Stránka 1 z 1
velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 15:14
od Tommy-cupra
myslite ze bude velkej rozdil pri sprintu kdyz na aute budou misto 16tek plechu nebo 17 tek alu 18ky ale lehoucky od oz????
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 15:34
od JonnY
tak v rychlosti
polomer kolesa ti urcuje silu prenasanu na vozovku -> vacsie koleso = nizsia sila. tj po zmenseni kolesa ti stupne zrychelnie, klesne maximalka, klesne svetla vyska a tacho bude ukazovat viac.
hmotnost ma byt co najnizsia. lachsie kolo - rychlejsie sa roztoci.
este zalezi na rozlozeni hmotnosti v disku. ak mas dve rovnako tazke kolesa, pricom jedno bude mat vacsinu hmotnosti v strede a druhe na kraji, tak to prve sa roztoci rychlejsie.
a vo vseobecnosti -> mensi disk -> menej materialu -> mensia hmotnost....
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 15:58
od barbucha
Tommy-cupra píše:myslite ze bude velkej rozdil pri sprintu kdyz na aute budou misto 16tek plechu nebo 17 tek alu 18ky ale lehoucky od oz????
Já jsem na poslední mimoni zkoušel 18" se závodníma Yokohamama a 16" se starejma obyčejnejma Bridgestonkama a ty 16" byly rozhodně rychlejší. Taky jsem na nich nakonec jel.
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 19:53
od Zemi
No podle me zalezi vzdy na vaze ne...

Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...
Napsal: 09 bře 2006 19:58
od Ritchma
Nevim jak je to pak s váhou pneu, ale podle mě když by ty 16 bo 17" byly těžší než ty 18" a na nich by byly pneu s takovym profilem že by nebyly větší celkově než ty 16,17 tak by se to zhoršit nemělo ne?
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 20:13
od leon4x4
Zemi píše:No podle me zalezi vzdy na vaze ne...

Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...
Na váze zas tak nezáleží, záleží na setrvačnosti, tedy na dynamice. To znamená, že když si někdo dá stejně těžký 15tky nebo 18tky tak 18tky pojedou hůř. Proč? Protože ta plocha (obruč) je na větším poloměru a proto její setrvačnost je mnohem větší a proto taky potřebuješ větší výkon na jejich roztočení na určité otáčky za určitou dobu.
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 20:16
od Tommy-cupra
hm hm,takze naprd co,no ja uz ty 17ky stejne prodal a tak musim neco koupit,17 ky vypadaj hrozne malinkaty na aute,takze holt musim jezdit na 18kach a zkusit neco sehnat v 16kach,ale jelikoz mam 4 kolku tak vozit 4 kola sebou je kravina.
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 20:26
od leon4x4
Tommy-cupra píše:hm hm,takze naprd co,no ja uz ty 17ky stejne prodal a tak musim neco koupit,17 ky vypadaj hrozne malinkaty na aute,takze holt musim jezdit na 18kach a zkusit neco sehnat v 16kach,ale jelikoz mam 4 kolku tak vozit 4 kola sebou je kravina.
Mám jedny príma origo 17" ze Seat Top Sport
To je to jediné co mi zbylo

Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 20:27
od Zemi
leon4x4 píše:Zemi píše:No podle me zalezi vzdy na vaze ne...

Samo
predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude
prumer stejnej jako u 16tek...
Na váze zas tak nezáleží, záleží na setrvačnosti, tedy na dynamice. To znamená, že když si někdo dá stejně těžký 15tky nebo 18tky tak 18tky pojedou hůř. Proč? Protože ta plocha (obruč) je na větším poloměru a proto její setrvačnost je mnohem větší a proto taky potřebuješ větší výkon na jejich roztočení na určité otáčky za určitou dobu.
Je mi to jasny... Proto jsem si svuj prispevek pojistil... Viz. tucny pismenko.

Snad nejsem mimo...
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 22:17
od Tommy-cupra
gumy tam pujdou 225/40. Uz jsem tam mel 18ky minulej rok a nebylo to spatny,ale tyhle by meli byt lehci,ale jeslti jsem to dobre pochopil,nehraje to moc roli co.
Karle kolik chces za ty 17ky?
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 22:54
od PJ
No ja myslim že na vaze tolik zaležet nebude pač vůči hmotnosti auta který to musí rozhejbat to neni moc
Re: velikost alu
Napsal: 09 bře 2006 23:02
od Dan Mag
To by mě docela zajímalo, na léto mám připravený 18", který maj obutý vnější průměr kola o 2 mm větší než stávající 16", ale jsou o 5 kg těžší

(celý kola)
Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 01:02
od barry
PJ píše:No ja myslim že na vaze tolik zaležet nebude pač vůči hmotnosti auta který to musí rozhejbat to neni moc
1 kg na kole je jako 10 kg na autě...vždycky záleží na hmotnosti...u rotačních a pohyblivých částí dvakrát tak...
215/40 R16 49,24 cm
225/45 R16 50,765 cm
205/40 R17 51,38 cm
225/45 R17 53,305 cm
215/35 R18 53,245 cm
225/40 R18 54,72 cm
Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 01:56
od JonnY
pri hmotnosti kolies nejde len o zrychelnie, ale o ich zotrvacnost v zmysle kopirovania nerovnosti.
a cim su lahsie, tym viac budu v kontakte s vozovkou...
Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 07:16
od leon4x4
Tommy-cupra píše:gumy tam pujdou 225/40. Uz jsem tam mel 18ky minulej rok a nebylo to spatny,ale tyhle by meli byt lehci,ale jeslti jsem to dobre pochopil,nehraje to moc roli co.
Karle kolik chces za ty 17ky?
Pokud budou ráfky v 18" lehčí než 17"tky co jsi tam měl a k tomu přidáš gumy se stejným vnějším obvodem, pak je to tak, že kolo bude lehčí a setrvačnost bude třeba jen maličko horší. Ale to by asi museli bejt nějaký magnesiový kolečka a ne nějaký "chromovaný" těžkotonážní hroši. Umím si představit, že ty rádoby tjůningový ráfky co se tu prodávaj budou mít klidně 12-15kg v 18", moje 17tky maj teď tuším 6,8kg a zimáky asi 7,4kg s tím, že magnesiové mají kolem 4,9kg.
Za ty Seaťácký 17tky ? hmm 10tis ?

Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 08:44
od Tommy-cupra
to je dobra price karle,no ja budu asi kupovat v tydnu oz superlegra a ty vazej 8,5 kg jedno,to neni spatny ne.
Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 12:35
od leon4x4
Tommy-cupra píše:to je dobra price karle,no ja budu asi kupovat v tydnu oz superlegra a ty vazej 8,5 kg jedno,to neni spatny ne.
Budou asi good. podle mne se zhorší jen trošku takový ten efekt když brzdíš na nerovném povrchu a ABS přestane brzdit protože je jedno kolo zrovna ve vzduchu. To když se mi stalo poprvé tak jsem hodně čuměl co se děje. Tím že budeš mít nižší bok gumy tak budou mít asi tendenci víc odskakovat, ale zase se nebudou v zatáčce tolik podvalovat. Vždycky je to něco za něco.
Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 13:43
od rocco
Kdyby si chtěl, tak bych měl OZ crono evolution 7x18 magnesiový, nemam tady váhu, ale sou dost lehký.
Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 14:30
od Tommy-cupra
karle ty mas superlegry na supre ne? jsi spokojenej?
Napsal: 10 bře 2006 16:55
od Taboo
Ja k tomu neco malo dodam... Jak uz bylo receno, u kol je samozrejme dulezite rozpolezeni hmoty materialu, ne jen jejich celkova vaha. Za predpokladu, ze hmota ve stredu kola stejneho anebo podobneho designu se s jejich velikosti tak moc nemeni, nejvetsi efekt na dispozici kineticke energie ma samozrejme narust hmoty vnejsiho obvodu kol - z cehoz pote vyplyva, ze vetsi kola je tezsi akcelerovat a soucasne taky zastavit. Z tohoto duvodu se pro drag racing pouzivaji nejen co nejmensi (a nejlehci) kola, ale taky co nejmensi a nejlehci brzdove kotouce (jen dostatecne k zastaveni vozu v rozmezi dojezdu). Z hlediska samotne preformance v 1/4 mile je pote u rychlejsich vozu vyhodnejsi zastavovat padakem, nez se o to same snazit potrebnym zvetsovanim brzdovych kotoucu a pote taky kol (aby se do nich ty brzdy vesly) na ukor akcelerace. Samozrejme, u jinych typu zavodeni, kde jsou na brzdy kladeny mnohem vyssi pozadavky, snizena akcelerace vetsich kol je nutnym zlem ve jmenu lepsich brzdicich schopnosti. Vetsi kola s nizkoprofilovymi pneumatikama jsou proste pouzity ne proto, ze by to nejak prospelo jizdnim vlastnostem tech vozu, ale jen jako dusledek pouziti velkych brzd. Na tomto miste si je nutno uvedomit, ze samotne kola a pneumatiky jsou soucasti podvozku. Nejen ze vetsi kola kladou vetsi pozadavky na brzdy, ale jejich (vetsinou zvysena) vaha ovlivnuje praci tlumicu a pruzin. S pouzitim nizkoprofilovych pneumatik se pote clovek soucasne ochuzuje o prostor "lazeni" pneumatik vzhledem k pouzitemu podvozku v podobe vyberu tvrdosti bocnich sten pneumatik. To, ze pouhym snizenim vozu pomoci kratsich pruzin (jakekoliv tvrdosti) bez dalsich patricnych uprav je trvale porusena geometrie podvozku, je kapitola sama o sobe, ale kdyz mluvime jen o vaze kol a charakteristikach pneumatik, tak je dulezite se divat na podvozek + kola + pneumatiky jako na jeden celek, jehoz vsechny komponety se navzajem ovlivnuji. Clovek ma pote vyber budto prizpusobit charakteristiky pruzin, tlumicu a sway bars vaze kol a charakteristikam pneumatik, anebo naopak vahu kol a charakteristiky pneumatik ostatnim pouzitym komponentum podvozku. V tomto aspektu je dulezita celkova vaha kol + pneumatik a tvrdost/flexibilita bocnich sten pneumatik, coz je to, kde velke kola s pneumatikami nizkeho profilu nenechavaji dostatek prostoru pro dolazeni. Co se tyka drag racing, nizkoprofilove pneumatiky ve vetsine pripadu nedovoluji potrebne podhusteni k dosazeni zvyseni kontaktni plochy a castecne absorbci krouticiho momentu pri startu, coz pote vede budto ke ztrate trakce anebo naopak zlomenym komponentum driveline.
See ya'll in a few weeks.

Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 18:59
od leon4x4
Tommy-cupra píše:karle ty mas superlegry na supre ne? jsi spokojenej?
Mám a moc spokojený nejsem, prodejce mi prodal na zadek špatná offset a proto nemohu dát širší gumy jak 275 a i kvůli těm už jsem musel tahat lemy. Jinak by se do podběhu vešli i 295 nebo některé 305 a ono to je dost znát obvzlášť když tu není nikde ani jedna připravená dráha.
2 Taboo: Já mám zkoušku jak z mechaniky, tak dynamiky na Universitě, ale nemám tolik trpělivosti sepisovat elaboráty jako ty
Je to ale tak jak říkáš a právě proto uvažuji na Supře o instalaci zadních brzd z N/A modelu což potom umožní použití 15" Drag rims (třeba CCW nebo Bogart nebo jak se jmenují) + nějaké pěkné M/T.
A co se týká DRAG + velké kola nízký bok pneu - je tu další problém a to je Wheel Hopp - tedy nadskakování kol které nejsou tlumiče schopné udržet na zemi a to je to nejhorší co se můžes stát, protože v ten okamžik se opravdu hodně namáhá zavěšení hnané nápravy, ramena, tlumiče, diferák atd.... a je dost velká šance že se něco pos**e
Re: velikost alu
Napsal: 10 bře 2006 19:10
od Tommy-cupra
rocco píše:Kdyby si chtěl, tak bych měl OZ crono evolution 7x18 magnesiový, nemam tady váhu, ale sou dost lehký.
máš sz
Napsal: 10 bře 2006 20:05
od wrenklin
Napsal: 10 bře 2006 20:21
od Zemi
Mas M3 nebo co?

Napsal: 10 bře 2006 20:43
od kentoya
ad wrenklin
pokud jezdíš podle předpisů, nezávodíš, nedriftuješ a jezdíš po rovné (nehrbolaté silnici) tak tam můžeš mít i kola z traktora, jinak je to alchymie, proč myslíš, že výrobci nedávají (až na výjimky) nízkoprofilová kola, a proč myslíš, že když jdou vrazit na dvoukilo 18 náctky a předepsaný jsou 15 náctky, tak jsem tam vrazil 16 náctky a větší tam prostě nedám
řekl bych ale možná se mýlím, že výrobci umí počítat trošku líp jak většina z nás, samozřejmě, že sou tady odborníci a samozřejmě, že výrobci si nechávají rezervu, ale jen tak
Napsal: 13 bře 2006 09:24
od Martin IV.
no hooodně záleží taky na šířce pneu (bych asi řekl nejvíc)
btw. mrkněte zde
www.vwfeatures.com a v konfigurátoru nalevo si zvolte GTI s 17alu a pak s 18alu a vpravo se zoobrazuje zrychlení, které je s 18alu lepší

Re: velikost alu
Napsal: 13 bře 2006 10:56
od PJ
Martin IV.: spíš to bude tím, že prostě se netrefěj u 18 na stejnej obvod a tak davaj o neco mensi = lepší akcelerace