Stránka 1 z 2
Rozpěrná tyč
Napsal: 01 črc 2005 18:53
od LuckyR
Chtěl bych se zeptat, k čemu vlastně slouží rozpěrná tyč u motoru v kufru?
Napsal: 01 črc 2005 18:54
od PJ
zvyšuje torzní tuhost karoserie - auto se ti tolik nekroutí
Napsal: 02 črc 2005 15:18
od Rendis
Přesně tak.
Napsal: 02 črc 2005 15:24
od Ritchma
Jak říkaj ostatní. Já jí měl bohužel v autě jenom den a nemoh sem jí ozkoušet, takže nevim jejstli je to znát, ale v autoutningu jak popisujou ty úpravy na svých autech, tak tam psali že když si je dal do felície (přední i zadní), tak to bylo prej hodně znát

Napsal: 02 črc 2005 16:05
od Ivan
Jak píšou kluci, má to řadu výhod!
Nebezpečné je jen to, že když schytáš náraz z boku, tak nemáš zdeformovanou jen stranu nárazu, ale díky rozpěře i stranu druhou

Napsal: 02 črc 2005 16:11
od PJ
Ivan: no ale kdyz si vemes tak vsechno ma svoje pro a proti a človek by si pak na auto nic nedal
Napsal: 02 črc 2005 16:17
od Mosťa
Nedávno jsem jí dal do motoru a je to opravdu znát. Auto chodí mnohem ochotněji do zatáček a konečně se nekroutí jak noční pracovnice u tyče. U Felicie je ten rozdíl opravdu markantní. S rozpěrnou tyčí v kufru zatím žádné zkušenosti nemám.
Napsal: 02 črc 2005 16:18
od Mosťa
Ivan píše:Jak píšou kluci, má to řadu výhod!
Nebezpečné je jen to, že když schytáš náraz z boku, tak nemáš zdeformovanou jen stranu nárazu, ale díky rozpěře i stranu druhou

To je pravda. A co ty? Ty jí tam nemáš?
Napsal: 02 črc 2005 19:27
od Ivan
Mám

Napsal: 02 črc 2005 22:07
od Beaver
Zadní rozpěra je přece jen hlavně pro auta co už jezdí ostřeji a určitě nebude tak znát jako přední. Jde o tom, že vzadu poskytuje rozporu střecha auta, kdežto vepředu je to nad blatníkama "otevřený". Co sem si například nechal dělat geometrii u Fáčka, tak je to auto po těch letech vepředu vysloveně zborcený směrem dovnitř. Není to nijak hrozný, ale odráží to fakt, že karoserie není tak tuhá jak by člověk myslel.
Napsal: 03 črc 2005 11:53
od LuckyR
A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Napsal: 03 črc 2005 12:43
od JonnY
rozpera???
asi nijak
Napsal: 03 črc 2005 13:30
od OndrejGTi
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
zvysi ti to vykon motora

Napsal: 03 črc 2005 14:10
od Ivan
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Kolego, jsi trošku mimo mísu, ale já Ti odpouštím... Přešti si všechny příspěvky a možná pochopíš...

Napsal: 03 črc 2005 22:00
od Beaver
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?
Čéče, kup si nějakou knížku kde je podrobně popsána teorie - princip funkce motoru, druhy odpružení podvozku, apod. To se ti vyplatí, páč pak už tady nebudeš znova za blba s otázkou typu "jak pomůže rozpěra otáčkám motoru"

Napsal: 04 črc 2005 19:46
od OndrejGTi
tato otazka prisla ako studena sprcha v lete-dakujem, aspon nedostanem upal

Napsal: 04 črc 2005 20:43
od CharlitoCZ

kladivo

tys to blbě přečetl, tam nebylo do otáček, ale zatáček...

Napsal: 05 črc 2005 15:10
od OndrejGTi
CharlitoCZ píše: 
kladivo

tys to blbě přečetl, tam nebylo do otáček, ale zatáček...

-motor do zatáček

..... ta tyc ho drzi, aby nevypadol
-ak tam aj do zatáček bolo, tak potom to ale zmenil na
do otáček (asi sa mu to zdalo viac pravdepodobne)
inak asi by sme uz mali prestat, LuckyR sa musi citit dost blbo, ked tu vsetci takto kydame.....

Napsal: 05 črc 2005 16:25
od Mosťa
Mosťa píše:Nedávno jsem jí dal do motoru a je to opravdu znát. Auto chodí mnohem ochotněji do zatáček a konečně se nekroutí jak noční pracovnice u tyče. U Felicie je ten rozdíl opravdu markantní. S rozpěrnou tyčí v kufru zatím žádné zkušenosti nemám.

Napsal: 05 črc 2005 22:29
od OndrejGTi
LuckyR píše:A jak se to projeví na jízdních vlastnostech, a jak to může pomoct moturu aby šel líp do otáček?

Napsal: 06 črc 2005 00:27
od Martin IV.
Napsal: 06 črc 2005 14:02
od Martin IV.
ne, teď vážně, víte co by mě zajímalo? Když si koupím rozpěrnou tyč, někdo mi do toho z boku najede, díky té tyči se mi pohne i druhá strana, tak co na to řekne pojišťovna? A nebo pokud to má atest na naše komunikace a silnice, tak to pojišťovna cvaká všechno?
Napsal: 06 črc 2005 14:05
od Ritchma
Bych jí spíš zkusil raději na místě po nehodě sundat kdyby to šlo.........
Napsal: 07 črc 2005 01:32
od OndrejGTi
Ritchma píše:Bych jí spíš zkusil raději na místě po nehodě sundat kdyby to šlo.........
po nehode tam asi pride niekto z poistovne a typujem ze ho asi nebude zaujimat ci malo tvoje auto v seriovej vybave nejaku tycku prisrobovanu v kufri

Napsal: 07 črc 2005 01:36
od Fiesta
chlape bude a ver ze po tom jdou jako vosy na med....jsou to jejich prachy, jejich premie.....
Napsal: 07 črc 2005 01:51
od OndrejGTi
ja by som povedal ze skor budu skumat kto nehodu zapricinil, resp. ci to nieje poistovaci podvod....

Napsal: 07 črc 2005 08:53
od Tratos
Ahoj,
a jak je to s montáží rozpěrné tyče do staršího auta? Řekněme stáří tak 10let a víc. Je možné že je karoserie už tak zkroucená že by dodatečná montáž přinesla víc škody než užitku?
T.
Napsal: 07 črc 2005 12:50
od Lolek
já jí dával do fáčka a šla tam uplně v pohodě. Když to auto nemáš "zmuchlaný" tak by to mělo bejt dobrý
Napsal: 07 črc 2005 12:53
od Fiesta
Tratos píše:Ahoj,
a jak je to s montáží rozpěrné tyče do staršího auta? Řekněme stáří tak 10let a víc. Je možné že je karoserie už tak zkroucená že by dodatečná montáž přinesla víc škody než užitku?
T.
rozperna tyc tio pomuze vzdy....i kdyz je auto jiz zkroucene a pujde tam nasadit tak to bude vzdy +
Napsal: 07 črc 2005 13:22
od Tratos
Fiesta píše:rozperna tyc tio pomuze vzdy....i kdyz je auto jiz zkroucene a pujde tam nasadit tak to bude vzdy +
Já si to už právě přesně nepamatuju ale někde jsem slyšel že někdo dával tyč na starší auto a po nějaký době mu prasklo přední sklo nebo se zkřížila kapota jak najednou karoserie nemohla "pracovat". Mno ale to právě je informace jedna babka povídala tak proto se ptám

To je teda asi spíš už smůla třeba by se to stalo i bez tyče.... hmm.