Stránka 1 z 2

Řezání (krácení) pružin na felícii

Napsal: 27 črc 2005 11:55
od robek
Chci na kratke felicii uřezat přední pružiny o 2-3cm, jak moc se zmeění chování vozu? Diky[shadow=red][/shadow]

Napsal: 27 črc 2005 12:11
od - tom2racekiller -
Uřezání pružin je tuzing.
S tuningem to nemá nic společného.

Napsal: 27 črc 2005 12:25
od Velbloud
- tom2racekiller - píše:Uřezání pružin je tuzing.
S tuningem to nemá nic společného.
Chtěl radu. tohle není rada! kryste chovej se normálně nebo slízneš kartu.

2robek: Pružiny neřezej. Je to to největší barbarství, který dělaj akorát některý nezodpovědní majitelé škodovek. Kup si radši jen sadu pružin (když už ne podvozek rovnou) - na feldu tě vyjdou cca na 3000. Snížíš těžiště tím pádem by se ti to mělo líp chovat.

Napsal: 27 črc 2005 12:47
od MarauderZ28
for velbloud sorry, ale napsal jsi naprosto to samý jen v jiným obalu - k tématu jako takovýmu jsi neřekl vůbec nic jen, to, že to je barbarství. On se ptal na změnu chování vozu a to jsi nenapsal ani tečku ...

jinak pružiny se daj těžko řezat dle cm jak si vzpomeneš, jde to vždy o celej danej závit (teda aspoň u těch který sem viděl já:o)) to že pružinu uřízneš dostaneš tedy pochopitelně auto níž tím tedy jak už se tu psalo sníží těžiště, každopádně s tím změníš vlastnosti pružiny jako takový která je výrobcem zpočítaná na zatížení a svojí délku, narozdíl od toho pružiny určený pro snížený počítaj s tím, že pružina je kratší a má vlastnosti takový jaký má mít. Jinak znám i "tuningový" pružiny který jsou dlouhý stejně jako origo kde je snížení dosažený asi nižší tuhostí závitu, ale teda k nim moc velkou důvěru nemám - sám sem je měl a po 2 měsících šly dohajzlu - bylo to na Probe ....

Jinak k řezání pružin - sám je neřežu, ale znám spousty lidí co je maj a jezděj s nima docela střelbu a zatím se nic nestalo takže by mě docela osobně zajímalo jak se liší vlastnosti uřezaný pružiny od origo ... Věřím, že při nějakým brutálním uříznutí může pružiny vyskočit z misky a tím pádem rozhodit celý auto ...

Napsal: 27 črc 2005 12:54
od Idaho
Ad řezání pružin - pružina má na konci vytvořenej závit tak, že konec pružiny je kruh, o který se opírá pružina v misce, pokud seřízneš v závitu, už nedostaneš ten kruh - opernej bod pružiny, viděl jsme pružiny na šáde, které byly kratší a už od výrobce měla poslední cc 4 závity stočené tak že šli ještě seříznout o 1-2 záity - výrobce s tím počítal ) každopádně to nedělej na origo pružině.

Napsal: 27 črc 2005 12:55
od Ghost82
Ta uříznutá může chrupnout. Zbytek si domyslete.

Napsal: 27 črc 2005 12:59
od Návštěvník
jde o to, žen když skrátíš pružinu musíš skrátit i pístnici tlumiče aby se nezměnilo jeji pracvní délka(nešla na doraz, pak tlumiče brzy vytečou).

Napsal: 27 črc 2005 13:00
od MarauderZ28
mě chruply i tuning :o) každopádně se nic nestalo padlo to na dorazy a hrozně teda to pak hopsalo na hrbolech :o)

Napsal: 27 črc 2005 13:00
od Velbloud
MarauderZ28 píše:for velbloud sorry, ale napsal jsi naprosto to samý jen v jiným obalu - k tématu jako takovýmu jsi neřekl vůbec nic jen, to, že to je barbarství. On se ptal na změnu chování vozu a to jsi nenapsal ani tečku ...
Sorry, máš pravdu. Jen mě naštvalo, že Zabijáček píše všude jenom fuj tuzing fuj tuzing.. ale něco kloudnýho nebo alespoň trochu vysvětlujícího, či alternativu ne. Já dal alespoň tu alternativu. Příště se polepším :D

Napsal: 27 črc 2005 13:29
od MarauderZ28
Anonymous píše:jde o to, žen když skrátíš pružinu musíš skrátit i pístnici tlumiče aby se nezměnilo jeji pracvní délka(nešla na doraz, pak tlumiče brzy vytečou).
tohle ovšem platí jen při brutálním snížení, při "normoš" snížení to není třeba, přikladně se dají zvětšit dorazy ..

for velbloud - pohoda, jazz 8)

Napsal: 27 črc 2005 16:07
od Beaver
Už jsem to myslím kdesi napsal - snížená pružina (nikoliv uříznutá) by měla být tužší a tím kompenzovat úbytek délky. Pokud bude stejně měkká jako originál, pak bude auto jako lodička v příboji. Následkem toho dostanou zabrat i tlumiče, bude to mlátit do dorazů a celkově ze zhorší životnost úplně všeho. Ne nadarmo se snižovací pružiny doporučujou na tvrdší tlumiče.

Teoreticky je možný pružiny říznout, ale s rizikem, že to bude stát ve výsledku za hovno a jak už se tu psalo, je potřeba dosedací část upravit, protože jinak to bude ještě horší a nebezpečnější. Já bych to neřezal.

Napsal: 27 črc 2005 18:07
od CharlitoCZ
opravdu nedoporučuju řezat, když je chceš mít tvrdší, tak tam dej ty kroužky, když to chceš snížit tak kup jinej podvozek (doporučuju HP Sporting) teď jsem ho kupoval a je to fakt bomba. Tim uříznutim se stanou nestabilní a prostě ne, nejen že bys tim ohrozil sebe ale i nás... kladivo

Napsal: 27 črc 2005 18:08
od Ritchma
Sem to přejmenoval. Nesnášim nadpisy typu - potřebuju poradit apod..............

Napsal: 27 črc 2005 18:16
od Georgeos
Koukám že každej tvrdí něco jinýho. Chtěl sem si koupit jenom pružiny jelikož potřebuju auto snížit protože je dost vysoko což vypadá blbě a nepotřebuju dosahovat extra vlastností podvozku spolu s tlumičema. Chtěl sem -35/-35. Někdo tvrdí že toto snížení tlumiče bude kurvit, jinej zase že to neva protože těch -35/-35 není tolik moc.
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně

BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500

Napsal: 28 črc 2005 01:14
od Beaver
Georgeos píše:Koukám že každej tvrdí něco jinýho. Chtěl sem si koupit jenom pružiny jelikož potřebuju auto snížit protože je dost vysoko což vypadá blbě a nepotřebuju dosahovat extra vlastností podvozku spolu s tlumičema. Chtěl sem -35/-35. Někdo tvrdí že toto snížení tlumiče bude kurvit, jinej zase že to neva protože těch -35/-35 není tolik moc.
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně

BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500
Do těch cca 40 mm bych řekl, že zvýšený opotřebení tlumičů nebude tak patrný a pokud se bude s autem jezdit normálně, nebude zřejmě ani moc patrná změna v chování. Větší snížení nebo razantnější jízda už odhalí slabiny téhle kombinace a majitel záhy zjistí, že by to chtělo komplet podvozek.

Napsal: 28 črc 2005 08:51
od Komár 1981
Taaaakze pridam zkusenosti "nezodpovednych" Skodovkaru (Lama mela na mysli 120tky zajiste, ze???)

Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:

1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne
3) ty jizdni vlastnoti... uvedom si, ze zkratis originalni "mekou" pruzinu. Sice to snizis, ale casto to pujde do dorazu pri propruzeni. A narozdil od 120tky, ktera ma predel lehouckej, felina ma vpredu velkou vahu... mnooo
4) kompletni podvozek ve sve konecne podstate nevyjde tak draho (nekolik tisic) a jeho uzitne vlastnosti jsou o mnoho stovek procent uplne nekde jinde. ;o)
5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti (oblibene to je na dalnici ve vyssich rychlostech, napr. D1 se svym pravidelnym "bubnovanim" je idealni...)

Napsal: 28 črc 2005 09:57
od Taboo
Komár 1981 píše: Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:

1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne
To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...
:wink:
Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti
Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.
:wink:

Napsal: 28 črc 2005 10:43
od CharlitoCZ
nicméně bych místo těchlech pokusů fakt radši našetřil na ty HPčka

Napsal: 28 črc 2005 14:19
od Velbloud
Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...

:wink:
OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?

Napsal: 28 črc 2005 15:18
od Komár 1981
Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti
Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.
:wink:[/quote]

JJ. Bohuzel spousta lidi to vezme flexou na prvnim konci, ktery je napadne. :roll:

Napsal: 28 črc 2005 17:16
od OndrejGTi
Velbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavit

Napsal: 28 črc 2005 18:37
od Beaver
OndrejGTi píše:
Velbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavit
Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.

Napsal: 28 črc 2005 19:32
od Georgeos
A nepamatuje si tu někdo nick toho člověka z fóra který tu tehdá v nabízel pružiny? Bylo to v PDF (acrobat reader). Byl nějak od V tuším. Nějak Viashio nebo tak nějak. Nemůžu si za boha vzpomenout ale měl pružiny i na 626 GD

Napsal: 28 črc 2005 21:14
od Taboo
Velbloud píše:
Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...

:wink:
OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..

Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Ten odklon kol od jejich svisle osy (= "camber") se da upravit na uplne kazdem aute (kdyz clovek vi, jak se to spravne dela), ale pravdou zustava, ze pokud snizeni auta spociva jen ve vymene pruzin (bez ohledu na to, jestli jsou anebo nejsou taky vymenene tlumice), tak se jeho opravdove jizdni vlastnosti diky negativni zmene charakteristiky geometrie podvozku jen zhorsi i presto, ze je to castecne zamaskovano zvysenou tvrdosti pruzin a snizenim teziste.

Napsal: 28 črc 2005 21:19
od amogh
nerek bych ze znam cloveka co nandal pruziny a je mu nekde jestli ma tlumice - jenom musi na ty tlumice jeste nasetrit, ja uz je chci asi rok a pul treba jenze je to docela darda

Napsal: 28 črc 2005 21:45
od OndrejGTi
Beaver píše: Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.
vidis a ja mam to nastavenie odklonu v serii :lol:

Napsal: 29 črc 2005 00:32
od MarauderZ28
já mám teď ramena na kterejch se dá povolit a nastavit snad všecko sem zvědavej kdo mi to pošteluje

Obrázek

Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 11:52
od Velbloud
Díky za odpověď kluci :D 8)

2 Taboo: psal jsem, že mám celou sadu - tlumiče s pružinama

2 Marauder: hmmm tak na to se asi vykašlu - a jinak závidím... :lol:

Napsal: 29 črc 2005 11:58
od SkejT
4 Marauder: to aby jsi mel svoji tlupu mechaniku na takovy vymozenosti,budes jim jen hlasit aktualni jizdni vlastnosti.Jeste ze mas tak velky auto,na tolik lidi :o)

Napsal: 29 črc 2005 22:10
od Taboo
Velbloud píše: 2 Taboo: psal jsem, že mám celou sadu - tlumiče s pružinama
Jak jsem se uz zminil, jestli s temi pruzinami vymenis taky tlumice anebo ne nema zadny vliv na ten fakt, ze charakteristiky geometrie podvozku jsou i nadale po snizeni toho vozu pomoci kratsich pruzin negativne ovlivneny (bez ohledu na to, jake tlumice clovek pouzije). Tlumice nic nesnizuji a jejich vymena na geometrii podvozku nijak nic pozitivne neovlivnuje. Instalaci kratsich pruzin (BEZ OHLEDU na to, jestli nekdo taky pouzije i jine tlumice anebo ne) proste nic nekonci, ale jen zacina, protoze kazde snizeni auta vede ke zku*veni geometrie podovozku, ktera se pote musi patricnymi kroky zase napravit. Tim samozrejme nemyslim jen nejaky odklon kol od svisle osy, ale geometrii, ktera tomu vozu byla dana jeho konstrukci od vyroby.
:wink: