Stránka 1 z 1
info o pružinách
Napsal: 03 čer 2014 18:10
od JorgeRs
ahoj,
chtěl jsem se vás zeptat jestli někdo neví jak je to s tuhosti sportovních pružin podle výrobce.
přál bych si nějaké tužší ale nikde pořádně nemohu najít jestli jsou o hodně nebo stejně tvrdé proti originálům.
Je to na vůz Renault Safrane a na výběr jich moc není.
Komplet podvozky jsou od vyrobců: TE Technix, K.A.W, JMS
Pružiny jsou:
V-maxx: o těch jsem se dočetl že jsou tvrdší proti originálům
H&R: Tuhostně stejné jak originál
Spax
Cobra
Riegger
Maxxinox
autostyle
TA Technix
Jestli by mi mohl někdo poradit a říct který podvozek je jak tvrdý a nějak seřadit budu velmi rád za veškeré informace
Díky

Re: info o pružinách
Napsal: 04 čer 2014 12:32
od Svobda
H&R bylo na všech autech co jsem zkoušel tvrdé jako prase a seriovyma tlumicema moc nemakalo .
Na sériové tlumiče mi přišel eibach něj rozumnější neměl přehnané snížení a tvrdost vyšší než orig o ,ale se zachovanim komfortem .
Weitec pruziny klukům celkem makaj . Jen se mi nelíbí ze dost závitu jsou na sobě a pruzi jen ve třech třeba. Ale funguje to .
S vice moc zkušenosti neporadim ,ale na stavitelnej podvozek za 8000 Kč zapomen leda na super cestu .
Na sti jsme nebyli 100% spokojeny ani s BC za 30 000kc PAC jsme se svezli s protlumem

.
Dobře fungující by byl Bilstein B10 - bilstein tlumič s velkou zkracenou pistnici a eibach pružiny na tom jsou myslím . Nebo koupit B8 zkrácena pistnice a na to pružiny dle volby . Tyhle tlumiče makaj hodně pěkně jsou i origo připlatkové prave na Evo a sti
Re: info o pružinách
Napsal: 04 čer 2014 13:19
od Kane13
Já osobně jsem názoru, že vesměs všechny nižší pružiny jsou tvrdší než origo.
Re: info o pružinách
Napsal: 04 čer 2014 13:34
od crocjirka
dal jsem si na ibu stavitelny weitec podvozeka a je mekci nez original FR...

Re: info o pružinách
Napsal: 04 čer 2014 13:39
od Kane13
Je fakt, že u sport verzí to asi nutně nemusí platit. Punto je taky od přirození dost tvrdý

Re: info o pružinách
Napsal: 05 čer 2014 17:26
od JorgeRs
já mám právě H&R a příjdou mi docela měkký, furt se to docela dost naklání v zatáčkách.
Třeba ta technix je taky zajímavý někdo píše že je komfortní někdo že je zas moc tvrdej.
Jestli to vyrábí podle toho co je to za kategorii auta, těžko říct
Re: info o pružinách
Napsal: 05 čer 2014 21:26
od Taboo
Smazano
Re: info o pružinách
Napsal: 05 čer 2014 23:20
od bóďa
co takhle origo pneu&elmg. podvozek? jel jsi v tom někdy? na sport je to podle mě dost sport a hlavně to funguje.
Re: info o pružinách
Napsal: 09 čer 2014 19:49
od JorgeRs
ještě jsem v něm nejel

ale zase kde sehnat funkční a kompletní ten podvozek a když už bude tak to nebude nic levného
Re: info o pružinách
Napsal: 09 čer 2014 20:15
od NeviM
Přesně, dát ten podvozek dohromady a pak udržovat trvale v chodu je neskutečně náročný, bez vlastní diagnostiky, skladu starých tlumičů, kompresorů, nových měchů a arzenálu dalšího vybavení a dílů prakticky nereálný, vzhledem k finanční a časový náročnosti udržby. Možná trochu pomůže bydlet v okolí KH, ale i tak.

Je ale fakt, že lepších jízdních vlastností lze s obyčejnýma tlumičema asi těžko docílit, natožpak regulace světlý výšky nebo tuhosti tlumičů klidně za jízdy tlačítky z kabiny, nebo možnosti kalibrace podle svých přání atd.. Možná je to jen můj subjektivní pocit, ale to odpružení vzduchem mi přijde u tak těžkýho auta normální vinutou pružinou nenahraditelný, ty jízdní vlastnosti jsou s ním vždycky ještě o level výš mi přijde.
Re: info o pružinách
Napsal: 10 čer 2014 18:31
od Kane13
Taboo píše:Kane13 píše:Já osobně jsem názoru, že vesměs všechny nižší pružiny jsou tvrdší než origo.
Jiste, jinak se ten vuz bude po snizeni vice naklanet. On se muze po snizeni vice naklanet i po zvyseni tvrdosti pruzin. Nedava to smysl, ze

?
Ve čtvrtek se vyjádřím. Do té doby to budu číst a budu se snažit to pochopit. Možná si to budu muset nakreslit

Re: info o pružinách
Napsal: 10 čer 2014 19:34
od kony5
Kazde pruzine je cislo a to znaci jeji tvrdost....mel sem to tak na ohlins ..a u ohlins treba pruzina jedna stala snad 1000 kc.... A mel sem tusim 3 sady pruzin...ja bych vzal byt tebou aspon ten bc podvozek za 8tisic nemuze fungovat a ne dlouho
Re: info o pružinách
Napsal: 10 čer 2014 20:44
od Taboo
Smazano
Re: info o pružinách
Napsal: 10 čer 2014 20:58
od LiberaleMiguel2
Tipnul bych si, že to bude mít něco společného se změnou pracovního rozsahu tlumiče .....?

Re: info o pružinách
Napsal: 10 čer 2014 22:26
od Bohuš
Já tipuju roll center + bump steer...

Re: info o pružinách
Napsal: 11 čer 2014 00:50
od bóďa
poslední tip je asi správný, nicméně tohle auto se dělalo i na aktivním podvozku, kdy auto může jet na různých nastaveních výšky. tak to mi potom vysvětlete, že nikdo při konstrukci neřeší bump steer a roll center..?
(a ať mi nikdo netvrdí, že je ten podvozek zkonstruován tak, že změna geometrie je v celém rozsahu minimální, protože na vysoký režim je cítit, že hlavně přední kola jsou do V)
Re: info o pružinách
Napsal: 13 srp 2014 09:59
od Gooder
Nevíte někdo, jestli můžu použít pružiny Eibach z Golfa 4 na Octavii 1? Koukal jsem totiž, že jejich kódy se liší.