Stránka 1 z 2

FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 29 bře 2008 21:07
od DC
V červnu minulého roku nám do rodiny přibyl baworáckej žralok - první trojka s nejslabší motorizací a výkonem 55kW. Byl od začátku určen pro mojí přítulku FeeBee a dostal od nás jméno Wilda.

Od koupě do zimy probíhaly různé drobné i větší opravy a jezdilo se. Před zimou padlo rozhodnutí že je potřeba přidat koníky a vylepšit brzdy a podvozek, takže se začly nakupovat díly a od začátku března se začalo intenzivně makat na přípravě motoru a ostatních věcí.

Když už je tady ta sekce, tak se s vámi taky podělíme...

foto hned po koupi:
Obrázek

na podzim
před úpravami
Obrázek

Obrázek

a zde již součástky na úpravu
304° vačka dbilas dynamic
Obrázek

rozpěry
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Solexy 45
Obrázek

větší spojka
Obrázek

svody Supersprint
Obrázek

zadní náprava z e21 323i
Obrázek

a samozřejmě špéra - je naplánovana 50% po repasi a přestavbě

kolečka který přijdou na Wildu
Obrázek

napravu sem dneska rozebral aby šla snáze přepravovat a šly repasovat jednotlivé díly
Obrázek
abrakadabra :-)
Obrázek

rezonátor Dynomax
Obrázek

a dále do osvědčeného nerezového koncového tlumiče značky Laser z něj pak dvě nerez trubky a konec

setrvák je trošku fiknutej
taky byla srovnána třecí plocha
Obrázek

na svody přijde termoizolační páska aby karburátory nesály zbytečně teplý vzduch přes filtříky

Obrázek

Obrázek

a taky je fajn trošku posílit chladící schopnosti

Obrázek

a jsou tady poslední součástky, bez kterejch se nedalo začít pořádně dělat

Obrázek

a nějaká kolínka na výrobu výfuku :-)
Obrázek

tak nám čas pokročil a zatím sem stihl rozebrat motor, nechat srovnat a snížit hlavu a objednat nové drobné díly na zpětné složení
pár foto pro inspiraci:
Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek

mimo to také pokračujeme v přípravě nových brzd a náprav z 323i

Obrázek

Obrázek

přítulka při práci :lol:
Obrázek

původní cívka byla nahrazena výkonnější verzí
Obrázek

taky je zapotřebí aby to všechno hezky těsnilo ;-)
Obrázek

jelikož už se šešla většina potřebných komponent, pustil sem se do skládání

2. den prací
nejdříve bylo nutné vše vyčistit a zbavit starých těsnění
Obrázek

pak přišly na řadu nové rozvody
Obrázek

dále vana, prsa motoru a řemenice
Obrázek

blok po vyčíštění
Obrázek

3. den skládání
po nalakování
Obrázek

osazeno setrvákem
Obrázek

broušení sedel ventilů
Obrázek

zkusmo nasazené svody
Obrázek

připravená hlava na další osud
Obrázek

zvětšování kanálů - ještě nedokončeno - to be continued...
Obrázek

zde už jsou fotky dalšího postupu neb sem si dal předsevzetí, že motor musí do konce března vrčet v autě

broušení sacího potrubí hotovo - zvětšení průměrů jak u karburátorů (40->45mm) a na straně u hlavy spasování s vstupem hlavy - časem ještě přijde vyleštit až se budu nudit
Obrázek

Obrázek

připravená hlava na strojení
Obrázek

s gufery ventilů
Obrázek

i s pružinami
Obrázek

a tady už komplet
Obrázek

hops na blok
Obrázek

komplet
Obrázek

i s karburátory
Obrázek

po víkendu
Obrázek

odpoledne sem začal odstrojovat původní motor...
Obrázek

... a přesouvat agregáty vedle
Obrázek

další den sem připravoval motor na vycuknutí
Obrázek

hup cuk žirafo tahej :-)
Obrázek

pusto a prázdno
Obrázek

stařičký motůrek
Obrázek

off-road
Obrázek

když sem připravoval vyndání výfuku, nahodil sem i nový podvozek dozadu, kotoučová náprava už je ve fázi příprav
Obrázek

moty, moty, motanec
Obrázek

jo, original teile to jistí - cedulka od třicet let starýho držáku motoru, kterej byl dodán druhej den od objednávky, prostě BMW rychlost
Obrázek

nový pěkný držáček motoru - musel bejt nejmíň 30 let někde na skladě :-)
Obrázek

jako jedna z mála e21 bude mít tahle baterku v kufru
Obrázek

v motoru jen takovejdle kus kabelu
Obrázek

tady předělávka z pevný vrtule hnaný motorem na elektriku
Obrázek

komplet motůrek s převodovkou
Obrázek

sákryš, trochu moc kabelů
Obrázek

sem to trošku uklidil...
Obrázek

...a nepotřebný dal pryč :-) ( nebojte do popelnice to nešlo )
Obrázek

opískovaná nápravnice dozná ještě drobné úpravy, pak přijde do komaxitu a s kotoučovými rameny a samosvorem hups na auto
Obrázek

po víkendu bych rád hodil motor zpátky do auta...

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 29 bře 2008 21:22
od kubi
To sis pěkně máknul... Ale autíčko krásný, přítule se teda má, jen co je pravda

Napsal: 29 bře 2008 21:32
od máca
ty mas tu vrtuli jen prosroubovanou skrz ty vostiny v chladici? :shock:

Napsal: 29 bře 2008 22:34
od DC
jj, jako se to dela u novejch aut

Napsal: 29 bře 2008 22:45
od máca
tak to si pockam jak dlouho ti to vydrzi a pak do toho taky pujdu 8) :lol:

Napsal: 29 bře 2008 23:01
od Fáboš
DC musim přiznat, že zkaždýho tvýho auta uch...., jak šestka tak tohle jsou tak krásný auta, miluju klasiky.... :?:

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 31 bře 2008 21:55
od DC
dnes při desátém dni prací jsem se konečně dostal k zpětné montáži motoru do auta

nejprve ale bylo nutné dát nové těsnění pod svody
Obrázek

následně přišroubovat
Obrázek

a připravit motor před auto
Obrázek

papání pro žirafu :-)
Obrázek

a šup s tim kusem železa dovnitř
Obrázek

už tam sedí - zatím nepřipojen
Obrázek

večer jsem stihl ještě motor kompletně připojit, zbývá nalýt olej a vodu, doladit drobnosti a potom dodělat výfuk

Napsal: 02 dub 2008 08:17
od DC
ze včerejška není moc obrázků ale zato jedno video :-)

http://www.youtube.com/watch?v=1lo5cvxMAu8

aneb číslo tři žije :cool:

museli sme teda pořádně přesvědčovat, neb naplnit ty karbecy benzínem na první start dalo docela práci, no nakonec injekční stříkačka s koňskou dávkou benzínu pomohla a motor naskočil - zatím tedy pouze se svody, takže to dělalo takový decentní zvuk :D

tady už je fotka před startem

Obrázek

Napsal: 02 dub 2008 22:45
od Ludwig
Moc pěknej Fotobericht 8)

Napsal: 03 dub 2008 21:37
od DC
a jedeme do finále

zbývalo vyměnit přední část podvozku a brzdy
Obrázek

Obrázek

Obrázek

sedlo si to pěkně...
Obrázek

dodělali sme už i výfuk a tadyto všechno zbylo :-)
Obrázek

motor bude ještě potřebovat lehce doladit, ale jinak už je většina věcí hotova

Napsal: 04 dub 2008 13:42
od DC
takže dnes už auto poprvé jelo poháněné vlastním motorem, poznatky jsou takové, že je potřeba ještě naladit karburátory a předstih a pak by mělo být vše v cajku

výfuk je poměrně tichý byť je komplet průchozí, z čehož jsem příjemně překvapen

podvozek funguje a je dost tvrdej a nový 15" kola se mu vešly dobře

zatím jen jedna fotka kompletního exteriéru, neb je tady hnusně a nedá se ani fotit
Obrázek

Napsal: 04 dub 2008 14:20
od T-O-M
Hezkej příběh o tom jak se z obyčejného káčátka stalo velice zajímavé káčátko. Zásadní otázka - jak to teda jezdí?
PS: Koukam, že dům je v obležení samých Němců :lol:

Napsal: 04 dub 2008 16:37
od Fáboš
Krásný auto.
Chtěl bych se zeptat, jelikož nemám vůbec představu, na kolik to +- autobus vyšlo(bez tvý práce) od koupě auta až doteď, jestli nechceš sem, tak klidně přes SZ, jenom mě to zajímá. Děkuju.

Napsal: 04 dub 2008 19:01
od DC
zatim to jezdí tak všelizjak, jelikož to neni odladěný, karbecy tam perou moc bohatou směs (byly předtím na jiném typu motoru), příští týden to budu řešit s profíkem na oldskůl bawory a pak se teprve ukáže ten pravý potenciál

proinvestováno je něco přes kilo

Napsal: 04 dub 2008 21:09
od Šigy
Pěkná prácička 8)

Napsal: 05 dub 2008 08:15
od DC
ještě sem vám dlužil fotku motorovýho prostoru
Obrázek

a umytýho auta :-)
Obrázek

Napsal: 08 dub 2008 00:35
od Celica2.0GTI
jen jedna technicka ten tenkej kablik od baterky na kostru zustal nebo byl posilen necim adekvatnim?

Napsal: 08 dub 2008 08:24
od DC
ver ze ten minus kabel je adekvatni - pochazi z toho auta a slouzil tam bez problemu pred upravou a i po uprave pri prvnim startu kdy trvalo dost dlouho nez se podarilo motor ozivit se ani nestacil zahrat

ten plus kabel ze zadu dopredu je naopak naddimenzovan, neb je urcen na startovani mnohem vetsiho motoru

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 08 dub 2008 17:14
od Celica2.0GTI
ja totiz udelal stejny tus dal baterku do zadu a odpalil jsem originalni kable. on totiz od baterky vede jeden na kastlu a druhy na motor a ted slo vse pres jeden co vedl na kostru coz mu bylo osudne nevim jak to je to u toho tvyho tak jsem se jen zeptal

Napsal: 08 dub 2008 18:37
od DC
u BMW je to jinak, tam vede tenhle kabel z baterky na kostru a motor je kostřen jiným kabelem, který nevede přímo na baterku

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 08 dub 2008 23:00
od Celica2.0GTI
no jo ten muj starter papka evidentne vic hold toci 6 kyblu

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 08 dub 2008 23:03
od BALI
krásná práce 8)

Napsal: 18 dub 2008 10:06
od HANYSx
jak na ty brambory moc nejsem tak DCho auta prostě žeru :slina: parádní prácička :poklona:

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 07 čer 2011 13:49
od tholis
Krásný projekt 8)

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 07 čer 2011 14:00
od H.o.m.i.e.
Nádhera 8)

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 07 čer 2011 15:45
od rallik
Snad DCmu nebude vadit, že sem hodim info, co jsem se dočetl na jiném foru.
Modrá e21 měla menší crash, takže se sehnala červená kastle e21 do který se přeházel motor z původní modrý, a ke kterému přibylo turbo ještě.
Auto momentálně jezdí Czech Drift Series ve skupině Street, má odbržděno 230 koní a 341Nm a váží to prej 932 Kg.
DC eventuelně doplní 8)
Vypadá to asi nějak takto:
Obrázek

Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=CkVmWAnI88Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 07 čer 2011 15:47
od tholis
Tak to je náááádherný :potlesk: :potlesk: :potlesk: Ta modrá tak hezká nebyla.

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 27 srp 2011 21:29
od DC
jj teď je aktuální takhle ->

Obrázek

ladíme, vylepšujeme, naposled výfuk
Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=xA_t8N6_YCo" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: FeeBee´s [O==[]==O] E21 315

Napsal: 03 zář 2011 23:10
od Kein
Ta modrá byla strašně pěkná. Ta červená, mi už příjde takový BMW tucťák, ničím vyjměčná.