Stránka 1 z 1

veteránské papíry

Napsal: 22 pro 2008 12:05
od Jonas
Zdar, mohl by mi někdo vysvětlit jak to funguje a co pro to musím udělat? Co jsem se tak dočetl tak to je něco jiného než veteránské RZ ale i tak dostanu slevu na povinné ručení a o to mi hlavně jde.
Budu vděčný za každou radu či odkaz.

Re: veteránské papíry

Napsal: 23 pro 2008 21:21
od Boháček
v podstatě si můžeš pořídit TESTACI HISTORICKÉHO VOZIDLA i pro auto na bílejch značkách.
tzn. že budeš pořád dál jezdit na emise+STK, ale zaplatíš tu 1/12 sazby pov.ručení

v zásadě to funguje tak, že musíš najít nějakej klub historických vozidel, kde ti technik zkoukne auto, jestli má všechno v původním stavu apod. a pak ti vydá tu testaci

ale slyšel jsem, že některé pojišťovny ( snad generali ) dávaj tuhle slevu na všechna auta do r.v.1972
ale na webu jsem to nikde nenašel, asi by ses musel zeptat na pobočce

Re: veteránské papíry

Napsal: 30 pro 2008 17:16
od Dunga
Boháček píše:v podstatě si můžeš pořídit TESTACI HISTORICKÉHO VOZIDLA i pro auto na bílejch značkách.
tzn. že budeš pořád dál jezdit na emise+STK, ale zaplatíš tu 1/12 sazby pov.ručení

v zásadě to funguje tak, že musíš najít nějakej klub historických vozidel, kde ti technik zkoukne auto, jestli má všechno v původním stavu apod. a pak ti vydá tu testaci

ale slyšel jsem, že některé pojišťovny ( snad generali ) dávaj tuhle slevu na všechna auta do r.v.1972
ale na webu jsem to nikde nenašel, asi by ses musel zeptat na pobočce
takze kdyz mam vyhlidnuteho staaarickeho saaba na renovaci, tak aby melo smysl se do toho pustit musim sehnat nekoho, kdo ho omrkne, pak obehat papirovani a pak uz to bude oficialne veteran???

Re: veteránské papíry

Napsal: 01 led 2009 19:14
od Boháček
něco se dočteš tady
http://www.i-veteran.cz/forum/viewforum ... 353c5073bd" onclick="window.open(this.href);return false;

no a začal bych tím, že bych se poptal po okolí, kdo dělá veterány a s ním pak pokračoval dál.
někteří veteránisti si ale neviděj do huby - jako u spousty jiných odborníků - takže tě taky může poslat do *** protože je to pro něj moc mladý, nepůvodní atak...

Re: veteránské papíry

Napsal: 07 bře 2009 20:12
od gizmi
Bohacek: nechapu..jak "nepuvodni"...veteran by mel splnovat ze je to jedinecny kousek a vse original, nebo v dobove uprave.. Na druhou stranu musis pochopit to, ze nekdo prijede na atestaci a v aute ma vyjizdecku radio alpine :lol: nebo prelakuje do menavky..zkratka TC a Veteran nejde zkloubit 8)

Re: veteránské papíry

Napsal: 08 bře 2009 15:34
od Boháček
gizmi píše:Bohacek: nechapu..jak "nepuvodni"...veteran by mel splnovat ze je to jedinecny kousek a vse original, nebo v dobove uprave.. Na druhou stranu musis pochopit to, ze nekdo prijede na atestaci a v aute ma vyjizdecku radio alpine :lol: nebo prelakuje do menavky..zkratka TC a Veteran nejde zkloubit 8)
to je jednoduchý,
když už se s tebou budou bavit o škodě 100, tak ta měla původně vpředu bubny, což 99% majitelů předělalo na kotouče. U Š 1000MB asi tak 50%
a s tím už nemáš šanci projít.
u jakýhokoli zahraničního auta pak třeba světla PAL nebo karburátor čs.výroby. Taky problém
a kdybys chtěl někomu způsobit infarkt, tak doporučuji Aero s motorem Wartburg.
katastrofy, ze kterejch všem takyodborníkum vstávaj vlasy na hlavě - v tom lepším případě.
Ale překvapivé je, že ty auta v tomto provedení najezdily víc, než v "původním stavu"!

Re: veteránské papíry

Napsal: 08 bře 2009 18:41
od Breakthru
Boháček:já tě asi nepochopil.Buď to byla narážka na gizmu nebo snad nemyslíš vážně, že stovka měla vepředu bubny?Ta už měla v tý době vepředu kotouče...

Re: veteránské papíry

Napsal: 08 bře 2009 18:42
od gizmi
Bohacek: promin, ale ruku na srdce.. ty povazujes auto kterych jezdilo mraky za veterana? :nono: Dovedes si predstavit kdyby v Nemecku chtela polovina majitelu prihlasit 1g golfa? Veteran by melo byt auto jedinecne a v original stavu, nebo dobove uprave..

Re: veteránské papíry

Napsal: 13 bře 2009 16:48
od Boháček
nevím, co jsem viděl, tak kamarád měl stovku, je to už teda 15 let.
Byla jedna z těch prvních, ještě kliky ven. A měla vpředu bubny. Leda že by tam někdo natunil nápravu z 1000, ale to se mi - vzhledem k předchozímu majiteli - jaksi nezdá.

a jedinečnost a zachovalost ?
kolik těch golfů je v takovém stavu ?
a kolik jich bude za 20let ?
krom toho němci mají trochu jiný přístup k autům o přístupu na TUV nemluvě.

ono je to na úhlu pohledu, když jsem začal v ´87 jezdit, tak bylo na silnicích dost "vraků", které jsou dnes vyhledávanými veterány.
auto buď přežije období, kdy se z vraku stane veterán, nebo nepřežije

Re: veteránské papíry

Napsal: 13 bře 2009 19:01
od Breakthru
ee, stovka od začátku měla vepředu kotouče.To mi věř, ještě jsem si to ověřil v knize 8)