Plnění pneumatik dusíkem.
Napsal: 01 dub 2008 07:24
Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?
Největší forum o tuningu na českém internetu
./forum/
no jedna z vlasností je že se při zahřátí neroztahuje takže máš stejný tlak za různých podmínek.LuckyR píše:Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
Přesně tak. Jinak je to 78%.Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%Ondras píše:ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
Jo? Dokážeš to výpočtem?renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%
souhlas...renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%Ondras píše:ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste![]()
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík....A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy...
No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%Ondras píše:ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste![]()
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík....A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy...
to jo..kdyz pojedes dostatecne rychle..pneu se zahreji a budes odlehcenej hnedLuckyR píše:A co by se stalo naplnit je místo vzduchem Vodíkem..auto by to mělo odlehčit ne?![]()
![]()
kamiony se foukaj na 9Rolljoin píše:je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.
no pokud na tom budeš trvat tak bych to mohl po práci doma zkusit...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítatOndras píše:Jo? Dokážeš to výpočtem?renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90%
ono tady nejde o řízení a o poznání, ale u dálkových kamionů a dejme tomu firemních aut o spotřebu a opotřebení pneumatik dané rozdílným tlakem v pneu...LuckyR píše: No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?
Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat
pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.elviiis píše:kamiony se foukaj na 9Rolljoin píše:je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?
Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne.![]()
jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
záleží jakou jsi měl tonáž apd... balóny se foukaj až na 10 ale většina kompíků nafouká jen 9... 7 možná v létě když foukáš vzduchu protože to naroste jak jsi psal... a menší náklaďáky maj možná méně...Rolljoin píše:pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.elviiis píše:kamiony se foukaj na 9Rolljoin píše: je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9![]()
jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
jj u osobáku je to imho zbytečné
vem si že tam máš tlak 0 nebo míň jak 0,5 nebo kolik mají minimální hodnotu měřáky - úplně prázdné kolo - a do něj natlačíš 2 atmosféry čistého dusíku...tj. dejme tomu 0,5 atm. vzduchu - tam je 70% dusíku - čili 0,15 atm vlhkosti a kyslíku a při natlačení 2 atmosfér to máš 13,3333 x víc dusíku než toho ostatního...čili minimálně 93% dusíku tam musíš mít...Ale věřím tomu že tam je víc jak 93 %Ondras píše:Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat
Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupostOndras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu?