Stránka 1 z 3
Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:44
od leon4x4
Tak si dáme pár obrázků a popisu:
SR20DET + GT2871 + 6sp dog ...... out
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:46
od leon4x4
Trochu místa už bych tu měl
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:47
od leon4x4
Testovací uložení, tvorba držáků
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:48
od leon4x4
Postupné zapojení chladičů, mezichladiče, paliva atd....
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:50
od leon4x4
Spodek. Výfuk na V-bandech 304ocel, opletené svody a downpipe, držák převodovky, vedení paliva, vedení spojkové
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:52
od leon4x4
Trochu se musí člověk učit pořád. Takto bych si představoval opertlenou a svařenou trubku k IC s výstupem pro BOV
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:53
od leon4x4
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 13:57
od leon4x4
No a protože se ne vždy všechno podaří tak se občas stane, že se musí řešit oprava.
Původní majitel motoru a turba si myslel , že bude dobrý nápad, nahradit těsnění pod turbem hliníkovým plechem. Teplota tání hliníku je asi 660°C. A výsledek na sebe nenechal dlouho čekat, spíš mne překvapilo, jak dlouho to fungovalo a jak to ještě v tomto stavu vůbec jelo.
No následně pak po instalaci šteftů místo šroubů, očištění příruby s novým ocelovým profilovaným těsnění, tak jak to má být.
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 15:29
od Ritchma
Vypadá dobře

To je tvoje?
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 16:08
od leon4x4
Ritchma píše:Vypadá dobře

To je tvoje?
Děkuji, ANO je moje
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 20:10
od Bohuš
Parádní...

Bude vadit když to přesunu do projektů?
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 21:01
od Gooder
To budu rád sledovat, takový nesplnitelný sen

Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 21:32
od leon4x4
Bohuš píše:Parádní...

Bude vadit když to přesunu do projektů?
Dej to kam chceš, asi se tomu budu věnovat víc v reálu než tady na foru.
Teď stavíme DYNO room. Brzdu už mám koupenou, teď probíhají stavební úpravy, odhlučnění, ventilace..... takže asi jeden z dalších příspěvků bude driftchallenge Brno a pak ladění na brzdě.... víc letos už asi nebude
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 21:36
od AR166
super kajo.

Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 22:50
od Mike Mad
pekny. takze to je masina na drifty?
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 22 zář 2014 22:59
od Marab
..tak to te v brne rad potkam..

Moc pekne to mas..
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 09:02
od blázen
první fotka SR20DET a na dalších už 1JZ? přidej trochu popisu. i cíle motoru. Jsem zvědavý.
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 09:54
od leon4x4
AAAA omlouvám se
Nově instalováno:
1JZ-GTE - bone stock
2x19row olejový chladič se relokací filtru pod světlo
Driftmotion 57 trim t4 turbo (pomalé, slabé, americké)
SS Custom made fuel rail
6x 1700ccm Bosch EV14 vstřiky
6x COP Bosch
R154 převodovka
76mm exhaust
použité palivo E85
a samozřejmě Ecumaster EMU
rozchozená sériová palubka, tedy funkční palivoměr, otáčkoměr, rychloměr, mazání, dobíjení atd....
některé kontrolky jako třeba zapnutí pásů či ABS použity pro signalizaci optimální teploty vody, aktivaci druhé sady map či ALS.
Úvaha: Z těch znalejších si asi někdo řekne, proč jsem tam sakra použil tak ohromné vstřiky ? Jedná se o nejmodernější vstřikovače EV14 od Bosch. Ano to jsou vstřiky které nakupují firmy typu Deatchwerks, Injector Dynamics a jiné a rebrandují je za svou značku s 3x takovou cenou. Sám mám testovací stolici a čistící ultrazvukovou vanu, tedy to co si draho nechávají zaplatit je dostupné i pro vás. Vstřiky jsou velmi rychlé a téměř ideálně lineární. Dalším důvodem byl test jestli si s tím EMU poradí a jak moc se takto předimenzované vstřiky negativně projeví na nepřesnosti ovládání. Překvapení na sebe nedalo dlouho čekat...... funguje to naprosto skvěle! EMU si s tím poradí jako by se nechumelilo a tak mám velkou radost. Nemusím přemýšlet nad tím, jak velké vstřiky kam navrhnout, dám prostě vždy stejně velké (u turbových motorů) a nazdar. Mohu držet jen jeden typ a přesto tím budu držet náhradní díly na více svých aut.
Čištění jednoho vstřiku a následný test na flowbench nabízím za 300Kč. tedy když si například dodáte 6ks vstřiků tak vám je vyčistím, otestuji a vybereme tak třeba 4 co možná nejpodobnější.
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 10:06
od blázen
moc pěkné , ty vstřiky bijí do očí ještě před přečtením čehokoliv ostatního. To zvládají i volnoběžné otáčky bez potíží?
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 10:35
od Ritchma
Jsem to přesunul do projektů. Tam se to hodí víc.
Když vidím, že tady majitele lancerů a skylinů běžně používají 2000cc a 2500cc i na sériové ECU, tak s tímhle by problém být neměl.
Proč padla volba na 1JZ? Tady drifteři běžně používají SRka, tak mě jenom napadlo proč ta práce s výměnou.
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 10:55
od JRD McLAREN
WOW ..
konecne po dlksej dobe nieco co (tu) stoji za to ..
kua.. vstreky 1700ccm.. na jake najmensie casy to reaguje ..??
stare BOSCHacke "bambule" uz maju pod 0.9ms docela problem zareagovat..
(ked tak sz)
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 11:08
od leon4x4
někde mezi 0,5 a 0,6ms se začínají probouzet
výhodou je, že proti těm "bambulím" mají téměř lineární průběh v téměř celém průběhu zatížení. Není problém ani s volnoběhem ani jinde. Prostě čím menší tělo, tím menší pohyblivé části a tím rychlejší odezva.... bez nějaké velké vědecké úvahy.
Proč 1JZ ? no původně jsem přemýšlel nad 2JZ aby to mělo opravdu koule. Pak se mi naskytla koupě tohoto "bundlu" tak jsem si říkal, že si jen tak pro sebe vyzkouším co to obnáší kompletní swap. Za cca měsíc jsem to zvládl sám bez pomoci po odpoledních.
1JZ je vlastně stejné jako 2JZ. Blok je shodný, vrtání také a to proč to není 3L ale 2,5L je dané nižším zdvihem kliky. Tím pádem písty dosahují nižší střední pístovou rychlost a tak není problém sériový motor trápit u 8000ot, ale po výměně ventilových pružin a retainerů také mnohem dál. Samozřejmě je třeba vyměnit i vačky, sériové by stejně moc neudýchaly. Ale kdo z vás má 6tiválec s tubem co jede do 8500-9000 ot ? No nebudu nic zastírat, spívá to pak hrozně.
No a kdybych se náhodu rozhodl, že 1JZ není dost silný mám už něco v zásobě .......
Mám už na stojanu 2x 2JZ s tím že jeden by měl putovat do BMW M3 E46 a druhý jako záloha pro případ poruchy.
Už jsem si vyzkoušel instalaci Ecumaster EMU na 2JZ-GTE VVTi v autě Pabla a podařilo se mi rozchodit plně sekvenční systém sériových turbín, ovšem nakonec jsme se po odskoušení rozhodli provozovat je paraelně, což už bylo jen zásah do řídícího nastavení.....
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 11:22
od leon4x4
Občas jukněte na
https://www.facebook.com/Ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo si mne přidejte do oblíbených

Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 11:30
od LiberaleMiguel2
Parádní mašinka, S15 já můžu všmi deseti
A můžu potvrdit, že na 2JZ EMu funguje podle slov majitele skvěle a jen si to pochvaluje
https://www.youtube.com/watch?v=ZqotDESBu8M" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 13:27
od buceek07
To je čtivo, skvělá práce

Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 14:09
od Libor12
Kolik bylo těch OEM systémů ovládání turbín? Viděl jsem všeho všudy tři 2jzgte a všechny měly ventilem ovládane klapky na sání a na výfuku. Podle zátěže a otáček fungovala bud jedna nebo obě. Koukám na ten výfuk.. i když je to e85,taktéž nejsi příznivcem bohaté směsi že?

Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 14:16
od Tom_
Ahoj Karle,
máš zkušenosti s nahrazením sériové ECU , EMU master ECU na starších vozech r.v 88-92 ? Přesněji na Audi S2,S4,Coupe (5 válce) ? Do budoucna přemýšlím o nahrazení OEM ecu za jinou a hodně uživatelů je spokojená se VEMSem, ale když vidím že jsi dovozce EMU pro ČR a ECU roubuješ na ruzné typy, tak je mi bližší mít někoho "poblíž" kdo s tím zkušeností má. Jen by mě pak zajímalo jak se to řeší s OEM čídly, jestli zůstavaj nebo se dávaj kompletně nový (jiný)
Díky, projekt super, určitě budu sledovat....i na fb

Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 15:19
od leon4x4
Libor12 píše:Kolik bylo těch OEM systémů ovládání turbín? Viděl jsem všeho všudy tři 2jzgte a všechny měly ventilem ovládane klapky na sání a na výfuku. Podle zátěže a otáček fungovala bud jedna nebo obě. Koukám na ten výfuk.. i když je to e85,taktéž nejsi příznivcem bohaté směsi že?

Sériová turba 2JZ je ovládaná 4mi ventily.
je tam něco jako
primární wastegate
obtoková gate pro spoolup druhého turba
hlavní klapka výfuku druhého turba
obtokový ventil výtlaku vzduchu druhého turba
takže je to tak, že od spodu vše zavřeno,
pak se reguluje tlak prvního turba,
následně se otevře spoolup druhého turba,
nakonec se otevře výfuková a výtlaková klapka druhého turba
takže buď jede první, nebo obě
Bohatá směs ? Co to je ? ...... né je zvláštní, že i při 11,2-11,5:1 to takhle brutálně leští
Ale je to logické, neboť když se pálí líh, tak odpadem je voda a vodní pára čistí hodně dobře
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 15:32
od leon4x4
Tom_ píše:Ahoj Karle,
máš zkušenosti s nahrazením sériové ECU , EMU master ECU na starších vozech r.v 88-92 ? Přesněji na Audi S2,S4,Coupe (5 válce) ? Do budoucna přemýšlím o nahrazení OEM ecu za jinou a hodně uživatelů je spokojená se VEMSem, ale když vidím že jsi dovozce EMU pro ČR a ECU roubuješ na ruzné typy, tak je mi bližší mít někoho "poblíž" kdo s tím zkušeností má. Jen by mě pak zajímalo jak se to řeší s OEM čídly, jestli zůstavaj nebo se dávaj kompletně nový (jiný)
Díky, projekt super, určitě budu sledovat....i na fb

Tome,
u nasazení EMU je to paradoxně tak, že čím starší auto, tím jednodušší práce a větší rozdíl oproti sériovému systému.
Audi S2,S4, Urquattro 1-2-3-4-5-6-8-10-12ti válec no problém. Jak již jsem se zmiňoval jinde, VEMS, či KDF a podobné klony Megasquirtu mne nezajímají. Mám s nimi zkušenost, určitě to lze dostat do funkčního stavu, ale já na to nemám čas. Stejně tak jsem už ukončil pokusy s AEM EMS.... prostě ladit týdny něco co jde zvládnout za hodiny není efektivní. Pokud si s tím někdo dá tu práci a nebo už má za sebou 27x stejný motor se stejnou jednotkou, je pro něj každý další stejný motor pohoda. Pro mne je EMU jednoduché nasadit i na motor který jsem nikdy neviděl. Stačí mi na to vědět jaká tam jsou čidla na klice, vačce (pokud tam vůbec je) a v jakém pořadí to má zapalovat. Pak už je to jen rutina. Pokud dělám komplet kabeláž, pak není problém, protože si při zapojování všechno hned načtu.
Zda zůstávají sériová čidla ? To je trochu otázka. Není nutné vždy hned všechno měnit. Rozhoduji se většinou logicky

Pokud si nejsem jistý zda je sériové čidlo v supr kondici a nové stojí 3000Kč, tak tam dám jiné které už mám otestované a stojí třeba 500Kč. Takže pokud to jde, používám stejné cívky, teplotní čidla, čidla natočení klapky atd.... pořád stejné a to Bosch. Mám k nim konektory, držím to skladem a pokud je pak potřeba, tak to mohu ihned zákazníkovi vyměnit.
Na to aby motor jel , potřebuješ docela málo čidel
Klika/vačka
teplota vody / nasávaného vzduchu
tlak vzduchu mezi klapkou a hlavou (MAP - vestavěný v EMU)
natočení klapky
další čidla už jsou "bonus"
jasně bez WBO se asi naladit nic nedá, EGT je užitečná informace, tlak oleje také není k zahození, obzvlášť když jde EMU naprogramovat tak aby ti hlídala mazací tlak a případně odstavila motor před zkázou. Jde nastavit minimální tlak pro různé otáčky a pokud ho to nemá tak se provede nastavená akce. Takže na volnoběh mažeš třeba jen 1BAR ale v 5000ot už třeba 5BAR, sériová kontrolka mazání však svítí jen pod 0,5BAR. To je dostatečné pro kontrolu na volnoběh, ale není to fajn v zátěži.
Re: Nissan Silvia S15
Napsal: 23 zář 2014 15:47
od Libor12
JJ,už jsem si našel jak to funguje.
http://www.mr2.com/files/mr2/techinfo/R ... urbo-1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; 11,5 : 1 u E85 vzhledem k jeho stechio 9,76 je 11.5 chudá a odpovídá nejakým 15.8 v benzínu.