Stránka 1 z 2
ze 4šroubu na 5ti šroub
Napsal: 23 srp 2005 15:35
od Los Pepos
potřeboval by jsem nějakým způsobem přejít ze 4x100 na cokoli jiného v pětidíře. Víte někdo jak by se to dalo udělat ? Popřípadě kde se dá taková redukce koupit.
Napsal: 23 srp 2005 15:45
od Idaho
redukce podle mne existovat nebude kvuliproblémum s vyvážením, spíše bych hldal shodný model auta s pětidírovým nábojem a přehodit náboj.. halvně to bude jistější a bezpečnější.. co je to za auto??
Napsal: 23 srp 2005 15:47
od Idaho
a ted mne napadlo proč ze 4x100 přecházet? snad 90% kol co mi prošlo rukama bylo 4X100 a proto jsem je zahazoval .. navíc pokud máš na mylsi konrétní model kola, tak ti zas enebude jedno jaká bude rozteč.. o co tedy jde?
Napsal: 23 srp 2005 15:53
od PJ
Mam pocit že někdo na autě tyhle podložky má, ale asi bych do toho taky nešel, problémy budou s vyvážením i s rozmístěním kuli namáhání.
Napsal: 23 srp 2005 17:48
od OndrejGTi
nejako sa mi to s tym vyvazenim nezda. Sak kedze to bude aj tak kruh z 5 dier, tak to staci presne nacentrovat a je to nie?

mozno to rozmiestnenie koli namahaniu ako vravel pj, to hej, ale vyrobit sa to isto da.
Napsal: 23 srp 2005 17:51
od OndrejGTi
ale tiez v tom nevidim zmysel..... asi to chce koli pevnosti, ale stoji to za tu namahu a peniaze?
Napsal: 23 srp 2005 18:22
od PJ
No myslim že se pevnost moc nezlepší když to bude k naboji furt jenom na 4 šrouby a navíc přibude další mezikus
Napsal: 23 srp 2005 22:16
od YANEK

má je david na rrs feldě

ale já bych to nerisk

Napsal: 23 srp 2005 22:35
od MarauderZ28
pořádně to vyvážit nejde stačí si to nakreslit rozhodně tohle fakt ne, každopádně není problém vzít náboj, vyndat štefty, nechat profi zavařit a znova navrtat díry na 5-ti šroub ...
Napsal: 23 srp 2005 22:36
od DoktorF
Dela je HR,ale osobne bych do toho taky nesel...
Napsal: 23 srp 2005 22:37
od DoktorF
Dela je HR,ale osobne bych do toho taky nesel...
Napsal: 23 srp 2005 23:30
od OndrejGTi
PJ píše:No myslim že se pevnost moc nezlepší když to bude k naboji furt jenom na 4 šrouby a navíc přibude další mezikus
boa, toto ma fakt nenapadlo

asi som mal maly casovy limit na rozmyslenie
M.Z28: zaujimave riesenie, to by bolo asi jednoduhsie ked by som ja chcel napr roztec 4*100 (mam 4*98 ) nechat si urobit do toho naboja dalsie 4 diery. Navrtat nieje problem (jasne ze nie ja a nie obyc vrtackou...) ale co tie zavity, normalne narezat? Nestrhnu sa?
Napsal: 23 srp 2005 23:44
od MarauderZ28
nahul tam normoš štefty tak jako origo - a bude to max super, jinak pokud chceš jinou rozteč na 4 díru nebo i 5-ti díru je to nejjednodužší to hodit do matroše mezi štefty tak jak píšeš a je to ... Stojanová vrtačka nebo soustruh a dobrej vrták a je to otázka chvilky ...
Napsal: 23 srp 2005 23:46
od Ray
OndrejGTi píše:PJ píše:No myslim že se pevnost moc nezlepší když to bude k naboji furt jenom na 4 šrouby a navíc přibude další mezikus
boa, toto ma fakt nenapadlo

asi som mal maly casovy limit na rozmyslenie
M.Z28: zaujimave riesenie, to by bolo asi jednoduhsie ked by som ja chcel napr roztec 4*100 (mam 4*98 ) nechat si urobit do toho naboja dalsie 4 diery. Navrtat nieje problem (jasne ze nie ja a nie obyc vrtackou...) ale co tie zavity, normalne narezat? Nestrhnu sa?
Zajímavá debata. Já mám také 4*98 a rád bych 4*100 a to stím navrtáním to nevim jak by to mohlo dopadnout

rozhodně to chce vrtat do nového kusu a když už novej tak to radši koupím ten 4*100

Napsal: 24 srp 2005 00:39
od MarauderZ28
nevím proč by to mělo nějak dopadnout, je to jednoduchá věc pro kovoobraběče malina ...
jinak dokonce některý auta - Lotus Omega tam ty díry má z výroby kvůli odlehčení - mezi šteftama ... a některý auta nemaj unašeč jako kruh se šteftama, ale jako kříž a nebo takou 5-ti hrotou hvězdici ...
Napsal: 24 srp 2005 00:55
od OndrejGTi
2RAy: neviem ako na fave,ale na lade tu prednu cast kde su zavity z poriadnej ocele, takze tam by nemal byt problem. Zaujimava je ale zadna naprava. Mam to tam z nejakej lahkej zliatiny, tak tam neviem... Ty ale myslim nemas co riesit- zbehnut na vrakac a najst si original 4*100 z novsieho typu.
Napsal: 24 srp 2005 09:03
od Návštěvník
že je tam lehčí slitina neznamená že je míň pevná.
Napsal: 24 srp 2005 12:11
od DoktorF
Jako MarauderZ28 a bezne se to dela na starych skodarmach.....
Napsal: 24 srp 2005 12:16
od DoktorF
Sakra,škodárnách.....

Napsal: 24 srp 2005 16:24
od Ray
OndrejGTi píše:2RAy: neviem ako na fave,ale na lade tu prednu cast kde su zavity z poriadnej ocele, takze tam by nemal byt problem. Zaujimava je ale zadna naprava. Mam to tam z nejakej lahkej zliatiny, tak tam neviem... Ty ale myslim nemas co riesit- zbehnut na vrakac a najst si original 4*100 z novsieho typu.
Já vím mají to novější typy. Musím nejprve sehnat 4*100 a pak si mohu pořídit disky třeba 15"

Myslím při rozteči 4*100 už je lepší výběr

Napsal: 24 srp 2005 19:18
od Lord.Fred
proc prechazet z 4*98 na 4*100 vzdyt se daj pouzit srouby s plovouci podlozkou ne ? taky mam 4*98 a kdybych chtel menit roztec tak asi jedine na 5*neco a to jen kvuli spesl kolum....
Napsal: 24 srp 2005 21:32
od Ray
Lord.Fred píše:proc prechazet z 4*98 na 4*100 vzdyt se daj pouzit srouby s plovouci podlozkou ne ? taky mam 4*98 a kdybych chtel menit roztec tak asi jedine na 5*neco a to jen kvuli spesl kolum....
Osobně si myslím, že podložky nejsou to pravé ořechové a je to snad jen dočasné řešení. Ale jestli má někdo odkaz kde sehnat něbo kde je nějaký výběr alu kol na rozteč 4*98 tak sem sním. I když zním týpka co má fiat Tipo a jezdí si klidně s kolama 4*100 a jeho rozteč je 4*98, mi říkal že se to tam vešlo

no já jen kroutil hlavou. Sebevrah
Napsal: 24 srp 2005 21:42
od Ray
OndrejGTi píše:2RAy: neviem ako na fave,ale na lade tu prednu cast kde su zavity z poriadnej ocele, takze tam by nemal byt problem. Zaujimava je ale zadna naprava. Mam to tam z nejakej lahkej zliatiny, tak tam neviem... Ty ale myslim nemas co riesit- zbehnut na vrakac a najst si original 4*100 z novsieho typu.
No starší typy faček mají 4*98 což je muj případ. Nový typy už mají 4*100. Jde o to že dnes se dají 4*98 kola sehnat hůře. Kdybych chtěl nějaký pěkný kolo tak proto chci 4*100 ale o 5*100 jsem ani u favorita neuvažoval, jestli s tím má někdo zkušenosti tak sem snima. Já chci auto vytunit, samozřejmě v rámci možností. A jsem začátečník, a každá rada dobrá. Je tu jistě spoustu lidí co tímto prošli. Já do toho fáčka nechci moc vrážet, protože se mi rýsuje obzor na Octavku takže bych čas a úsilí věnoval Octavii. Ale i tak mám nyní favorita a vím že se dá tunit lépe a hlavně levněji. Začínám kolama takže prosím všechny o rady a zkušenosti těch co toto mají již za sebou

Nyní mám na mysli kola, co bude dál to se uvidí a snad někdo řekne

Napsal: 24 srp 2005 22:07
od MarauderZ28
no ono opravdu 98 vs 100 není moc a šrouby s plovoucí šrouby to vykousnou ... z hlediska pevnosti myslím by to neměl být rozdíl, ale taky se mi to moc pocitově nelíbí ...
Napsal: 24 srp 2005 23:45
od PJ
No vyhoda udělání těch novejch děr bude i v tom že si toho asi nevsimnou polismeni a pokud nebude roztec znacena na kole tak to ty svestky nepoznaj
Napsal: 25 srp 2005 00:24
od OndrejGTi
PJ píše:No vyhoda udělání těch novejch děr bude i v tom že si toho asi nevsimnou polismeni a pokud nebude roztec znacena na kole tak to ty svestky nepoznaj
To chces povedat ze u vas kontroluju aj take blbosti ci mas kolesa so spravnou roztecou atd.? Ja teda neviem, ale u nas je to vpohode, mam vzadu na skle nalepku, sused ma hondu celu ospojlerovanu, velky pas na celnom,folie, dalsi tiez ten pas a vraj nikdy nikto ziaden problem (atesty=0ks) Mozno je to tym ze nebyvam v blave, ale v trosku kludnejsej casti SK.

Napsal: 25 srp 2005 10:51
od PJ
OndrejGTi: no když má blbej den tak ti skontroluje i jestli máš čistý prádlo

Napsal: 29 srp 2005 23:37
od Boháček
Ray píše:
No starší typy faček mají 4*98 což je muj případ. Nový typy už mají 4*100.
a nedá se vyměnit jen unašeč ?
buben by zůstal a drážky na poloose budou asi stejný ne?
Napsal: 30 srp 2005 17:28
od Ray
Boháček píše:Ray píše:
No starší typy faček mají 4*98 což je muj případ. Nový typy už mají 4*100.
a nedá se vyměnit jen unašeč ?
buben by zůstal a drážky na poloose budou asi stejný ne?
No tak to právě nevím. Ani si to nedokážu představit. Nemám s tím zkušenosti.
Napsal: 30 srp 2005 17:42
od david
nevim teda jaký s máte zkušenosti s redukčníma podložkama vy ale mi je máme na saabu a úplně bezproblému.