alfa 156
Napsal: 21 srp 2012 09:49
Pořád si tady projíždím projekty ostatních, tak bych také rád napsal něco o svém autě. Nevím jestli je to přímo projekt, ale jde mi o to auto dát do co nejlepšího stavu, plus pár úprav.
Jedná se tedy o alfu romeo 156 2.4jtd. Auto je z roku 1998, takže jeden z prvních dieselů co se do alfy dával má mít papírově 100kw. Auto s tímto motorem nejede špatně, ale nějaké menší oživení by to sneslo, konkrétně by se mi líbilo větší turbo, jiné vstřiky, intercooler v nárazníku + chip a dostat se výkonem někam k 180koním, to je ale jen úvaha do budoucna. Co mě u motoru překvapilo je jeho spotřeba, která se při klidné jízdě dostává na cca 5l/100km, většinou ale jezdím za cca 6 - 7litrů.
Abych to vzal od začátku, auto mám chvíli, kupoval jsem ho v říjnu roku 2011, jako zachovalé auto s malými vadami. Po několika mailech a telefonátech jsem se dozvěděl, že auto má špatné jedno zadní ložisko, jedno bylo měněné, bylo lehce bourané na levou přední část, auto mělo xenonová světla (v parabole
), měl být i nějaký problém s připojením na diagnostiku(zatím jsem nepotřeboval řešit), před pěti lety byla dělaná generálka motoru, kdy se motor rozebral, vyčistil a měnilo se tam kde co, přesně už ani nevím co všechno + ještě asi pár detailů, ale teď si nevzpomenu.
Auto mě zaujalo, především kvůli výbavě, vždycky jsem chtěl mít střešní okno a kůži(světle béžovou), tyhle podmínky auto splňovalo, navíc mělo klimu, bohužel nefunkční(momentálně pracuji na zprovoznění). No prostě mi to nedalo a jel jsem se na auto podívat, když jsem dorazil na místo, před panelákem stála černá 156ka, nablýskaná a na první pohled velmi hezká. Chvíli na to přišel majitel a začal mi auto ukazovat. První dojem z interiéru byl pecka(byl jsem zvyklý z předchozích fiatů punto na něco jiného), vše vypadalo čistě a zachovale. Motorový prostor na tom byl také relativně dobře, mírná vrstva prachu tam sice byla, ale to mě nějak neodrazovalo, nejnápadnější byla asi červeně lakovaná rozpěrná tyč. Po obhlídce jsme se jeli projet, když alfa nastartovala(na otočení), docela nadskočila palubní deska(což me vyděsilo, ale už jsem si zvykl
), z recenzí co jsem si četl, jaký má alfu zvuk( i dieselová) jsem byl trochu zklamaný, byl to prostě diesel. Auto se během jízdy chovalo hezky, necukalo, motor se zahříval na cca 70 stupňů, výše pouze, když jsme stáli chvíli na místě(měnil jsem i termostat, ale ničemu to nepomohlo). Do kopce mě motor překvapil svou silou, ale srovnávat 2.4 diesel s 1.1 a 1.6 benzínem v puntech to asi nejde
. S autem jsme byli i na kanálu a prohlíželi ho ze spodu, motor byl čistý, bez průsaku oleje a karoserie na první pohled bez vážnější koroze (pouze na první pohled). Slovo dalo slovo a alfu jsem si vezl domů, cestou se mi ale stala nepřijemná věc, a to že mi motor během jízdy z ničeho nic chcípnul (dokonce 2x), zastavil jsem a auto opět bez problémů naskočilo. Řešil jsem čím by to mohlo být, ale víckrát to auto už neudělalo, největší pravděpodobnost chcípání byla přechodem na jinou naftu(jezdím jedině na shell vpower, nebo omw carerra). Druhý den po nastartování mi začala blikat kontrolka žhavení( bliká dodnes, ale auto chytá perfektně, v létě i v zimě).
Auto mám asi jako dítě, veškeré peníze, které mám dávám do auta, a jelikož jsem student tak to moc peněz není. Baví mě to a to je hlavní.
Snad to pro zatím stačí, na autě se udělalo docela dost práce, mám to vše zapsané v deskách, takže budu postupně přidávat, jak budu mít čas a náladu, přikládám pár fotek ještě z inzerátu
Jedná se tedy o alfu romeo 156 2.4jtd. Auto je z roku 1998, takže jeden z prvních dieselů co se do alfy dával má mít papírově 100kw. Auto s tímto motorem nejede špatně, ale nějaké menší oživení by to sneslo, konkrétně by se mi líbilo větší turbo, jiné vstřiky, intercooler v nárazníku + chip a dostat se výkonem někam k 180koním, to je ale jen úvaha do budoucna. Co mě u motoru překvapilo je jeho spotřeba, která se při klidné jízdě dostává na cca 5l/100km, většinou ale jezdím za cca 6 - 7litrů.
Abych to vzal od začátku, auto mám chvíli, kupoval jsem ho v říjnu roku 2011, jako zachovalé auto s malými vadami. Po několika mailech a telefonátech jsem se dozvěděl, že auto má špatné jedno zadní ložisko, jedno bylo měněné, bylo lehce bourané na levou přední část, auto mělo xenonová světla (v parabole

Auto mě zaujalo, především kvůli výbavě, vždycky jsem chtěl mít střešní okno a kůži(světle béžovou), tyhle podmínky auto splňovalo, navíc mělo klimu, bohužel nefunkční(momentálně pracuji na zprovoznění). No prostě mi to nedalo a jel jsem se na auto podívat, když jsem dorazil na místo, před panelákem stála černá 156ka, nablýskaná a na první pohled velmi hezká. Chvíli na to přišel majitel a začal mi auto ukazovat. První dojem z interiéru byl pecka(byl jsem zvyklý z předchozích fiatů punto na něco jiného), vše vypadalo čistě a zachovale. Motorový prostor na tom byl také relativně dobře, mírná vrstva prachu tam sice byla, ale to mě nějak neodrazovalo, nejnápadnější byla asi červeně lakovaná rozpěrná tyč. Po obhlídce jsme se jeli projet, když alfa nastartovala(na otočení), docela nadskočila palubní deska(což me vyděsilo, ale už jsem si zvykl


Auto mám asi jako dítě, veškeré peníze, které mám dávám do auta, a jelikož jsem student tak to moc peněz není. Baví mě to a to je hlavní.
Snad to pro zatím stačí, na autě se udělalo docela dost práce, mám to vše zapsané v deskách, takže budu postupně přidávat, jak budu mít čas a náladu, přikládám pár fotek ještě z inzerátu