pochopíš...

- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
myslím, že přestavba NA->Turbo, pokud má bejt pořádně (a na motoru, kterej v žádný jiný seriový verzi vrtuli neviděl..) tak vyjde na ty prachy, pokud to má dobře a hlavně dlouho fungovat...
v čr je už několiktakovejch projektů a levný nikdy zrovna dvakrát nebyly, pokud doposud jezdí... nějaký výkřiky do tmy co jezdily 2 tejdny s nějak oblbnutou ecu se nepočítaj..
v čr je už několiktakovejch projektů a levný nikdy zrovna dvakrát nebyly, pokud doposud jezdí... nějaký výkřiky do tmy co jezdily 2 tejdny s nějak oblbnutou ecu se nepočítaj..
Re: Přestavby N/A na turbo
Taková otázka trochu mimo: Dá se někde v ČR koupit zvlášť pružina do externí wg? Na ebay je celkem výběr co se týče tlaku i průměrů, cena je okolo 10usd, ale dávat 4x tolik za poštu je blbost... Zajímá mě to zatím předběžně a na průměru mi ani tak nezáleží, chci se pokusit upravit wg co tu mám, aby otevírala dříve (asi 4-6psi, nyní cca 10psi). O tom nechat si ji udělat jsem zatím nepřemýšlel a netuším jak by to vcházelo finančně... Díky.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Přestavby N/A na turbo
Poštovné 4x tolik? Tý to určo néé. Pošli mi co by se ti líbilo a já to prozkoumám. Můžu ti to dovézt, sám kupuji věci na auto z mého původního domovaFifi píše:Taková otázka trochu mimo: Dá se někde v ČR koupit zvlášť pružina do externí wg? Na ebay je celkem výběr co se týče tlaku i průměrů, cena je okolo 10usd, ale dávat 4x tolik za poštu je blbost... Zajímá mě to zatím předběžně a na průměru mi ani tak nezáleží, chci se pokusit upravit wg co tu mám, aby otevírala dříve (asi 4-6psi, nyní cca 10psi). O tom nechat si ji udělat jsem zatím nepřemýšlel a netuším jak by to vcházelo finančně... Díky.

Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Přestavby N/A na turbo
Např. tohle: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33742" onclick="window.open(this.href);return false; pošta dokonce 6x, ale dá se najít i lepší poměr cena vs. pošta http://cgi.ebay.com/ebaymotors/35MM-38M ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false; Ovšem otázka zněla, jestli se to dá sehnat i u nás?
Edit: Tak google pomohl, našel jsem dva eshopy s malinko příznivější cenou než ebay...
Edit: Tak google pomohl, našel jsem dva eshopy s malinko příznivější cenou než ebay...

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Přestavby N/A na turbo
U nás je nejlevnější za 500, tím pádem to vyjde asi o stovku více, než kdyby se to poslalo z US a to co tam mají uvedené, tak to je mazec. Pružinka pár cm a takové drahé, s tím jsem se možná nesetkal a tohle by se určitě teda dalo šupnout do balíku co nám tu chodí a ta cena by teda byla asi o tu stovku levnější. Za to kilo zas máš u nás tu záruku, kdyby náhodou se něco stalo tak nemusíš čekat týdny než se to pořeší v USA a ještě k tomu platit za poštovné zpět.Fifi píše:Např. tohle: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33742" onclick="window.open(this.href);return false; pošta dokonce 6x, ale dá se najít i lepší poměr cena vs. pošta http://cgi.ebay.com/ebaymotors/35MM-38M ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false; Ovšem otázka zněla, jestli se to dá sehnat i u nás?
Edit: Tak google pomohl, našel jsem dva eshopy s malinko příznivější cenou než ebay...
Re: Přestavby N/A na turbo
Jistě, zajímalo mě to předběžně, protože třeba do té doby než to bude aktuální seženu jinou wg. Šlo mi spíše o to zjistit dostupnost v ČR... 

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Přestavby N/A na turbo
já bych věděl o jedné přestavbě 3s ge v šesté generaci celicy na 3s gte a ta stála víc než dvakrát tolik než je tady popsáno.....Přesné ingredience a cenu si nechám pro sebe ale je to prakticky nové auto a ani s 3s gte motorem původní verzi toho nemá moc společného krom bloku....A je to opravdu přestavba braná od podlahy....honza 2.0 16v píše:myslím, že přestavba NA->Turbo, pokud má bejt pořádně (a na motoru, kterej v žádný jiný seriový verzi vrtuli neviděl..) tak vyjde na ty prachy, pokud to má dobře a hlavně dlouho fungovat...
v čr je už několiktakovejch projektů a levný nikdy zrovna dvakrát nebyly, pokud doposud jezdí... nějaký výkřiky do tmy co jezdily 2 tejdny s nějak oblbnutou ecu se nepočítaj..
Pokud má přestavba fungovat je o hoooodně moc penězích tady v ČR neb zde téměř nic není a vše se kupuje za drahý dolar nebo euro....
Nyní řeším úpravu-generální opravu motoru ve fiatu coupe a jen motor bude stát to co se tady popisuje ....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
..hmm ..ja mam v 30tis. aute motor za 150, .. (ak ratam teda aj zastavbu)
..bude dalsich 30 za vyfukovy system, a sanie tiez asi este raz tolko...
..a to mam atmosferu, ist "do turba" ....este aspon minimalne 60 ..takze...
(podobnu "zverinu" si teraz stava IVAN..)
ale este dotaz k ECU...
je mozne home a nasledne pocitanie trigers dosiahnut zapomoci len jedneho senzoru ..??
moja kluka ma HALL senzor, na kole je vynechan jeden zub...a zubov je tam straaasne vela...
a motor k startu so seriovou ECU potrebuje plne pretocenie 3 - 4 valcov
novsie verzie uz ale vdaka senzoru na vacke potrebuju na nastartovanie pretocnenie 1 ci 2 valcov.
..teeeedaaaaa.....
ci umiestnenie senzoru vacky, v pripade ze kolo na kluke ma vynechany zub / zuby..
nieje len za ucelom "drivejsiho nastartovani motoru" ....
..bude dalsich 30 za vyfukovy system, a sanie tiez asi este raz tolko...
..a to mam atmosferu, ist "do turba" ....este aspon minimalne 60 ..takze...
(podobnu "zverinu" si teraz stava IVAN..)
ale este dotaz k ECU...
je mozne home a nasledne pocitanie trigers dosiahnut zapomoci len jedneho senzoru ..??
moja kluka ma HALL senzor, na kole je vynechan jeden zub...a zubov je tam straaasne vela...

a motor k startu so seriovou ECU potrebuje plne pretocenie 3 - 4 valcov
novsie verzie uz ale vdaka senzoru na vacke potrebuju na nastartovanie pretocnenie 1 ci 2 valcov.
..teeeedaaaaa.....
ci umiestnenie senzoru vacky, v pripade ze kolo na kluke ma vynechany zub / zuby..
nieje len za ucelom "drivejsiho nastartovani motoru" ....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
Dik za potvrdenie mojej teorie,
cize pokial mam "inteligentu ECU" a spravne nastaveny software, vystacim si s jednym senzorom..
Priklad:
72zubov -1 = 144 -2 imp(ulses)
1zub = 2imp
1imp = 1 Time Unit
if time from 1.imp to 2.imp = 3xTimeUnit >>> HOME >>> Start trigger count (to TDC) >>> FIRE
cize pokial mam "inteligentu ECU" a spravne nastaveny software, vystacim si s jednym senzorom..
Priklad:
72zubov -1 = 144 -2 imp(ulses)
1zub = 2imp
1imp = 1 Time Unit
if time from 1.imp to 2.imp = 3xTimeUnit >>> HOME >>> Start trigger count (to TDC) >>> FIRE
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
je mi jasne pouzitie viacerych senzorov - Failover...
ja som sa pytal na pouzitie len jedneho zenzoru len z toho dovodu, ze planujem ist robit nejake tie pokusy ..
ja som sa pytal na pouzitie len jedneho zenzoru len z toho dovodu, ze planujem ist robit nejake tie pokusy ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
zeptam se při použiti programovatelne ECU na motoru s kompresorem kterej ma elektromagneticky ovladanou řemenici
je tam možnost nastaveni kdy řemenice spina a když třeba pojedu ustalenou rychlosti třeba dalnice že se sama rozepne
předpokladam že v pape nastavim nejaky zpoušteč kdy ma sepnout ale to rozepnuti??
jinak když budu kontrolovat afr a držet se pod hodnotou 14,7 je nejaka jina možnost kterou bych odkouřil motor propaleni pistu či tak neco podobneho ? torchu se toho popravde obavam jelikož jsem pc antitalent.ale s motory zkušenosti nejake mam.
je tam možnost nastaveni kdy řemenice spina a když třeba pojedu ustalenou rychlosti třeba dalnice že se sama rozepne
předpokladam že v pape nastavim nejaky zpoušteč kdy ma sepnout ale to rozepnuti??
jinak když budu kontrolovat afr a držet se pod hodnotou 14,7 je nejaka jina možnost kterou bych odkouřil motor propaleni pistu či tak neco podobneho ? torchu se toho popravde obavam jelikož jsem pc antitalent.ale s motory zkušenosti nejake mam.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:17, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
Já mám takový pocit,že u jeho tovární ecu jednotka vypíná kompresor po dosažení určitých otáček vs poloha tps nezávisle na rychlosti vozidla takže v tom bych problém také neviděl. Asi mu šlo o to že když v zátěži bude držet afr na 18:1 tak je vysoká šance ty pisty propalit. Jinak je to motor od motoru individuelní a záleží na použití motoru,použitých vacek v něm atd. Nejběžnějí používám na volnoběh cca 16.5:1 pomalu se vzrůstajícimi rpm k 14.7 až k 12.3. Prostě není to jen o směsi,i když ta je asi nejlepším ukazatelem. Jinak teplota egt je přímo úměrná afr. Důležité při ladění jsou také přechodove režimy. Akcelerace/decelerace kdy je třeba dodávku paliva přidat a nebo omezit.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
ano kompresor je s nejvetši pravdepodobnosti zavysli na otačkach motoru bohužel nikde se mi nezadařilo to oveřit se 100% přesnosti jen vysledovani.nad 4,5tisice otaček tlak začina padat ale nespadne až do pod tlaku a kompresor neni slišet kvilet.ale na druhou stranu při ustalene rychlosti ve třech tisicich je tlak taky na nule ale taktež nepadne do podtlaku opet kompresor neni slyšet.při volnovehu kdy je řemenice kompresoru rozepnuta je v sani podtlak.na mercedes forech se mi nezadařilo zjistit nic a přimo u mercedesa překypovali ochotou takže tam jsem se nedozvedel taky nic.
jinak k AFR při brozdani po forech jsem si obaš prave všiml že dosti lidi dalece překračuji 14,7 tak me to zajimalo jak to u nich je že motor vydrži ja prozatim nehodlam delat žadne brutalni upravy jen zvedavost pro přište:-)
jinak k AFR při brozdani po forech jsem si obaš prave všiml že dosti lidi dalece překračuji 14,7 tak me to zajimalo jak to u nich je že motor vydrži ja prozatim nehodlam delat žadne brutalni upravy jen zvedavost pro přište:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje