Stránka 1 z 2

Rozpěrná tyč

Napsal: 01 črc 2005 18:53
od LuckyR
Chtěl bych se zeptat, k čemu vlastně slouží rozpěrná tyč u motoru v kufru?

Napsal: 01 črc 2005 18:54
od PJ
zvyšuje torzní tuhost karoserie - auto se ti tolik nekroutí

Napsal: 02 črc 2005 15:18
od Rendis
Přesně tak.

Napsal: 02 črc 2005 15:24
od Ritchma
Jak říkaj ostatní. Já jí měl bohužel v autě jenom den a nemoh sem jí ozkoušet, takže nevim jejstli je to znát, ale v autoutningu jak popisujou ty úpravy na svých autech, tak tam psali že když si je dal do felície (přední i zadní), tak to bylo prej hodně znát :D

Napsal: 02 črc 2005 16:05
od Ivan
Jak píšou kluci, má to řadu výhod!

Nebezpečné je jen to, že když schytáš náraz z boku, tak nemáš zdeformovanou jen stranu nárazu, ale díky rozpěře i stranu druhou :-(

Napsal: 02 črc 2005 16:11
od PJ
Ivan: no ale kdyz si vemes tak vsechno ma svoje pro a proti a človek by si pak na auto nic nedal

Napsal: 02 črc 2005 16:17
od Mosťa
Nedávno jsem jí dal do motoru a je to opravdu znát. Auto chodí mnohem ochotněji do zatáček a konečně se nekroutí jak noční pracovnice u tyče. U Felicie je ten rozdíl opravdu markantní. S rozpěrnou tyčí v kufru zatím žádné zkušenosti nemám.

Napsal: 02 črc 2005 16:18
od Mosťa
Ivan píše:Jak píšou kluci, má to řadu výhod!

Nebezpečné je jen to, že když schytáš náraz z boku, tak nemáš zdeformovanou jen stranu nárazu, ale díky rozpěře i stranu druhou :-(
To je pravda. A co ty? Ty jí tam nemáš?

Napsal: 02 črc 2005 19:27
od Ivan
Mám :mrgreen:

Napsal: 02 črc 2005 22:07
od Beaver
Zadní rozpěra je přece jen hlavně pro auta co už jezdí ostřeji a určitě nebude tak znát jako přední. Jde o tom, že vzadu poskytuje rozporu střecha auta, kdežto vepředu je to nad blatníkama "otevřený". Co sem si například nechal dělat geometrii u Fáčka, tak je to auto po těch letech vepředu vysloveně zborcený směrem dovnitř. Není to nijak hrozný, ale odráží to fakt, že karoserie není tak tuhá jak by člověk myslel.

Napsal: 03 črc 2005 11:53
od LuckyR
A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?

Napsal: 03 črc 2005 12:43
od JonnY
rozpera???
asi nijak

Napsal: 03 črc 2005 13:30
od OndrejGTi
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
zvysi ti to vykon motora :smich: :smich2: :smich:

Napsal: 03 črc 2005 14:10
od Ivan
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Kolego, jsi trošku mimo mísu, ale já Ti odpouštím... Přešti si všechny příspěvky a možná pochopíš... :?:

Napsal: 03 črc 2005 22:00
od Beaver
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Čéče, kup si nějakou knížku kde je podrobně popsána teorie - princip funkce motoru, druhy odpružení podvozku, apod. To se ti vyplatí, páč pak už tady nebudeš znova za blba s otázkou typu "jak pomůže rozpěra otáčkám motoru" 8)

Napsal: 04 črc 2005 19:46
od OndrejGTi
tato otazka prisla ako studena sprcha v lete-dakujem, aspon nedostanem upal :D :poklona:

Napsal: 04 črc 2005 20:43
od CharlitoCZ
:cry: kladivo :pray: tys to blbě přečetl, tam nebylo do otáček, ale zatáček... :smich2:

Napsal: 05 črc 2005 15:10
od OndrejGTi
CharlitoCZ píše: :cry: kladivo :pray: tys to blbě přečetl, tam nebylo do otáček, ale zatáček... :smich2:
-motor do zatáček :smich: ..... ta tyc ho drzi, aby nevypadol :smich2:
-ak tam aj do zatáček bolo, tak potom to ale zmenil na do otáček (asi sa mu to zdalo viac pravdepodobne) :smich:

inak asi by sme uz mali prestat, LuckyR sa musi citit dost blbo, ked tu vsetci takto kydame..... :roll:

Napsal: 05 črc 2005 16:25
od Mosťa
Mosťa píše:Nedávno jsem jí dal do motoru a je to opravdu znát. Auto chodí mnohem ochotněji do zatáček a konečně se nekroutí jak noční pracovnice u tyče. U Felicie je ten rozdíl opravdu markantní. S rozpěrnou tyčí v kufru zatím žádné zkušenosti nemám.
:twisted: :?:

Napsal: 05 črc 2005 22:29
od OndrejGTi
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?

:twisted: :?:

Napsal: 06 črc 2005 00:27
od Martin IV.
a tudíž to i zvedne krouťák, že? :smich2: :smich2: :smich2: :smich:

Napsal: 06 črc 2005 14:02
od Martin IV.
ne, teď vážně, víte co by mě zajímalo? Když si koupím rozpěrnou tyč, někdo mi do toho z boku najede, díky té tyči se mi pohne i druhá strana, tak co na to řekne pojišťovna? A nebo pokud to má atest na naše komunikace a silnice, tak to pojišťovna cvaká všechno?

Napsal: 06 črc 2005 14:05
od Ritchma
Bych jí spíš zkusil raději na místě po nehodě sundat kdyby to šlo.........

Napsal: 07 črc 2005 01:32
od OndrejGTi
Ritchma píše:Bych jí spíš zkusil raději na místě po nehodě sundat kdyby to šlo.........
po nehode tam asi pride niekto z poistovne a typujem ze ho asi nebude zaujimat ci malo tvoje auto v seriovej vybave nejaku tycku prisrobovanu v kufri :twisted: :wink:

Napsal: 07 črc 2005 01:36
od Fiesta
chlape bude a ver ze po tom jdou jako vosy na med....jsou to jejich prachy, jejich premie.....

Napsal: 07 črc 2005 01:51
od OndrejGTi
ja by som povedal ze skor budu skumat kto nehodu zapricinil, resp. ci to nieje poistovaci podvod.... :roll:

Napsal: 07 črc 2005 08:53
od Tratos
Ahoj,
a jak je to s montáží rozpěrné tyče do staršího auta? Řekněme stáří tak 10let a víc. Je možné že je karoserie už tak zkroucená že by dodatečná montáž přinesla víc škody než užitku?

T.

Napsal: 07 črc 2005 12:50
od Lolek
já jí dával do fáčka a šla tam uplně v pohodě. Když to auto nemáš "zmuchlaný" tak by to mělo bejt dobrý

Napsal: 07 črc 2005 12:53
od Fiesta
Tratos píše:Ahoj,
a jak je to s montáží rozpěrné tyče do staršího auta? Řekněme stáří tak 10let a víc. Je možné že je karoserie už tak zkroucená že by dodatečná montáž přinesla víc škody než užitku?

T.
rozperna tyc tio pomuze vzdy....i kdyz je auto jiz zkroucene a pujde tam nasadit tak to bude vzdy +

Napsal: 07 črc 2005 13:22
od Tratos
Fiesta píše:rozperna tyc tio pomuze vzdy....i kdyz je auto jiz zkroucene a pujde tam nasadit tak to bude vzdy +
Já si to už právě přesně nepamatuju ale někde jsem slyšel že někdo dával tyč na starší auto a po nějaký době mu prasklo přední sklo nebo se zkřížila kapota jak najednou karoserie nemohla "pracovat". Mno ale to právě je informace jedna babka povídala tak proto se ptám :D
To je teda asi spíš už smůla třeba by se to stalo i bez tyče.... hmm.