škrtici klapka na saní turba

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

zkoušel to někdo z vás? Přímo na sací stranu kompresoru turba osadit škrtici klapku?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Fifi »

Ne a ani to nemám v plánu, ale řekl bych, že to asi zpomalí náběh turba a reakce motoru na plynový pedál celkově, když si představím podtlak v ic a jak to celé "sání" bude objemné...?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Juraj »

osobně by mě take zajimala možnost použití el. klapky pred turbem ve spojeni s ITBs, chceš nějak materiálově pomoc? klapky jsou :-D

EDIT: kdyztak mi zítra zavolej :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od posero »

k čemu by to mělo vy výsledku sloužit? resp. z jakého důvodu nad tím přemýšlíš?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Fifi »

No, dvě klapky by možná byly zajímavější, nevím jestli uvažuju správně, ale vhodnou kombinací zavřené a otevřené klapky by se dalo docílit vyšších otáček turba při volnoběhu, nízké zátěži a pak při wot využít toho že se turbo nemusí roztáčet z nízkých otáček...?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

ale hlodá mi v hlavě myšlenka jak důstojně popravit moje 4ag kde jsem se dostal na jeho maximální výkonový limit v n/a verzi. A když do pekla tak se vší parádou. :) Od umístění klapky před turbo si právě slibuji okamžitou odezvu. Žádný BOV. Jakmile klapka zavře tak motor při 10000rpm vycucne vzduch z potrubí než by jakkoli velký bov zareagoval. Žádný vzduch žádný odpor. Otevřu klapku a pretocene turbo okamžitě naplní potrubí. asi by se to použít jinak nedalo než s wot. S tím souvisí i dosažení plnícího tlaku. Vždycky jsem se točil kolem 1.2-1.5 ale co takhle třeba rovnou 5bar. Nevím ani jaké turbo,protože kompresor mapy konci u většiny kolem 3bar.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od bóďa »

:lol: ma gooor
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

neni to nereálné. Již v roce 87 dosahovaly f1 turbo motory (1.5l - 1500hp při 6bar) ale vůbec nevím kudy do toho. Turbo? Palivové čerpadlo - 9bar? Jakym systémem to řídit? 6bar map senzor? Nebo tps? Jak to ladit? Senzor tlaku ve válci bude asi nepoužitelný....
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od 0martin0 »

nejvetsi problem bude po uzavreni klapky udrzet turbo pod hornim limitem otacek zbytkovy EMP a mozna i ten drtek vzduchu co zustane v sani ti ten odlehceny kompresor urychli asi vice nez je zdravo.... bez mereni otacek turba a elektronickeho nebo externim tlakem buzeneho wastegate neobvykle velikych rozmeru bych se do toho asi nepoustel...

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od 0martin0 »

ad taboo: ty dve klapky mi nejdou do hlavy pokud chci udrzet prostor za kompresorem natlakovany a pred kompresorem vytvorit podtlak a pritom mit motor v rezimu castecne nebo male zateze, budu mit na kompresoru zvetseny rozdil tlaku, pri malem prutoku vzduchu, coz mi zni jako idealni recept jak dostat turbo pred surge line, na kompresorove mape by mela byt takovahle situace nekde v levem hornim rohu... pokud tedy nejsem uplne mimo.... :?:

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od 0martin0 »

jinak libore pokud budes schanet map senzor do 7.3bar abs mohu zapujcit ;-)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

OmarO. Musíme si dat zase sraz a trochu to probrat. Taboo: chápu tedy správně že ta sekundární klapka reguluje rychlost odsati vzduchu motorem a de facto působí jako brzda turba aby nedošlo k jeho přetočení.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od 0martin0 »

to by rozhodne chtelo... stejne od tebe potrebuju obednat mastera 10tci... na kamosovo eclipse tak mi ho muzes na ten srazek rovnou dovezt ;-)

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Juraj »

el. ovladani wastegate je kdyztak k dispozici :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

jestli je to ta turbína tak tady v inzercí je 4cdi/6tci. Už má mikroprocesorove řízenou energii výboje. Špičkové max je 600mJ na kanál. To je o 100 víc než údajně nejlepší zapalování světa M&W ignition ;) navíc toto už má i možnost plazmy. Ten map beru. :) ještě turbo ... To by bylo aby na jaře nebylo nějaké překvapení.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:36, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,taky to zatim je debata v teoreticke rovině. Zatím. :lol: asi jsem našel :) http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html" onclick="window.open(this.href);return false; velmi detailní fotky. Twin scroll turbo,možná ball bearing .. ale v té době? není tak velké. Vysvětlí mi někdo jak to,že nejsou detonace při takovém tlaku a podivej se na log z brzdy na to afr :shock:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od semysak »

ja bych asi pouzil 3F elektromotor pro udrzeni spravnych otacek turba kdyz neni dostatek energie z vyfukovych plynu, ale asi by se muselo to tubo lehce poupravit, kazdopadne to uz nekolik lidi ma patentovano

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

Obrázek
ty itb tam jsou a jsou jak je vidět na jedné z fotek na jednom táhlu a bov taky velikosti dětské hlavy. Ovšem nárůst skoro 600hp v rozmezí 2500rpm si tak nějak neumím vůbec představit :shock:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

semysak píše:ja bych asi pouzil 3F elektromotor pro udrzeni spravnych otacek turba kdyz neni dostatek energie z vyfukovych plynu, ale asi by se muselo to tubo lehce poupravit, kazdopadne to uz nekolik lidi ma patentovano
Jako třifazovy elektromotor? Chápu správně? Jaký je schopen točit v průměru 100k rpm? Nemáš nějaké bližší info?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od semysak »

napsal sem 3 fazovy proto ze jeho regulace je asi nejjednodussi, urcite 100K rpm je realnych minimalne jako "slovensky motor" ruzne modelarske aplikace pouzivaji tyhle motory jako buzeni bloweru pro pseudo proudove motory a podobne, i nejaky lehky prevod do 10x rychleji si dokazu predstavit

namatkou zde asi spis jenom cad data podle stranek

http://www.ecomotors.com/electrically-c ... t%E2%84%A2" onclick="window.open(this.href);return false;

dale

holset US patent 07296409

US patent 2011 0203271

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od leon4x4 »

Libor12 píše:Taboo,taky to zatim je debata v teoreticke rovině. Zatím. :lol: asi jsem našel :) http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html" onclick="window.open(this.href);return false; velmi detailní fotky. Twin scroll turbo,možná ball bearing .. ale v té době? není tak velké. Vysvětlí mi někdo jak to,že nejsou detonace při takovém tlaku a podivej se na log z brzdy na to afr :shock:
Promiň nejsem sice Taboo, ale tlak 3,3BAR (nevím jestli absolutní nebo relativní) mi nepřijde nějak extrémní.... je to dost, ale zase to F1 motor. AFR 0,80Lambda tedy nějakých 11,8:1 je také v pohodě, to jsem jezdil na sériových pístech v EVO9 při 1,8BARu také. Mne spíš zaráží informace 16,4-16,5PSI relativního tlaku paliva, to je fakt docela malý přetlak, předpokládám vůči plnícímu tlaku. Dneska se běžně bavíme o 45PSI nebo cca 3Barech přetlaku oproti tlaku v sání. Otázkou je, jak které informace brát vážně, například tlak oleje 0BAR by jistě nebyl v pořádku.... takže asi tak

A co se detonací týká, ty nejsou závislé jen na plnícím tlaku, ale především na schopnosti paliva odolávat tlaku a teplotě, dále pak teplotě a tlaku v spalovací komoře, no a to je z velké části dáno momentem zážehu, tedy předstihem. Nelze tedy říci, že když motor detonuje při 1BARu, že musí detonovat i při 2BARech tlaku ..... zní to na první pohled divně, ale je potřeba si uvědomit další faktory. Paradoxně přesně tento divný výsledek měla moje snaha za dosažením ultra response mého motoru. Byl jsem při nízkém plnění 0,5-1BAR velmi agresivní co se týká předstihu a teploty EGT, aby se auto "splašilo" ještě předtím než dosáhnu plného tlaku. Protože tento stav trval jen okamžik motor takto přežíval velmi dlouho velmi spokojeně. Důležité je aby při dlouhodobé zátěži nebyl na takové hranici a pak je předpoklad, že najezdí víc jak motor F1.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

leon: vítám jakoukoli konstruktivní diskuzi. Trošku jsem ohledně toho hledal. BMW používalo vstřikování vody,renault také ale později stejně jako honda přešli na speciální paliva. Plnící tlak omezovala fia restriktorem a tuším max byl 4bar. Ale dají se najít videa kde do toho cpou 6. Mne právě to afr překvapilo. Čekal jsem bohatší,ale pokud vstřikovali vodu tak to bylo asi bezpečné. Nějaké turbo jsem i našel,ale počítám že začne fungovat tak někde kolem 8000rpm.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od leon4x4 »

Pravdou je, že když dneska prohlížím datasheety Garretu tak jen málo turb má kompresorovou mapu někam ke stlačení 4:1, což ale neznamená že můžeš tlačit 3BARy. To by platilo za předpokladu, že před turbem není absolutně žádný podtlak. V praxi tam stejně nějaký bude a tak i když kompresorová mapa ukazuje použitelnost turba do 4:1 je to v praxi tak 2,5BAR. Viz třeba GTX 3582R... turbo posazené někam za 700 dosažitelných koní.

Obrázek

Ovšem nevím kolik by tvůj 4A-GE musel točit aby to protáhlo 70lb/min vzduchu. Navíc nevýhodou bude velká komprese a tedy malý spalovací prostor v horní úvrati. U 3L s CR 8,5:1 motoru to bude někde u tlaku 2-2,3BAR a 7400ot........... počítat se mi to nechce.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:36, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od Libor12 »

s motorem mužů zatočit i 12500rpm podle použitých vacek. Problém je celková životnost toho motoru. Při těch dvanácti se pohybuje v řádu desítek hodin. Na radu Taboo jsem použil keramicka ložiska a celý spodek motoru je vyplněný tekutým kovem pro eliminaci jakéhokoli pohybu. Do výšky výstupu vodní pumpy je blok vyplněný "hard block" tmelem. Ojníce drží,ale i když tam mám 3/8 arp l-19 dochází k jejich deformaci stejně tak jako u horního oka pist čepu,ale jen samotné bronzi. Podobně jsou na tom pružiny,ventily. T-pisty od mahle drží. Do hlavy jsem nechal osadit sedla ze slitiny wolframu a ještě něčeho a tam problém není. Prostě všechno co se točí jde nad 10000rpm velice rychle do prdele. Navíc přesně jak oba píšete čím vyšší výkon tím v menším rozmezí a jsou tam v určitých pásmech hrozné "díry" Těch 200hp při 10500 je schůdný kompromis aby ten motor vydržel alespoň kolem 8-10000km a měl relativně slušný průběh výkonu a momentu. Volnoběh 2500rpm je nutnost aby měl dobrou odezvu na plyn. Mám dva. Jeden opravuji a druhý jezdí :) a S kompresi bych šel určitě dolů. Minimálně 8:1 nebo 7:1. taky jsem zjistil pár zajímavých info ohledně vstřiku vody. Aby bylo účinné musí být při těch rychlostech toku vzduchu kapky kolem 1tisíciny mm aby stihla evapopovat ještě před vstupem do komory a na to se tlaky musí pohybovat kolem 1000psi na což tedy rozhodně komerční kity rozhodně nestačí. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: škrtici klapka na saní turba

Příspěvek od leon4x4 »

Když se staví vysokootáčkový motor, je důležité spočítat maximální rychlost pístů. To je v podstatě to co určuje jako silou pak píst tahá nebo tlačí na ojniční ložiska, kliku, štefty atd.... Druhým faktorem je hmotnost pístu, ojnic atd... Zajímavé je, že dnešní F1 motor má při 18000ot menší rychlost pístu, než třeba 4G63 motor při 8000ot. Co jsem tím chtěl říci ? Je velmi nesnadné chtít točit čtvercový (vrtání a zdvih je shodný) motor na 12500ot. Pro vysokotáčkový motor potřebuješ výrazně menší zdvih než je vrtání. Proto cesta, kterou jsi se vydal je asi jako připravovat Yokozunu (mistrovský stupeň sumo) na 100m překážek. Takže tvé výsledky už jsou velmi působivé. Na druhou stranu z absolutního hlediska sérová Honda S2000 má z 2L 240koní a odladěním jednotky se není problém dostat někam na 250-260. Ten výkon to má kolem 8500ot , volnoběh 800ot a motor najezdí 200.000Km ........ takže jak je vidět, lze postavit 1,6L motor který bude mít 200koní a chvilku vydrží. Ty jsi to stavěl na základu z AE86 nebo na 20V z AE111 ? Přeci jen začínal se 115-126koňového motoru nebo z 160ti koňového je rozdíl.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“