Stránka 1 z 2
plechace -> Al
Napsal: 06 črc 2004 23:37
od Tacmud
sem cet ze 5kg usetrenych na rotujicim telese je jan 25 ve skutecnosti....nevim, nejsem nak zbehly ve fyzice tak musim verit, tzn *4 je to pro motor jako jet o 100Kg lehci.....
takze mam 2 otazky
1. kolik Kg je prumerne rozdil mezi Al a plechacem
2. poznali ste prechod?
Napsal: 07 črc 2004 00:21
od eric
Tak tos mi nasadil brouka do hlavy.
Já ten přechod nepoznal,možná tim,že sem se na to nesoustředil-plecháče mam na zimních,tak proto.
Každopádně hnedle zítra pujdu zváži 14" alu a 14" plech
Napsal: 07 črc 2004 09:53
od lucky_man
Tak já to nevážil...ale nevím...na akceleraci jsem to teda já nepoznal...a to vnější průměr kola mám furt stejnej...(pokud se nemýlím).
Napsal: 07 črc 2004 11:14
od Komár 1981
Mno, rozdil mezi 13" plechacem a 15" hlinikem (oboje obute).... na aute jsem to nemel, ale takhle na potezkani jsem rozdil ve vaze nepoznal. Lec rozdil mezi 13" plechacem a 13" elektronem (jako matrosem elektron, je to nejaka slitina, ted me zab ceho s cim) je znat hoooooooooodne moc. Kdyz jsem si pro ne jel a zvedal je ze zeme, tak jsem si malem dal do frnaku, jak byly lehoucky...

Napsal: 07 črc 2004 11:53
od amogh
ja to ani poznat nemohl protoze jsem dal sice lehci kolo ale o 2cm sirsi takze to je na stejno ne li horsi
uz se to dneska resilo i jinde ale ja jsem nazoru ze to nejde takle jednoduse rict
hybnost translacniho pohybu je soucin rychlosti a hmotnosti p=mv tam je to jednoduchy a je tedy vidno ze hmotnost je takova jaka je
hybnost rotacniho pohybu je slozitejsi je to soucin momentu setrvacnosti telesa k ose rotace a uhlove rychlosti
tzn misto hmotnosti nam tu vystupuje moment setrvacnosti a misto rychlosti uhlova rychlost
moment setrvacnosti kruhu je 1/64 x pí x d^4 a ted odvozujte mam dva roky po vejsce a uz sem dutej jak bambus dal uz nak nevim tohle je jediny co jsem vybral z hlavy a na vzorecek momentu setrvacnosti jsem se zeptal
tak strojari co vy na to? ja su jenom stavar
Napsal: 07 črc 2004 13:16
od lucky_man
Napsal: 07 črc 2004 13:23
od Velbloud
amogh píše:moment setrvacnosti kruhu je 1/64 x pí x d^4

nějak se mi z toho zamotala hlava....

Napsal: 07 črc 2004 14:05
od Tacmud
no nevim, mozna ze na silnejsich autech to moc poznat jit nemusi, nicmene ja bych to treba dost poznal
jinak elektrony sou myslim naka Mg slitina.....aspon mam pocit ze sem to nekde cet......jinak strasne moc lidi si mysli ze el. a al kola sou to same
Napsal: 07 črc 2004 14:54
od I.C.
Tacmud píše:...jinak elektrony sou myslim naka Mg slitina.....aspon mam pocit ze sem to nekde cet......jinak strasne moc lidi si mysli ze el. a al kola sou to same
Na vyrobu se pouzivaji slitiny hliniku, horciku, magnezia a mozna jeste nejaky. Obycejny litaky jsou vetsinou hlinik s cimsi. Horcikovy kola se pouzivaji na zavodnich autech (Speedline, OZ, ...) a napr. STicko je ma v serii ( takovy ty zlaty

).
Napsal: 07 črc 2004 16:45
od Paolo.n
Jo o tom jsem taky chvili premejslel, ale taky ani na hmotnostnim rozdilu kol nevydelam, kdyz menim 14 plechace za 15 alu a jeste se sirsima gumama.
Napsal: 07 črc 2004 17:22
od Velbloud
Paolo.n píše:Jo o tom jsem taky chvili premejslel, ale taky ani na hmotnostnim rozdilu kol nevydelam, kdyz menim 14 plechace za 15 alu a jeste se sirsima gumama.
to máš pravdu spíš na z tohodle hlediska proděláš - větší odpor, spotřeba a budeš pomalejší... (krapet)

Napsal: 07 črc 2004 17:46
od Tacmud
no ja predpokladam vymenu 13->13
15ky s nizkoprofilovkama by byli sice asi super na oko, ale taky su-per cenove a v prakticnosti nula
Napsal: 07 črc 2004 17:59
od Velbloud
Tacmud píše:no ja predpokladam vymenu 13->13
15ky s nizkoprofilovkama by byli sice asi super na oko, ale taky su-per cenove a v prakticnosti nula
a oplétačky s bengama, dej pokoj... Dobře děláš, vyděl bych to tak na 175 na 65 a bude to super

Napsal: 07 črc 2004 19:02
od Arwell
to mě taky tak trošku zajímá
má to někdo ověřený.....

Napsal: 07 črc 2004 19:19
od amogh
tak na favorita bych se 14tek nebal a 15 tek taky moc
jinak ja kola taky nevazil ale kdyz jsem menil plechy 6´´ se 195/50/15 za alu 7,5x16 215/40/16 tak ty sirsi alu i s tou vetsi gumou byly lehci
Napsal: 07 črc 2004 20:28
od Tacmud
Velbloud píše:Tacmud píše:no ja predpokladam vymenu 13->13
15ky s nizkoprofilovkama by byli sice asi super na oko, ale taky su-per cenove a v prakticnosti nula
a oplétačky s bengama, dej pokoj... Dobře děláš, vyděl bych to tak na 175 na 65 a bude to super

jj presne tak

Napsal: 07 črc 2004 21:20
od Marek
Komár 1981 píše:Mno, rozdil mezi 13" plechacem a 15" hlinikem (oboje obute).... na aute jsem to nemel, ale takhle na potezkani jsem rozdil ve vaze nepoznal. Lec rozdil mezi 13" plechacem a 13" elektronem (jako matrosem elektron, je to nejaka slitina, ted me zab ceho s cim) je znat hoooooooooodne moc. Kdyz jsem si pro ne jel a zvedal je ze zeme, tak jsem si malem dal do frnaku, jak byly lehoucky...

Přesně tak mezi 13"plech a 13"alu je rozdíl dost znát

Napsal: 08 črc 2004 08:39
od amogh
ha uz jsem to nasel a i kamarad mi potvrdil
moment setrvacnosti fyzikalni(ne statickej kterej jsem uvadel pred tim)
J=1/2 x m x r^2 lze jeste napsat jako integral r^2 dm
m=hmotnost
r=vzdalenost od teziste
takze trvdit ze se "hmotnost se jakoby zvetsi" 5x je blbost a i dvakrat a i cokolov zalezi proste na tvaru kola
tak a ted jeste najit to druhy tema kde je o tom hadka:-)
Napsal: 08 črc 2004 08:43
od Velbloud
amogh píše:ha uz jsem to nasel a i kamarad mi potvrdil
moment setrvacnosti fyzikalni(ne statickej kterej jsem uvadel pred tim)
J=1/2 x m x r^2 lze jeste napsat jako integral r^2 dm
m=hmotnost
r=vzdalenost od teziste
takze trvdit ze se "hmotnost se jakoby zvetsi" 5x je blbost a i dvakrat a i cokolov zalezi proste na tvaru kola
jako například 5 kg vážící podložky...

Napsal: 08 črc 2004 08:47
od amogh
jenze na otoceni 5kg podlozky potrebujes daleko vic kineticky energie nez kdyby si ji jenom posouval chapes
Napsal: 08 črc 2004 09:33
od Tacmud
a jsi si jisty že to je o momentu setrvačnosti?
Napsal: 08 črc 2004 09:36
od amogh
Tacmud píše:a jsi si jisty že to je o momentu setrvačnosti?
no to dost jsem
co navrhujes ty?

Napsal: 08 črc 2004 09:47
od lucky_man
...tady se bavěj chytrý...a já začnu asi vážně šoupat nohama
Tady se naučím teda víc, než ve škole

Napsal: 08 črc 2004 10:03
od Tacmud
nic, ja a fyzika to je jak ohen a voda
ja jen ze timhle vypoctes miru setrvacnosti telesa pri otacivem pohybu a ne to o kolik je pro motor jednoduzsi s tim hnout, nebo se mylim?
Setrvacnost a potrebna sila pro roztoceni/zastaveni kola (cimz by i brzdeni s hlinikovymi koly melo byt pruznejsi) je neco jineho ne?
timhle vzorcem jako bys si vypocet ze kdyz se rozjedes na 50 a das tam neutral tak s plechacema dojedes dal, nic vic
Napsal: 08 črc 2004 10:08
od amogh
no to je to samy
cim dyl se ti bude kolo vic tocit nez se zastavi tim hur ho i roztocis
hlinikac bude vzdycky lepsi protoze je lehci ale pokud ma jenom treba max. o palec ci dva vetsi rozmer kdyby si dal misto 13tek plechu 18ku litak tak je to taky k hovnu i kdyz je lehci
Napsal: 08 črc 2004 10:11
od Tacmud
amogh píše:
cim dyl se ti bude kolo vic tocit nez se zastavi tim hur ho i roztocis
no to je logicke, nicmene z toho ale nevypoctes tu silu, to se imho musi pres/jeste pres jine vzorce
Napsal: 08 črc 2004 12:43
od amogh
spoctes
ale delat to nebudu

Napsal: 08 črc 2004 12:50
od eric
pánové,myslim,že teorie je tu k ničemu.Chce to prostě poznat v praxi
Napsal: 08 črc 2004 12:55
od amogh
jo sereme na to uz mi z toho bzuci hlava
Napsal: 08 črc 2004 13:01
od GEORGE
amogh píše:jo sereme na to uz mi z toho bzuci hlava
To se ti ani nedivim, já sem si teď připadal jako ve škole.
