žere olej po montáži oct?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: žere olej po montáži oct?
Záleží na tom, jak moc bude vzduchový filtr restriktivní, s principem fixírky bych možná moc mezi filtrem a turbem (vzhledem k prum. potrubí) nepočítal, ověřeno ale nemám...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: žere olej po montáži oct?
kluci... neco sem vám na tohle téma odbrzdil v práci... až to všechno upravím do nějaké lepší formy tak vám předhodím
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
že ty jsi tam objevil nějaké koně navíc? A oves jsi jim nasypal
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: žere olej po montáži oct?
Libore... Ty už to dávno víš... debatily jsme po tel. jo koně jsou a bez ovsa
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
jenže tady koně nikoho nezajímají. Jo to kdybys nabídnul nějakou pěknou nálepku "monster" nebo "76" to by byla jiná.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: žere olej po montáži oct?
A jaký že je optimální podtlak v klik. skříni a dá se dosáhnout odsáváním do výfuku?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: žere olej po montáži oct?
já naměřil optimální 60mbar.... ale určitě se bude lišit konstrukci motoru, mereno na preplnovanem motoru s primim vstrikem... neni to jen o podtlaku ale o AFR apod. takze ti tu nikdo nerekne kolik udelat ...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
odsavanim do vyfuku sa da vytvorit doooost velky podtlak..
ale to samozrejme tym vyfukom musi aj nieco prudit..
ale to samozrejme tym vyfukom musi aj nieco prudit..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: žere olej po montáži oct?
ano... takze udelas podtlak ale az od stredniho pasma vys coz treba u turbomotoru udela i sani bez problemu..
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
noo.. sanie sa u mna pouzit nedaaaaa... a turbo nemam...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: žere olej po montáži oct?
ano... v tvem pripade je reseni s vyfukem optimalni pokud nechces resit vacuum pumpu.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: žere olej po montáži oct?
Já sice turbo mám t3/t04e ale do sání nic pouštět nechci, proto bych chtěl využít výfuk, klimakomp. je asi nejlepší řešení, ale ten výfuk mi příjde nejelegantnější, nevím. Turbo mi stejně pod 4t ot. nejspíš nic moc nenatlačí, takže jesli to začne fungovat cirka tam kde turbo, tak bych byl spokojený...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: žere olej po montáži oct?
fifi: neni nic jednoduzsiho nez udelat obe reseni a zmerit podtlak... uvidis sam co vice vyhovuje...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
Všichni mluví o podtlaku - fajn ten vytváří sání. Ale snad u každého auta jde hadice od filtrboxu do ventil víka, která snad zas vytváří "přetlak" respektive tam pouští čerstvý vzduch. Má se toto tedy zaslepit nebo co? Jak ten podtlak měříte, za jízdy, jen při přidávání plynu na místě, budí se napojí mezi pcv a víko nebo mezi pcv a sání, jaký měřák použít? Hoďte sem někdo teda řešení, která jsou správná, případně nákresy.
Takhle je to konkrétně u mého motoru v originále:
Takhle je to konkrétně u mého motoru v originále:
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
no v principe:
vyfiltrovany vzduch vstupuje do motora, najcastejsie to byva cez veko ventilov, a byva to napojene z filtrboxu, teda z privodnej hadice na vzduch "do motora"
ak ma motor vahu vzduchu, tak za vahu vzduchu, privod pred sacou klapkou.
dalej su dve moznosti "ako pokracovat"
carter (klukova komora) byva prepojena z vikom ventilov - pomocnou trubkou, teda z dutinov vo viku, ktora sluzi ako OCT
a druhy vyvod z vika je napojeny na sanie za klapku - tento vyvod je z pravidla mensieho priemeru, prip. ma spatny/podtlakovy ventil
druha moznost je ta, ze carter je cez "fabricky separator oleja" napojeny do sania, za klapku.
tiez byva v niektorych pripadoch pouzity ventil, (ci vyhrievaie) a pod.
ide o to hlavne vytvorit podtlak v klukovej komore, a zachytit co mozno najviac kvapocok oleja,vratit ich s5 do mazacieho systemu
aby nam zbytocne nezaspinili sanie a vsetky ostatne nasledne veci ...
dovod preco treba mat "odvetranie" / "podtlak" tu uz napisal Taboo
vyfiltrovany vzduch vstupuje do motora, najcastejsie to byva cez veko ventilov, a byva to napojene z filtrboxu, teda z privodnej hadice na vzduch "do motora"
ak ma motor vahu vzduchu, tak za vahu vzduchu, privod pred sacou klapkou.
dalej su dve moznosti "ako pokracovat"
carter (klukova komora) byva prepojena z vikom ventilov - pomocnou trubkou, teda z dutinov vo viku, ktora sluzi ako OCT
a druhy vyvod z vika je napojeny na sanie za klapku - tento vyvod je z pravidla mensieho priemeru, prip. ma spatny/podtlakovy ventil
druha moznost je ta, ze carter je cez "fabricky separator oleja" napojeny do sania, za klapku.
tiez byva v niektorych pripadoch pouzity ventil, (ci vyhrievaie) a pod.
ide o to hlavne vytvorit podtlak v klukovej komore, a zachytit co mozno najviac kvapocok oleja,vratit ich s5 do mazacieho systemu
aby nam zbytocne nezaspinili sanie a vsetky ostatne nasledne veci ...
dovod preco treba mat "odvetranie" / "podtlak" tu uz napisal Taboo
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
jakmile zavreš klapku je tam podtlak. Cca 42kPa. U atmo motoru čím víc otevírás klapku tím víc se hodnota blíží okolnímu atmosférickému tlaku 97-100kPa je tedy vhodné u atmosférického motoru udržet až do maximálních otáček stejnou hodnotu jako je na volnoběh.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
Ok, já mám tedy tu první možnost originál řešení, jak psal JRD a jak je vidět z obrázku.
- vstup do motoru od filtboxu:1. ucpat jak hadici, tak vstup ve víku
2. nechat jak je originál
3. filtřík na vstup a hadici nechat ucpanou
- mně se zdá, že podtlak ve víku vzniká až když otevírám klapku, aspoň tehdy ten vstup do sání za klapkou začíná tahat, když jsem to zkoušel prstem, nebo mám nějak popletené pojmy.
Je možné ten podtlak udržet na těch 42kPa pomocí zmenšování (zvětšování) průměrů jak té vstupní tak výstupní hadice, nebo změnou velikosti (propustnbosti) pcv ventilu?
Klimu nemám a řešení do výfuku se mi moc dělat nechce.
- vstup do motoru od filtboxu:1. ucpat jak hadici, tak vstup ve víku
2. nechat jak je originál
3. filtřík na vstup a hadici nechat ucpanou
- mně se zdá, že podtlak ve víku vzniká až když otevírám klapku, aspoň tehdy ten vstup do sání za klapkou začíná tahat, když jsem to zkoušel prstem, nebo mám nějak popletené pojmy.
Je možné ten podtlak udržet na těch 42kPa pomocí zmenšování (zvětšování) průměrů jak té vstupní tak výstupní hadice, nebo změnou velikosti (propustnbosti) pcv ventilu?
Klimu nemám a řešení do výfuku se mi moc dělat nechce.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: žere olej po montáži oct?
kucik píše:Ok, já mám tedy tu první možnost originál řešení, jak psal JRD a jak je vidět z obrázku.
- vstup do motoru od filtboxu:1. ucpat jak hadici, tak vstup ve víku
2. nechat jak je originál
3. filtřík na vstup a hadici nechat ucpanou
- mně se zdá, že podtlak ve víku vzniká až když otevírám klapku, aspoň tehdy ten vstup do sání za klapkou začíná tahat, když jsem to zkoušel prstem, nebo mám nějak popletené pojmy.
Je možné ten podtlak udržet na těch 42kPa pomocí zmenšování (zvětšování) průměrů jak té vstupní tak výstupní hadice, nebo změnou velikosti (propustnbosti) pcv ventilu?
Klimu nemám a řešení do výfuku se mi moc dělat nechce.
ne.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
podtlak v klukovej skrini nemusi (nesmie) byt -42kPa ...
pokial Juraj nameral cca 60mbar (milibarov), tak to je 0.06bar..
co je podtlak "len o malicko mensi", nez je tlak atmosferickeho vzduchu ...
ak tomu dobre rozumiem..
*Juraj ked ne tak ma oprav*
pokial Juraj nameral cca 60mbar (milibarov), tak to je 0.06bar..
co je podtlak "len o malicko mensi", nez je tlak atmosferickeho vzduchu ...
ak tomu dobre rozumiem..
*Juraj ked ne tak ma oprav*
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
A jakým způsobem se to teda měří, mezi co se píchne jaký budík?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
dej ho na olejovou měrku.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: žere olej po montáži oct?
JRD McLAREN píše:podtlak v klukovej skrini nemusi (nesmie) byt -42kPa ...
pokial Juraj nameral cca 60mbar (milibarov), tak to je 0.06bar..
co je podtlak "len o malicko mensi", nez je tlak atmosferickeho vzduchu ...
ak tomu dobre rozumiem..
*Juraj ked ne tak ma oprav*
Ano, 60mbar je 6kpa.... ale "len o malicko mensi" ??? Tlak v nadmořské výšce na útemí čech a slovenska (pokud nepojedeš na sněžku nebo do tater) je zdruba 1000hPa!!!
převod mezi mbar a hPa je 1:1 takže v klice je jen 60hPa... to ti přijde "len o malicko mensi" ?????????????
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
no.. ked vemem v uvahu, ze pri zavreti klapky pri max.RPM, kedy nastane podtlak v sani kludne pod -30kPa..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
Takže optimální hodnota podtlaku v klikovce by měla být 6kPa? Libor psal, že by hodnota v otáčkách měla být jaol na volnoběh. Ljay ve svém projektu naměřil přetlak 2-3 kPa - tzn. že by to mělo být špatně ne?
Když je budík třeba na měření tlaku ve válcích, tak s ním asi nelze změřit podtlak, když ručička leží na nule že? Jak dlouho se měření provádí (jestli se třeba podtlak mění hned nebo s nějakým zpožděním)?
Když je budík třeba na měření tlaku ve válcích, tak s ním asi nelze změřit podtlak, když ručička leží na nule že? Jak dlouho se měření provádí (jestli se třeba podtlak mění hned nebo s nějakým zpožděním)?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
beru údaje od svého motoru a i jinde kdo na asistované odsávání používá kompresor udržuje u atmo motoru stejný podtlak jako dává motor na volnoběh. Já mám jen jeden vývod z ventilového vika jako máš ty ten mezi víkem a za klapkou. Ten druhý nemám co máš ty před klapkou a z boku. Nechci se tu dohadovat o jednotkách,ty převody mi nejsou zrovna blízké. ale měřím to normálním budíkem co měří podtlak v saní. Ten při atmosferickem tlaku ukazuje hodnotu 0. Tedy okolní tlak 98-100kpa podle nadmořské výšky. Na volnoběh ukazuje hodnotu -58kpa tedy 42kpa atmo tlaku. Když dám plný plyn tak se hodnota přiblíží skoro k 0 v saní tedy se tlak skoro srovná s okolním. Ale v motoru mám pořád těch 42kpa jako na volnoběh. Když jsem tam ten kompresor neměl byl v motoru přetlak skoro 5kpa při redline tedy o 5kpa víc než okolní tlak. Mám to tak skoro 2roky a funguje bez problému s mazáním atd. rozdíl ve výkonu je u te moji 1.6 skoro 8hp při vypnutí a zapnutí kompresoru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: žere olej po montáži oct?
kucik: běžně se udává, že optimální podtlak v klikovce (pro dosažení maximálního výkonu motoru) by měl být kolem 14inHg (zhruba 0,47 baru). Při překročení týhle hodnoty se může stát, že začneš odsávat olej z ložisek a snížíš tak životnost motoru. Podtlak pomáhá snižovat ztráty spojený se stlačováním plynů v prostoru klikovy, proto ten nárůst výkonu.
Malý přetlak v prostoru kliky (2kPa si pomalu schopný "nafoukat pusou") ničemu nevadí. Když se koukneš do minulosti, tak spalovací motory fungovaly přes 50 let s tím, že měly odvětrání rovnou do atmosféry otvorem z kliky a taky běžely. PCV systémy se začaly používat primárně kvůli snížení emisí, né kvůli snížení ztrát v motor, i když to je samozřejmně pozitivní vlastnost.
Pokud odvětráváš do atmosféry, bez asistence nějakýho zdroje podtlaku, tak v odvětrávaným prostoru bude (musí být) vždycky přetlak, protože jinak by ti z něj plyny neproudily ven (fyzika).
Problém může nastat, pokud je odvětrání neadekvátní (malý pruřez, velké tlakové ztráty, ...) a začne se ti tlakovat vnitřek motoru, pak se přetlak snaží uniknout z motoru jinudy a na řadě jsou těsnění, kroužky, atd
Proto je pro životnost motoru nejdůležitější ohlídat, aby se tlak v klice pohyboval co nejbíž atmosférickýmu tlaku. Pokud si schopný vytvořit v klice podtlak, tak je to samozřejmně plus (viz. snížení ztrát spojených se stlačováním plynů), ale na životnosti motoru se to nějak výrazně neprojení. Pokud to tedy s podtlakem nepřeženeš, protože pak snížíš tlak oleje v ložiscích a je zaděláno na problém.
Malý přetlak v prostoru kliky (2kPa si pomalu schopný "nafoukat pusou") ničemu nevadí. Když se koukneš do minulosti, tak spalovací motory fungovaly přes 50 let s tím, že měly odvětrání rovnou do atmosféry otvorem z kliky a taky běžely. PCV systémy se začaly používat primárně kvůli snížení emisí, né kvůli snížení ztrát v motor, i když to je samozřejmně pozitivní vlastnost.
Pokud odvětráváš do atmosféry, bez asistence nějakýho zdroje podtlaku, tak v odvětrávaným prostoru bude (musí být) vždycky přetlak, protože jinak by ti z něj plyny neproudily ven (fyzika).
Problém může nastat, pokud je odvětrání neadekvátní (malý pruřez, velké tlakové ztráty, ...) a začne se ti tlakovat vnitřek motoru, pak se přetlak snaží uniknout z motoru jinudy a na řadě jsou těsnění, kroužky, atd
Proto je pro životnost motoru nejdůležitější ohlídat, aby se tlak v klice pohyboval co nejbíž atmosférickýmu tlaku. Pokud si schopný vytvořit v klice podtlak, tak je to samozřejmně plus (viz. snížení ztrát spojených se stlačováním plynů), ale na životnosti motoru se to nějak výrazně neprojení. Pokud to tedy s podtlakem nepřeženeš, protože pak snížíš tlak oleje v ložiscích a je zaděláno na problém.
www.jfperformance.cz
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
Libor12: můžeš hodit odkaz jaký budík konkrétně používáš? Mám půjčenou pumpu na vytvoření podtlaku, ale ta zas nezměří přetlak, takže je to celkem k prdu.
Nebo stačí sehnat spíš budík na měření přetlaku?
A měřit teda přes měrku oleje?
Nebo stačí sehnat spíš budík na měření přetlaku?
A měřit teda přes měrku oleje?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: žere olej po montáži oct?
klasicky budik na tlak turba
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
Kurnik stejně v těch jednotkách mám guláš.
Juraj píše, že optimum je 60mbar = 0,06 bar
Ljay píše 14inHg = zhruba 0,47 baru
Libor12 píše -58kpa tedy 42kpa atmo tlaku = 0,58 resp. 0,42 bar
Budík ukazuje 0 při atmo tlaku
1.) když se měří, tak se od toho odečítá ještě hodnota atmo tlaku, jako to udělal Libor?
2.) tímhle budíkem přece nenaměřím 0,06 bar?
Ta hodnota od Juraje ja kurnik rozdílná.
Juraj píše, že optimum je 60mbar = 0,06 bar
Ljay píše 14inHg = zhruba 0,47 baru
Libor12 píše -58kpa tedy 42kpa atmo tlaku = 0,58 resp. 0,42 bar
Budík ukazuje 0 při atmo tlaku
1.) když se měří, tak se od toho odečítá ještě hodnota atmo tlaku, jako to udělal Libor?
2.) tímhle budíkem přece nenaměřím 0,06 bar?
Ta hodnota od Juraje ja kurnik rozdílná.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: žere olej po montáži oct?
Juraj nechcel si napisat 600mbar ..??
Taboo píše:My jsme s tim pred casem trochu experimentovali - ve snaze snizeni parazitnich ztrat. "Idealni" se zdala byt linearni progrese podtlaku od 8-10 inHg do 14-15 inHg (v zavislosti na RPM), pri ktere dochazelo k 2-5% narustu vykonu motoru. Nad 15 inHg pote zacalo dochazet ke snizeni mazani ventilu a sten valcu na ukor zivotnosti motoru.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/