Ford Escort 1.3 16V :D
Napsal: 27 srp 2012 22:57
Tak jsem si řekl že vám tady představím svůj vrak na hraní.
Původně vyroben jako 1.3 8V, vlastněn celý život jedním pánem, který si při prodeji vymínil, že z toho nesmí být žádný racing, což se nějak nevyvedlo. Chvíli jsem tomu i sám věřil, že to nechám v originál stavu a bavil se přehazováním kol a podvozků, až jednoho dne došlo na nejhorší.
Auto v současné době obsahuje:
Motor 1.8 16V 96 kw, možná i více, proběhly nějaké drobné úpravy oproti sérii (kanály, svody 4-2-1), ale na brzdě to nebylo a v jádru mne to ani nezajímá, jede to víc než dostatečně.
Kola to smaží skrz převodovku s LSD, původně osazovanou do Escortů RS Turbo, což se neobešlo bez úprav karoserie a vytvoření hybridního držáku. Podvozek je Koni tuhostně stavitelný, což se taky neobešlo bez nějaké hybridizace, nebo je to první série Escorta mk.III a oproti zbytku produkce má rozdíly v uložení tlumičů a detaily karoserie, které omezují výběr některých komponentů na nulu a je osazen PUR silentbloky.
Brzdí to přední kotouče z Escorta RS 2000, zadek je standard buben, plně to postačuje, stejně brzdí jen děcka
Navíc se to při váze 780 kg při brždění i tak staví na přední, takže není moc co dál ladit.
Prdel si vozím v sedačkách Sparco a celé to řídím skrz krásný racing volant taktéž Sparco. Sériové staré řízení se odporoučelo po 14 dnech provozu, kdy mu nějak došlo, že se změnil přeci jen výkon a hřeben se ohřebenoval do nepoužitelné podoby a středová poloha volantu se jaksi změnila na variabilní
. Nyní je na autě nové TRW řízení a zatím drží.
Kola střídám podle toho, na kterých jsou gumy,aktuálně je to na 15" Ronal Turbo v černém matu, ale doufám že se brzy zase podaří dostat do rotace mé nejoblíbenější 16" OZ racing Monte, o kterýchsi nikdy neodpustím říct, že jich bylo vyrobeno jen 500 sada je to poměrně dost velká rarita.
Z původního auta zbyla jen karoserie, koberec a palubní deska, měnil sem i okna za zeleně tónované z Mk.IV XR3i. Karoserii napadl "bodykit" z XR3i + stříška Zakspeed. Podařilo se sehnat i přídavná světla z maskou originál Carello, které bohužel v průběhu času zakusily co to jsou gumové retardéry ne Czech ringu, ale díky bohu zůstaly celé.
Není to žadný show and shine projekt, auto mám na strašení moderních pixel a na odreagování. Je to prostě takový Used style racing. Pro dokreslení asi stačí to že na 4 rychlostní stupeň to jede 190 a k maximálce jsem se ještě nějak nedobral, protože okresky na to fakt nějak nejsou stavěny. Ne že bych si potřeboval něco dokazovat, ale stále mne dost baví ty pohledy lidí, když vidí v první moment ve zpětném zrcátku starého sprostého Escorta a než jim cokoliv dojde, tak nastane řev, pak se zakřiví časoprostor a ta blbost je najednou před nima a pak docela jinde, tam kde by to od tohoto krámu nečekali.










Původně vyroben jako 1.3 8V, vlastněn celý život jedním pánem, který si při prodeji vymínil, že z toho nesmí být žádný racing, což se nějak nevyvedlo. Chvíli jsem tomu i sám věřil, že to nechám v originál stavu a bavil se přehazováním kol a podvozků, až jednoho dne došlo na nejhorší.
Auto v současné době obsahuje:
Motor 1.8 16V 96 kw, možná i více, proběhly nějaké drobné úpravy oproti sérii (kanály, svody 4-2-1), ale na brzdě to nebylo a v jádru mne to ani nezajímá, jede to víc než dostatečně.
Kola to smaží skrz převodovku s LSD, původně osazovanou do Escortů RS Turbo, což se neobešlo bez úprav karoserie a vytvoření hybridního držáku. Podvozek je Koni tuhostně stavitelný, což se taky neobešlo bez nějaké hybridizace, nebo je to první série Escorta mk.III a oproti zbytku produkce má rozdíly v uložení tlumičů a detaily karoserie, které omezují výběr některých komponentů na nulu a je osazen PUR silentbloky.
Brzdí to přední kotouče z Escorta RS 2000, zadek je standard buben, plně to postačuje, stejně brzdí jen děcka

Prdel si vozím v sedačkách Sparco a celé to řídím skrz krásný racing volant taktéž Sparco. Sériové staré řízení se odporoučelo po 14 dnech provozu, kdy mu nějak došlo, že se změnil přeci jen výkon a hřeben se ohřebenoval do nepoužitelné podoby a středová poloha volantu se jaksi změnila na variabilní


Kola střídám podle toho, na kterých jsou gumy,aktuálně je to na 15" Ronal Turbo v černém matu, ale doufám že se brzy zase podaří dostat do rotace mé nejoblíbenější 16" OZ racing Monte, o kterýchsi nikdy neodpustím říct, že jich bylo vyrobeno jen 500 sada je to poměrně dost velká rarita.
Z původního auta zbyla jen karoserie, koberec a palubní deska, měnil sem i okna za zeleně tónované z Mk.IV XR3i. Karoserii napadl "bodykit" z XR3i + stříška Zakspeed. Podařilo se sehnat i přídavná světla z maskou originál Carello, které bohužel v průběhu času zakusily co to jsou gumové retardéry ne Czech ringu, ale díky bohu zůstaly celé.
Není to žadný show and shine projekt, auto mám na strašení moderních pixel a na odreagování. Je to prostě takový Used style racing. Pro dokreslení asi stačí to že na 4 rychlostní stupeň to jede 190 a k maximálce jsem se ještě nějak nedobral, protože okresky na to fakt nějak nejsou stavěny. Ne že bych si potřeboval něco dokazovat, ale stále mne dost baví ty pohledy lidí, když vidí v první moment ve zpětném zrcátku starého sprostého Escorta a než jim cokoliv dojde, tak nastane řev, pak se zakřiví časoprostor a ta blbost je najednou před nima a pak docela jinde, tam kde by to od tohoto krámu nečekali.









