Stránka 1 z 2
Jak na upgrade brzd?
Napsal: 24 dub 2005 20:58
od Marcos
Zdravim vsechny. Ceka mne vymena prednich brzdovych kotoucu a tak zacinam zjistovat, jestli by se za rozumne kacky nedaly poridit nejake lepsi, napr. derovane. Mozna bych sel i do vetsich, ale nemam jasno, jestli by to melo smysl pri ponechani puvodnich brzdicu. Bylo by to na Peugeot 605 2.1td, puvodni kotouce maji prumer tusim 283mm. Nejake rady nebo zkusenosti?

Napsal: 24 dub 2005 21:26
od Martin IV.
jj, tak to jsem řešil minulý týden. Nech velikost stejnou, stačí, jen kotouče - můj výsledek buď ATE power disc (drážkovaný), Zimmerman (děrovaný).. Desky asi Jurid, nebo někdo říkal i Ferodo (ale ty jsou tvrdší - víc sjíždí kotouč..)
Napsal: 24 dub 2005 21:30
od Marcos
A je to znat ne brzdnem ucinku?
Napsal: 24 dub 2005 21:39
od Sokolda
Tento tejden se taky chystám na výměnu co říkáte na BREMBO??
Napsal: 24 dub 2005 21:41
od Marcos
Brembo je dobra znacka, takze urcite ok.

Napsal: 24 dub 2005 21:42
od Sokolda
Chci je tam dát,poraďte jaký desky??
Napsal: 24 dub 2005 21:42
od Sokolda
Na ceně ani nezáleží ,spíš kvalita
Napsal: 24 dub 2005 21:45
od Marcos
Nevim, neznam, zatim v tom tapu...

Napsal: 24 dub 2005 21:49
od NTI
Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
Dalsi vec co ovlivnuje ucinek brzdeni je rovnomerne rozlozeni a velikost sily kterou pusoby desticky na kotouc, takze pocet a prumer pistku
Posledni veci je potom velikost treci plochy, takze velikost desticek cili pouzity trmen
Derovanymi/drazkovanymi kotouci vyresis vadnouci brzdy, proste bude to dyl stejne brzdit

... volbou vhodnych desticek potom muze zpusobyt narust ucinosti brzd ale nebude tak makantni jako vise zminene moznosti
Levnejsi variantou upgrade brzd je pouziti brzd z vykonejsiho modelu tve nebo vissi modelove rady

...
Takze koupe vetsich kotoucu a k tomu adapter na stavajici brzdice je myslim dobrou volbou v pomeru vykon/cena

Napsal: 24 dub 2005 21:50
od Taboo
Nekupuj tovarni kotouce, ktere jen byly upravene derovanim - a to je naprosta vetsina tech levnych derovanych kotoucu. Nejenze to derovani snizuje tu brzdnou plochu a ty brzdy jsou pak min efektivni nez 100% tovarni, ale ty derovane kotouce taky rady praskaji:

V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.

Napsal: 24 dub 2005 21:51
od NTI
Brembo je dobra znacka ale myslim ze zbytecne draha

, dobrou volbou jsou OZ Zimmerman, nebo treba OMP

Napsal: 24 dub 2005 21:54
od Marcos
Vidim to na vetsi kotouce. Ale na muj vuz se vetsi nez 283mm uz nedelaly, leda tak z Peugeota 607 3,0 24v, tam se davaly kotouce s velikosti neco pres 300mm a plus udelat adapter na brzdic. A z ceho ten adapter? Neco spesl?
Napsal: 24 dub 2005 21:58
od NTI
Taboo píše: ... V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.

Tak to jsi me prekvapil.
Kdyz se kouknu na "sportovni" modely znamych znacek tak davaji derovane kotouce, prave proto jsem taky zvolil derovane

Napsal: 24 dub 2005 22:00
od NTI
Marcos píše:Vidim to na vetsi kotouce. Ale na muj vuz se vetsi nez 283mm uz nedelaly, leda tak z Peugeota 607 3,0 24v, tam se davaly kotouce s velikosti neco pres 300mm a plus udelat adapter na brzdic. A z ceho ten adapter? Neco spesl?
Koukni se co davaji na 807

... pokud ma teda stejny pocet sroubu
Napsal: 24 dub 2005 22:01
od Sokolda
No můžu mít Bremba 1100,-ks to zase neni tolik
Napsal: 24 dub 2005 22:58
od NTI
Tak to je velice slusna cena za Brembo ... to moje kotouce od Bremba jsou jednou tolik drazsi nez od OZ Zimmenrman
Ten adapter z neceho pevneho

treba ocel, asi by sel i dural nebo tak neco
Napsal: 25 dub 2005 06:25
od Marcos
Z te 806 nic, same male prumery. Jen ta 607 (309mm) nebo Boxer (300mm), ale u toho nevim roztece a pak kdovi, jak je to s hloubkou ulozeni tech kotoucu. Musim zjistit. Zatim dik.

Napsal: 25 dub 2005 08:16
od NTI
Koukni sem
http://www.brembo.com/ENG/Market/Catalo ... chCars.htm najdes tam vetsinu kotoucu i vsechny jejich rozmery vcetne obrazku a hmotnosti

tyhle mas na aute 283x26x48
tyhle jsou na 607 306x32x43
Bacha na vetsi sirku kotouce +6mm nemusela by se ti vlezt do tveho trmenu!!
hloubka je -5mm coz je v pohode

Jeste muzes pouzit kotouce s Citroenu jestli se nepletu

Taky zalezi do jak maleho kola chces aby se ti to veslo!!
Mozna by stalo zapremyslet jestli nejit do deleneho kotouce v rozmeru nad 300 uz to neni problem, a mela by byt uspora na hmotnosti, myslim

Napsal: 25 dub 2005 12:52
od Marcos
Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm...

Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou...

Napsal: 25 dub 2005 14:11
od Jenicek
Marcos píše:Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm...

Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou...

no jo, citroen a peugeot je to samý
ještě se můžeš mrknout na kombíky. u citroenů je to tak, že kombíky maj větší kotouče než sedany. nebo jen brzdiče? člověče teď si nejsem jistej ale vím že na sedana se daj dát čtrnáctky kola a na kombíka jen patnáctky a větší

Napsal: 26 dub 2005 10:24
od Martin IV.
NTI píše:Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
Napsal: 26 dub 2005 10:27
od Martin IV.
Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.

pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..
Napsal: 26 dub 2005 10:32
od Martin IV.
NTI píše:Tak to je velice slusna cena za Brembo ... to moje kotouce od Bremba jsou jednou tolik drazsi nez od OZ Zimmenrman
pokud bereš zhruba stejnou řadu tak u nás v Brně třeba 256mm
ATE 1040kč/ks
ATE power disc 1340kč/ks
Brembo 1160kč/ks
Brembo Max 1690kč/ks
Zimmerman(děrovaný) 2300kč/ks
Napsal: 26 dub 2005 10:41
od NTI
Martin IV. píše:pokud bereš zhruba stejnou řadu tak u nás v Brně třeba 256mm
ATE 1040kč/ks
ATE power disc 1340kč/ks
Brembo 1160kč/ks
Brembo Max 1690kč/ks
Zimmerman(děrovaný) 2300kč/ks
Zajimavy ceny, ja koukal na 278x24 (mondeo 2.5, 4 diry)
Zimmerman derovany (renovac) 2326kc/ks
Brembo derovane Sport line (autodoplnky, jineho dodavatele neznam) 5177kc/ks
Jake ceny jsou u vas ?

Napsal: 26 dub 2005 10:45
od NTI
Martin IV. píše:no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
Pokud mas stejnou tloustku kotouce a prumerem kotouce se vlezes do rozmeru brzdice tak muzes pouzit stejny brzdic, tehlici menit nemusis, nechas si vyrobyt adapter mezi tehlici a brzdic (bezna praxe), pokud davas nejake 4pot ci vetsi "sportovni" brzdice tak ani jinou cestu nez pres adapter nemas
Pokud mas origo kotouc dejme tomu 253x20 a pak chces pouzit 300x30 tak tezko pouzijes puvodni brzdic ... pokud jdu treba z 278x24 na 293x24 tak klidne se stejmym brzdicem

Napsal: 26 dub 2005 11:00
od MarauderZ28
Martin IV. píše:NTI píše:Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
tohle je blbost měnit nemusíš ani jednu věc ... jen přidat adaptér ...
Napsal: 26 dub 2005 19:22
od Taboo
Martin IV. píše:Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.

pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..
Tohle je taky blbost. Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce - a vpodstate se k nim "privaruje", coz potom vetsina lidi mylne povazuje za zkroucene kotouce. Kotouce slouzi jen k jednomu jednoduchemu ucelu: prevest kinetickou energii do tepelne, k cemuz musi absorbovat dostatecne mnozstvi tepla a efektivne ho prevest do okolniho vzduchu. Toho je dosazeno jejich velikosti, masy (mass), pouziteho materialu a designu.
Pokud nekdo jen vymeni "pokrouceny" kotouc za derovany - te same velikosti a z toho sameho materialu, pouzije ten samy model desticek a nezmeni jezdecky styl, tak skonci s "pokroucenymi" kotouci drive, nez s temi nederovanyma. Duvodem je snizeni masy toho kotouce a jeho nasledovny vyssi "heatsoak" zatimco ta vymena tepla mezi tim kotoucem a okolnim vzduchem se nezmeni.

Napsal: 26 dub 2005 21:09
od Marcos
Mel bych moznost dat ty kotouce z Peugeot Boxer, jsou to 300mm, ale... maji roztec sroubu 5*130mm a taky vetsi stredovou diru, ja mam 5*108. Daji se nejak ty kotouce prevrtat na tu mou roztec? Jinak tloustka toho kotouce je +- stejna, takze i brzdice bych mohl ponechat puvodni, jen ty adaptery by se musely udelat. Jo, a jeste, ma to smysl jit z puvodnich 276mm kotoucu na 300mm. To uz je rekl bych dost rozdil, takze by to poznat melo jit. Nebo se mylim?
Napsal: 26 dub 2005 23:30
od MarauderZ28
no mě zas ten rozdíl v průměru nepřijde nikterak ukrutně rozdílný teda ... když už budeš dělat adaptéry dej jiný brzdiče to bude mít zásadní efekt ..
já přecházím z 270 na 330 + 4 píst ..
Napsal: 27 dub 2005 00:14
od Marcos
No jo, jenze ty jsi extremista...

Ale v dobrem.

A to mas primo nejaky brzdovy kit nebo to davas s nejakeho auta? Myslim ten ctyrpist. Nevim, z jake kary bych mohl pouzit nejaky vicepistkovy brzdic. Pokud to budu delat, tak v rozumne cenove relaci, takze zbastlit z relativne dostupnych dilu...
