Stránka 1 z 2

plechace -> Al

Napsal: 06 črc 2004 23:37
od Tacmud
sem cet ze 5kg usetrenych na rotujicim telese je jan 25 ve skutecnosti....nevim, nejsem nak zbehly ve fyzice tak musim verit, tzn *4 je to pro motor jako jet o 100Kg lehci.....

takze mam 2 otazky

1. kolik Kg je prumerne rozdil mezi Al a plechacem
2. poznali ste prechod?

Napsal: 07 črc 2004 00:21
od eric
Tak tos mi nasadil brouka do hlavy.
Já ten přechod nepoznal,možná tim,že sem se na to nesoustředil-plecháče mam na zimních,tak proto.
Každopádně hnedle zítra pujdu zváži 14" alu a 14" plech

Napsal: 07 črc 2004 09:53
od lucky_man
Tak já to nevážil...ale nevím...na akceleraci jsem to teda já nepoznal...a to vnější průměr kola mám furt stejnej...(pokud se nemýlím).

Napsal: 07 črc 2004 11:14
od Komár 1981
Mno, rozdil mezi 13" plechacem a 15" hlinikem (oboje obute).... na aute jsem to nemel, ale takhle na potezkani jsem rozdil ve vaze nepoznal. Lec rozdil mezi 13" plechacem a 13" elektronem (jako matrosem elektron, je to nejaka slitina, ted me zab ceho s cim) je znat hoooooooooodne moc. Kdyz jsem si pro ne jel a zvedal je ze zeme, tak jsem si malem dal do frnaku, jak byly lehoucky... :lol:

Napsal: 07 črc 2004 11:53
od amogh
ja to ani poznat nemohl protoze jsem dal sice lehci kolo ale o 2cm sirsi takze to je na stejno ne li horsi :wink:

uz se to dneska resilo i jinde ale ja jsem nazoru ze to nejde takle jednoduse rict

hybnost translacniho pohybu je soucin rychlosti a hmotnosti p=mv tam je to jednoduchy a je tedy vidno ze hmotnost je takova jaka je

hybnost rotacniho pohybu je slozitejsi je to soucin momentu setrvacnosti telesa k ose rotace a uhlove rychlosti

tzn misto hmotnosti nam tu vystupuje moment setrvacnosti a misto rychlosti uhlova rychlost

moment setrvacnosti kruhu je 1/64 x pí x d^4 a ted odvozujte mam dva roky po vejsce a uz sem dutej jak bambus dal uz nak nevim tohle je jediny co jsem vybral z hlavy a na vzorecek momentu setrvacnosti jsem se zeptal

tak strojari co vy na to? ja su jenom stavar

Napsal: 07 črc 2004 13:16
od lucky_man
:respect: :respect: :respect:

3 roky na strojárně na mě žádné následky asi nezanechaly....taky fyzika je jedna z mnoha zkoušek co nemám :D ....
Každopádně Amohg umííí 8)

Napsal: 07 črc 2004 13:23
od Velbloud
amogh píše:moment setrvacnosti kruhu je 1/64 x pí x d^4
:zapomel: nějak se mi z toho zamotala hlava.... :?:

Napsal: 07 črc 2004 14:05
od Tacmud
no nevim, mozna ze na silnejsich autech to moc poznat jit nemusi, nicmene ja bych to treba dost poznal :)

jinak elektrony sou myslim naka Mg slitina.....aspon mam pocit ze sem to nekde cet......jinak strasne moc lidi si mysli ze el. a al kola sou to same

Napsal: 07 črc 2004 14:54
od I.C.
Tacmud píše:...jinak elektrony sou myslim naka Mg slitina.....aspon mam pocit ze sem to nekde cet......jinak strasne moc lidi si mysli ze el. a al kola sou to same
Na vyrobu se pouzivaji slitiny hliniku, horciku, magnezia a mozna jeste nejaky. Obycejny litaky jsou vetsinou hlinik s cimsi. Horcikovy kola se pouzivaji na zavodnich autech (Speedline, OZ, ...) a napr. STicko je ma v serii ( takovy ty zlaty ;-) ).

Napsal: 07 črc 2004 16:45
od Paolo.n
Jo o tom jsem taky chvili premejslel, ale taky ani na hmotnostnim rozdilu kol nevydelam, kdyz menim 14 plechace za 15 alu a jeste se sirsima gumama.

Napsal: 07 črc 2004 17:22
od Velbloud
Paolo.n píše:Jo o tom jsem taky chvili premejslel, ale taky ani na hmotnostnim rozdilu kol nevydelam, kdyz menim 14 plechace za 15 alu a jeste se sirsima gumama.
to máš pravdu spíš na z tohodle hlediska proděláš - větší odpor, spotřeba a budeš pomalejší... (krapet) :?:

Napsal: 07 črc 2004 17:46
od Tacmud
no ja predpokladam vymenu 13->13

15ky s nizkoprofilovkama by byli sice asi super na oko, ale taky su-per cenove a v prakticnosti nula

Napsal: 07 črc 2004 17:59
od Velbloud
Tacmud píše:no ja predpokladam vymenu 13->13

15ky s nizkoprofilovkama by byli sice asi super na oko, ale taky su-per cenove a v prakticnosti nula
a oplétačky s bengama, dej pokoj... Dobře děláš, vyděl bych to tak na 175 na 65 a bude to super 8)

Napsal: 07 črc 2004 19:02
od Arwell
to mě taky tak trošku zajímá :?:
má to někdo ověřený..... :wink:

Napsal: 07 črc 2004 19:19
od amogh
tak na favorita bych se 14tek nebal a 15 tek taky moc

jinak ja kola taky nevazil ale kdyz jsem menil plechy 6´´ se 195/50/15 za alu 7,5x16 215/40/16 tak ty sirsi alu i s tou vetsi gumou byly lehci

Napsal: 07 črc 2004 20:28
od Tacmud
Velbloud píše:
Tacmud píše:no ja predpokladam vymenu 13->13

15ky s nizkoprofilovkama by byli sice asi super na oko, ale taky su-per cenove a v prakticnosti nula
a oplétačky s bengama, dej pokoj... Dobře děláš, vyděl bych to tak na 175 na 65 a bude to super 8)
jj presne tak 8)

Napsal: 07 črc 2004 21:20
od Marek
Komár 1981 píše:Mno, rozdil mezi 13" plechacem a 15" hlinikem (oboje obute).... na aute jsem to nemel, ale takhle na potezkani jsem rozdil ve vaze nepoznal. Lec rozdil mezi 13" plechacem a 13" elektronem (jako matrosem elektron, je to nejaka slitina, ted me zab ceho s cim) je znat hoooooooooodne moc. Kdyz jsem si pro ne jel a zvedal je ze zeme, tak jsem si malem dal do frnaku, jak byly lehoucky... :lol:

Přesně tak mezi 13"plech a 13"alu je rozdíl dost znát 8)

Napsal: 08 črc 2004 08:39
od amogh
ha uz jsem to nasel a i kamarad mi potvrdil

moment setrvacnosti fyzikalni(ne statickej kterej jsem uvadel pred tim)

J=1/2 x m x r^2 lze jeste napsat jako integral r^2 dm
m=hmotnost
r=vzdalenost od teziste
takze trvdit ze se "hmotnost se jakoby zvetsi" 5x je blbost a i dvakrat a i cokolov zalezi proste na tvaru kola

tak a ted jeste najit to druhy tema kde je o tom hadka:-)

Napsal: 08 črc 2004 08:43
od Velbloud
amogh píše:ha uz jsem to nasel a i kamarad mi potvrdil

moment setrvacnosti fyzikalni(ne statickej kterej jsem uvadel pred tim)

J=1/2 x m x r^2 lze jeste napsat jako integral r^2 dm
m=hmotnost
r=vzdalenost od teziste
takze trvdit ze se "hmotnost se jakoby zvetsi" 5x je blbost a i dvakrat a i cokolov zalezi proste na tvaru kola
jako například 5 kg vážící podložky... :?:

Napsal: 08 črc 2004 08:47
od amogh
jenze na otoceni 5kg podlozky potrebujes daleko vic kineticky energie nez kdyby si ji jenom posouval chapes

Napsal: 08 črc 2004 09:33
od Tacmud
a jsi si jisty že to je o momentu setrvačnosti?

Napsal: 08 črc 2004 09:36
od amogh
Tacmud píše:a jsi si jisty že to je o momentu setrvačnosti?
no to dost jsem

co navrhujes ty? :D

Napsal: 08 črc 2004 09:47
od lucky_man
...tady se bavěj chytrý...a já začnu asi vážně šoupat nohama :respect: :smich2:

Tady se naučím teda víc, než ve škole :)

Napsal: 08 črc 2004 10:03
od Tacmud
nic, ja a fyzika to je jak ohen a voda :lol:

ja jen ze timhle vypoctes miru setrvacnosti telesa pri otacivem pohybu a ne to o kolik je pro motor jednoduzsi s tim hnout, nebo se mylim?

Setrvacnost a potrebna sila pro roztoceni/zastaveni kola (cimz by i brzdeni s hlinikovymi koly melo byt pruznejsi) je neco jineho ne?

timhle vzorcem jako bys si vypocet ze kdyz se rozjedes na 50 a das tam neutral tak s plechacema dojedes dal, nic vic

Napsal: 08 črc 2004 10:08
od amogh
no to je to samy

cim dyl se ti bude kolo vic tocit nez se zastavi tim hur ho i roztocis

hlinikac bude vzdycky lepsi protoze je lehci ale pokud ma jenom treba max. o palec ci dva vetsi rozmer kdyby si dal misto 13tek plechu 18ku litak tak je to taky k hovnu i kdyz je lehci

Napsal: 08 črc 2004 10:11
od Tacmud
amogh píše: cim dyl se ti bude kolo vic tocit nez se zastavi tim hur ho i roztocis
no to je logicke, nicmene z toho ale nevypoctes tu silu, to se imho musi pres/jeste pres jine vzorce

Napsal: 08 črc 2004 12:43
od amogh
spoctes :D

ale delat to nebudu :D

Napsal: 08 črc 2004 12:50
od eric
pánové,myslim,že teorie je tu k ničemu.Chce to prostě poznat v praxi

Napsal: 08 črc 2004 12:55
od amogh
jo sereme na to uz mi z toho bzuci hlava

Napsal: 08 črc 2004 13:01
od GEORGE
amogh píše:jo sereme na to uz mi z toho bzuci hlava
To se ti ani nedivim, já sem si teď připadal jako ve škole. :lol: