Stránka 1 z 2

Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 07:24
od LuckyR
Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 08:14
od Rolljoin
LuckyR píše:Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?
no jedna z vlasností je že se při zahřátí neroztahuje takže máš stejný tlak za různých podmínek.

Napsal: 01 dub 2008 08:28
od pajiki
tak, tak 8) 8)
ať je teplo nebo zima tlak v pneumatikách je vždycky prima

Napsal: 01 dub 2008 08:30
od LuckyR
A ovlivňuje to hodně běžnou jízdu? Je to pak poznat?

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 09:52
od Ondras
Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 10:20
od Rolljoin
Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9

Napsal: 01 dub 2008 10:20
od Fugo
je to přsně tak jak píše Ondras, pokud je vzduch z kompresoru upraven (bez oleje a vody) tak je to fuk, jen tahání peněz z lidí.

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 10:57
od JonnY
fuk to nieje, ale myslim ze rozdiel oproti vzduchu je tak nepatrny ze je celkom zbytocne sa tym zaoberat...

Napsal: 01 dub 2008 11:00
od Fugo
:roll:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 11:11
od Anděl
Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
Přesně tak. Jinak je to 78%. :D

Napsal: 01 dub 2008 11:49
od Mirek-200sx
v pneumatice sice neni vakuum ale taky tam neni vzduch bez dusiku...takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste...dobry na bezny jezdeni..znamej co jezdi vrchy a vlastni pneuservis to nedoporucoval na sportovnejsi ci zavodni jizdu...pneumatika se hur zahriva 8)

Napsal: 01 dub 2008 12:05
od Ondras
Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.

Napsal: 01 dub 2008 12:40
od LuckyR
No jo já pořád počítal s nulovym množstvim neuvědomil sem si že ho tam těch 78% už je..no asi je fakt že to bude o ničem..

Napsal: 01 dub 2008 12:49
od renm
Ondras píše:
Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... :twisted: A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy... :lol:

Napsal: 01 dub 2008 13:15
od Ondras
renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
Jo? Dokážeš to výpočtem?

Napsal: 01 dub 2008 13:20
od Mirek-200sx
renm píše:
Ondras píše:
Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... :twisted: A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy... :lol:
souhlas...

Napsal: 01 dub 2008 13:27
od LuckyR
renm píše:
Ondras píše:
Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... :twisted: A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy... :lol:
No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?

Napsal: 01 dub 2008 13:30
od LuckyR
A co by se stalo naplnit je místo vzduchem Vodíkem..auto by to mělo odlehčit ne? :lol: :lol: :lol:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 13:33
od Ondras
...a to na rotační hmotě :D :D

Napsal: 01 dub 2008 13:39
od Mirek-200sx
LuckyR píše:A co by se stalo naplnit je místo vzduchem Vodíkem..auto by to mělo odlehčit ne? :lol: :lol: :lol:
to jo..kdyz pojedes dostatecne rychle..pneu se zahreji a budes odlehcenej hned :lol:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 14:30
od elviiis
Rolljoin píše:
Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
kamiony se foukaj na 9 :twisted:

jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 14:36
od bleach
ondras ma vzdycky pravdu

Napsal: 01 dub 2008 15:35
od renm
Ondras píše:
renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
Jo? Dokážeš to výpočtem?
no pokud na tom budeš trvat tak bych to mohl po práci doma zkusit...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat 8)

Napsal: 01 dub 2008 15:41
od renm
LuckyR píše: No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?
ono tady nejde o řízení a o poznání, ale u dálkových kamionů a dejme tomu firemních aut o spotřebu a opotřebení pneumatik dané rozdílným tlakem v pneu...

Napsal: 01 dub 2008 15:57
od Ondras
renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat 8)
Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 16:21
od Rolljoin
elviiis píše:
Rolljoin píše:
Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
kamiony se foukaj na 9 :twisted:

jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.

jj u osobáku je to imho zbytečné :wink:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 17:04
od elviiis
Rolljoin píše:
elviiis píše:
Rolljoin píše: je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
kamiony se foukaj na 9 :twisted:

jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.

jj u osobáku je to imho zbytečné :wink:
záleží jakou jsi měl tonáž apd... balóny se foukaj až na 10 ale většina kompíků nafouká jen 9... 7 možná v létě když foukáš vzduchu protože to naroste jak jsi psal... a menší náklaďáky maj možná méně...

Napsal: 01 dub 2008 19:16
od renm
Ondras píše:
renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat 8)
Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.
vem si že tam máš tlak 0 nebo míň jak 0,5 nebo kolik mají minimální hodnotu měřáky - úplně prázdné kolo - a do něj natlačíš 2 atmosféry čistého dusíku...tj. dejme tomu 0,5 atm. vzduchu - tam je 70% dusíku - čili 0,15 atm vlhkosti a kyslíku a při natlačení 2 atmosfér to máš 13,3333 x víc dusíku než toho ostatního...čili minimálně 93% dusíku tam musíš mít...Ale věřím tomu že tam je víc jak 93 %
Sám tam dusík nemám z důvodů které tady píšete..na osobáky které denně nenajezdí 500 km je to zbytečné...Ale u firemních aut je to dle mého velká úspora na pneu a benzínu...

Tohle není přesnej výpočet, je to jen ta logická úvaha...

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 19:49
od Ondras
Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu? :D

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Napsal: 01 dub 2008 19:59
od LuckyR
Ondras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu? :D
Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupost