Stránka 1 z 2

Jak na upgrade brzd?

Napsal: 24 dub 2005 20:58
od Marcos
Zdravim vsechny. Ceka mne vymena prednich brzdovych kotoucu a tak zacinam zjistovat, jestli by se za rozumne kacky nedaly poridit nejake lepsi, napr. derovane. Mozna bych sel i do vetsich, ale nemam jasno, jestli by to melo smysl pri ponechani puvodnich brzdicu. Bylo by to na Peugeot 605 2.1td, puvodni kotouce maji prumer tusim 283mm. Nejake rady nebo zkusenosti? :)

Napsal: 24 dub 2005 21:26
od Martin IV.
jj, tak to jsem řešil minulý týden. Nech velikost stejnou, stačí, jen kotouče - můj výsledek buď ATE power disc (drážkovaný), Zimmerman (děrovaný).. Desky asi Jurid, nebo někdo říkal i Ferodo (ale ty jsou tvrdší - víc sjíždí kotouč..)

Napsal: 24 dub 2005 21:30
od Marcos
A je to znat ne brzdnem ucinku?

Napsal: 24 dub 2005 21:39
od Sokolda
Tento tejden se taky chystám na výměnu co říkáte na BREMBO??

Napsal: 24 dub 2005 21:41
od Marcos
Brembo je dobra znacka, takze urcite ok. 8)

Napsal: 24 dub 2005 21:42
od Sokolda
Chci je tam dát,poraďte jaký desky??

Napsal: 24 dub 2005 21:42
od Sokolda
Na ceně ani nezáleží ,spíš kvalita

Napsal: 24 dub 2005 21:45
od Marcos
Nevim, neznam, zatim v tom tapu... :oops:

Napsal: 24 dub 2005 21:49
od NTI
Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
Dalsi vec co ovlivnuje ucinek brzdeni je rovnomerne rozlozeni a velikost sily kterou pusoby desticky na kotouc, takze pocet a prumer pistku
Posledni veci je potom velikost treci plochy, takze velikost desticek cili pouzity trmen
Derovanymi/drazkovanymi kotouci vyresis vadnouci brzdy, proste bude to dyl stejne brzdit ;) ... volbou vhodnych desticek potom muze zpusobyt narust ucinosti brzd ale nebude tak makantni jako vise zminene moznosti ;)

Levnejsi variantou upgrade brzd je pouziti brzd z vykonejsiho modelu tve nebo vissi modelove rady ;) ...

Takze koupe vetsich kotoucu a k tomu adapter na stavajici brzdice je myslim dobrou volbou v pomeru vykon/cena :o)

Napsal: 24 dub 2005 21:50
od Taboo
Nekupuj tovarni kotouce, ktere jen byly upravene derovanim - a to je naprosta vetsina tech levnych derovanych kotoucu. Nejenze to derovani snizuje tu brzdnou plochu a ty brzdy jsou pak min efektivni nez 100% tovarni, ale ty derovane kotouce taky rady praskaji:
Obrázek
V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:

Napsal: 24 dub 2005 21:51
od NTI
Brembo je dobra znacka ale myslim ze zbytecne draha :o), dobrou volbou jsou OZ Zimmerman, nebo treba OMP ;)

Napsal: 24 dub 2005 21:54
od Marcos
Vidim to na vetsi kotouce. Ale na muj vuz se vetsi nez 283mm uz nedelaly, leda tak z Peugeota 607 3,0 24v, tam se davaly kotouce s velikosti neco pres 300mm a plus udelat adapter na brzdic. A z ceho ten adapter? Neco spesl?

Napsal: 24 dub 2005 21:58
od NTI
Taboo píše: ... V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
Tak to jsi me prekvapil.
Kdyz se kouknu na "sportovni" modely znamych znacek tak davaji derovane kotouce, prave proto jsem taky zvolil derovane :o)

Napsal: 24 dub 2005 22:00
od NTI
Marcos píše:Vidim to na vetsi kotouce. Ale na muj vuz se vetsi nez 283mm uz nedelaly, leda tak z Peugeota 607 3,0 24v, tam se davaly kotouce s velikosti neco pres 300mm a plus udelat adapter na brzdic. A z ceho ten adapter? Neco spesl?
Koukni se co davaji na 807 ;) ... pokud ma teda stejny pocet sroubu

Napsal: 24 dub 2005 22:01
od Sokolda
No můžu mít Bremba 1100,-ks to zase neni tolik

Napsal: 24 dub 2005 22:58
od NTI
Tak to je velice slusna cena za Brembo ... to moje kotouce od Bremba jsou jednou tolik drazsi nez od OZ Zimmenrman :o)

Ten adapter z neceho pevneho ;) treba ocel, asi by sel i dural nebo tak neco

Napsal: 25 dub 2005 06:25
od Marcos
Z te 806 nic, same male prumery. Jen ta 607 (309mm) nebo Boxer (300mm), ale u toho nevim roztece a pak kdovi, jak je to s hloubkou ulozeni tech kotoucu. Musim zjistit. Zatim dik. 8)

Napsal: 25 dub 2005 08:16
od NTI
Koukni sem http://www.brembo.com/ENG/Market/Catalo ... chCars.htm najdes tam vetsinu kotoucu i vsechny jejich rozmery vcetne obrazku a hmotnosti ;)
tyhle mas na aute 283x26x48
tyhle jsou na 607 306x32x43
Bacha na vetsi sirku kotouce +6mm nemusela by se ti vlezt do tveho trmenu!!
hloubka je -5mm coz je v pohode ;)
Jeste muzes pouzit kotouce s Citroenu jestli se nepletu ;)
Taky zalezi do jak maleho kola chces aby se ti to veslo!!
Mozna by stalo zapremyslet jestli nejit do deleneho kotouce v rozmeru nad 300 uz to neni problem, a mela by byt uspora na hmotnosti, myslim ;)

Napsal: 25 dub 2005 12:52
od Marcos
Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm... :( Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou... :)

Napsal: 25 dub 2005 14:11
od Jenicek
Marcos píše:Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm... :( Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou... :)
no jo, citroen a peugeot je to samý :D
ještě se můžeš mrknout na kombíky. u citroenů je to tak, že kombíky maj větší kotouče než sedany. nebo jen brzdiče? člověče teď si nejsem jistej ale vím že na sedana se daj dát čtrnáctky kola a na kombíka jen patnáctky a větší :P

Napsal: 26 dub 2005 10:24
od Martin IV.
NTI píše:Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!

Napsal: 26 dub 2005 10:27
od Martin IV.
Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..

Napsal: 26 dub 2005 10:32
od Martin IV.
NTI píše:Tak to je velice slusna cena za Brembo ... to moje kotouce od Bremba jsou jednou tolik drazsi nez od OZ Zimmenrman :o)
pokud bereš zhruba stejnou řadu tak u nás v Brně třeba 256mm

ATE 1040kč/ks
ATE power disc 1340kč/ks
Brembo 1160kč/ks
Brembo Max 1690kč/ks
Zimmerman(děrovaný) 2300kč/ks

Napsal: 26 dub 2005 10:41
od NTI
Martin IV. píše:pokud bereš zhruba stejnou řadu tak u nás v Brně třeba 256mm

ATE 1040kč/ks
ATE power disc 1340kč/ks
Brembo 1160kč/ks
Brembo Max 1690kč/ks
Zimmerman(děrovaný) 2300kč/ks
Zajimavy ceny, ja koukal na 278x24 (mondeo 2.5, 4 diry)
Zimmerman derovany (renovac) 2326kc/ks
Brembo derovane Sport line (autodoplnky, jineho dodavatele neznam) 5177kc/ks

Jake ceny jsou u vas ? :o)

Napsal: 26 dub 2005 10:45
od NTI
Martin IV. píše:no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
Pokud mas stejnou tloustku kotouce a prumerem kotouce se vlezes do rozmeru brzdice tak muzes pouzit stejny brzdic, tehlici menit nemusis, nechas si vyrobyt adapter mezi tehlici a brzdic (bezna praxe), pokud davas nejake 4pot ci vetsi "sportovni" brzdice tak ani jinou cestu nez pres adapter nemas :o)

Pokud mas origo kotouc dejme tomu 253x20 a pak chces pouzit 300x30 tak tezko pouzijes puvodni brzdic ... pokud jdu treba z 278x24 na 293x24 tak klidne se stejmym brzdicem ;)

Napsal: 26 dub 2005 11:00
od MarauderZ28
Martin IV. píše:
NTI píše:Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
tohle je blbost měnit nemusíš ani jednu věc ... jen přidat adaptér ...

Napsal: 26 dub 2005 19:22
od Taboo
Martin IV. píše:
Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..
Tohle je taky blbost. Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce - a vpodstate se k nim "privaruje", coz potom vetsina lidi mylne povazuje za zkroucene kotouce. Kotouce slouzi jen k jednomu jednoduchemu ucelu: prevest kinetickou energii do tepelne, k cemuz musi absorbovat dostatecne mnozstvi tepla a efektivne ho prevest do okolniho vzduchu. Toho je dosazeno jejich velikosti, masy (mass), pouziteho materialu a designu.
Pokud nekdo jen vymeni "pokrouceny" kotouc za derovany - te same velikosti a z toho sameho materialu, pouzije ten samy model desticek a nezmeni jezdecky styl, tak skonci s "pokroucenymi" kotouci drive, nez s temi nederovanyma. Duvodem je snizeni masy toho kotouce a jeho nasledovny vyssi "heatsoak" zatimco ta vymena tepla mezi tim kotoucem a okolnim vzduchem se nezmeni.
:wink:

Napsal: 26 dub 2005 21:09
od Marcos
Mel bych moznost dat ty kotouce z Peugeot Boxer, jsou to 300mm, ale... maji roztec sroubu 5*130mm a taky vetsi stredovou diru, ja mam 5*108. Daji se nejak ty kotouce prevrtat na tu mou roztec? Jinak tloustka toho kotouce je +- stejna, takze i brzdice bych mohl ponechat puvodni, jen ty adaptery by se musely udelat. Jo, a jeste, ma to smysl jit z puvodnich 276mm kotoucu na 300mm. To uz je rekl bych dost rozdil, takze by to poznat melo jit. Nebo se mylim?

Napsal: 26 dub 2005 23:30
od MarauderZ28
no mě zas ten rozdíl v průměru nepřijde nikterak ukrutně rozdílný teda ... když už budeš dělat adaptéry dej jiný brzdiče to bude mít zásadní efekt ..
já přecházím z 270 na 330 + 4 píst ..

Napsal: 27 dub 2005 00:14
od Marcos
No jo, jenze ty jsi extremista... :lol: Ale v dobrem. 8) A to mas primo nejaky brzdovy kit nebo to davas s nejakeho auta? Myslim ten ctyrpist. Nevim, z jake kary bych mohl pouzit nejaky vicepistkovy brzdic. Pokud to budu delat, tak v rozumne cenove relaci, takze zbastlit z relativne dostupnych dilu... :)