Stránka 1 z 2

dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 13 čer 2012 23:51
od krysar
začlo to docela nevině před x lety jsem koupil od kámose audi 100 2,2 10v turbo
Obrázek

po nějaké době jsem přestavil čumák na audi 200
pro neznalé to je silnější vybavějsí sestrička ve stejné karoserii
Obrázek

jelikož mé vozidlo bylo až na el zrcátka manualní síbr a automat a nejsilnější motor v audi 100 uplné holátko dostala 4x elekrická okna
a elektrický šíbr z audi V8 ( Umí dojezdy maličkost ale mě to udělalo radost)

motor byl 121kW pětivál turbo i ve spojení s automatem to byl skvělý povoz
na sprintu porazila 2,8 142kW A6 Q ( její o generací vlastní potomek )
a A4B6 TT 162kW
tady je puvodní motor Obrázek
no pak motor utrpěl uraz a šel ven místo něj se nastěhoval jeho potomek 2,2 20v turbo 169 kW z první generace S4
na foto jestě v c4 Obrázek
převodova pří té příležitosti taky a místo ní opět automat ale posílený z pozměným systémem chlazení
když už byl motor s převodovkou na místě nastalo dilema
co rovnou provést facelift ?
a naradit puvodní příšernou přístrojovou desku to z faceliftu ?
Obrázek

pro ilustraci faceliftová palubka

Obrázek
inu proč ne použijí se budíky z s4/c4
Obrázek

pokracování zítra

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 02:09
od Rolljoin
víc víc 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 07:50
od Juraj
to smrdí tak jak by to smrdět mělo... další postup? :-)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 08:26
od maRkus
joooo, tohle me zacina bavit

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 09:00
od krysar
to ovsem znamenalo natahat veskerou elektriku znova takze se použili vsechny svazky novét tedy krom svazku pro zadní světla
ten jediny zustal puvodní jinak vse znova z již zmíněné S4 krom svazku zrcátek ty byli z faceliftové 200

Obrázek zde trochu zmatečné ale vsechny svazky byli pochopitelně přemotané hadrovou izolací v místě kde byla už ruzně potrhané či nedržela ( padlo cca 100 metru pásky)

Obrázek pak kámos dovezl Audi 200 exkluzive ze svýcarska


a ty elektrické recara v polokuži prostě nesli nevzít takže se museli převařit přední držáky sedaček zde jestě v puvodní káře
Obrázek

a zároven se musela upravit rucní brzda protože - puvodní Obrázek



faceliftová již navařená na mém voze Obrázek

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 09:17
od ARV6
Moc pekny, vsechno dava smysl 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 09:31
od JRD McLAREN
šup stym do Projektov .. 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 11:23
od m.artty
Zajímavé, takové věci mě baví sledovat :D

Jen by to chtělo přesunout do Projektů :wink:

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 11:47
od krysar
děkuji za kladné ohlasy:)
prosím některého z moderátoru o přesun tam kam to patří tímto se i omlovám za vlození do spatné sekce

ono to co je na fotkách pochopitelně není tak jednoduché jak to vypadá jen budíčky jsou složeny ze tří aut a pomalu 2 hodiny práce
jinak motor dostal nové rozvody (řemen, kladka, pumpa ), kroužky na ventily, vsechny náplně a tesnění tam kde byli nemocné


ted se musí navařit jestě nové držáky palubky a držák filtr boxu
a pozapojovat kabely + jestě dotahat svazky pro
- sedačky elektrické
- elekricky výsuvnou anténu ( ty auta z 80.let ji prostě musí mít )

ted pár fotek neorigo tunningu audináři a někteří golfisté budou znát i jméno Walter Treser ( což je pro mě pomalu trosku bůh)
odborník na převodovky, později šéf Audi Sport a jestě později majitel tunningové firmy Treser ( jehož auta jsou pro někoho osklivá pro mě vetsinou krásná ale vsechny maji velkou cenu řádně upravený motor) ( z jehož nápadu udajně vznikli černé zadní lampy )
jiste ovsem je že je používal a mému vozu slusí podařilo se mi sehnat repliky originálních černých světěl
Obrázek
pro představu
zde je rosvícená
Obrázek





prozatím tedy +- stav na fotkách o víkedu bude pokračování

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 11:51
od maRkus
jooo, driv se skoro na kazdy auto delali hezky cerny svetla na zadek..... dneska to je sama bonboniera a chrom ¨:( kde sou ty zlaty casy

s tema svetlama to bude super...

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 12:10
od kubi
No tak takhle nějak si představuju zajímavý stroj :mavani: klasika, všechny úpravy dávaj smysl..... jen tak dál 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 12:18
od Ritchma
Hezkej projekt i když osobně nevěřím tomu, že by to s původním motorem na sprintu pojelo TTčko pokud by bylo všechno v pořádku...
Btw jsem ti to přesunul do projektů 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 12:24
od Lordík
i když na mě moc hranatý je to parádní povoz! motor sedačky a hlavně ty zadní světla jsou dokonalý 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 13:10
od krysar
Ritchma píše:Hezkej projekt i když osobně nevěřím tomu, že by to s původním motorem na sprintu pojelo TTčko pokud by bylo všechno v pořádku...
Btw jsem ti to přesunul do projektů 8)
čau psal jsem A4B6 3,0 ( tt je zkratka = tiptronic)

TTčko by to fakt nedalo :D
Jinak děkuji za přesun

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 13:12
od Ritchma
Chápu, teď když jsem se na to znova podíval, tak už to vidim. Nicméně pěkná práce, audi já můžu 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 13:25
od miras3000
tenhle projektík vypadá moc pěkně. S tou palubkou jsi si pohrál pěkně , ale nejenom s ní 8)
motor jsi vybral taky dobře :D ,... už se těším na finále 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 13:34
od krysar
Dík vsem

snad se potkáme na nějakém srazu i když auto bude z venčí témeř serie i zevnitř se žádná divočina nekoná ale opravdu jsem nečekal tak kladné ohlasy :D


Plánu je hafo penez mín ale cesta je cíl !

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 15:51
od mex777
Zajímavej projekt, budu sledovat další postup 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 20:12
od Axa-77
:lol: Už ted mě to baví :lol:

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 14 čer 2012 21:50
od m.artty
krysar píše:....i když auto bude z venčí témeř serie i zevnitř se žádná divočina nekoná ale opravdu jsem nečekal tak kladné ohlasy :D
A právě o tom to je, není to žádná divočina, ale citem upravený youngtimer 8) a to já prostě můžu :D

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 27 čer 2012 14:06
od Masa
Kryso ty blázne ty teda válíš, klobouk dolů chlape je vidět, že do toho jdeš a nepáráš se stím jen tak dál sem zvědavej jak to dopadne.


BTW: možná se příští rok potkáme na ventilu vypadáto, že budu přes zimu kupovat 80 cabro :) k tý mojí bramboře

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 27 čer 2012 23:02
od Sova
jj projekt slibný 8)

ale PROČ tam cpát masku z jiného modelu a modernější palubku?? :?
to mi k youngtimerům moc nesedí...

anebo že bych si taky dal do Renaultu 11 palubku z Mégana?
né no... :snooty:

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 28 čer 2012 10:05
od krysar
Masa píše:Kryso ty blázne ty teda válíš, klobouk dolů chlape je vidět, že do toho jdeš a nepáráš se stím jen tak dál sem zvědavej jak to dopadne.


BTW: možná se příští rok potkáme na ventilu vypadáto, že budu přes zimu kupovat 80 cabro :) k tý mojí bramboře
tywe ty blázne tebe rád vidím !! ty snad mužes dorazit i v báwu předtím si jezdil golfem a taky pohoda ne ?

k té masce a palubce se vyjadřovat nebudu a nebo jo budu
audi 100/200 jsou stejné auta ! lisí se maska světla nárazník blikače mlhy.
200 bylo prostě dražsí auto a bylo potřeba těch pár desítek tisíc mařen nějak obháji tak udělali agresivnější příd krásně je to vidět na fotkách ! jestě pak vnikla audi v8
což je taky kastle audi 100 se sirsíma lemama ! osmiválcem pod kapotou ( nicméně 20v petivál s turbem )

Palubka je pro změnu z verze po faceliftu a budíky z s4 nicméně too sedí jak prdel na hrnec! nic z megana bych tam necpal :D



jop ted plány do budoucna
automat z a6 tdi + plus měnič z s4 poloosy z audi v8 a brzdy z S6
to asi až přístí rok sranda je jak je audi velký lego
( proč novějsí automat ? protože snese vetsí krouták a bude tam maličko rezerva
po čipu by měla mít +- 213 kW 435 n.m krouták ( alespon dle dáhlbacka )

pro zajímavost současný poměr výkon váha je 176 koní na tunu
po čipu by to mělo být o něco víc 214 koní na tunu
Z časopisu Autoojetiny:

Turbo jako žádné jiné!
Motor měl svou nenápadnou premiéru na jaře 1989 v typu Audi 200 Turbo 20V (162kW), později se dostal ještě do kupé S2, i do dosluhujícího hranatého kupé přezdívaného "Urquattro". Jak název napovídá, pětiválci byla implantována čtyřventilová hlava válců s kombinovaným řemeno-řetězovým pohonem vačkových hřídelů, moderní řízaní motoru Bosch Motronik a vodou chlazené turbo KKK K24. Již zmíněný typ 200 předváděl s tímto motorem nepředstavitelné divadlo. Razance nástupu turbodmychadla na hranici 2000 min-1 dodnes nemá obdoby a pravděpodobně by vyděsila i milovníka "čipovaných" turbodieselů. Ohromující dynamiku potvrdily i dobové testy zahraničních redakcí, kde typ 200 Turbo 20V urazil 4OO metrů s pevným startem dokonce o desetinu sekundy rychleji než Ferrari 328 GTS nebo "dvouturbový" Nissan 300ZX, své přímé konkurenty BMW 535i a Mercedes 300E-24 pak doslova deklasoval, o pružné akceleraci ny vyšší stupně ani nemluvě.
Tak tento motor se právě dostal do zmíněného typu S4 (zde169kW), s tím rozdílem, že měl navíc ještě samostatné zapalovací cívky a elektronicky řízený obtokový ventil turba, který díky overboostu zabezpečil ještě urputnější nástup přeplňování v nízkých otáčkách. Točivý moment nyní vrcholí hodnotou 350 N.m. (o 41 více), přičemž mezi hodnotami 1000 až 2000min-1 má jeho křivka podobu východní stěny Matterhornu. Náporu síly v nízkých otáčkách musela být přizpůsobena i převodovka, která byla buď zvlášt posílená pětistupňová nebo lákavá šestistupňová, použitá již u špičkového Audi V8. Prestože byl typ S4 o něco výkonnější než předchozí 200, zásluhou zvýšené hmotnosti byla dynamika přibližně stejná. Tedy nadále enormní.

Prostě skvělí

Téměř se nechce věřit, že výkon vrcholí "pouze" hodnotou 169kW. Není to vyložený nezmar, na silně přeplňovaný motor je však jeho životnost vlastně nadprůměrná. V poměru spotřeba-výkon patří dodnes ke špičce, stejně tak důrazem nástupu turbodmychadla. Je to skutečná raketa na kolech.
právě já už mám tu verzi s s4

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 28 čer 2012 15:29
od KaCzaba
hezky projekt..nejaky rok zpet mi na dvore stalo dvoukilo...zbyly mi jen ty zadni cerny lampy z ni...ale jsou trosku poskozeny...jsou v nich jedna nebo dve dirky,bohuzel:-(

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 29 črc 2012 20:55
od krysar
tak po čase jsem se k tomu zase trosku dostal
takže sem
- sehnal a přípravil pravý blatník na lak pochopíčko originální z AUDI ( takže zinkovaný a témeř věčný )
- vytahali dalsí svazky z audi S6 výhřev sedaček
- z audi S4 ovládání sedaček
z A6 TDi hlavní napájecí kabel - alternátor,startér
napájecí kabel - hlavní napájení do pojistkovky

poslední bylo ze dvou důvodů
A - TDi má silnějsí kabeláž
B - Došlo k posunu baterie z motorového prostoru pod zadní sedačku
( tím se lisili verze bez klimy a sklimou )
Důvod posunutí ?

Já vím trapné ale alespon trosku odlehčit předku a zlepsit trosku vyvážení cca takže cca -14 kg na předku

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 30 črc 2012 08:28
od Berry
Tak tento projekt opravdu parada, drzim palce at to jde dale dobre a bez nejakych vetsich komplikaci, i kdyz ty uz k projektu obecne patri.
Audi ja opravdu muzu a vubec cim starsi auta, tim lepsi, tim vetsi to ma "dusi" a takovy to zamereni na ridice, kdy nas nehlida a nepomaha anekdy zivot nezneprijemnuje vsudepritomna elektronika. 8)

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 30 črc 2012 13:48
od MarkusHuhtimo
Tleskám a klaním se :potlesk:

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 04 srp 2012 01:34
od krysar
Obrázek
nevím proč když něco dělám to vždy dopadá takhle

vsechno co jsem měl dole , měním vetsinou preventivně bo motor byl doposlední chvíle servisován ve švýcarsku a dávám to nej ( a sám žeru rohlíky )

- řemen rozvodový Contitech
- řemen plochy Contitech
- těsnění pod ventildeckl Elring
- lepidlo těsnící Loctite
- kladka INA
- řetez mezi vačky Jediný kdo je dělá je Febi
- vodní pumpa SKF
- stírátka na ventily 20x Elring
- náplně G11 Gulf
- olej aral ARAL
- vsechny filtry UFI
- 20 hydroštely :) INA Ty jsem objednal dneska :)
- 5x svíčky NGK ( Přes pětikilo kus)
- Lamda sonda BOSCH

a to si zahrávám z myšlenkou preventivně koupit váhu vzduchu
a rovnou tam dát americké nárazníky když už nechávám míchat barvu na blatník že ano měli je usa a 20v turbo
ukážu rozdíl
usa a 200 20v
Obrázek
evropa
Obrázek

to by totiž znamenalo využít získaný prostor na mezichladič jak ho mají pro aan vymyslený amíci
Obrázek asi bych využil ale jen originál větrací mřížku takže by byl nižší

PS: tak mám dotaz dá se tohle léčit ? nebo to prostě máte vsichni ?

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 09 srp 2012 16:45
od MarkusHuhtimo
Ne, tohle se NEDÁ vyléčit a myslím, že mluvím za většinu :?:

Re: dálniční experes Audi 100 CS

Napsal: 09 srp 2012 17:46
od LiberaleMiguel
tak tak :D dokud aspoň jíš rohlíky tak je to ještě v cajku, počkej až zjistíš, že jsi už dva dny nejed ale auto má nové cypoviny za tisíce a ty vazelinu aji za nehtama na nohách :D