Stránka 1 z 1
salamander
Napsal: 22 čer 2005 10:06
od GTRunner
Ahoj lidicky,
Shanim nejake fotky prototypu Skody Salamander turbo...(myslim ze se to jmenovalo tak)...jednou jsem to videl ve starym cislu casaku SvetMotoru....
Napsal: 26 čer 2005 13:06
od Ghostrider
.. no hej aj ja som to videl, v slovenskom MOT-e, niekesy davno. Bol to paradny prototyp a pochybujem ze existuju nejake fotky, skor len náčrty a plány .....
Napsal: 28 čer 2005 07:37
od GTRunner
Je to prototyp zavodniho kupe (na okruhy) na zakladech Rapida..mel hoodne rozsirene blatniky (ala Audi Quattro S1) mohutni predni a zadni spoiler...atd.
Vznikl kvuli testovani preplnovaneho motoru...a jmenoval se myslim Skoda 130 RS Turbo Salamander....

Napsal: 04 črc 2005 20:51
od Garfield
GTRunner píše:Je to prototyp zavodniho kupe (na okruhy) na zakladech Rapida..mel hoodne rozsirene blatniky (ala Audi Quattro S1) mohutni predni a zadni spoiler...atd.
Vznikl kvuli testovani preplnovaneho motoru...a jmenoval se myslim Skoda 130 RS Turbo Salamander....

tadyk jsem našel že se to asi jmenovalo Skoda Garde Turbo s interním názvem Salamander

a prej dosahovalo rychlost 220km/h

Napsal: 11 črc 2005 09:43
od Komár 1981
Garfield píše:GTRunner píše:Je to prototyp zavodniho kupe (na okruhy) na zakladech Rapida..mel hoodne rozsirene blatniky (ala Audi Quattro S1) mohutni predni a zadni spoiler...atd.
Vznikl kvuli testovani preplnovaneho motoru...a jmenoval se myslim Skoda 130 RS Turbo Salamander....

tadyk jsem našel že se to asi jmenovalo Skoda Garde Turbo s interním názvem Salamander

a prej dosahovalo rychlost 220km/h

Garfielde, ses nejbliz. Byl to okruhovy special postaveny na zaklade Skody Garde (ne M rapida). Info o tomhle sehnat = nadlidsky ukol.
Jinak ze Skody Rapid (M) se delal okruhovy zavodak s oznacenim Skoda 130 R/H.
Zkusim pohledat a neco sem dodat. ;o)
Re: salamander
Napsal: 25 pro 2010 23:23
od drc
Mozna je to pozde, ale toto auto jsem skutecne videl.Bylo to cca v roce 95-98.Je to kasle z Garde co vypada jako prototyp Blahnovy skody MTX.Plasty mi ale prisly o neco vetsi.Nemelo to motor ani nejake valecne barvy.Proste bile garde s logy CZ Strakonice.Podle toho co vim, tak se vyrobily dva kusy a jeden rozbili.Tento stal pod plachtou v jednom arealu ve Spytihnevi.
Re: salamander
Napsal: 25 pro 2010 23:49
od m.artty
Re: salamander
Napsal: 26 led 2011 08:52
od Tuner#2
drc píše:Mozna je to pozde, ale toto auto jsem skutecne videl.Bylo to cca v roce 95-98.Je to kasle z Garde co vypada jako prototyp Blahnovy skody MTX.Plasty mi ale prisly o neco vetsi.Nemelo to motor ani nejake valecne barvy.Proste bile garde s logy CZ Strakonice.Podle toho co vim, tak se vyrobily dva kusy a jeden rozbili.Tento stal pod plachtou v jednom arealu ve Spytihnevi.
To je blbost v roce 95 - 98 jsi ho na 100% nemohl vidět, protože tohle auto vzniklo na okruhy a kopce na Slovensku, mělo to motor před zadní nápravou s otočenou převodovkou jako mají národní formule a hned po premiéře došlo k rozstřelení toho auta a žádné jiné není... Proto je tak málo fotek a informací.
Ty jsi na 99,9% viděl Garde 160RS MTX což je auto na rallye s motorem Lada a těch bylo vyrobeno v Metalexu víc.
Re: salamander
Napsal: 26 led 2011 08:53
od Tuner#2
Tady je článek i průhledová kresba:
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku- ... sy-stop-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: salamander
Napsal: 28 led 2011 09:21
od JRD McLAREN
..keby ste si xeli popismenkovat s niektorym z byvalych spolukonstrukterov,
tak momentalne su tu dvaja kusok odomna...
Re: salamander
Napsal: 28 led 2011 09:42
od honza 2.0 16v
vyfoceno z knihy premiéry a nadšení, kde je zmapována většina ať už soukromejch počinů vnikajicích ve sklepech činžáků, či továrních aut od cca druhé světové války po revoluci
Re: salamander
Napsal: 28 led 2011 10:11
od Tuner#2
JRD McLAREN píše:..keby ste si xeli popismenkovat s niektorym z byvalych spolukonstrukterov,
tak momentalne su tu dvaja kusok odomna...
Tak nepochybně by to bylo zajímavé, máš nějaký kontakt?
Re: salamander
Napsal: 28 led 2011 12:33
od JRD McLAREN
nezelaju si byt kontaktovany...takze sorry...
boli to konstruktery, co vyvijali vlecnu napravu, ktora sa potom montovala na Rapidku..
a neskor aj na S125 a S130..
Re: salamander
Napsal: 28 led 2011 15:18
od Tuner#2
JRD McLAREN: Jen poupravím, Š 125 nikdy neměla vlečnou nápravu, ale klasicky kyvku a poroti 120L měla jen 5q převodovku nic víc. Vlečka byla jen v 130, 135 a 136 a v Rapidech 120,130,135 a 136.
Re: salamander
Napsal: 28 led 2011 15:51
od JRD McLAREN
jo cize 125ka mala kyvacku a 5q prevodovku a mokre poloosi. ..??
lebo tych verzii som videl tolko..ze..
ked neratam este kdejake garazove prerabky..
Re: salamander
Napsal: 28 led 2011 17:07
od Tuner#2
Ano. Škoda 125L není nic jiného než 120cka na konci výroby, tudíš 120 motor, mokré poloosy a 5q se stálým převodem 4,22, proto se dost často předělává na suchý a už ho mám do auta taky nachystaný. SP 3,9 je moc dlouhý a vhodný spíš na cestování.