Jose85 píše:
no, to bych netvrdil.Ty auta hodnotu v těch dobách měla, to se neboj.Třeba u nás a ve východním bloku zas tak ne,ale na západě měla ta auta ohromnou cenu.Jinak i u nás ty auta nepatřila k nejlevnějším...bohužel je to škoda, jelikož od nás odešla spousta klenotů, idkyž možná bohudík, kdo ví, jak by na tom byla ta auta dnes?...
A proč by měly mít v tý době nějakou velkou hodnotu ? Kdo chtěl (samozřejmě v té svobodné části světa ) rychlý auto a měl na to ,koupil si novýho Jaga XK, E Type,MB Gullwinga ap. ,kdo chtěl limuzínu ,koupil si nový RR,MB Pullman ap. Ty auta v tý době byly 10-30 let starý a první veteránisty zajímaly možná tak auta z počátku století.Těch pár nadšenců byla asi podobná skupina lidí jako dneska ti,co mají E30 nebo hothatche z 80s.Asi to nebyly nejlevnější ojetiny na trhu ,ale rozdíl v ceně mohl být asi jako je teď mezi E30 325i a Golfem II 1.6D.
Východní blok tam byla jiná situace,vzhledem k nedostatku aut byla snaha udržet v provozu kdeco,jenže pochopitelně nebyly díly (u domácí předválečný produkce a zahraničních velkoseriovek (např.Oply Olympia,Kadett , vojenský VW) to asi nebyl problém udržovat v provozu kanibalizací) a tak vznikaly různý monstra ,který stejně většinou skončily ve šrotu ,když si lidi konečně koupili toho Spartaka/Octavii/1000MB.Ale ty různý domaděly jsou taky zajímavá kapitola historie.
Jinak tady je stránka s bastlama z býv. SSSR,ještě jsem věděl o jedný z Pobaltí ,to byl větší nářez ,ale teď tu adresu nemůžu najít.
http://www.samohod.com.ua/collection/zarubej.htm[/quote]
Používáš trošku blbý příklady - levná ojetina moh bejt třeba obyčejnej Mercedes nebo možná ještě BMW 328, ale jakýkoliv Bugatti, Duesenberg, Delahaye nebo cokoliv takhle nóbl bylo sice v tý době mnohem levnější než jako nový, ale neodpovídalo to dnešní ceně E30 325i, ale třeba dnešní ceně (a vůbec postavení) takovýho Ferrari Testarossa nebo Rolls-Royce Camarque - což jsou sice 20-30 let starý oježděný plečky, ale pořád stojej peníze, za který by byl byt.
A těch lidí, co si koupili novýho Gullwinga, Pullmana nebo Rollse bylo ještě míň než je teď těch, co si koupěj nový SLR, Maybacha nebo Phantoma. Z toho co jsi zmiňoval byl RELATIVNĚ dostupný auto jen ten E-type...