Stránka 1 z 1
Xantia - Losi test
Napsal: 17 úno 2017 19:23
od Mr. Grimes
Na auto.cz jsem narazil na porovnani aut v losim testu. Vede Porsche, McLaren, R8 a Xantia z roku 1999? WTF, opravdu ten podvozek tak dobre fungoval, nebo se zrovna trefil do podminek testu? Proc kupujeme CoilOvery kdyz muzeme kuchat Xantie...
Model Modelový rok Rychlost [km/h]
Citroën Xantia Activa V6 1999 85
Audi R8 V10 plus 2017 83
McLaren 675LT 2017 83
Re: Xantia - Losi test
Napsal: 17 úno 2017 20:34
od JRD McLAREN
..asi opravdu tak dobre funguje ...
ten hydraulicky podvozok je proste top ..
EDITED:
teda ten ACTIVA podvozok ..
je to vlastne "francuzka alternativa" podvozku Bose
Re: Xantia - Losi test
Napsal: 18 bře 2018 13:20
od bartali
jj mel jsem ji ale ve verzi 2.0 CT tj o neco slabsi jen 108kw a ACTIVA fungovala skvele a jednou jsem mel moznost osobne losi test provest se srnkou ale v o neco vyssi rychlosti a i tak jsem to ustal cca v 95 km/h
ale to jsem jezdil svizne dnes jezdim pomale zvlaste u neprehlednych mist tak losi test jsem v podstate od te doby nezazil což je cca 8 let zpet.
ALE auto to bylo na stabilitu naprosto ale naprosto skvele at na suchu mokru ci na snehu zatim cokoliv s čím sem jezdil myslim samo z normalnich aut toto auto nepřekonalo.
Jednak ten system ACTIVA funguje tak ze je to v podstate aktivni vyrovnavani naklonu - naklaneni kabiny i s motorem oproti podvozku respektive zaveseni kol , na zaklade jizdnich podminek a namerenych dat tj rychlost natoceni volantu atd., s tím že světlost auta od vozovky je furt stejna komfort pruzení je furt stejný , zadne snizovani tezistě apod jako u nekterých tuningu , automaticke pritvrzovani podvozku zase na zaklade jizdnich dat tj rychlost zataceni atak dale.
A toto vse to auto z roku 1996 zvladno na beznych pneumatikach 195/70 R15 tusím (uz ho nemám holt bylo uz stare a nemam love na udrzbu) tj ne na extremne sirokych pneu jake vzdime dnes uz i na pom,erne beznych autech z vyroby.
Re: Xantia - Losi test
Napsal: 18 bře 2018 16:02
od Hondzik
Boge
Bose je audio
Re: Xantia - Losi test
Napsal: 18 bře 2018 16:33
od JRD McLAREN
BOSE ...
https://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw" onclick="window.open(this.href);return false;
...a ticho !...

Re: Xantia - Losi test
Napsal: 18 bře 2018 17:27
od Libor12
Podvozek Activa u citroenu,mercedesu cl vychází (kopie) z hydraulického podvozku Activ control,který do modelu celica montovala pro jpn trh toyota už v roce 89 tedy o dekádu dříve.

Navíc Bose v některém jejich videu s popisem systému uvádí,že cely sw proces řízení převzalo kompletně od toy,pouze celý ten dosti složitý hydraulický systém nahradilo jednoduššími lineárními motory.
Re: Xantia - Losi test
Napsal: 20 bře 2018 04:43
od TANN3R
Xantia je podvozkově zajímavej stroj, na tu dobu. V podstatě hodně předběhli konkurenci. Jinak doporučuji projet si nějaké BMW s priplatkovym dynamic drive, což je systém hydraulických stabilizátorů, co BMW začalo montovat v roce 2002 do E65 a pak i do E60/61/63/64.
Sám mám dynamic v 645ci a v 6er je bezkonkurenčně nejlíp naladěnej, co se sportovní jízdy týká. To auto se v zatáčce vůbec nenaklání, až to působí po přesednutí z normálního podvozku hrozně nepřirozeně

. Pozdější Fkové modely už dostaly civilnější, podstatně měkčí verzi.
Re: Xantia - Losi test
Napsal: 20 bře 2018 09:15
od rejchy
Dinamic drive jsou elektromagnetické stabilizátory ne? Hydraulický jsou tlumiče EDC.A dohromady je to pecka
Xantia měla super podvozek,ale když se to podařilo někomu utrhnout,tak už s tím nic neudělal.
Re: Xantia - Losi test
Napsal: 22 bře 2018 02:07
od TANN3R
Ne, dynamic jsou hydraulické stabilizátory. Pohon normálně zajišťuje servo, společné i pro řízení.