Mazda 323
Napsal: 12 črc 2009 18:48
Takže nějaké tjůningy a stajlingy na Puntu asi končí ( kormě teď nějakých oprav, tlumičů atd.), protože auto zůstává rodičům a já mám nový "kočár" - Mazdu 323. Je to z roku 1992 - 1994, ale přihlášené na papíry z auta z roku 1988 ( všechno legálně, samozřejmě, takže VINka atd. sedí ). Vlastně i kvůli tomu se z okna vyhodilo zbytečně 7000,-. Teda kvůli NĚČÍ chybě. Ono auto samotné totiž plní EURO II, ale jak se to přepisovalo na tento TP, tak někomu asi přišlo zbytečné tam napsat, co to plní za normu, takže na úřadě mi bylo řečeno, ať jim dám 10 000,- za Bursíkovu "SUPER" daň nebo ať si s tím udělám co chci. Takto to funguje, někdo se na to vyse*e a já za jeho chybu budu zbytečně platit. Navíc pro mě je to peněz dost. No, už s tím nic nenadělám.
Původně jsem si jel pro auto, u kterého byla v inzerátu psána cena 10 000,-, ale nakonec jsem se dostal i s ALU, pojistkou atd. ( prostě sakumprdum, jak se říká) na trojnásobek.
Ale za to auto to stojí, je to ( jak už jsem psal) kulatá 323ka, která je podle mě ze série 323 nejhezčí, vždy jsem o ní snil, protože to je legenda, jak auto samotné, tak nařádí v rally a hlavně - výborně jede a sedí. Auto má perfektní potenciál stát se závoďákem a tak se i stane.
Auto jede a sedí výtečně, když bylo auto u nás úplně nové, tak jsme jeli tak na půl plynu ( neznali jsme auto, tak jsme měli strach na to šlapat) a dávali si "závodeček" s Octavií II Combi 1.9 červené TDi a nějak zůstavala pozadu... A je pravdou, že Octavia krásně táhne a jede, pokud se prošlápne.
Auto má pod kapotou 1.6 16V, v sérii to má nějakých 65 kW, tady je výkon zvýšen na 130 koníků ( mám to dokonce zapsáno i ve velkém TP, papírů jsem se u toho auta nejvíce bál a jsou nejmenší problém - až na nedopsané větší, širší ALU, ale ty by tam měly být napsány příští týden. A tu EUROnormu, ale to už je jedno, protože se platí jen při jednom přepisu). A výkon je opravdu znát... Pořád se nemůžu nabažit pocitu z auta - sedí se v tom jak v motokáře ( v Puntu se oproti tomu sedí úplně jinak, do Punta se sedne vysoko, človek všude kolem sebe vidí, je tak 3 metry nad zemí) a v Mazdě se tělo posádky utopí do krásných sportovních sedaček, které jsou brutálně nizoučko, drží pěkně tělo ( a to je budu čalounit a při té příležitosti boční vedení ještě zvětším - pokud nekoupím skořápky, teda skořápky tam budou určitě, ale nevím kdy... a... Prostě, je to auto úplně někde jinde a úplně pro jiného člověka. Já osobně jsem ve vzteklejším autě v životě nejel. Je to pro mě výtečné auto - spojka krásně tuhá oproti Puntu ( taky je to babské auto), řazení krátké a tužší, ale řízení s posilovačem tak akorát, ani těžké ani moc lehké. Navíc ten výkon. Tam, kde jsme dneska jeli s Punťasem 60km/h, tak tam jsme to s taťkem včera kotlili s Mazdou 110km/h a ještě měla opravdu velké rezervy - ani se nehnula, žádný náklon a o tom, že gumy nežvýkaly ještě vůbec ani nemluvím, prostě - rozdíl jako hrom. Punto = rodinné vozítko spíš pro ženskou, která chce lehké řazení, samé prkotiny ( jako například zbytečnosti u Mazdy, jakými je např. 5 dveří ) a Mazda = auto pro mladého kluka na vyblbnutí. Schválně jsme si to v tomto zatáčkovitém úseku měřil a porovnával... Prostě mazec.
Zatím auto na pohled nevypadá nejlépe, ale je to zatím ta nejposlednější věc a bude se na tom pracovat až po zpevňování, vaření, vyztužování, rámování apod.; z výbavy to má akorát tak ALU - ale jsou to závodní kola MOMO Racing ( nevím, co to je za slitinu, protože Kohula potvrdí, že jsou brutálně lehoučké), má to centrál a možná ještě něco.
Jo - ještě to má nárazníky z LIMITED EDITION, ale v hrozném stavu , takže se budou opravovat
Jinak auto se bude kompletně rozdělávat ( do posledního šroubku) a stavit se z toho bude rally auto.
No, dost keců, kdo se v tom autě neprojede, neuvěří... Kohula potvrdí, že to fakt jede perfektně ( akorát s tím nemohl tolik jet kvůli špatné pneu - ale příště strach mít nemusí, protože na druhý den vydrželi v zatáčkách veliké rychlosti - CENZURED )
Jinak auto při normální jízdě nežere moc, vezme si prý 6 až 7 litrů, ale když jsme nestíhali, tak nebyl problém jet za 15 litrů
Zatím nějvětší průměrné spotřeby jsem dosáhl něco kolem 25 litrů na 100km. Ale tak u tohoto auta se na spotřebu moc nedívá, ono se zdá, že to žere i tak moc, kvůli malé nádržičce
Nádrž je malá kvůli tomu, aby auto nebylo "zbytečně" těžké...
Jinak prostoru je v tom fakt moc, opravdu dost. V interiéru pro posádku víc než v Octavii a kufr veliký, akorát trošinku mělčí - asi je tam placatá nádrž??? Jedině mě napadlo kvůli rozložení váhy.
Jinak berte v úvahu, že toto auto je ze stejných let jako Favority, takže i výbava někde úplně jinde, o jízdě, motoru a podvozku nemluvím ( je ale pravda, že taky cenově je to auto úplně, ale úplně jinde).
Jinak poměr váha:výkon u Favorita je zhruba 18:1 a u mého auta ZATÍM 8,4:1 - čili taky někde jinde.
Nic proti Favoritům, jsou to totiž jedny z mých nejoblíbenějších aut - nemají velký výkon ani nějaký extra poměr ( ale lepší než Fabie), ale na druhou stranu je tam suprově živý motor, takže akcelerace je u něj celkem v normě, sám bych ho volil, kdybych nekoupil Mazdu :whistling:
Prostě - nebe a dudy ( když nebudeme přihlížet na situaci kdysi dávno u nás a v Japonsku). Favoritům se o takovém motoru a technice mohlo ( bohužel) jenom zdát
Původně jsem si jel pro auto, u kterého byla v inzerátu psána cena 10 000,-, ale nakonec jsem se dostal i s ALU, pojistkou atd. ( prostě sakumprdum, jak se říká) na trojnásobek.
Ale za to auto to stojí, je to ( jak už jsem psal) kulatá 323ka, která je podle mě ze série 323 nejhezčí, vždy jsem o ní snil, protože to je legenda, jak auto samotné, tak nařádí v rally a hlavně - výborně jede a sedí. Auto má perfektní potenciál stát se závoďákem a tak se i stane.
Auto jede a sedí výtečně, když bylo auto u nás úplně nové, tak jsme jeli tak na půl plynu ( neznali jsme auto, tak jsme měli strach na to šlapat) a dávali si "závodeček" s Octavií II Combi 1.9 červené TDi a nějak zůstavala pozadu... A je pravdou, že Octavia krásně táhne a jede, pokud se prošlápne.
Auto má pod kapotou 1.6 16V, v sérii to má nějakých 65 kW, tady je výkon zvýšen na 130 koníků ( mám to dokonce zapsáno i ve velkém TP, papírů jsem se u toho auta nejvíce bál a jsou nejmenší problém - až na nedopsané větší, širší ALU, ale ty by tam měly být napsány příští týden. A tu EUROnormu, ale to už je jedno, protože se platí jen při jednom přepisu). A výkon je opravdu znát... Pořád se nemůžu nabažit pocitu z auta - sedí se v tom jak v motokáře ( v Puntu se oproti tomu sedí úplně jinak, do Punta se sedne vysoko, človek všude kolem sebe vidí, je tak 3 metry nad zemí) a v Mazdě se tělo posádky utopí do krásných sportovních sedaček, které jsou brutálně nizoučko, drží pěkně tělo ( a to je budu čalounit a při té příležitosti boční vedení ještě zvětším - pokud nekoupím skořápky, teda skořápky tam budou určitě, ale nevím kdy... a... Prostě, je to auto úplně někde jinde a úplně pro jiného člověka. Já osobně jsem ve vzteklejším autě v životě nejel. Je to pro mě výtečné auto - spojka krásně tuhá oproti Puntu ( taky je to babské auto), řazení krátké a tužší, ale řízení s posilovačem tak akorát, ani těžké ani moc lehké. Navíc ten výkon. Tam, kde jsme dneska jeli s Punťasem 60km/h, tak tam jsme to s taťkem včera kotlili s Mazdou 110km/h a ještě měla opravdu velké rezervy - ani se nehnula, žádný náklon a o tom, že gumy nežvýkaly ještě vůbec ani nemluvím, prostě - rozdíl jako hrom. Punto = rodinné vozítko spíš pro ženskou, která chce lehké řazení, samé prkotiny ( jako například zbytečnosti u Mazdy, jakými je např. 5 dveří ) a Mazda = auto pro mladého kluka na vyblbnutí. Schválně jsme si to v tomto zatáčkovitém úseku měřil a porovnával... Prostě mazec.
Zatím auto na pohled nevypadá nejlépe, ale je to zatím ta nejposlednější věc a bude se na tom pracovat až po zpevňování, vaření, vyztužování, rámování apod.; z výbavy to má akorát tak ALU - ale jsou to závodní kola MOMO Racing ( nevím, co to je za slitinu, protože Kohula potvrdí, že jsou brutálně lehoučké), má to centrál a možná ještě něco.
Jo - ještě to má nárazníky z LIMITED EDITION, ale v hrozném stavu , takže se budou opravovat
Jinak auto se bude kompletně rozdělávat ( do posledního šroubku) a stavit se z toho bude rally auto.
No, dost keců, kdo se v tom autě neprojede, neuvěří... Kohula potvrdí, že to fakt jede perfektně ( akorát s tím nemohl tolik jet kvůli špatné pneu - ale příště strach mít nemusí, protože na druhý den vydrželi v zatáčkách veliké rychlosti - CENZURED )
Jinak auto při normální jízdě nežere moc, vezme si prý 6 až 7 litrů, ale když jsme nestíhali, tak nebyl problém jet za 15 litrů


Jinak prostoru je v tom fakt moc, opravdu dost. V interiéru pro posádku víc než v Octavii a kufr veliký, akorát trošinku mělčí - asi je tam placatá nádrž??? Jedině mě napadlo kvůli rozložení váhy.
Jinak berte v úvahu, že toto auto je ze stejných let jako Favority, takže i výbava někde úplně jinde, o jízdě, motoru a podvozku nemluvím ( je ale pravda, že taky cenově je to auto úplně, ale úplně jinde).
Jinak poměr váha:výkon u Favorita je zhruba 18:1 a u mého auta ZATÍM 8,4:1 - čili taky někde jinde.
Nic proti Favoritům, jsou to totiž jedny z mých nejoblíbenějších aut - nemají velký výkon ani nějaký extra poměr ( ale lepší než Fabie), ale na druhou stranu je tam suprově živý motor, takže akcelerace je u něj celkem v normě, sám bych ho volil, kdybych nekoupil Mazdu :whistling:
Prostě - nebe a dudy ( když nebudeme přihlížet na situaci kdysi dávno u nás a v Japonsku). Favoritům se o takovém motoru a technice mohlo ( bohužel) jenom zdát