FeeBee´s [O==[]==O] E21 315
Napsal: 29 bře 2008 21:07
V červnu minulého roku nám do rodiny přibyl baworáckej žralok - první trojka s nejslabší motorizací a výkonem 55kW. Byl od začátku určen pro mojí přítulku FeeBee a dostal od nás jméno Wilda.
Od koupě do zimy probíhaly různé drobné i větší opravy a jezdilo se. Před zimou padlo rozhodnutí že je potřeba přidat koníky a vylepšit brzdy a podvozek, takže se začly nakupovat díly a od začátku března se začalo intenzivně makat na přípravě motoru a ostatních věcí.
Když už je tady ta sekce, tak se s vámi taky podělíme...
foto hned po koupi:

na podzim
před úpravami


a zde již součástky na úpravu
304° vačka dbilas dynamic

rozpěry



Solexy 45

větší spojka

svody Supersprint

zadní náprava z e21 323i

a samozřejmě špéra - je naplánovana 50% po repasi a přestavbě
kolečka který přijdou na Wildu

napravu sem dneska rozebral aby šla snáze přepravovat a šly repasovat jednotlivé díly

abrakadabra

rezonátor Dynomax

a dále do osvědčeného nerezového koncového tlumiče značky Laser z něj pak dvě nerez trubky a konec
setrvák je trošku fiknutej
taky byla srovnána třecí plocha

na svody přijde termoizolační páska aby karburátory nesály zbytečně teplý vzduch přes filtříky


a taky je fajn trošku posílit chladící schopnosti

a jsou tady poslední součástky, bez kterejch se nedalo začít pořádně dělat

a nějaká kolínka na výrobu výfuku

tak nám čas pokročil a zatím sem stihl rozebrat motor, nechat srovnat a snížit hlavu a objednat nové drobné díly na zpětné složení
pár foto pro inspiraci:







mimo to také pokračujeme v přípravě nových brzd a náprav z 323i


přítulka při práci

původní cívka byla nahrazena výkonnější verzí

taky je zapotřebí aby to všechno hezky těsnilo

jelikož už se šešla většina potřebných komponent, pustil sem se do skládání
2. den prací
nejdříve bylo nutné vše vyčistit a zbavit starých těsnění

pak přišly na řadu nové rozvody

dále vana, prsa motoru a řemenice

blok po vyčíštění

3. den skládání
po nalakování

osazeno setrvákem

broušení sedel ventilů

zkusmo nasazené svody

připravená hlava na další osud

zvětšování kanálů - ještě nedokončeno - to be continued...

zde už jsou fotky dalšího postupu neb sem si dal předsevzetí, že motor musí do konce března vrčet v autě
broušení sacího potrubí hotovo - zvětšení průměrů jak u karburátorů (40->45mm) a na straně u hlavy spasování s vstupem hlavy - časem ještě přijde vyleštit až se budu nudit


připravená hlava na strojení

s gufery ventilů

i s pružinami

a tady už komplet

hops na blok

komplet

i s karburátory

po víkendu

odpoledne sem začal odstrojovat původní motor...

... a přesouvat agregáty vedle

další den sem připravoval motor na vycuknutí

hup cuk žirafo tahej

pusto a prázdno

stařičký motůrek

off-road

když sem připravoval vyndání výfuku, nahodil sem i nový podvozek dozadu, kotoučová náprava už je ve fázi příprav

moty, moty, motanec

jo, original teile to jistí - cedulka od třicet let starýho držáku motoru, kterej byl dodán druhej den od objednávky, prostě BMW rychlost

nový pěkný držáček motoru - musel bejt nejmíň 30 let někde na skladě

jako jedna z mála e21 bude mít tahle baterku v kufru

v motoru jen takovejdle kus kabelu

tady předělávka z pevný vrtule hnaný motorem na elektriku

komplet motůrek s převodovkou

sákryš, trochu moc kabelů

sem to trošku uklidil...

...a nepotřebný dal pryč
( nebojte do popelnice to nešlo )

opískovaná nápravnice dozná ještě drobné úpravy, pak přijde do komaxitu a s kotoučovými rameny a samosvorem hups na auto

po víkendu bych rád hodil motor zpátky do auta...
Od koupě do zimy probíhaly různé drobné i větší opravy a jezdilo se. Před zimou padlo rozhodnutí že je potřeba přidat koníky a vylepšit brzdy a podvozek, takže se začly nakupovat díly a od začátku března se začalo intenzivně makat na přípravě motoru a ostatních věcí.
Když už je tady ta sekce, tak se s vámi taky podělíme...
foto hned po koupi:

na podzim
před úpravami


a zde již součástky na úpravu
304° vačka dbilas dynamic

rozpěry



Solexy 45
větší spojka
svody Supersprint
zadní náprava z e21 323i
a samozřejmě špéra - je naplánovana 50% po repasi a přestavbě
kolečka který přijdou na Wildu

napravu sem dneska rozebral aby šla snáze přepravovat a šly repasovat jednotlivé díly

abrakadabra


rezonátor Dynomax

a dále do osvědčeného nerezového koncového tlumiče značky Laser z něj pak dvě nerez trubky a konec
setrvák je trošku fiknutej
taky byla srovnána třecí plocha

na svody přijde termoizolační páska aby karburátory nesály zbytečně teplý vzduch přes filtříky


a taky je fajn trošku posílit chladící schopnosti

a jsou tady poslední součástky, bez kterejch se nedalo začít pořádně dělat

a nějaká kolínka na výrobu výfuku


tak nám čas pokročil a zatím sem stihl rozebrat motor, nechat srovnat a snížit hlavu a objednat nové drobné díly na zpětné složení
pár foto pro inspiraci:







mimo to také pokračujeme v přípravě nových brzd a náprav z 323i


přítulka při práci


původní cívka byla nahrazena výkonnější verzí

taky je zapotřebí aby to všechno hezky těsnilo


jelikož už se šešla většina potřebných komponent, pustil sem se do skládání
2. den prací
nejdříve bylo nutné vše vyčistit a zbavit starých těsnění

pak přišly na řadu nové rozvody

dále vana, prsa motoru a řemenice

blok po vyčíštění

3. den skládání
po nalakování

osazeno setrvákem

broušení sedel ventilů

zkusmo nasazené svody

připravená hlava na další osud

zvětšování kanálů - ještě nedokončeno - to be continued...

zde už jsou fotky dalšího postupu neb sem si dal předsevzetí, že motor musí do konce března vrčet v autě
broušení sacího potrubí hotovo - zvětšení průměrů jak u karburátorů (40->45mm) a na straně u hlavy spasování s vstupem hlavy - časem ještě přijde vyleštit až se budu nudit


připravená hlava na strojení

s gufery ventilů

i s pružinami

a tady už komplet

hops na blok

komplet

i s karburátory

po víkendu

odpoledne sem začal odstrojovat původní motor...

... a přesouvat agregáty vedle

další den sem připravoval motor na vycuknutí

hup cuk žirafo tahej


pusto a prázdno

stařičký motůrek

off-road

když sem připravoval vyndání výfuku, nahodil sem i nový podvozek dozadu, kotoučová náprava už je ve fázi příprav

moty, moty, motanec

jo, original teile to jistí - cedulka od třicet let starýho držáku motoru, kterej byl dodán druhej den od objednávky, prostě BMW rychlost

nový pěkný držáček motoru - musel bejt nejmíň 30 let někde na skladě


jako jedna z mála e21 bude mít tahle baterku v kufru

v motoru jen takovejdle kus kabelu

tady předělávka z pevný vrtule hnaný motorem na elektriku

komplet motůrek s převodovkou

sákryš, trochu moc kabelů

sem to trošku uklidil...

...a nepotřebný dal pryč


opískovaná nápravnice dozná ještě drobné úpravy, pak přijde do komaxitu a s kotoučovými rameny a samosvorem hups na auto

po víkendu bych rád hodil motor zpátky do auta...