Stránka 1 z 1
podlozky
Napsal: 16 čer 2007 10:02
od Tom_
chci se zeptat, jaky material byste doporucili na vyrobu podlozek, muzu sehnat od znamyho pro sebe letecky dural,tak jestli tenhle material a nebo radsi jiny. A jestli nahodou nevite typ materialu nebo ČSN , to hlavne potrebuju, jaky material to presne je.Diky moc
Re: podlozky
Napsal: 16 čer 2007 11:08
od sotomaior
ber ten dural...potrebujes lehky a pevny material,jakakoli ocel je zbytecna velka zatez navic (neodpruzena hmotnost) a normy najdes na netu,ja mam doma jen pro oceli...
Re: podlozky
Napsal: 16 čer 2007 11:17
od Tom_
sotomaior píše:ber ten dural...potrebujes lehky a pevny material,jakakoli ocel je zbytecna velka zatez navic (neodpruzena hmotnost) a normy najdes na netu,ja mam doma jen pro oceli...
to je sice pekne ze to najdu na netu, ale prece tech druhu bude asi pekne moc ne? a vybrat si od oka fakt radsi neriskuju, kdo ma s tim zkusenosti ? diky
Napsal: 17 čer 2007 01:49
od hrnec09
asi nej bude použít dural 42 4203 je pouzívanej jako konstrukční materiál s pevností 200 - 450 MPa
Napsal: 17 čer 2007 14:46
od Tom_
hrnec09 píše:asi nej bude použít dural 42 4203 je pouzívanej jako konstrukční materiál s pevností 200 - 450 MPa
no ok,zeptam se a uvidime
jinak nejaky jiny tipy?
Napsal: 02 črc 2007 21:21
od Rolljoin
Nebudu zakládat nové téma o podložkách a hodím to semka. Zajímalo by mě pár věcí takže:
1) jak je to s podložkama u quattra? slyšel jsem že musí byt na všech kolech stejné. stejně jak stejné kola a gumy.
2) jaký budou mít podložky vliv na jízdní vlasnosti. nechám seriový podvozek. Bude to líp sedět do zatáček nebo se to bude víc houpat? asi mám pořítat s větším opotřebením tlumičů a prožin že?
3) Myslíte že 2,5cm podložka je hodně? rádbych aby ty kola trochu vylezly. a stačí na to použít delší šrouby bo se to musí přišroubovat zvlášť?
Napsal: 02 črc 2007 22:44
od Rolljoin
to už tady všichni spí?

Re: podlozky
Napsal: 02 črc 2007 22:48
od AdieuD
mam podlozky 1cm a nepocituji zadnou zmenu v jizdnich vlastnostech.. jen zadni ramena vic trpi a brzo bude Acko ...
ale 1cm a 2.5cm to je o necem jinem, to je vetsi kalibr

Re: podlozky
Napsal: 02 črc 2007 23:03
od Rolljoin
AdieuD píše:mam podlozky 1cm a nepocituji zadnou zmenu v jizdnich vlastnostech.. jen zadni ramena vic trpi a brzo bude Acko ...
ale 1cm a 2.5cm to je o necem jinem, to je vetsi kalibr

jj asi to bude dost ale nelíbí se mi zapadlé kola. myslím že to vyjde nastejno jako bych koupil kola s menším ET nebo se pletu?
Napsal: 02 črc 2007 23:51
od hrnec09
no radši kola s menšim ET než podložky
Napsal: 03 črc 2007 20:38
od Rolljoin
hrnec09 píše:no radši kola s menšim ET než podložky
proč?
Dokáže mi někdo pls poradit a odpovědět
Napsal: 04 črc 2007 16:26
od Beaver
Protože ať se budeš snažit sebevíc, nikdy nebude podložka pod kolem stejně kompaktní jako kolo s odlišným ET. Vždycky tam bude nějaká vůle atd.
Re: podlozky
Napsal: 04 črc 2007 16:39
od AdieuD
Rolljoin píše:AdieuD píše:mam podlozky 1cm a nepocituji zadnou zmenu v jizdnich vlastnostech.. jen zadni ramena vic trpi a brzo bude Acko ...
ale 1cm a 2.5cm to je o necem jinem, to je vetsi kalibr

jj asi to bude dost ale nelíbí se mi zapadlé kola. myslím že to vyjde nastejno jako bych koupil kola s menším ET nebo se pletu?
tak jako tak si dodrbes zadni ramena a me prijde vzadu Acko, jak kdyz cura fena
Beave ma asi pravdu s tema vulema...
Napsal: 04 črc 2007 17:14
od Beaver
Tak jako tak na to působí už širší kola, posunutím "ven z auta" se to jen umocní. Jako klasickej příklad obvykle uvádím jak mi relativně použitelný silentbloky u Favorita bleskurychle odešly po nasazení 6" kol s gumama 185 mm s ET větším než origo plechy. Stejně tak to začalo víc lomcovat s čepama apod. Předpokládám, že s podložkama bych si "pomohl" ještě víc. HLAVNĚ bych je nedával na auto o kterým budu předpokládat, že se s ním budu přemisťovat rychle a řezat zatáčky. Plus je často potřeba použít delší šrouby nebo štefty, což se mi taky moc nelíbí.
Pro porovnání, pokud upravuju vystrčení kol podložkama, hnu s celým kolem směrem ven z auta. Když budu mít dvě ALU kola, jedno s ET 0 a druhý s ET30, potom se vlastně upevnění a poloha středu nemění, ale "odpluje" límec, resp. ráfek směrem dovnitř nebo ven.