Řezání (krácení) pružin na felícii
Napsal: 27 črc 2005 11:55
Chci na kratke felicii uřezat přední pružiny o 2-3cm, jak moc se zmeění chování vozu? Diky[shadow=red][/shadow]
Největší forum o tuningu na českém internetu
./forum/
Chtěl radu. tohle není rada! kryste chovej se normálně nebo slízneš kartu.- tom2racekiller - píše:Uřezání pružin je tuzing.
S tuningem to nemá nic společného.
Sorry, máš pravdu. Jen mě naštvalo, že Zabijáček píše všude jenom fuj tuzing fuj tuzing.. ale něco kloudnýho nebo alespoň trochu vysvětlujícího, či alternativu ne. Já dal alespoň tu alternativu. Příště se polepšímMarauderZ28 píše:for velbloud sorry, ale napsal jsi naprosto to samý jen v jiným obalu - k tématu jako takovýmu jsi neřekl vůbec nic jen, to, že to je barbarství. On se ptal na změnu chování vozu a to jsi nenapsal ani tečku ...
tohle ovšem platí jen při brutálním snížení, při "normoš" snížení to není třeba, přikladně se dají zvětšit dorazy ..Anonymous píše:jde o to, žen když skrátíš pružinu musíš skrátit i pístnici tlumiče aby se nezměnilo jeji pracvní délka(nešla na doraz, pak tlumiče brzy vytečou).
Do těch cca 40 mm bych řekl, že zvýšený opotřebení tlumičů nebude tak patrný a pokud se bude s autem jezdit normálně, nebude zřejmě ani moc patrná změna v chování. Větší snížení nebo razantnější jízda už odhalí slabiny téhle kombinace a majitel záhy zjistí, že by to chtělo komplet podvozek.Georgeos píše:Koukám že každej tvrdí něco jinýho. Chtěl sem si koupit jenom pružiny jelikož potřebuju auto snížit protože je dost vysoko což vypadá blbě a nepotřebuju dosahovat extra vlastností podvozku spolu s tlumičema. Chtěl sem -35/-35. Někdo tvrdí že toto snížení tlumiče bude kurvit, jinej zase že to neva protože těch -35/-35 není tolik moc.
Jinak nejsem žádnej ďábel a jezdím celkem slušně takže moje tlumiče zase tak na prdel nedostávaji
Páč třeba kámoš z Mazdawebu (netuner) zjistil až nedávno že na svým GD má sportovní pružiny -35 od majitele od kterýho auto koupil a tlumiče mu neodcházejí a jezdí na nich normálně
BTW: někdo tady kdysi dával na sebe odkaz v exelu na pružiny. Nemohu si za boha vzpomenout kdo ale vím že sem tam viděl pružiny na moji mazdu -35/-35 za 3 500
To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...Komár 1981 píše: Zkracenim originalni pruziny zmenis nekolik dost podstatnych veci:
1) geometrii predni napravy
2) pracovni rozpeti tlumice, ktery to sice nejaky cas ustoji, ale jizdni vlastnosti budou nevalne
Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti
OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...
Proto se pruziny nikdy nekrati u "horniho" konce, ale vzdy o jeden plny zavit "spodniho" konce, ktery uzavreny vetsinou neni - a to z velice dobreho duvodu.Komár 1981 píše: 5) konec pruziny nebude mit tzv zaverny zavit, takze muze poskodit ulozeni do karoserie, pripadne laborovani s nahratim a vytvorenim zaverneho zavitu zmeni vlastnosti materialu pruziny a muze dojit k jeji deformaci/prasknuti
Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavitVelbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..
Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.OndrejGTi píše:Na Ladach sa toto myslim da nastavit pouzitim podloziek na korekciu toho odklonu, niekde do zavesenia kolesa sa daju a tym sa to nastavi... myslim ze aj na inych autach by sa to malo nejako dat nastavitVelbloud píše: OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..
Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
Ten odklon kol od jejich svisle osy (= "camber") se da upravit na uplne kazdem aute (kdyz clovek vi, jak se to spravne dela), ale pravdou zustava, ze pokud snizeni auta spociva jen ve vymene pruzin (bez ohledu na to, jestli jsou anebo nejsou taky vymenene tlumice), tak se jeho opravdove jizdni vlastnosti diky negativni zmene charakteristiky geometrie podvozku jen zhorsi i presto, ze je to castecne zamaskovano zvysenou tvrdosti pruzin a snizenim teziste.Velbloud píše:OT: Jen mám takový dotaz a nechce se mi kvůli tomu zakládat nová sekce..Taboo píše: To same samozrejme plati taky i u plne kazdych kratsich pruzin s pouzitim jakychkoliv tlumicu - bez ohledu jak znackove anebo tovarni by mohly byt. Naprosta vetsina clenu tohoto fora ale samozrejme snizuje jejich auta jen a pouze z estetickych duvodu a absolutne nespravne...
Když jsem snížil auto tlumiči s pružinami (SPAX) cca 70/40 i po geometrii mi to vepředu dělá mírný áčka... (nevím jestli se mi to zdálo, ale myslím že jsem si něčeho podobnýho všim i u Zemiho) němělo by se tam teoretiše jěště něco měnit? mám půjčených pár německých časopisů a tam u takovýhleho snížení většinou ještě něco píšou... ale jelikož majne dojče špráche is ajne gróse katastrófe, tak houby vím... Co vy na to?
vidis a ja mam to nastavenie odklonu v seriiBeaver píše: Aaaaaaano, používají se na to klouby uniball, na kterých se pak dá nastavit geometrie úplně všeho na libovolný hodnoty. Pochopitelně cena závratná, použití na závodních speciálech.
Jak jsem se uz zminil, jestli s temi pruzinami vymenis taky tlumice anebo ne nema zadny vliv na ten fakt, ze charakteristiky geometrie podvozku jsou i nadale po snizeni toho vozu pomoci kratsich pruzin negativne ovlivneny (bez ohledu na to, jake tlumice clovek pouzije). Tlumice nic nesnizuji a jejich vymena na geometrii podvozku nijak nic pozitivne neovlivnuje. Instalaci kratsich pruzin (BEZ OHLEDU na to, jestli nekdo taky pouzije i jine tlumice anebo ne) proste nic nekonci, ale jen zacina, protoze kazde snizeni auta vede ke zku*veni geometrie podovozku, ktera se pote musi patricnymi kroky zase napravit. Tim samozrejme nemyslim jen nejaky odklon kol od svisle osy, ale geometrii, ktera tomu vozu byla dana jeho konstrukci od vyroby.Velbloud píše: 2 Taboo: psal jsem, že mám celou sadu - tlumiče s pružinama