Thermo spacers znáte ?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Thermo spacers znáte ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

heh, dobry bydliste jednoho spokojenyho zakaznika :-)

"I just installed a set of (Outlaw Engineering) phenolic spacers today, and PGTA's love 'em. A definite recommend..."
-Mike, Who Knows Where, USA

btw...to je nejaky tepelne nevodivy tesneni, ci co?...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

jj dáš to mezi sání a motor, tím přerušíš tepelnej přenos mezi sáním a motorem tím pádem se sání neohřívá ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Příspěvek od SkejT »

to uz je az moc do detailu.
Podle me staci pouze dobre sani

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

Mar : to jsem presne myslel...

Dan Mag
Příspěvky: 166
Registrován: 17 říj 2005 11:03
Bydliště: mezi Kladnem a Prahou

Příspěvek od Dan Mag »

Prostě sníží tepelný tok z hmoty motoru do hmoty sacího potrubí, ovšem otázka je jak moc? Při tlouštce co jsem vyčetl z fotky a která bude asi stejná jako u orig těsnění bych žádné zázraky nečekal.
Cougar od potomků Henryho Forda s sto sedmdesáti lučními kobylkami - doufám, že nějaký nechcípli
Gathering a car-toy information...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

cože ? třeba pro Mazdu V6 je to silný skoro 1cm, navíc těsnění se s tímhle nedá srovnávat to není z hmoty která je stavěná proti přenosu tepla ... Kdyby to bylo stejně tlustý jako těsnění nedávali by k tomu dlouhý štefty to dá rozum ...

for Skejt - ať máš sání jakýkoliv je ti to nahovno když taháš teplej vzduch, třeba Northstar má spěsl sání z kompozitu celý a taky je daleko míň teplý jak klasika hliník ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Dan Mag
Příspěvky: 166
Registrován: 17 říj 2005 11:03
Bydliště: mezi Kladnem a Prahou

Příspěvek od Dan Mag »

Jasně, i z těchto schémat je jasná větší tloušťka. Tak toby mělo nějaký teplo odizolovat.
Přílohy
intakecool.gif
intakecool.gif (0 bajtů) Zobrazeno 670 x
intakehot.gif
intakehot.gif (0 bajtů) Zobrazeno 670 x
Cougar od potomků Henryho Forda s sto sedmdesáti lučními kobylkami - doufám, že nějaký nechcípli
Gathering a car-toy information...

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Hehe, ja mam v Matizu taky kompozitove sani :). Otazka jake mnozstvi tepla se do sani dostava primo z hlavy (a to odstini tenhle bazmek) a jake prostym salanim v motorovem prostoru... A kdo pouzije tohle, mel by taky urcite odpojit vyhrivani klapky chladici kapalinou.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

zname, ale neni nikdo kdo by to pritahnul do cr.... :wink:

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

Ja mel na Fieste taky nekovove sani.....kurna proc sem ji ja vul prodaval...sem mohl machrovat....

P.S.: Maro a co teplo do motoru....kdyz mas sani z hlimiku(prijma vic teplo jako ocel), tak se to sani stejne ohreje....

pokud je o jinak a telej vzduch jde dolu tak pardon...
VW PASSAT B5

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

obávám se že by to mohlo být trošku kontraproduktivní při některých aplikacích

třeba u mýho motoru je hliníkový sání s vyhřívanou klapkou aby se zabránilo kondenzaci paliva v sání

když odpojím vyhřívání klapky dosáhnu studenějšího sání a kondenzace paliva

když k tomu ještě dám tyhle spešl těsnění budu mít sání ještě studenější a tím pádem tam bude ještě větší kondenzace = problém

neníliž pravda?
Shark Racing team

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Nojono, chce to strikacky tesne pred hlavou...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Na lancii jsou trychtýře se vstřikama cca 7cm pak sou gumový spojky a pak sou teprve celý svody.....Vyhřejvání klapky sem odstranil a je to celkem pořád relativně chladný..... 8)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

asi takhle u Probe sem odpojil předehřev klapky a místo kovovýho těsnění mezi hlavou sem dal "z nouze" takový papírový ale o dost vyžší jak origo - to je jak žiletka, tohle mělo tak 2 mm a jel napodzim po dálnici do Prahy, auto jelo doslova neuvěřitelně, zastavil sem na benzínce a sáhnu na sání a totálně ledový, auto sem pak prodával a měnil nějaký vedení chlazení mezi hlavama a dal origo těsnění a zapojil předehřev a už to nebylo ono a to jako velikej rozdíl, u Camara i Vette se taky odpojuje předehřev a mělo by to něco přidat každopádně u Probe to byl neuvěřitelnej rozdíl ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

mě bohužel nezvládá IC takže se mi stejně po chvilce jízdy zahřeje celý vedení vzduchu včetně svodů...... :cry:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

SkejT píše:to uz je az moc do detailu.
Vsechny detaily se scitaji. I presto, ze ten phenolic spacer muze prispet k zvyseni vykonu motoru jen jednim procentem, dvacet takovych malych jednoprocentnich detailu dela rozdil mezi 500 a 600 HP motorem.

Ja pouzivam phenolic spacer mezi hlavou a intake manifoldem a doporucil bych ho zejmena pro preplnovane aplikace. 8)
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

vidíte já to hned říkal že to není píčovina :o) ale mě se tu nikdy nevěří :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:
SkejT píše:to uz je az moc do detailu.
Vsechny detaily se scitaji. I presto, ze ten phenolic spacer muze prispet k zvyseni vykonu motoru jen jednim procentem, dvacet takovych malych jednoprocentnich detailu dela rozdil mezi 500 a 600 HP motorem.

Ja pouzivam phenolic spacer mezi hlavou a intake manifoldem a doporucil bych ho zejmena pro preplnovane aplikace. 8)
Výdech horkýho vzduchu od chladiče bys vrznul taky mezi 1 procento ? A potom mě zaujala intercooler block off plate nad prostorem mezi chladičem a IC, což by mělo údajně zlepšovat proudění vzduchu, respektive usměrňovat ho co nejvíc skrz chladič, místo toho, aby fičel nad ním.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Vím že někteří u Swiftů používají spešl těsnění které se vyrábí z teflonu a výsledkem je, snížení teploty sacích svodů...
Na mém motoru BEAMS 3s-ge VVTi už je takový gumový mezikus mezi hlavou motoru a svody sání. Tloušťka cca 3 - 4 cm, takže mé sací svody se vůbec od motoru nezahřívají... Holt někde už na tom zamakali v sérii.

Lander

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Beaver píše: Výdech horkýho vzduchu od chladiče bys vrznul taky mezi 1 procento ? A potom mě zaujala intercooler block off plate nad prostorem mezi chladičem a IC, což by mělo údajně zlepšovat proudění vzduchu, respektive usměrňovat ho co nejvíc skrz chladič, místo toho, aby fičel nad ním.
Ten jednoprocentni zisk byl samozrejme jen priklad :D . Pravda ale je, ze takove male (a mnohdy vcelku levne) detaily se scitaji. Ja mezi ne radim treba jednoduchy crank scraper, intercooler sprayer, water injection, izolovani turbinove casti turba od cartridge a kompresorove casti, obaleni svodu thermalni paskou, oddeleni vzduchoveho filtru thermalni barierou od zbytku prostoru motoru anebo i tu intercooler block-off plate (kterou pouzivam taky). Snizeni teploty v prostoru motoru nemusi mit v beznem provozu za nasledek ani nejake nehorazne zisky vykonu, ale kazdopadne prodlouzi zivotnost ruznych komponentu (at uz elektronickych zarizeni, gumovych hadic, tesneni hydraulickych komponentu, etc.) a zvysi spolehlivost (a tim v prenosu snizi naklady na opravy) kazdeho vozu. Vysoke teploty jsou hlavnim nepritelem kazdeho motoru, spojky, prevodovky, brzd a vpodstate kazdeho elektronickeho, hydraulickeho anebo mechanickeho zarizeni. My napriklad zvedame zadni cast kapoty (u prediho skla) jejim podlozenim nekolika podlozkama o asi 1" (a pouzitim delsich sroubu), abychom dosahli odsavani horkeho vzduchu - za cenu nekolika centu... :lol: Proste takove male detaily, ktere sice sami o sobe nic moc nemusi menit, ale jejich kombinace ma priznive ucinky. :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

To s tou kapotou znám v jiné variantě - někteří lidi vyndávají gumový těsnění, aby tak dosáhli vytvoření toho výdechu.

Ten výdech za chladičem (spolu s block-off plate) vidím jako pozitivum z důvodu zlepšení proudění vzduchu a teoreticky tak mírné zvýšení účinnosti IC - což už by na výkonu zapracovat mohlo.

Jinak je to jasný a je samozřejmý, že tyhle kombinace drobných detailů potom dělají rozdíl mezi prvním a druhým místem :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

no dobrý, po zimě zkusíme taky pár těhle triků :)
Shark Racing team

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Beaver píše:To s tou kapotou znám v jiné variantě - někteří lidi vyndávají gumový těsnění, aby tak dosáhli vytvoření toho výdechu.

Ten výdech za chladičem (spolu s block-off plate) vidím jako pozitivum z důvodu zlepšení proudění vzduchu a teoreticky tak mírné zvýšení účinnosti IC - což už by na výkonu zapracovat mohlo.

Jinak je to jasný a je samozřejmý, že tyhle kombinace drobných detailů potom dělají rozdíl mezi prvním a druhým místem :)
Jo to těsnění mezi kapotou a kastlí u předního skla pomáhá zvýšit proudění vzduchu motorovým prostorem. Také jsem ho odstranil na swiftu....

Každý detail rozhoduje....

Lander

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Na Camaro pro odsávání vzduchu z prostoru motoru se dělá tahle kapota

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mára: to už je ale trošičku extrémek ne? Na nějakou sériovku by to byl docela brutus, ale docela mu to sluší.
K čemu je vlastně to těsnění pod tou kapotou? Aby netekla voda na motor, nebo aby se neodřela? (blbej dotaz co?)

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

MarauderZ28 píše:Na Camaro pro odsávání vzduchu z prostoru motoru se dělá tahle kapota

Obrázek
akorad by me zajimalo , kde ten vzduch k motoru vnika????....v narazniku moc moznosti neni.... :roll:
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

ukážu až najdu mmnt
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

stou kapotou myslis asi neco takovyho :)


Obrázek

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stqeno »

to je boj neco sem dostat :)
Přílohy
cust[1].spacers2.jpg
cust[1].spacers2.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 490 x

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“