Stránka 1 z 2
Leštění kol
Napsal: 25 led 2006 20:36
od Goldies
Tak snad me tady nikdo neumlati, ale pomoci fce hledat sem to nenasel... Takze jak a cim by se daly vylestit do lesko AL kola? aby byl vysledek podobny jako na
http://www.lestenikol.cz
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 20:45
od bohhy
Sada na lesteni hliniku z Hornbachu(dva kotoucky a dve pasty) a smirgly 200,400,800,1200 a popripade nejakej barvozrout a TRPELIVOST
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 20:47
od Goldies
pocitam, ze na vrtacku to pujde pouzit,ze? A presnejsi postup prace by nebyl?
Napsal: 25 led 2006 20:55
od bohhy
Uz sem to tady popisoval.Nejdriv musis sundat ten lak a barvu a vsechno co prekazi v ceste k cistymu hliniku.Az to co chces lestit bude cistej hlinik tak ho sbrousis postupne 200 az 1200 smirglem pod vodou(ale poradne to se nesmi odflaknout jinak tam budou skrabance a je to hnusny). No a az to bude vybrouseny tak vezmes z ty sady sisalovej kotoucek(je to jako kotoucek z kartackem) naneses prislusnou pastu a PREDLESTIS.Potom vezmes flanelovej a naneses pastu a udelas finalni DOLESTENI a je to hotovo.Kdyz to budes delat poradne tak jedno kolo zhruba tak 6 hodin tvrdy prace a bolavych rukou. Ty kotoucky jsou do vrtacky a ja vzdycky jeste nanesu na ten kotoucek trosku oleje ve spreji ale to neni podminkou jenom mi pripadalo ze to lesti lip.

Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 20:57
od Goldies
OOOO! Super, diky za radu! Tak nastesti mam kola jenom 4 a do jara casu dost

Jo a cim odstranit tu prvni vrstvu?
Napsal: 25 led 2006 21:00
od bohhy
viewtopic.php?t=21746&postdays=0&postor ... i&start=16
Tady koukni tam dole to je moje prace (ty BMW pavuciny)

A odstran ji barvozroutem.V drogerce se to jemnuje ODSTRANOVAC STARYCH NATERU
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 21:02
od Goldies
Jo, tak to je mazecek! Ja bych chtel vylestit RHcka...
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 21:02
od bohhy
RH7 ? Ty sem kamosovi zkousel lestit a slo to hodne spatne. tipoval bych to na nejakej divnej druh hliniku ale nerikam ze ty tvoje nepujdou

Napsal: 25 led 2006 21:03
od Tom_
tady neco mas ale uz nevim odkud to mam stahnuty :
Až na hliník
Začneme docela hrubým brusným papírem. Doporučuji hrubost 80 až 120, podle toho, jak jsou kola zoxidovaná, popř. kolikrát už byla stříkána. Moje kola měla dobře 2milimetrovou vrstvu barvy, proto jsem začínal na hrubosti 80. Brousíme vše, co chceme mít vyleštěno. Zde připadá v úvahu celé kolo, pouze jeho část popř. límec. Začínal jsem límcem (1) a pokračoval jsem plochami (2). V mém případě jsem obrousil celé kolo.
Nekonečné přebrušování
Pokud se dostanete do té fáze, že máte všechna kola obroušená až na „hliník“, máte v podstatě půlku práce hotové. Už se bude stále jen přebrušoval jemnějším a jemnějším papírem. Před každým přebroušením doporučuji kolo nastříkat černou barvou ve spreji (3). Ptáte se: „Proč si to mám stříkat na černo, když to chci leštit?“. Černá zde plní funkci kontrolní barvy. Při broušení tak vybrousíte všechny hluboké rýhy, které byste jinak nevybrousili a po přeleštění by na kole zůstali rýhy. Při broušení vždy musíme všechnu černou barvu odstranit (4). Barva nám také nedovolí, abychom na některou část kola zapomněli (5). Po každém přebroušení si kolo znovu nastříkáme kontrolní barvou. Já jsem začínal na hrubosti 80, šel jsem přes 240, 400, 600.
Vnitřek kol do barvy
Po hrubosti 600 jsem si kola nastříkal opět černě, obrousil jsem je zevnitř. Pro větší efekt, jsem kola nastříkal zevnitř do barvy auta (6). Kola si v tuto fázi musela odpočinout, aby lak pořádně zaschnul a abych si při dalším broušení neponičil patky (7).
Když jsem usoudil, že lak se „vyzrálý“ (nechal jsem kola 3 dni na sluníčku - příroda na mě byla hodná), pokračoval jsem v téměř nekonečném broušení. Kromě černé, mi v první fázi posloužila jako kontrolní barva i má oranžová (8). Poctivě jsem postupoval kolo po kolu, jemnějším a jemnějším papírem. Hlavně na žádnou plochu nezapomenout (9). Vše jsem dále brousil papírem o hrubosti 1000, 1500 a nakonec 2000.
Leštíme - huráááá
Pokud budete dostatečně trpěliví, jedno ráno se probudíte a uvědomíte si, že jsou kola již obroušena i hrubostí 2000. Co ale dál? - už jen samá radost. Začnete totiž kola leštit (10). Je to práce krásná, ale zároveň neuvěřitelně špinavá. Osobně jsem použil leštící pastu od firmy Sonax, ale myslím, že stejnou „práci“ odvede i jakákoliv jiná pasta na leštění chromu, nerezu a dalších kovů. Úplně nakonec doporučuji kola vyleštit suchým čistým hadrem nebo ještě lépe, papírovými kapesníky.
Výsledek - fantazie
Pokud Vaše trpělivost a odhodlání nezná mezí, výsledný efekt bude takový (11). Na kola je možné pohlížet i z jiného úhlu. A to např. takovéhoto (12).
Pár cenných rad
Několik rad na závěr: nepokoušejte se kola lakovat - stojí to peníze a nakonec stejně lak oloupete, protože povrch je tak jemný, že se lak neudrží. Po nalakování ztratí kola lesk a Vaše práce není vůbec vidět.
Kola lze udržet bez oxidace tím, že vše leštěné natřete silikonovým olejem. Má to ale také jednu nevýhodu. Kola také ztrácí částečně les. Stačí jim ale před každým srazem věnovat půl hodiny a jen v rychlosti je přebrousit pastou (půl hodiny trvají moje celá kola). Po srazu doporučuji znovu olej.
Pozn. na konec: celkové náklady odhaduji tak do 1000,-Kč bez stříkání vnitřků kola a 2000,- s vnitřkem kol (pokud beru v úvahu pouze materiál). Na takto členitých kolech jsem strávil přes 250 hodin práce. Pokud by se jednalo o kola tvarově jednodušší, čas by se rapidně snižoval, protože by bylo možné použít např. vibrační brusku. Pokud jen o vyleštění límců, troufám si říct, že je to záležitost jednoho víkendu.
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 21:17
od Goldies
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 21:40
od bohhy
Jooo ty by mohli bejt dobry vylesteny ale chce to opravdu poradne zbrousit aby ta velka plocha nebyla hrbolata, ale kdyz se to povede tak budou good
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 21:49
od Goldies
No to sem si taky rikal, do jinak to stoji kolem 6k a to se me davat nechce

Napsal: 25 led 2006 21:53
od Ilegaltuner
to:bohhy - ty šroby na tvojich kolech si taky leštil,nebo jsi dával nový a co je to za matriál ty šrouby?já je mám na kolech nějaké orezlé nebo co a zvažuju,že koupím nové.
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 21:55
od bohhy
To je dost ale lidska prace je dneska draha.No ale stejne bych to udelal sam.Clovek se priuci bude ho to stat do 1000 a ma z toho lepsi pocit nez kdyz si to necha udelat.
Napsal: 25 led 2006 22:01
od bohhy
Ilegaltuner píše:to:bohhy - ty šroby na tvojich kolech si taky leštil,nebo jsi dával nový a co je to za matriál ty šrouby?já je mám na kolech nějaké orezlé nebo co a zvažuju,že koupím nové.
Hmm s tema sroubama mam ted taky problem.jsou normalne kovove tak sem je taky vylestlil.A cekal sem kdy zacnou reznout a vydrzelo to rok.ted uz sou taky trosku orezly.Dal bych novy ale nemam kde protoze sou nestandartni maji pod hlavickou tisicihran na tom driku a zarazi se do rafku a z druhy strany dotahnou. No a nenasel sem nikoho kdo by mi ty hlavicky dokazal povrchove nejak upravit treba pozlatit nebo cokoliv jak si psal ty.
Napsal: 25 led 2006 22:12
od Ilegaltuner
jo z šrobbama je problém a jak si je leštil,to museli jít dost blbě,co?Tet mě napadlo vyleštil límce,šrouby,nalakovat středy a pak to celé přelakovat tím spešl bezbarvým lakem co drží na vyleštěných plochách,snad by to pak reznout nezačalo.Pak jsem ještě uvažoval o pochromováni v kopřivnici,ale někdo říka že ten chrom nepřežije dotažení šroubu a někdo že to zas přežije,tak nevím,nevím:roll:
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 22:19
od Bordel
na
www.few-rabbits.com je taky jeden navod...
Re: Lesteni kol
Napsal: 25 led 2006 22:20
od bohhy
ja je mel origo pochromovany nebo neco takovyho takze to musi vydrzet.Ale byly dost volezly takze vratit je tam tak jak vypadali nepripadavalo v uvahu.Lestit sli uplne na hovno ale kdyz bych je chtel nachromovat tak se musi stejne vylestit.Tak jeste uvidim co stim udelam.Kdyby si na neco narazil tak dej please vedet beru kazdou moznost.A s tim nalakovanim sem uvazoval ale jelikoz my ty kola vydrzela celej rok stejne vylestena tak je nechci kazit lakem ten to trosku zmatovati.Jo a s tou barvou na ty srouby nemam zkusenost takze nevim ale taky sem o tom uvazoval.
Napsal: 25 led 2006 22:28
od Ilegaltuner
leštit zy šrouby pžed pochromovánim není třeba,kámoš tet vezl 4 nárazníky a ještě zrcádka a jiné blbosti pochromovat a bylo to místama total orezlý.Oni si to tam už připraví a chemicky z toho sundají te n starý chrom.Ńevím na kolik by vyšly šrouby já jich mám na kolech 170ks,ale za jeden nárazník z muscle car chtěj cca 5000kč i s přípravou
Napsal: 25 led 2006 22:37
od bohhy
No jasne ja vim ze to neni treba.Delam do veteranu a s chromovanim mam trosku zkusenosti. Ale nejdyl na tom chromovani trva ta priprava, takze kdyz si to pripravis sam tak oni to pak jen odmasti a ponori do lazne a netrva to tak dlouho.A ja jich tam mam 136 takze taky porcicka.tak kdyz se pujdes ptat tak rekni kolik si za to vezmou zajimalo by me to taky.

Napsal: 25 led 2006 22:45
od Ilegaltuner
jak se pojede pro nárazníky tak se poptám

Re: Lesteni kol
Napsal: 26 led 2006 10:58
od Fazeey
kdo to psal

? kolik to přidá koní? a sedí pak líp to auto?? nebo se tim odlehčuje???

Re: Lesteni kol
Napsal: 26 led 2006 17:21
od K2
Nešly by z toho odstranit jenom ty fleky?Ty disky už jsou dost jetý...
Re: Lesteni kol
Napsal: 26 led 2006 19:00
od Alan 07
bohhy píše:Sada na lesteni hliniku z Hornbachu(dva kotoucky a dve pasty) a smirgly 200,400,800,1200 a popripade nejakej barvozrout a TRPELIVOST
jj taky sem to takle dělal s Jurrym, ale nám chyběla ta poslední přísada - TRPĚLIVOST. Zkoušeli sme jen jedno kolo na zkoušku(trochu navalenej liťák) a je to dost záběr. Celý odpoledne ve dvou a výsledek nic moc

, tak přeju hodně zdaru

Re: Lesteni kol
Napsal: 26 led 2006 19:10
od bohhy
To K2: Hmm bohuzel pokud dobre koukam tak ty fleky to je odloupanej bezbarvej lak a je tam zoxidovanej ten hlinik.Kvuli tomu sem lestil ja ty svoje.Leda z toho sundat barvozroutem ten lak trosku prebrousit to misto kde je to zoxidovany a pak to znova nalakovat.
Re: Lesteni kol
Napsal: 28 led 2006 19:24
od radek28
to bohry:chlape máš vyzkoušený nějaký barvožrout???čeká mi to ted taky tak se ptám...jo a co by vyšel nachromovat jeden ten šroub?mužu sehnat novej zlato nebo chrom za 1euro takže kdyby byla cena podobná tak to neřeším
Ps: ten lak už je nenávratnej,je to z fabriky a pochybuji ,že se někdo trefí do složení a vypadalo by to napikaču
Re: Lesteni kol
Napsal: 28 led 2006 19:57
od Bordel
Fazeey píše:
kdo to psal

? kolik to přidá koní? a sedí pak líp to auto?? nebo se tim odlehčuje???

psal to nejakejj no_name clovek

Napsal: 28 led 2006 20:16
od WRCteam
lesteni lol:))) jediny co s tema kolama muzes udelat aby to vypadalo hezky tak lestit .----
Re: Lesteni kol
Napsal: 28 led 2006 21:02
od bohhy
radek28 píše:to bohry:chlape máš vyzkoušený nějaký barvožrout???
Jediny co mam vyskouseny tak kazdej kterej sem koupil v pixle v drogerce tak fungoval luxusne

,ale pouzivam normalni steteckovani zadny spreje nebo tak nejak.
Napsal: 28 led 2006 21:11
od Ilegaltuner
presně tak,je to taková orange sračka

Bacha na oči vystřeluje z toho víčko když je teplo a je to žiravina jak sviňa prsklo mi to do ksychtu,a málem jsem to nestih k vodě
